Kleinere rivieren en kanalen

Plaats reactie
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

14-02-2003 16:20

Beste allen,

Wat mij opvalt is dat je van de meeste kleinere rivieren en kanalen in Frankrijk niks hoort, terwijl mij dit een mooi opstapje lijkt naar de grote rivieren. Zwemmen er soms op de kleinere rivieren of op de kanalen geen mooie vissen??

Heeft iemand wel eens op de kleinere rivieren of op kanalen in Frankrijk gevist en wat waren de ervaringen??

Ik ben benieuwd!!

Groetjes
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2003 00:57

Genoeg Stefan. Maar net als hier vissen ca. 90 % van alle vissers ook in Frankrijk op ca. 10 % van alle wateren....
Gijs Obenhuijsen
Berichten: 99
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Groningen

17-02-2003 10:43

Beste Aart,

Ook ik wil tzt naar Frankrijk afreizen om daar mijn geluk te gaan beproeven. Hier in Nederland ben ik bezig meer en meer ervaringen op te doen op meren en kanaaltjes.
Betaalwateren en andere grote meren als bijv. cassien trekken mij niet...Ik ben op zoek naar juist die kleinere onbekende riviertjes en plasjes die Frankrijk veel telt. Daar waar je nog ongestoord in de middle of nowhere en in de natuur je visje kan vangen...
Nu zijn deze wateren echter zo talrijk dat een keuze zeer moeilijk is. In Noord-Frankrijk heb ik zo vele wateren gezien, maar ook in Zuid-Frankrijk. Ik weet niet waar te beginnen. Nu hoor ik dat in veel van die kleine riviertjes en plasjes meestal wel karper zit...., is dit ook zo? Ok ben op zoek naar info wat betreft juist die "andere" wateren...

Thanx,

Gijs
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2003 11:20

Beste Gijs, we (Josse de Bruin en ik) zijn weer druk bezig met het nieuwe boekje 2003 Nachtvissen in Frankrijk. Dit boekje zal weer ca. begin mei uitkomen.
Mede hierdoor geen tijd om individuele vragen of prive berichten te beantwoorden.
Gijs Obenhuijsen
Berichten: 99
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Groningen

17-02-2003 12:48

Beste Aart,

bedankt voor je reactie...
Ik ben ook niet van plan dit jaar al te gaan. Ik zal eerst meer ervaring ed. willen en moeten opdoen in ons eigen mooie (voor mij Groningse) land voordat ik uberhaupt naar Frankrijk afreis. Ik hoop ddat we dan een keer wat info kunnen uitwisselen...?
Veel succes in ieder geval met het nieuwe boekje van je! Goed werk!

Gijs
Plaats reactie