Moselle in april

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiel Robben
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-06-2007 23:00
Locatie: Denemarken
Contacteer:

17-02-2010 23:03

Hallo mede karpervissers :)

Twee vrienden en ik willen in het paasvakantie en sessie op de Moselle proberen. Wij zijn er in juni 2008 geweest in de buurt van Pont-a-Mousson, maar we willen deze keer graag een ander nachtstek probeeren in de buurt van Pagny-sur-Moselle (of nog iets dichter bij Metz). Misschien willen jullie een aanbeveling geven op een goede stek?

En nog en vraag: Hoe ziet het er normaal uit met de strooming in april? Is de rivier wel bevisbaar in april?

Groeten uit Denemarken
Chiel
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-02-2010 00:03

Let op, het stuk tussen Pagny (waar de wilde moezel eindigt) en Jouy valt niet onder de algemene vergunning (doet niet mee met de 'réciprocité').
Vergunning verkrijgbaar bij o.a. mondial peche in Metz en de tabac in Corny, bij de mondial moet je aangeven dat je speciaal die vergunning wil, anders krijg je de algemene.
De stroming en waterhoogte kun je volgen via http://www.vigicrues.ecologie.gouv.fr/index.php
Gebruikersavatar
Chiel Robben
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-06-2007 23:00
Locatie: Denemarken
Contacteer:

18-02-2010 01:04

bert kamp schreef:Let op, het stuk tussen Pagny (waar de wilde moezel eindigt) en Jouy valt niet onder de algemene vergunning (doet niet mee met de 'réciprocité').
Vergunning verkrijgbaar bij o.a. mondial peche in Metz en de tabac in Corny, bij de mondial moet je aangeven dat je speciaal die vergunning wil, anders krijg je de algemene.
De stroming en waterhoogte kun je volgen via http://www.vigicrues.ecologie.gouv.fr/index.php


Bedankt Bert! Dat wis ik niet.

De waterstand is nu ongeveer 1,5 m en de strooming ongeveer 200 m3/s - hoe veel is dat in vergelijking met de normaale zomerwaterstand/-stroming?
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

18-02-2010 10:17

Hoi Chiel!

De stroming kan zomaar in een dag anders zijn, dus je kunt beter het weerbericht in de gaten houden. Na veel regen is er meer stroming!
Mocht het te hard stromen dan zijn er altijd wel plekken waar je uit de stroming kunt vissen of je gaat naar 1 van de vele putten die in de regio liggen.
Gebruikersavatar
Chiel Robben
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-06-2007 23:00
Locatie: Denemarken
Contacteer:

20-02-2010 02:18

joachim stelma schreef:Hoi Chiel!

De stroming kan zomaar in een dag anders zijn, dus je kunt beter het weerbericht in de gaten houden. Na veel regen is er meer stroming!
Mocht het te hard stromen dan zijn er altijd wel plekken waar je uit de stroming kunt vissen of je gaat naar 1 van de vele putten die in de regio liggen.

Hoi Joachim

Bedankt voor het antwoord. Ja, daar zijn inderdaad erg veel putjes die we wel kunnen proberen als de strooming slecht uitvalt - we gaan er in ieder geval wel heen! :) In Denemarken zitten de meeren al meer als 2 maanden onder het ijs :(
rene koning
Berichten: 39
Lid geworden op: 27-02-2006 09:35
Locatie: grootschermer

04-03-2010 17:21

hey chiel,
hoe is het bevallen verleden jaar in de buurt van pont a mousson,
wij vissen nu bijna 12 jaar op de moeselle en pont a mousson is toch 1 van de betere stekken vinden wij zeker in het voor jaar als je kans wil maken om dikke vissen te vangen zou ik daar weer heen gaan zeker op de hagenman put of richting de 3 eilanden of vlak bij de sportvelden ( nachtvis zone ) en daar aan de overkant gaan zitten ook in een soort paai put met eilandjes en anders tegen over het zwembad op een meter op 30 uit de kant ( vaar geul ) vang je ze ook overdag
als je echt andere stekken wil hebben dan moet je me maar een pbtje sturen want ik heb bijna alle stekken op blue kaarten staan
mvg
rene
observeren is vangstgarantie!!
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

07-03-2010 20:05

vorig jaar in mie geweest leek wel of heel nederland aan de waterkant zat tussen metz en nancy mij te druk daar ik ga er nooit meer heen
Gebruikersavatar
Chiel Robben
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-06-2007 23:00
Locatie: Denemarken
Contacteer:

09-03-2010 18:30

Rene: Veel bedankt! We hebben nu, denken wij, en best wel goede stek gevonden op de Moselle, wel in de buurt van Pont-a-Mousson met tips van een paar Deense karpervissers. Ik stuur je ff een PB.

Leon: Ja daar zijn inderdaad veel vissers op de Moselle, maar zo is het op binja alle bekende karperwaters in Frankrijk.
nick meltzer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-03-2010 13:00

09-04-2010 12:00

beste karpervissers,

gaa in mei een paar dagen terug naar de moselle , zit meestal op het sluisstuk tussen jouy en pagny maar wil eens een sluistuk lager gaan kijken bij pont a moisson aangezien je daar wat aftakkingen en putjes hebt (mocht het te hard stromen) zag hier dit topic en vroeg me af of iemand hier een kaartje heeft met de nachtvis zones van dit sluistuk of mij kan vertellen waar je wel en niet mag nachtvissen?

alvast bedankt
mvg nick
Plaats reactie