Mooie putten frankrijk

Stefan stegeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2007 12:45
Locatie: Ommen

07-05-2008 13:32

iedereen teveel loopt te zeiken over kilo's bla bla bla..

zoals ik in mijn begin post zeg is het de eerste keer voor mij in frankrijk, en ik wil gewoon wat advies over wat leuk is etc etc.

ik ben daar allang blij dat ik een visje vang (of 2 of 3 of 4 of 5), dan ben ik dolgelukkig, om daar mijn eerste visje te drillen.

zelf zaten we te denken aan de plaats metz --> hier zijn via maps.google.nl nogal een aantal leuke putten te vinden.

wellicht dat mensen me iets meer advies kunnen geven over deze 'plaats/streek/putten'.
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

07-05-2008 15:02

Is ook niet echt heel makkelijk om je vraag te beantwoorden want dat je nog nooit in Frankrijk bent geweest zegt nog niet veel. In NL heb je ook zat plekken waar je op dezelfde manier kunt vissen.

Wil je vanaf de kant vissen zonder boot, of met boot, alleen overdag met als uitvalsbasis een camping, nachtvissen etc.

Weet niet wat je ervaringen zijn maar als je maar een paar daagjes gaat zou ik het niet te groot zoeken want het devies op groot water is vaak verkassen tot je op de vis zit (of je moet geluk hebben en meteen in de vis vallen maar daar heb je net zoals in NL ook kennis van het water voor nodig) en voor een paar daagjes werkt dat niet.

Mijn advies pak een niet al te groot water in de buurt (Metz waarschijnlijk) die je wil en zoek dan nog een 3 andere als uitvalsbasis als het hier te druk is. Via verschillende sites (http://www.unpf.fr etc.) en het boekje nachtvissen in Frankrijk kom je al heel ver.

Staar je niet blind op 1 water want je kan en zal het waarschijnlijk meemaken dat het er vol zit. Kunt ook geluk hebben dat er bijna niemand zit. Je komt er toch pas achter als je er bent.
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer
Stefan stegeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2007 12:45
Locatie: Ommen

08-05-2008 14:46

we willen puur en allen vissen (dus geen campnig oid) dus 24/7.

we hebben een voerboot, maar wellicht tegen die tijd dat er een 'echte boot' wordt aangeschaft.
dus vissen wordt gewoon vanaf de kant..

ik denk indd dat het metz wordt, welke plas precies moeten nog bekijken.

dank je voor je tip