La Plaine Tonique

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

16-02-2008 10:59

Iemand recente ervaring op dit meer (vanaf 2007). Heb andere topics al bekeken (zijn al wat ouder) maar sta altijd open voor tips. Mag natuurlijk ook via een PB.

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
martin buitenhuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-04-2008 22:11

06-04-2008 22:20

ik ga 26april tot 4mei er naar toe daan hoor je het wel :lol:
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

25-04-2008 20:33

heyyy.....

Ik ben vorig jaar augustus geweest met mijn vriendin.
Heb er een paar daagjes gevist omdat je er niet mag nachten, helaas niets gevangen.

Ik heb idd ook de andere topics gelezen en moet zeggen dat alles klopt wat er staat.
In de zomer maanden veel watersport maar er is idd een stuk waar de boten niet mogen komen i.v.b met vissers.
Neem idd een harde boilie mee want er zitten verschrikkelijk veel dwergmeervalletjes die allles van je hair eten, en idd tijgernoten kunne verassen.
Heb namelijk wel een vangst gezien van een nederlander, alleen heeft hij alle regels aan zijn laars gelapt, hij is gewoon gaan nachtvissen en heeft dus gevangen.
Ik ga dit jaar weer van 10 augustus tot wanneer we zin hebben te blijven, ik en mijn vriendin doen verschillende plekken aan in fankrijk.

Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel, stuur desnoods een
PB

Greets Dennis
martin buitenhuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-04-2008 22:11

05-05-2008 21:19

beste peter
terug van vac ik heb helaas niks kunnen vangen :cry: :cry: er zaten nog meer mensen te vissen maar die hebben ook niks gevangen toen ik er was wel een mooi omgeving en een mooi water veel watersport op het meer
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

24-06-2008 19:54

Ik ga tussen 13 juli en 27 juli voor 2 weken hierheen. Hopelijk heb ik meer succes dan mijn voorgangers in deze topic.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Robert knijneburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-07-2008 17:32

07-07-2008 17:43

Hee mense ik ga er dit jaar ook heen vanaf 25 juli 2 weken 8) Een vriend van me oom is hier 2 jaar geleden ook geweest en heeft wel goed gevangen zaten ook een paar zwaardere bij. Wel de hele bodem verkent een bootje met dieptemeter..... Nu dit jaar moet ik maar ff kijke of et mij ook lukt :lol:
Hoop dat ik neer kan zetten dat ik goed gevangen heb :P !
Heb op google earth gekeken en zag enkele kleinere meertjes ernaast liggen d8 ik weet iemand of je hier ook kan / mag vissen?
Jan Peter Teerling

09-07-2008 18:55

Meeste is prive eigendom, maar op Plaine is het ook niet verkeerd..
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

10-07-2008 07:29

ja die kleine meertjes zitten heel veel witvissers, er zit ook wat karper maar die zijn allemaal erg klein.
Die worden daar gevangen met een vaste stok met elastiek.
Ik ga 10 augustus weer daar heen en heb me boot bij me, misschien een dagie vanaf een eilandje pakken.
Was er vorig jaar toen is er maar 1 vis uitgekomen, ben benieuwt waar die oom van jou gezeten heb.
Maar goed met die kennis van vorig jaar moet ik ook wel wat veder kunnen komen.

Greets
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

11-07-2008 11:27

Blijf niet op één plek hangen, zoek de vis op en blijf deze achtervolgen.

Zelf een aantal jaren op deze camping geweest, helaas door privé omstandigheden dit jaar niet. Hoop het najaar nog ff langs te gaan. Zelf ook de fout gemaakt om te passief te gaan vissen. Na switch van tactiek ruimschoots goed gekomen! Boot is een vereiste wil je goed kunnen vangen.

Maar pas goed op, er wordt regelmatig gecontroleerd. En soms lopen er mensen op de camping die het nog wel eens op je stek hebben voorzien.

Succes.

Gr. Jos
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

15-07-2008 16:44

Heyy jos......

Ik ben vorig jaar geweest en heb niets gemerkt van zulke mensen.
Ben vorig jaar met zo gehuurde boot van de camping een rondje over de plas gegaan maar heb geen beweging gezien.
Toevallig ga ik over een goeie 3 weken weer daarheen, heb nu zelf een boot met fishfinder dus nu kan ik iets beter op zoek gaan.
Zou er daar vanuit de boot gevist mogen worden???? Vraag ik me nu eigelijk af haha, heb toenook geen enkele roofvisser gezien daar.

Maar goed ik moet zeggen er werd vorig jaar door niemand wat gevangen behalve die man die snachts ging.
Ik wil het risico niet nemen dat ikmet eenlege auto naar huis kan.

Greets Dennis
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

31-07-2008 08:59

Ben afgelopen zondag teruggekomen. Heb gedurende 2 weken mezelf ziek gezocht naar de karper. Elke ochtend en avond langs (en op) het meer gezocht, maar de vis liet zich absoluut niet spotten. Na 2 dagen gewoon begonnen met voeren op enkele locaties die er in elk geval erg aantrekkelijk uitzagen en 4 korte sessies gevist. Twee keer in de baai helemaal links op de camping tegen de bomenrij. Een keer tussen de eilanden en de laatste sessie vanaf het eiland in het zwemgedeelte. Gevoerd en gevist met hennep, tijgernoten en pinda's (vanwege de grote aantallen poisson chat) en keihard op mijn bek gegaan. Ook dat hoort erbij als je in de zomer aan de slag gaat.

Vissen vanuit de boot is mogelijk. Vergunning kostte geloof ik 10 euro??? Verder heb je alleen een carte de vacances nodig die voor 30 euro te koop is en 15 dagen geldig is.

Alle vissers die nog gaan, succes (hopelijk meer dan ik).

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

03-08-2008 17:38

heyy Peter......

Ben niet zo blij met dit bericht.
Ik ga volgende week(10 augustus), ben benieuwt of ik meer geluk heb.

Greets Dennis
Robert knijneburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-07-2008 17:32

09-08-2008 10:11

Hallo mensen

Ik kom net terug van la plaine tonique. Heb in het begin 1 keer de hele dag en laat in de avond gevist maar niks gevangen ook niks gezien. Had weinig motivatie om toen weer te gaan ook vanwege de berichten hierzo. Heb toen maar genoten van me vakantie en niet meer gevist tot de laatste week toen me broertje plotseling een run kreeg gemotiveerd dat we waren hadden we een nachtje gepakt op de punt van het eiland.
Ik had er 2 gevangen van 10 en 20 pond en me broertje heeft er 4 verspeeld door het wier en de takken :cry: :lol: !
Er 3 dagen geleden een grotere vis gevangen door een nederlander die niet zo ver van ons vandaan stond met zijn caravan toen ik aan het nachtvissen was kon de vis alleen van foto's bekijken helaas:( !
Kwamen de eerste week ook mensen vertellen dat ze niks meer vingen de laatste 2 jaar daar moet je niet naar luisteren. Gewoon je eigen tacktiek toe passen dan komt het wel goed. wel proberen om vooral savonds te vissen toen kregen we de meeste aanbeten. en boilies kan je thuislaten binnen een half uur zijn ze opgegeten door de dwergmeervalletjes die op elk water in de buurt zitten daar.

Succes en nog een fijne vakantie voor degene die nog gaan
Laatst gewijzigd door Robert knijneburg op 09-08-2008 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

09-08-2008 10:30

Robert,

Diezelfde man heeft reeds ook nog 35 pond gevangen daar. Gisteren had ik hem nog aan de telefoon en nu lees ik toevallig dit berichtje.

Gr. Mark
Robert knijneburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-07-2008 17:32

09-08-2008 10:53

Ja inderdaad maar wist het precieze gewicht neit meer dus vandaar da ik het niet gemeld had :wink:
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

10-08-2008 07:32

Zo kijk dat zo positieve berichten.............

Ik stap zo in de auto om die kant op te rijden.
Wel jammer over dat bericht van die boillie's heb wel wat killotjes bij me maar gelukkig ook zat tijger noten :)

Nu maar hopen dat het mij ook wil lukken :)

Greets Dennis
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

10-08-2008 08:34

Succes Dennis, vang een paar dikke.
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

28-08-2008 13:19

Zo mensen daar was ik weer..........

Ben er 2 en halve week geweest en heb een heerlijke vakantie gehad.
Er waren wel wat andere vissers en er was 1 visser bij die wat ving.
Heb leuk zitten kletsen met die man en heb ook wat vissen gezien verschilende gewichten.
Ik zelf had wat gevaren en gevoert op plekken die als intresant lijken zoals de baai op de punt en en veder.
Heb er 2 keer beet gehad maar denk dat het hoofdzakelijk dwerg meerval was.
Toen die man naar huis ging heeft die mijn wat tips gegeven en heb de rest van de vakantie op zijn plek gezeten en mocht na 5 dagen hard voeren en zoeken eindlijk een vis landen van precies 30 pond, ben nog nooit zo blij geweest met 1 vis hahaha en hier is het ook bij gebleven.

Wat ik veder heb gelezen hier klopt ook, de vis liet zich niet zien. Met mooi weer zou je denken dat je ze wel kan spotten langs de eilanden onder de bomen of s'avond wind stil zou je er wel eens een keer kunnen zien springen ook dat gebeurde niet. Ik heb wat dagen en avonden bij de tent gezeten en lopen turen over het water.
Het enigste wat zich liet zien was de witvis of dwergmeerval.

Maar goed wat geeft het een voldoening als je een vis heb na steeds weer je spullen pakken zonder enkel leven en na zoveel meters varen en voeren :)

Ik Kom er zeker nog eens terug want wat blijft het een mooi water.

Greets Dennis
martin buitenhuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-04-2008 22:11

28-08-2008 22:42

van harte dennis met je vis :P
groetjes martin
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

29-08-2008 19:30

In de "karper" nummer 38 staat een artikel genaamd "Tijgeren" wat is geschreven door Ruud Hageman. Dit artikel gaat voor een groot deel over een meer met deze naam bij Montrevel. Dit schrijft hij zelf in het begin van het artikel. Schrijft over dat meer wel een paar intressante dingen, voor degene die er wilt gaan vissen!

Gr Stefan
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

30-08-2008 16:42

Karper 38????

Schijnt ook een verhaal over in de spiegel te hebben gestaan, alleen kan niet vinden welke.

Ik ga er gelijk eens achter aan.
Thanx
Plaats reactie