zeg Nee tegen Betaalwateren

Plaats reactie
Gast

01-02-2003 15:53

Joep,
Als ik goed geteld heb is dat zes keer ja.

M.vr.gr. John.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

01-02-2003 15:59

Mensen,

Er is denk ik maar een oplossing om al het gezeik over betaalwaters op dit forum op te lossen. En dat is gewoon elke topic die over een B-water gaat of er naar verwijst te verwijderen en de starter er van een mailtje of Prive Bericht te sturen met de huisregels van het forum.

Het is misschien kinderachtig maar wel naar mijn bescheiden mening de enigste oplossing om een goede sfeer te houden op het forum en af te zijn van deze eindeloze discussie.

Met vriendelijke groet,
Arjan
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

01-02-2003 16:07

hm alles wat informatie geeft of vraagt over betaal water moet inderdaad verwijderd worden en wijzen na de huisregels...maar ik vind niet dat de topics verwijderd moeten worden die tegen betaalwaters zijn!!!!

met tegen bwater zijnde groet,

jamie justin :smile:
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-02-2003 16:12

Beste Hans-Peter,

Het feit dat Wim beweert dat er op La Horre geen gejatte vis rondzwemt vind ik het schoolvoorbeeld van stuisvogel gedrag. Iedereen weet de van de praktijken op La Horre en binnekort zullen de bewijzen gelevert worden.

En zoals Hans-Peter al zegt weet ik ook niet waar mensen het over hebben als ze praten over "goede betaalwateren". Ik ben erg benieuwd hoe hun betaalwateren goed willen praten.

Met-op-uitleg-wachende-groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-02-2003 16:14

John (jansen)

En waar basseer jij die 6 keer "ja" dan wel op???

Met-afwachtende-groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

01-02-2003 16:18

Jamie,

Maar al laat je zo'n topics staan krijg je gedrag dat er ook andere postings worden gedaan en er van het onderwerp afgeweken word. Want ook PRO-betaalwatervissers reageren hier op.
Dus kom je nix verder.

Met vriendelijke groet,
Arjan
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

01-02-2003 18:12

------------------------------------
mmm ja dat klopt ook wel weer...over dit onderwerp komen de vissers toch nooit tot een gezamelijke mening...maja iedereen wilt toch zijn mening geven en zijn gelijk halen.
------------------------------------
met vriendelijke groet,
------------------------------------
jamie justin bluming
------------------------------------
Gast

01-02-2003 18:36

Joep,

We spreken hier over betaalwateren. Dat is m.i. water waar je moet betalen om er te mogen vissen. In de vliegvisserij is het heel gebruikelijk om te betalen om een bepaald stuk van bijv. een riviertje te bevissen. In Engeland heb je een aantal kalkrivieren die worden onderhouden door een riverkeeper. (o.a. de Itchen en de Test) Deze riverkeeper zorgt voor het welzijn van de rivier, hij zorgt voor een goed leefmilieu voor de vis en hij zorgt voor de "betalende" visser. Als er teveel planten in de rivier komen reguleert hij dit. Als vissers een paar forellen meenemen zorgt hij voor het uitzetten van nieuwe(meestal zelfgekweekte) forel. M.i. wordt hier betaalwater gerund zoals het hoort. Maar dat heeft voor een groot deel ook te maken met de vissers die hier komen.

De vissers die hier komen vinden het een eer om hier te mogen vissen. Ze moeten hier zeer zwaar voor betalen. Het vissen op deze rivieren is moeilijk. Het water is zeer helder, de forellen zijn schuw en er zijn zeer veel insecten waar de forellen uit kunnen kiezen. De forellen zijn dus heel selectief. De visser mag blij zijn als hij aan het eind van de dag een paar forellen heeft gevangen. Het gaat echter niet om het vangen, maar om het vissen in een schitterend water in een schitterende omgeving.
En aan deze mentaliteit schort het nog teveel binnen de "moderne" karpervisserij. Zolang het streven blijft om zware vissen te willen vangen en het liefst zwaarder dan de buurman, dan zullen foute BTW's het de komende jaren heel goed hebben. Dit streven naar zwaar-zwaarder-zwaarst is de grootste bedreiging voor de huidige karpervisserij. De betaalwateren en spiegelkarperprojecten zijn daar enkel een voortvloeisel van. Er zal een serieuze mentaliteitsverandering nodig zijn om dit te bewerkstelligen.

M.vr.gr John.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

01-02-2003 18:44

even ook maar onder deze topic.....

stel: je kunt hele mooie tippelzones maken, met hele koosjer afwerkplekken, met iedere dag op HIV geteste, niet uit het buitenland gesmokkelde prostituees etc, precies zoals het zou horen, met mooie afvalbakken, die keurig leeggegooid worden etc.... zelfs zo, zodat niemand er nog last van heeft, ergens buiten in de polder etc....

net als een goed BTW. (wat ook kennelijk goed zou kunnen functioneren)

Blijft echter nog wel een feit dat de klant van die nette hoer, nog immer een hoerenloper is.

das al wat ik er op dit board nog over zeg.

Mijn opsomming over alle door mij gelezen discussies er nu over bestaat uit 2 type mensen:

A: Zij die aan zich zelf denken, en dus het toch willen trachten het goed te praten

B: Zij die verder dan alleen aan zichzelf denken, en dus open staan voor de simpele stelling: nee, ik ben er tegen.

Hoe zou jij tegen je vader aankijken, als je wist dat hij, ondanks het feit dat het een erg nette tippelzone is, waar alles goed geregeld is, etc, naar de hoeren ging?

zoekutallemaal maar effe lekker uit met je betaalwateren gedoe, ik heb der geen zin meer an. Niet hier in ieder geval

groeten ed

ps: denk niet dat dit effe een loze scheldpartij is, integendeel, hij is mijns inzien, ondanks niet erg genuanceerd, doch treffend. Waarom?

beide situaties, BTW's en Prostitutie, deugen niet op het morale vlak. De hoer, danwel de karper, dienen slechts de klant te bevredigen. De lust die gebotvierd word op de prostituee, is nagenoeg gelijk aan wat de visser met zijn karper doet. De eerste heeft niets meer met liefde van doen (wel lekker gemakkelijk, want och, met geld koop je elk moeilijk iets - de liefde- af vandaag de dag)
de tweede heeft niets meer met karpervissen van doen. Och we weten allen dat de helft van de prostituees, gewoon opgekochte vrouwen zijn, binnen gesmokkeld door een mafia-achtige organisatie, maar allah, ver van mijn bed show... We weten evengoed dat er veel vis wordt versleept, omwille van dezelfde beweegredenen: gemakzucht versterkt door een egoisme, maar allah, ver van mijn bed show...

en meest treffende grond van vergelijking is wel dat beide nu eenmaal bestaan omdat er kennelijk een vraag naar is, en we leven in een wereld die stelt: als je der geld mee verdient: prima!! dan is het best te begrijpen...

Nog een voorbeeldje, der is in Nederland best een grote vraag alle buitenlanders maar de grens over te trappen, dus vanwege de vraag moet hiero ook daadwerkelijk nog over gepeinst worden ook?

Ik vraag bij deze een oplossing voor mijn probleem: een soort van goede, zichzelf corrigerende broekriem, want geloof mij: mijn broek valt der met regelmaat van mijn kont af....

[ Dit Bericht is bewerkt door: edwin siol op 2003-02-01 17:00 ]
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-02-2003 18:57

John,

Daar heb je zeer zeker een punt: het mentaliteitsprobleem van vele karpervissers.
Maar de betaalwateren zijn onder andere ontstaan uit het streven naar zwaar-zwaarder-zwaarst. Bijna alle mensen die op betaalwateren vissen gaan erheen om veel en zwaar te vangen dus als er geen betaalwateren meer zouden zijn, werd voor deze mensen de moeite om vis te vangen veel groter. Er komt weer een uitdaging terug en deze mensen zullen weer moeten nadenken en werken voor zijn vissen en dan zou de door jou gehekelde mentaliteit veranderen, en als zij hun mentaliteit niet veranderen dan stoppen ze wel met vissen want dan vangen ze niks meer.

Met vriendelijke groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-02-2003 19:03

Beste Edwin,

Een betere vergelijking en uitleg kan ik niet geven. Dit moet toch duidelijk zijn niet dan?
Ik ben benieuwd hoe er op gereageerd wordt.

Met afwachtende-groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gast

01-02-2003 19:06

Joep,
Ik ben geen econoom maar ik denk niet dat het zo werkt. Er is vraag, dus er komt aanbod. Je moet dus zorgen dat de vraag afneemt. Dat is zeker niet gemakkelijk en misschien wat idealistisch van mij, maar ik denk dat we daar moeten beginnen. Verder denk ik dat veel mensen die in Frankrijk op een betaalwatertje gaan vissen, niet persé een 40 ponder willen vangen. Het gezin zit op de camping en vaders probeert een karpertje te vangen. Deze mensen zijn er toch ook?

M.vr.gr. John.
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-02-2003 19:22

Deze mensen zijn er zeker maar volgens mij niet de hoofdmoot, kijk maar naar wateren als fishabill of la horre die puur gericht zijn op het vissen en niet het gezin en zo zijn er velen meer.
De vraag krijg je waarschijnlijk niet voor iedereen veranderd dus als je het aanbod zou veranderen, door het bijvoorbeeld te verbieden dan moet de vraag wel veranderen.

Met vriendelijke groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Willem Barnas

01-02-2003 20:04

N E E ! ! ! :evil:

WB
Willem Barnas

01-02-2003 20:53

Mag ik ook wat vragen...

HOE RUN IK EEN VERANTWOORD, COMMERCIËEL WATER?

Mensen, degene die mij fatsoenlijk een bruikbaar antwoord geeft, moet nog geboren worden op Mars. Dit heeft trouwens niets met fatsoen te maken, anders waren die (Ja ik wil toch even gifspuwen...) Godvergeten hoerenputten waar iedere simplemind aan z'n trekken komt, er niet. Met een heel welgemeende knipoog naar dhr. E. Siol.

We kunnen allemaal we heel hard roepen dat we het niet willen, maar we moeten er verdomme wat aan doen!!!

Hoe verander je MENTHALITEIT?

Laat ik dát dan maar eens vragen, want dát is dus de boosdoener. Als je in de jaren '70 zo'n kutput had opgezet, was er geen hond op afgekomen, de menthaliteit was toen goed, echt en degelijk. We zijn nu heel erg ver afgedreven, gezonken en gekelderd en hoe maken we dat weer goed.......?

Naar mijn idee NIET met een verlanglijstje...

Groeten,
Willem Barnas

p.s.: Mijn welgemeende excuses voor het gepeperde taalgebruik, maar u wilt niet weten wat er door mijn hoofd gaat als ik weer aan dit soort vervelende zaken denk.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-02-2003 21:59

Willem,

Het is niet pluis en bijna iedereen vind het een karperleven onwaardig bestaan in de commerciele putten.

De oorzaak zit ecter niet in die putten maar er omheen.
En je weet al vast wel: er is geen groter beest als de mens.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

01-02-2003 23:07

Hey Wim

Mijn respect heb je wel als karpervisser! :wink:

Groet
Bart
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

01-02-2003 23:36

Rustig Willem...gelukkig zijn er nog echte vissers...

Waar was je gisteren? Mooie lezing gemist, jongen....over de Lek en zo...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

01-02-2003 23:48

het geen dat edwin siol hier over te melden heeft vind ik duidelijk het juiste.

het voorbeeld van de hoeren klopt precies.

met vriendelijke groet.

J-J B :smile:
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

01-02-2003 23:55

Jamie, je hebt een privébericht.
mvg Rob
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

02-02-2003 00:02

Beste Wim,

Hoe je mentaliteit veranderd kun je dus heden ten dage aan den lijve
ondervinden. M.i. is mentaliteit niet iets wat genetisch vasstaat en dus
beinvloedbaar is. Kijk maar naar de beurs in R-wijk, waar dus een stand was van de e.o.a. ingredienten-gigant (ik dacht UCP)waar je door de foto's van spekvette karpers nauwelijks kon zien voor welk product ze eigenlijk stonden. Over het algemeen vond ik dat daar (gelukkig) weinig volk op af kwam. Maar het volk DAT erop af kwam waren toch logischerwijs de jongeren onder ONS en wat mij betreft waren het er nog te veel ook. Maar goed ik ben er dus zo een uit die tijd dat de mentaliteit volgens jou nog goed, echt en degelijk was. Ik moet toegeven dat ik me gevleid voel maar ik hou het liever op, echter en degelijker.
Want wij waren echt niet heilig hoor en wilden ook wel een lekker visje vangen dus flikkerden er twee kilo Binten per stek in terwijl er toch duidelijk stond dat voeren met aardappels verboden was.

Je zou ze de kost moeten geven die in de jaren 70 massaal naar de put in Andijk trokken (ik b.v.) terwijl ze om de hoek van de Schie of de Oude Rijn woonden.
We zijn inderdaad een heel eind gekelderd en duidelijk het pad zo bijster dat je je terecht afvraagt of dit alles ooit nog goed komt. Een pasklaar antwoord daarop heb ik helaas niet voor je, wel de verzekering dat IK me ermee bezig houdt en je garandeer dat vele anderen dit met mij doen. Dat dit er echter nog lang niet genoeg zijn moge duidelijk zijn.
Dit mag geen reden zijn om de moed op te geven Wim!
Met moed inpompende groet,

John






<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-02-02 09:40 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-02-2003 11:09

Willem,


"HOE RUN IK EEN VERANTWOORD, COMMERCIËEL WATER? "

Zou de vraag moeten zijn, maar de meeste eigenaren gaan uit van:

HOE RUN IK COMMERCIËEL VERANTWOORD EEN WATER?

En gaan zo de problemen ontstaan. Tevreden klanten, die terug komen, die moeten we hebben toch? Wanneeer is een klant tevreden? Vanggarantie?

Als ik heel goed heb opgelet tijdens het Capitool over B-Wateren, was er een uitbater in het forum, die zei dat het eigenlijk niet mogelijk is om en een commercieel EN visstandbeheers technisch een water te beheren.

Van 2 kanten is m.i. er een kleine mentaliteitsverandering nodig.

De klant moet accepteren dat vissen ook maar vissen is en dat NIET vangen daarbij hoort.

De beheerder moet accepteren dat vissen ook maar vissen is en dat NIET vangen daarbij hoort en dat dan maar dumpen van nog meer vis niet de juiste oplossing is.


MVG

Klaas
PS Beheerder kan vervangen worden door HSV en klant door HSV-lid

PPS Kutput jaren 70 Willem? Andijk dan en zelfs de Bosbaan?
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

02-02-2003 11:34

Klaas,

Er zijn te veel klanten die niet wensen te accepteren dat blanken erbij hoort. Betaalwater beheerders weten dit dus zorgen zij voor wateren waar niet geblankt hoeft te worden. Dus als wij ervoor kunnen zorgen dat deze wateren verdwijnen dan zullen deze vissers op andere wateren moeten gaan vissen. En dan zullen ze erachter komen dat blanken er ook bij hoort. Als zij dit dan nog niet willen accepteren dan is voor hun de lol in het vissen eraf want ze zullen niks meer vangen en uiteindelijk zullen deze "rotte appels" in de karpervisserij stoppen met vissen.
Dus als de betaalwateren verdwijnen dan zal de mentaliteit van deze mensen wel moeten veranderen.

Met vriendelijke groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Willem Barnas

02-02-2003 11:43

Klaas,

Lees mijn posting nou nog eens eventjes en probeer te begrijpen wat ik bedoel. Wil jij mij gaan vertellen dat het dertig jaar geleden ook zo'n zooitje was?!?!? Neenee, ik ben geen ouwe-stempel-visser, want ik vis vanaf '88, maar weet wel dat het zelfs tóen nog anders was, ondanks dat we allang gebombardeerd werden met boiliebivvyboltrigbommen. Ik weet ook dondersgoed wat jij met Andijk en de Bosbaan bedoelt, maar zag je die toen overal, internationaal in het tegenwoordige allesvernietigende tempo uit de grond knallen.....? Het is wel degelijk veranderd en wat ik daarmee bedoel is dat de menthaliteit helemaal naar de klote is vergeleken met dertig jaar terug, het was toen nog niet zo'n rothype als nu en dat komt maar door een klein aantal zaken, die volgens mij overal op dit board wel naar voren komen en dan heb ik het niet enkel over die commerciële wateren (Jeesus wat een zin...). Dat van die HSV's is een erg mooie, maar denk je nu echt, écht dat het haalbaar is in deze rot(karper)maatschappij? Ik probeer niet jouw ideeën en opvattingen de grond in te boren, want die zijn zéér zeker okee, ik probeer alleen een beetje realistisch naar de huidige situatie te kijken en deze te reflecteren op dit soort plannen, snapt u?

Met weldegelijk vriendelijke groet,
Willem Barnas
Willem Barnas

02-02-2003 11:45

Héé,

Die Joep heet dus duidelijk géén Meloen....

WB