Franse werknemers dreigen zoutzuur in Maas te lozen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-03-2008 07:37

Franse werknemers dreigen ermee zoutzuur in Maas te lozen


BRUSSEL - De stakende werknemers van het bedrijf Lenoir et Mernier, in de Franse Ardennen, dreigen ermee duizenden liters zoutzuur in de Maas te lozen als er niet snel een bemiddelaar wordt aangesteld. Dat hebben RTL-TVi en de RTBF donderdag in hun nieuwsuitzendingen gezegd.

Vijf weken geleden ging het bedrijf in vereffening. Sindsdien voeren de 110 ontslagen werknemers vruchteloos actie.

Nu dreigen ze ermee om 30.000 liter zoutzuur te lozen in de riolen die uitkomen in de Maas, als de Franse regering tegen vrijdagavond nog geen bemiddelaar heeft aangesteld. Ze vragen ook 50.000 euro voor de morele schade die ze hebben opgelopen.

Er heeft zich geen enkele overnemer aangemeld voor de vier fabrieken van Lenoir et Mernier, dat voornamelijk bouten voor de industrie produceert.
dsl (belga)
:o
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
K. van den Herik

19-03-2008 08:21

Waarom wel op/ over mensen en niet in water? Zwart-wit en veel grijs.

Kunnen het misschien geen dreigementen zijn van zeer wanhopige mensen? Hoever ben jij bereidt te gaan om je gezin aan het eten te houden? Stelen?

Bedrijf bestaat niet meer.

Helaas schieten de mensen in hun eigen voet, moest ik het bedrijf overnemen, heb ik niets aan personeel die dreigen met een zwaar milieu delict om hun zin te krijgen.
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

19-03-2008 12:37

Kan me de situatie voorstellen.........En dat ze de boel onder druk zetten, maar een tweede giflozing binnen een jaar kunnen we hier (al zal de impact ervan niet tot hier doordringen :oops: ) niet hebben!!
Hoop niet dat ze het echt gaan doen. Dat stuk Maas is dan zwaar vervuild met alle gevolgen van dien, grote visstrefte is dan onvermijdelijk. :(
En dat ze ook hun banen kunnen behouden.
Dat Franse fantiek kunnen staken is ons allen bekend.....

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Plaats reactie