Orient 2010!!

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-03-2010 14:02

Er komt heel wat onzin voorbij hier...
Maar Nick, april is nu ook bepaald niet de beste tijd om op Orient te gaan vissen, vaak nog lage watertemperaturen en nog nauwelijks of geen actieve vissen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-03-2010 15:21

nick van 't klooster schreef:
Ik hoop dat de verhalen betreft het vissenpikken tijdens de vidange niet waar zijn maar gezien de commercie in frankrijk kwa betaalwateren zou het best kunnen kloppen.De een zegt dat het niet waar is, de ander zegt alle biggies inmiddels verkocht zijn.. De recordvangsten in putjes van een hectare groot in de rest van frankrijk zijn overigens toch wel aardig verdacht tegenwoordig! Er zullen best nog wel vissen zwemmen of het er nog veel zijn weet niemand meer geloof ik.



Het beeld bij orient is ietswat mysterieus geworden bij vele waardoor de meeste aan het wachten zijn op een aantal goede vangstverhalen.

Ik hoop dat het jullie gaat lukken!


Tja wat verwacht je na een vidange??? Nee gelijk weer VERHALEN als het even tegen zit.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-03-2010 16:31

Wat me opvalt is ook dat alles wat er momenteel gebeurd afgeschoven word op betaalwateren,kan daar niet eens mee gekapt worden? Okeej je hebt er een hekel aan,maar laat BTW wel in zijn waarde voor andere karpervissers,want heel het forum is onderhand nu vervuilt over dit gedoe!

Ga lekker ergens anders over zeiken inplaats keer op keer het zelfde naar boven te halen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

18-03-2010 16:40

Ik vrees het ergste !! Vissen zijn of worden verhandeld. Ik had ook een trip gepland maar ik ga er van af zien, afgaande op de verhalen na de vidange !!
Pluk de dag
nick van 't klooster
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-03-2010 12:14

18-03-2010 18:28

Hoezo onzin Aart?
Ik zat zelf in de laatste 10 dagen van april waarin je toch al een goede kans maakt om vissen te vangen. Ik zeg ook absoluut niet dat het aan de vidange heeft gelegen dat ik niks gevangen heb. Het zou aan van alles gelegen kunnen hebben..
Toch kan je niet om het feit heen dat de verhalen wel de ronde doen..op youtube is ook te zien hoe vissen worden teruggezet..zo makkelijk kunnen zo er ook uitgelaten zijn..
Het is voor mij een van de mooiste wateren dus ik kom er zeker terug in ieder geval. Ik hoop dat er niks met het bestand gebeurd is..de tijd zal het leren.

leen goudappel schreef:Wat me opvalt is ook dat alles wat er momenteel gebeurd afgeschoven word op betaalwateren,kan daar niet eens mee gekapt worden? Okeej je hebt er een hekel aan,maar laat BTW wel in zijn waarde voor andere karpervissers,want heel het forum is onderhand nu vervuilt over dit gedoe!

Ga lekker ergens anders over zeiken inplaats keer op keer het zelfde naar boven te halen.


Sorry leen als ik je beledigt heb met mijn verhaal :wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-03-2010 19:34

Maakt niet uit,ben niet beledigt ook

Maar een verhaal is een verhaal,bewijs het eerst?

Na een vidange slecht vangen,is niks nieuws....Maarjah sommige maken gelijk frustratie,en gaan lopen klagen over van alles en nog wat,maar vergeten dat Orient Orient is.

Slecht vangen op Orient kan zomaar plots gebeuren en dan ook bij vele,en andere keer wordt er weer goed gevangen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-03-2010 22:13

Mischien komt dat omdat men grof geld betaald voor grote karpers Leen.

Die verhalen komen toch ergens vandaan ofniet?

En ook jij zal uiteindelijk de BTW achter je laten als je inziet wat voor moois Frankrijk te bieden heeft.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-03-2010 16:55

ron cuyten schreef:Mischien komt dat omdat men grof geld betaald voor grote karpers Leen.

Die verhalen komen toch ergens vandaan ofniet?

En ook jij zal uiteindelijk de BTW achter je laten als je inziet wat voor moois Frankrijk te bieden heeft.


Ron

Dat doe ik al hoor,ik ga 1x naar een BTW omdat iemand dat graag wil,en dan zeg ik geen nee,omdat de gene ook altijd met mijn keuze's mee gaat. Heb ook gezegd dat het voor mij maar 1x zal zijn,want ik heb niks tegen betaal water,maar voor 250 euro kan ik op een heleboel mooie openbare wateren vissen. Laat zeggen 30 euro betalen voor 2 weken vissen op een schitterend meer.

Voor de rest zit ik op schitterende rivieren te vissen die Frankrijk rijk is.

Gr Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

22-06-2010 00:22

Hey,

Ik zit toevallig een weekje op de camping LES ÉTOILES DU LAC gelegen aan Orient.
Voor mij een water waar ik veel over gehoord heb en heb hier totaal geen ervaring mee.
Het vrouwtje is ook mee dus een volle week vissen zit er niet in hooguit 2 á 3 dagen/avonden.
Een moeilijke opgave denk ik zo, heeft iemand ervaring met deze camping of het vissen rond dit gebied ( ter hoogte van het haventje).
Elke tip is weer meegenomen, het lijkt me geweldig om daar mijn eerste franse karper te vangen.

Gr.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

05-07-2010 17:52

Hier een berichtje vanuit Frankrijk,
Ik zit nu 3 dagen bij oriënt en heb nog geen visser gezien en geen karper mogen spotten.
Ben wel al lekker aan het voeren en ga het morgen eens proberen.
Ik vind het wel raar dat ik nog geen karper heb gespot, nu afwachten of er wat gevangen gaat worden.

gr.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
nick van 't klooster
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-03-2010 12:14

06-07-2010 13:02

Ben benieuwd!!
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

13-07-2010 21:23

Met dit weertje !!
Pluk de dag
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-07-2010 12:52

Plekje tussen het wier zoeken/maken. Of er net overheen vissen.
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

14-07-2010 18:19

Dat filmpje met die vissen die werden uitgezet uit die wagen zijn dat toevallig niet deze vissen: http://www.youtube.com/user/grizzlier#p/u/1/uZspYpIxhJA
Gr Ian.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-07-2010 19:17

De honden vinden die vissies wel lekker iedergeval haha
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-11-2010 18:35

Hoi

Voor volgend jaar hebben wij enkele wateren uitgekozen om te bevissen waaronder Orient

Planning staat van 22-8-2011 tot 08-09-2011

Weet niet waar te beginnen.
Iemand tips waar ik misschien kan beginnen en de aanpak?

Kwa aas en beste plekken is geen vraag naar in dit geval,de rest is welkom.

Kwa groot water ben ik wel wat gewent maar dit water is toch net even anders. Op momenten extreem lastig te bevissen en kans op blank na blank weer een blank is rieeel. Its part of the game.....

En naar deze uitdagingen zoek ik maar al te graag.

Al weet ik ook dat het per jaar kan verschillen op Lac de Orient.


(Athans dit alles doen de boekjes jou geloven)



Bijvoorbaad dan.


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

07-11-2010 16:15

Op de wind Leen een groter probleem is een visplek zien te vinden in de nachtviszone,s.

Houd ook rekening met de modder want het kan flink soppen zijn als het water lager staat en stinken doet het wel 8).

Ben het gedeeltelijk eens met Aart wij hadden nog last van nachtvorst in het vroege voorjaar maar de vissen sprongen als gekken,na een uur inleggen vertrok de eerste hengel al,2 dagen later scheen het zonnetje en was het boven de 20 graden en geen vis meer gezien.

Gewoon gaan en er het beste van maken er zijn daar genoeg uitwijk mogenlijkheden.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

07-11-2010 16:24

Van Piet Vogel geleerd toendertijd die kwam op de mountain bike langs als je besprongen word door kikkers bind je eigen dan maar vast op je stoel want dan komt er storm aan,en wij maar denken wat moeten al die kikkers toch vinden ze ons soms lief.

:lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-11-2010 17:31

:lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-11-2011 00:03

Orient leeft nog
1 van zijn schatten is weer prijs gegeven! Wat een bak

Gewicht? Geen idee,zag hem voorbij komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Storm Richard
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-10-2009 13:21

28-11-2011 18:01

Ja Leen, dat zijn ze wel.

Dit is een lot uit de loterij.
Orient blijft moeilijk, ookal ben je er een aantal keren geweest.
Je moet het treffen, een week is vaak te kort om een goede kans te maken om een vis te vangen.
De meeste zitten er toch min. 2 weken en die keren ook huiswaarts met een paar leuke foto's van de omgeving.
Doe je ding, en let op weersverandering, daar kan je een hoop mee..

Gr. Richard
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

05-01-2016 16:12

Ik maak er even Orient 2016 van.
Mijn plan is om halverwege april die kant op te gaan.
Nu heb ik redelijk wat ingelezen, maar het zijn met name verslagen/verhalen
over het najaar. Dit komt waarschijnlijk omdat óf de vangsten beter zijn wat je meestal terugleest. Óf men praat er niet over. Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar ervaringen uit het vroege voorjaar.

De vis zal ongetwijfeld niet 'los' zijn en het zal zoeken worden. Verder zal het bakkie hoog van water staan. Maar wat is hoog? En is dit van invloed op de keuze van nachtviszone?
Hoe zijn de ervaringen vwb dieptes in het vroege voorjaar? Iemand die zijn ervaring wil delen?

Hoef geen specifieke details maar extra info is welkom.

Mvg