Domaine de Dugny

Plaats reactie
Floris Steen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-07-2008 20:37

01-07-2008 20:41

Goededag mede karpervissers,

Dit jaar ga ik het eens proberen op Domaine de Dugny, echter kan ik nergens iets hiervan vinden over het karpervissen aldaar, zelfs niet op het forum.
Is iemand hier al eens geweest en wat kan ik hiervan verwachten?
Heb er in ieder geval ontzettend veel zin, ben al veel met de voorbereiding bezig ;)

alvast bedankt mensen!

Gr. Floris
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

01-07-2008 22:22

Floris,

Onderstaande ff geknipt en geplakt, lang leve google..

Deze camping ligt in het Loire-gebied bij het plaatsje Onzain. De camping heeft circa 300 plaatsen en beschikt over een vismeer dat loopt langs de gehele lengte van de camping.Er staan veel stacaravans en chalets vlakbij en aan het water en ook veel standplaatsen liggen op kleine afstand van het water. Op het vismeer mag met vergunning (ca. € 30.- p.week)genachtvist worden en het is toegestaan er met 4 hengels te vissen. Het meer zit boordevol karper ( vissen tot circa 17 kg.) en dagen dat u niets vangt zijn erg zeldzaam. Het meerendeel van de karpers is onder de 10 kg. Verder zit er steur, voorn, zeelt en snoek.

Er is een klein (0.5ha) en een groot (4ha) meer.



Het lijkt me dat je dus wel gaat vangen :)

Groeten Bart
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

01-07-2008 23:33

bart van bezouw schreef:Het lijkt me dat je dus wel gaat vangen


Lijkt mij ook. In een aquarium is vangen namelijk nooit een probleem. Als ik dit zo lees dan is het gewoon een verkapt betaalwater: camping heeft visvijver op terrein volgegooid met karpers waar vervolgens met 4 hengels op mag worden gevist :evil:

Maar gelukkig, de Loire is heel dichbij :D En waar je uiteindelijk ook gaat vissen: prettige vakantie!
Floris Steen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-07-2008 20:37

02-07-2008 17:30

Bedankt voor de antwoorden :)

Floris
Gebruikersavatar
Thijs de Lange
Berichten: 93
Lid geworden op: 23-02-2006 14:13
Locatie: Flevoland

07-07-2008 19:02

ik heb er zelf ook gevist, vorig jaar juli.

er waren 6 vissers, totaal 65 karpers gevangen, ik had er 32 (28 spiegel, 4 schub). ik heb alleen smiddags en savonds gevist. ik ben gestopt omdat ik vissen begon te dubbelen....

van de 32 had ik 1 vis van 23 pond. de rest was allemaal rond de 6-7 kg.

je mag vanaf het park aan 1 zijde vissen. de andere zijde van het water is voor de leden van de vereniging daar. ik heb er echter nooit iemand zien vissen.

je had er echte aastijden. ik heb met 3 hengels gevist, omdat je met niet meer hengels mag vissen!! staat in de vergunning (vorig jaar 28 euro).

wanneer 1 pieper afging, gingen de andere 2 ook binnen het kwartier. dan was het weer een uurtje of wat stil. in je eentje is het bijna niet te doen.

het park zelf is netjes, de stacaravans echt een drama. een heel groot drama.

als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel.

mvg,

thijs de lange
tja...
Plaats reactie