Lac de Bouzey

Sam Bos

30-10-2010 12:23

net terug van Viva le France Helaas mag je niet meer voor de dam vissen deze nachtviszone is verboden geworden voor de nachtvissers ook mag je niet meer op de dag zone's overnachten . Al met al blijft er maar 1 nachtviszone over en kan je zeggen het is er zeer druk daar nu. Helaas door toe doen wat ik begrepen had van nederlandse karpervissers die de handen niet thuis hebben kunnen houden is dit nu het hele jaar verboden! :evil:


Door de drukte zijn we dus niet op Bouzey gaan vissen en zijn naar Amance geweest!
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

04-11-2010 19:18

sander wolters schreef:net terug van Viva le France Helaas mag je niet meer voor de dam vissen deze nachtviszone is verboden geworden voor de nachtvissers ook mag je niet meer op de dag zone's overnachten . Al met al blijft er maar 1 nachtviszone over en kan je zeggen het is er zeer druk daar nu. Helaas door toe doen wat ik begrepen had van nederlandse karpervissers die de handen niet thuis hebben kunnen houden is dit nu het hele jaar verboden! :evil:


Door de drukte zijn we dus niet op Bouzey gaan vissen en zijn naar Amance geweest!


Nog wat gevangen op Amance?
Melvin Lok
Berichten: 22
Lid geworden op: 26-08-2007 13:56

08-11-2010 17:28

Lekker dan...
De nachtviszone die overblijft is erg klein.
Dan zou je alleen nog vanaf de campings kunnen gaan vissen.
Wat word er bedoelt met handen niet thuis kunnen houden?
Sam Bos

12-11-2010 16:51

Ik denk dat ik er mee bedoel dat er Nederlandse jongens aan het vechten zijn geweest met de lokale bevolking. :roll:
Melvin Lok
Berichten: 22
Lid geworden op: 26-08-2007 13:56

24-11-2010 18:23

Ok Sander, ik begrijp 'm.
Toen wij daar waren zijn we op alle mogelijke manieren er proberen achter te komen hoe de vork in de steel zat rondom het meer. Niemand maar dan ook niemand die ons op een normale manier kon uitleggen hoe het zat. Wij zijn het strand opgereden (naast de zeilclub) nadat we op nachtviszone 2 Franze auto's zagen staan van mensen die er zaten te vissen. We gingen er dus automatisch van uit dat je je auto op het zand mocht hebben staan.
Toen we weg gingen kwam er iemand uit de zeilclub met een stok in zijn hand en begon te schreeuwen en op een achterlijke manier met zijn stok te zwaaien. We stonden alemaal klaar om ons te verdedigen (lees klappen terug uitdelen). Gelukkig kwam het niet zover. De man maakte nog een schopbeweging richting auto.
Dus ik kan me wel iets voorstellen bij het verhaal dat er klappen zijn uitgedeeld. Ik praat het niet goed, we zijn toch te gast in dat land.

Maar als dat klootjesvolk in Frankrijk nou eens beginnen met normaal Engels te leren op school zoals in bijna elk land in Europa en zorgen voor een normale informatievoorziening betreft vissen in Frankrijk dan was dit denk ik niet gebeurd. Men zou zich ook niet aggressief moeten opstellen tegenover buitenlanders die hun geld daar komen uitgeven.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-11-2010 07:53

Melvin Lok schreef:Maar als dat klootjesvolk in Frankrijk nou eens beginnen met normaal Engels te leren op school zoals in bijna elk land in Europa en zorgen voor een normale informatievoorziening betreft vissen in Frankrijk dan was dit denk ik niet gebeurd.


Waarom zouden ze? Als je per sé iets wilt weten kun je daar zelf iets voor doen. Je zou ook kunnen zeggen dat je de taal van het land waar je naar toe gaat enigszins machtig bent. Kan ook een hoop voorkomen. Ben ik ook voor. Ik heb in het voorjaar/begin zomer ook vele met toeristen te maken (niet direct, maar indirect door de omgeving waar ik woon). Ik verdom het ook om me aan te passen en elke keer maar weer tussen de foutparkeerders enzo door te moeten worstelen.. ;)


Men zou zich ook niet aggressief moeten opstellen tegenover buitenlanders die hun geld daar komen uitgeven.


Geld uitgeven? Het meeste hebben de vissers thuis al gekocht en dat beetje vreten hakt er ook niet in hoor. En ik denk dat er in het verleden vaak genoeg lief is gereageerd. Maar als er weer zo'n buitenlander komt die het niet snapt, dan kan ik best begrijpen dat je uit je slof schiet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

25-11-2010 09:36

Lieve Melvin,

Je bevestigd precies het beeld, wat elke buitenlander over Nederlanders heeft.
Arrogant, betweters en viezerikken ( ze schijten alles overal onder)

Kom nu 25 jaar in Frankrijk ongeveer. Ik wil voor de noord oost hoek een uitzondering maken, die hebben echt een minderwaardigheidscomplex en weten eigenlijk niet goed waar ze nu bijhoren. Zelden problemen gehad of ondervonden. Zeker niet meer dan in Nederland. Tja het is een verrot kleine moeite om een klein beetje de taal te proberen te spreken. De mensen tot een jaar of 21 a 22 hebben engels gehad op school, velen vinden het net zo moeilijk als jij Frans. Ouderen spreken vaak amper Frans, die komen niet verder dan hun dialect.

Naast engels, leren ze tegenwoordig trouwens ook Spaans en/of italiaans. Kom je verder mee dan met engels.

En wat vind jij van de Polen Melvin? Kutvolk he, die spreken geeneens nederlands
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

26-11-2010 11:31

Melvin Lok schreef: en zorgen voor een normale informatievoorziening betreft vissen in Frankrijk.


Dit is er anders genoeg in Frankrijk hoor, alleen inderdaad niet in het engels, maar ik heb hier in Nederland anders ook nog geen engelse vergunningsboekjes gezien bij de visverenigingen. (zullen vast uitzonderingen tussenzitten)
Op de federatiesites van de departementen in Frankrijk staat ook een schat aan informatie, soms zelfs in het engels. En vaak met handige links naar "lokale'' vissites waar ook nog eens verassingen op staan.

En goede voorbereiding is het halve werk. Als dat betekent dat je je een klein beetje moet verdiepen in de franse vistaal/vistermen lijkt mij dat niet teveel gevraagd. En wederom, internet is je grote vriend, als je de taal niet beheerst.

Je zoekt immers wel het ''onbekende'' op, dan is het logisch dat het niet allemaal in je schoot geworpen wordt. Van zover je nog van onbekend kan spreken tegenwoordig met alle informatie die er vooraf al te vinden is.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Melvin Lok
Berichten: 22
Lid geworden op: 26-08-2007 13:56

02-12-2010 19:26

Ik vind het heerlijk om een discussie als deze in gang te zetten.
Bedankt voor alle reacties!
Inderdaag vind ik Poolse mensen ook klootjesvolk K van den Herik.
Waarom zou Polen geen rijk land zijn?
Waarom komen ze hier om zich vol te zuipen en vervolgens je kinderen aan te rijden???
Ik spreek uit ervaring, kom maar eens kijken in west-friesland ( zorg dat je niet wordt aangereden !!! )
Wel iets positiefs over Polen, ze proberen in ieder geval nog een beetje NL te praten/leren.
Denk daar maar eens over na.

Ga eens naar de efteling, daar staan bordjes in 5 talen.
In elke Nederlands museum wordt alles uitgelegt in de taal die bij je hoort.
In elke hengelsportzaak in NL wordt er normaal Engels gesproken en normaal uitgelgt wat wel en niet mag.
Frankrijk is nu eenmaal het karperwallhala waar veel buitenlanders komen vissen.
Zorg dan, als je als Franse hengelsportwinkel/regering/volk geen Engels spreekt, wel via papier in het Engels kan uitleggen wat de regels zijn.
Een normale informatievoorziening is niet meer als normaal.
Nu wordt er gezegt door K van den Herik dat Nederlanders arrogant zijn ( lief dat je mij lief vind trouwens ;-) ).
Daar ben ik het niet mee eens.
Franse mensen zijn arrogant en bijna allemaal.
Probeer maar eens Nederlands te prater met iemand die Nederlands spreekt in zuid-België.
Ze vertikken het.
Die hebben de arrogantie van hun zuiderburen overgenomen.
Een mooi voorbeeld zijn de kernproeven die Frankrijk hield in de stille oceaan een aantal jaten terug.
De hele wereld protesteert en gewoon doorgaan met die proeven.
Dat bedoel ik nou met het FRANSE KLOOTJESVOLK!!!!!
Arrogant en egoistisch en raar.

Buitenlanders komen wel degelijk veel geld uitgeven aan vissport in Frankrijk.
Die vergunningen kosten ook niet niks.

Deze discussie is op gang gekomen omdat NL ders op de vuist zijn gegaan met Fransen en Lac de Bouzey nu gesloten is voor nachtvissen ( behalve 1 slecht zone).
Dat hadden ze kunnen voorkomen door zich niet arrogant op te stellen tegenover buitenlanders.

Als Fransen het lastig vinden om buitenlanders te helpen zouden ze al hun wateren voor ons moeten sluiten.
Nee dat doen ze niet, lopen ze enorm veel geld mis.

Hoe zit het met die Russen ( ja, ja ook klootjesvolk ) die alle meervallen en een hoop karpers slachten op de Saone?
Laat ze daar mee op de vuist gaan, nee, nee ze zijn bang dat ze een kogel door hun kop krijgen.
In plaats daarvan gaan ze Nederlandertjes pesten die hun uiterste best doen om achter de regels te komen.
Ik blijf zeker Frankrijk bezoeken, niet voor dat volk maar voor zijn prachtige karpers.
En ik vertik het om ook maar een beetje Frans te leren.

Ik ken trouwens wel 2 Franse woorden!
chatte peuple

Kom maar op met jullie tegenwoorden!

Groetjes Melvin
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

03-12-2010 08:29

Hey Melvin,

Inmiddels heb ik ook wel elke uithoek in Frankrijk gezien… Maar ik ben nog nooit een agressieve Fransman tegen gekomen. Zeker in het begin, toen ik 0,0 worden Frans sprak was het zeer lastig communiceren maar ik kreeg uiteindelijk wel altijd wat ik wilde (de vergunning, of info) Ook met Franse snoekbaarsvissers, gewone vissers of Franse karpervissers heb ik nog nooit een aanvaringen gehad. Als je ze gewoon normaal benaderd zijn ze vaak behulpzaam. Zit er een snoekbaarsvisser in je lijn… (dat is maar al te vaak gebeurd) blijf rustig, en geef een seintje zo van sorry dat hij in jou lijn zit. Gemiddelde reactie van een Nederlander? Geloof me die wil je niet weten… Maar ik heb ze zien brullen, tieren en schelden… waarom? Omdat ze dan opnieuw hun montage moeten uitvaren… achja.

Nu kan ik jawel een woordje Frans en echt een wereld gaat voor je open. Als ik nu bij een Franse karpervisser ga kijken, krijg ik wijn, stokbrood en ander eten voorgeschoteld… Eigenlijk zijn ze helemaal niet zo onaardig als we allemaal denken.

Heb ik dan nooit aanvaringen gehad? Jazeker… met NEDERLANDSE karpervissers… Man man man… sommige denken echt alles te kunnen en mogen. Ze eisen alles op, laten enorme bende achter en zijn vaak juist de gene die arrogant zijn… Vaak als ik langs loop bij een Nederlandse karpervisser krijg ik al direct een agressieve zuurachtig gezicht toegeworpen en als ik dan wat vraag in het Nederlands… Krijg je soms geen reactie (proberen ze je te negeren) of hangen ze vaak een een of ander lul verhaal op. Uiteraard zijn dit excessen hoor, zat vriendelijke en behulpzame Nederlanders tegengekomen chapeau! Maar om aan te geven… dat Nederlanders zeker wel eens op de vuist gaan met Fransen… Ik heb zat verhalen gehoord van verschillende wateren in Frankrijk.

Polen in Nederland, ik kom bij jou uit de buurt en ik geef je groot gelijk! Heb niks met Polen, zal ik ooit nooit hebben. Maar dat is een discussie hoort hier niet op het board thuis vind ik.

Over dat Fransen wel eens informatie mogen geven in het Engels… Dus jij verwacht van een Fransman dat hij voor jou Engels gaat spreken om jou informatie te geven die jij nodig hebt… Als ze dat niet doen, vind jij dat arrogant.
Omdat jij het vertikt Frans te leren… Ik denk dat Klaas daar toch wel een puntje heeft…

Dat je zegt dat er geen informatie beschikbaar is in het Engels klopt zeker niet. Ik heb zat boekjes, (die bij vergunningen zitten) waar alles netjes in het Engels staat beschreven. Dus het is er wel zeker.

Groeten,
Alex
K. van den Herik

03-12-2010 12:54

holle vaten klinken echt hard, inderdaad

Zelf vind ik niet alle buitenlanders deugen, de meeste wel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-12-2010 16:46

Alex, ben het voor 100% met jou eens.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

03-12-2010 17:44

Alex ik zou het zelf gezegd kunnen hebben.
Als je in Frankrijk problemen hebt, is dat met Duitsers en Nederlanders!!!
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-12-2010 19:14

Wij hier in Nederland kunnen nog heel wat leren van het het gedrag van de gemiddelde karpervisser in Frankrijk. Als je een beetje met ze optrekt zijn ze tot veel dingen bereid. Hier in Nederland is dat wel anders..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Teunis Ouwehand
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-11-2010 00:00
Locatie: Hengelo in mooi Twente

03-12-2010 19:54

Ben zelf nog nooit in Frankrijk geweest om te vissen, wél veel voor mijn werk.

Er is mij echter wel opgevallen dat de gemiddelde fransman/vrouw best wel behulpzaam is.
Je moet je dan wel een beetje fatsoenlijk gedragen!
En als ik het verhaal van Melvin lees, durf ik wel te beweren dat het "Nederlandse Karper Team", zoiets had van, "waar bemoei jij je mee, k*t fransoos".

Dat is tenminste wel de sfeer die ik uit het hele relaas en de reacties op de commentaren krijg.

Dus de volgende keer als je weer naar Frankrijk gaat Melvin.
Dan onder dit motto; Vous êtes un invité dans notre beau pays. Agir comme cela aussi.
Veel plezier nog.

Mvg Teunis.
Ego Piscis, Ego Viva
K. van den Herik

04-12-2010 08:15

Après moi le déluge
en
Il n'y a que les imbéciles qui ne changent pas d'avis
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-12-2010 10:13

Jaren terug eens samen met mijn broer een knokpartij gehad aan de Moselle. Toen we het onderspit gedolven hadden we zaten op hun stek te vissen. En met de Fransen politie in aanraking komen of je nu al dan niet het gelijk aan je kant hebt wilde we niet.Was er tijd voor een gesprek met hun wat weer erg positief was. Kan dus verkeren zonder de Franse taal machtig te zijn (wijlen mijn broer) waren we zeker met onze staart tussen de benen afgedropen.

Dat in die jaren Fransen de gewoonte hadden om op je lip te komen vissen met vier hengels hebben we maar over ons heen laten komen. Liep de stek niet waren we toch ook weg.

Of het Lac de Bouzey wat in die jaren een nachtviszone had bij de camping nu zo gezellig is om te vissen heb ik althans nooit kunnen vinden.


Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Teunis Ouwehand
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-11-2010 00:00
Locatie: Hengelo in mooi Twente

04-12-2010 17:32

K. van den Herik schreef:Après moi le déluge
en
Il n'y a que les imbéciles qui ne changent pas d'avis

Hij is mooi :lol: vooral dat van die dwazen

Mvg Teunis
Ego Piscis, Ego Viva
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

16-12-2010 17:43

Jammer,

ik had net de marker in google gezet om hier volgend jaar te gaan vissen!
Heb zelf ook nooit problemen gehad met Fransen. Ik stel mij gewoon zeer onderdanig op. Heb ook wel eens gehad dat ik ergens ging zetten en tegen een eiland viste. Toen bleek dat de Fransen die 300M verder zaten hun rigs daar hadden gelegd. Niet normaal maar ja. Ik zat in de lijn en dat was niet leuk. Ik bood als snel excuses en zijn waren in de boot gesprongen en haalden de lijnen uit elkaar. Ik excuseerde en zocht een andere stek.

Belachelijke afstand JA, belachelijk onverantwoord JA, maar klagen helpt niet. Steker nog, ik zou het echt waardeloos vinden als wij hier zulke karpers hadden en heel Frankrijk, Polen, Belgie, Italie en Duitsland komt hier onze stekken bezetten! Ik vind ze zoiezo heel erg schappelijk dat er überhaupt nog vergunningen worden vergeven aan buitenlanders. Met de juiste opstelling verpest je het niet voor de volgende
rick Jogems
Berichten: 83
Lid geworden op: 21-01-2010 17:12
Locatie: weerselo (twente)

25-01-2011 15:02

heej

ik zat er zelf aan te denken om samen met 2 kameraden daar voor een weekje heen te gaan en dan gaan nachtvissen.
alleen waar kun je nog nachtvissen en wat kost een nachtvispas per week.
zijn de nederlanders er nog welkom en wie heeft er al ervaring met dit water?
rick Jogems
Berichten: 83
Lid geworden op: 21-01-2010 17:12
Locatie: weerselo (twente)

30-01-2011 13:55

Is. Er hier niemand die meer info heeft over dit water
En dan bedoel ik vergunning waar nachtvissen
Zijn er nog mensen die tips hebben of die hier zelf.zijn geweests
Mag VIA pb groeten rick
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

14-04-2011 17:22

hier het zelfde
heeft iemand voor mij wat info??
waar zijn de vergunningen voor 2011 te koop (en heb je speciale nodig voor nachtvissen?)
word er goed aangegeven waar je mag nachtvissen en waar niet
en wat is nou het verschil tussen nacht en dag vis zone?
mag je op de dag vis zone ook tentje planten en overnachten en dan snachts hengels eruit??
alle info over dit soort zaken is welkom :oops:
vangze nog :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 17:43

1 ding

Nachtzone = nachtvissen toegelaten
dag zone = Verboden nachtvissen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

14-04-2011 18:06

hey leen
ja :lol: zover was ik al
maar is het niet deels te omzeilen??
want om snachts te gaan verkassen is niet echt mijn ding aangezien ik niet beschik over een barrow en een ... behoorlijke berg zooi heb :o :lol:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

20-04-2011 18:47

een paar vraagjes:

Ik heb een 5 pk bezine motor voor me bootje mag je hiermee het meer op?

Wat is de maximale diepte?

Heb je veel kans op kreeftjes, dwerg meervalle?
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)