etang de gondrexange (57)

Plaats reactie
Gast

02-02-2003 14:45

kan iemand ons meer vertellen over dit meer
we willen er in begin mei gaan vissen
alle info is mogelyk( en dan geen gezeik dat ik zelf maar in het boek van aart moet kyken want dat heb ik al gedaan).
gewoon wat info zodat wy ons er beter op kunnen voorbereiden
dus heb je er wel eens een hengel te water gelaten gun ons dan ook wat info
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

02-02-2003 17:55

heej danny.
ik heb een oude video uit 1991 van rini groothuisen die dat water bevist en wel met succes.Na aanleiding van die band zijn mijn neefies dit water gaan bezoeken en wat hun erg opviel was dat er heel veel prive stekken waren en er dus weinig keus overbleef.hoe het daar nu is weet ik niet er zaten toen in ieder geval zware vissen op.
mzzls thijs
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

02-02-2003 18:24

Beste Daan,

Als je dan toch in het boekje van Aart hebt geinformeerd zul je ook moeten weten dat je er niet mag nacht vissen. De controles zijn er vrij streng en gebeuren op regelmatige basis. Pas dus op als je wil nachtvissen. De laatste jaren dat je er mocht nachtvissen werd er hoofdzakelijk 's nachts gevangen. Misschien dat het nu anders is. Ik wens je in ieder geval veel geluk en laat iets weten als je er bent geweest. (ook als het geen succes is geweest)

Mvg

Peter
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

02-02-2003 18:31

eh... met succes?

als ik mij goed herinner ving hij er twee of drie.
Of bedoelde je dat hij met succes de blote dames aan het lezen was?

of helemaal hilarisch:...... Hij vraagt tijdens een het drillen (?) van een karper: " Hoe diep is het hier eigenlijk?"

zover een kritische noot ;o)

heb een goede vangst Danny!!

hopelijk een iets geslaagdere sessie dan die van rini ;o)

groeten ed
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

02-02-2003 18:51

Hoe heet die video?

mvg
Robbert
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

02-02-2003 20:40

een geslaagde sessie heeft voor mij geen donder met een hoeveelheid pondsvlees van doen.... Dat had je hier en daar wel uit mijn postings kunnen halen dacht ik ;o)

En succes? Mijn "noem het maar succes?"

... je moet mij niet al te letterlijk nemen, maar ik doelde veel meer op het feit dat niets daar van een succes sprak...

Hoe hij drilde, zijn stek, onder deskundige begeleiding voor hem aangeboden, peppie mee voor het contrast, peppies waren populair toenertijd, net zoals het uitbrengen van videoband-in-frankrijk-door-een-bekend-visser toen inneens populair was. Meedeinend op het ponds-klokje-inhethoekje-video-succes van maddocks en co op du der.

Dan een penthouseshot? tsja, waarom eigenlijk? dan het vangen, drillen, verkeerdewaadbroek-scene...

ik weet het niet hoor.... Kan het niet echt een succes noemen, deze video...

Ik persoonlijk vond het een belediging voor zijn boeken. Toch liever zijn letters denk ik maar...

maar goed daar ging het helemaal niet om...

Nogmaals, maak er een mooie trip van danny ;o)

groeten ed
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

02-02-2003 20:43

Hoi Danny.
Het is idd allemaal zoals wat Peter zegt.
Het nachtvissen is op de kleine en de grote Gondrexange verboden,en de bekeuringen zijn zoals je misschien wel eens gehoord heb in Frankrijk erg pittig,ook nemen ze wel eens de spullen in beslag.
Heel jammer allemaal want het was een heel leuk water.
Aan de kleine Gondrexange zit wel een camping,maar daar kan je ook alleen maar overdag vissen.
Groeten Franca.
Gast

20-02-2003 16:22

geen nachtvissen dan maar verder zoeken
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

20-02-2003 21:58

door het maken van die kut vidioband heeft ie indertijd dat hele water voor ons vergoort .

hij had lekker boeken moeten blijven schrijven die soepkip.
Arjan van den Berg

21-02-2003 10:36

Zo Ruud, jij durft wel.
Rini Groothuis heeft voor velen een grote betekenis in hun visserij gehad. En dan loop jij op deze manier zo onbeschoft te schelden. Natuurlijk had hij dingen anders kunnen doen, maar men moet die tijd niet vergeten, toen stond het karpervissen er heel anders voor als nu. Ik vind jouw uitspraken daarom niet terecht, alhoewel als jij er toen al viste ik me wel kan voorstellen dat je er niet zo blij mee was.

MVG

Arjan
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-02-2003 10:48

Ruud,

als alle vissers die daarheen waren gegaan, zich voorbeeldig hadden gedragen was er niks aan de hand, maarja dat schijnt tegen woordig niet meer mogelijk te zijn langs de waterkant ..

mvg
stefan
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-02-2003 11:07

Om niet off-topic te geraken, mocht je nog wat vragen hebben, stuur me een mailtje. Een maat van mij heeft daar een aantal malen gevist.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

21-02-2003 11:47

wist dat deze reactie`s zouden komen,
wij viste daar vanaf 88 we zagen nooit iemand tot dat die bewuste vidio band kwam.
het was gelijk gedaan met de rust het werd helemaal plat gelopen .
zo erg zelfs dat ze met de auto dwars door het bos naar het water toe reden wat eigenlijk niet eens mogelijk was.
maarja met 80 km per uur kom je een heel eind nietwaar ?
ze sloopte de oever daar kompleet uit elkaar.
was dus echt gebeurd met de rust.
3 man sterk kwam op me toegelopen en het eerste wat ze vroegen was hoeveel 30 ponders ik al had gevangen die dag ,toen ik zei geen 1 was ik een leugenaar want rini ving ze om de haverklap op die kut vidio.
snap je nu misschien waarom ik er zo over denk.
val hem voor de rest niet aan hoor hij heeft schittende boeken geschreven en heb die ook alemaal stuk gelezen.
maar zoals je ziet geld maakt meer stuk dan je lief is ook bij rini.
na het maken van die band begon iedereen hem af te zeiken,en tercht vind ik zeker na wat ik heb meegemaakt daardoor.

gr. ruud
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-02-2003 20:08

Haha Ruud,
Ving Rini karper dan?
Op Gondrexange?
Ik heb het niet gezien net zo min als jij en al die anderen.

Wel zag ik ooit een videootje waar hij een visje van een pond of 14 stond te drillen en zijn broer in de verkeerde waadbroek het water in liep om het arme beesie te scheppen.
In dat opzicht is die video commercieel zeker geslaagd, maar vond ik Rini als visser
minder sterk.

Ruud, ook 6 Accasia's werden daar omgezaagd om maar met hun 4x4 tot het water te kunnen rijden, niet door Rini hoor, maar wel door "De Volgelingen".

Dus bij het Succes van die video durf ik wel enkele vraagtekens te plaatsen, vermoedelijk zou Rini het nu wel anders aangepakt hebben.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-02-2003 21:18

John,
een brilletje?
had ik al een poosje, zal wel aan nieuwe glazen toe zijn?

Vorige keer vroeg de opticiën ook al hoe ik daar gekomen was, wel 5 jaar terug, dus zou best kunnen.

Sportieve groeten Henk
Wim Deenik
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Rijswijk (nb)

01-03-2003 19:27

Heren,
de echte verhaal van die video-trip zal ik niet uit de doeken doen......... maar 1 ding is zeker: het was geen geslaagde trip. (en dit is nog zachtjes uitgedrukt).

Commercie never wins.

Wim Deenik
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

30-03-2003 00:42

In 1997 kon je er nog aardig relaxed nachtvissen dus dat Rini het daar verziekt heeft is wel erg kort door de bocht,vele vissers uit ons land en vooral uit het land ten oosten van ons waren hiervoor verantwoordelijk.
silures:
"If the earth didn't suck, we'd all fall of you know!"
http://www.silures.nl
Plaats reactie