Zuid Frankrijk !?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

08-05-2008 22:18

Hallo,

Mijn ouders gaan de eerste week van de zomervakantie naar Zuid Frankrijk op vakantie, hierop kreeg ik de vraag of ik nog mee wilde, natuurlijk stemde ik op een Ja, wie wil dat nou niet naar het Mekka der karpers ?
Wij zitten dan in een dorpje genaamd, Aigues Mortes het licht ongeveer 35 km ten oosten van Montpellier. Waar ik dus terecht schijn te komen is een groot moeras gebied, dus moeten hier ook wel wat vis voorzieningen zijn neem ik aan ? Aangezien ik niet ter beschikking ben van eigen vervoer aldaar ben ik dus aangewezen op vriendelijk vervoer van ons pa ! En aangezien ik alleen ben, ik dus waarschijnlijk ook geen nachten ga vissen. Ik heb al flink via Google Earth gezocht naar viswater in de omgeving ( het stikt er van het water, maar ziet er allemaal érg ondiep uit ) ben ik op 2 soort van naamloze zandafgravingen bij het plaatsje Aimargues uitgekomen. Het eene water is ongeveer een hectare of 13 en het andere watertje is ongeveer 4 hectare, ook licht er nog een Kanaal/Rivier vlakbij genaamd Le Vidourle. Nu heb ik hier in Nederland nog nooit op een Kanaal/Rivier gevist dus dat lijkt mij in Frankrijk al helemaal een onbegonnen zaak ?

Nu zou ik graag wat info verschaffen over desbetreffende watertjes maar dat word dus vrij moeilijk als je geen waternamen weet ! Ik probeer daarom via deze weg maar uit te puzzelen hoe of wat, om zo dan maar aan mijn eerste Franse Karper te kunnen komen !

Alvast veele dank !

Mvg Martin
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

09-05-2008 07:31

Martin Van Esch schreef:
Nu zou ik graag wat info verschaffen over desbetreffende watertjes maar dat word dus vrij moeilijk als je geen waternamen weet

Mvg Martin


Etang de Vic, Etang de Perols, Etang de Mauguio, Etang du Roi, Etang de Caitives, Etang de Brasol, Etang du Charnier, Etang de Scamandre en Le Petit Rhone.

Je hebt PB, ik hoop dat je hiermee gerichter kan zoeken ;)
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

09-05-2008 11:19

Stephan alvast bedankt. Deze meren behoren volgens mijn tot dat moeras reservaat, en lijken mij erg ondiep en ik weet niet zeker of ze allemaal zoet water bevatten, een paar van de Etang's liggen namenlijk bijna in zee ! Iemand die ervaring heeft met zoiets ? Als ik op de namen ga Googlen krijg ik enkel wat Franse info over het Moeras.

Mvg Martin
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

09-05-2008 19:53

Ben er zonet nog achter gekomen dat de geheele rivier, Le Vidourle vol met zogeheten Barrage's licht ? De rivier ziet er erg intressant uit een hoop kronkels en dergelijke !

Mvg Martin
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

22-05-2008 15:17

Niemand ? :o
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Plaats reactie