Aaskeuze voor de RIVIERA!!!

Plaats reactie
Christian Ruit
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-07-2007 20:37

27-05-2008 18:26

Hallo mensen,

Over anderhalve maand gaan we voor minimaal 4 weken naar een grote rivier in Frankrijk. Vorig jaar zijn we naar dezelfde rivier geweest alleen toen hebben we daar anderhalve week gezeten. Nu hebben we dus genoeg tijd om meerdere stekken van de rivier te bevissen.

Nu we aan het voorbereiden zijn twijfelen we toch nog een beetje over de keuze van aas. Vorig jaar hebben we gevist met monstercrab van MartinSB en tijgernoten. Uiteindelijk hebben we 1 van de 25 vissen op monstercrab gevangen en de rest op tijgernuts.
Door het gebruik van tijgernoten hebben we veel last gehad van knollen wat we dit jaar willen voorkomen. Hierdoor hebben we besloten om met grote harde bollen te vissen; 25mm van proline.

Een tip die we kregen van Leon Hoogendijk; vis zo zoet mogelijk op de rivier. Scopex lijkt ons in dat geval een goede keuze alleen willen we een tweede smaak mee hebben zodat we altijd nog een andere bol achter de hand hebben.

We twijfelen tussen de volgende smaken:
- Peach; zo hebben we ook een fruitsmaak bij ons.
- Garlic & Robin Red, toch een fish bol mee maar die totaal anders is dan de monstercrab.
- White Chocolate (nieuw), ook een zoete bol maar totaal anders dan scopex.

Mijn vraag is dus: Wie heeft er ervaring op de grote franse rivieren en kan ons informatie geven over de keuze van aassoorten. (Andere aanraders zijn natuurlijk ook van harte welkom)

Omdat we lang gaan hebben we gekozen om geen Freezerbaits mee te nemen maar Ready Mades. Is proline hiervoor een goed keuze i.v.m. drogen etc...


Alvast bedankt voor jullie reacties,

Gr Chris
Laatst gewijzigd door Christian Ruit op 27-05-2008 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

27-05-2008 19:15

probeer de hennep variant van martin sb, met tijgernoten.

Dat je een halve boilie met een tijgernoot aan de hair hebt, lijkt me een goede cocktail :wink:
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
casper utrecht

28-05-2008 22:55

Als er veel meervallen zitten dan zou ik die vismeel boilie maar afschrijven. Al is de geur van de door jouw gekozen bol niet al te "vissig". En dit maakt natuurlijk sowieso niet uit als je ook die meervallen wilt vangen 8)
Plaats reactie