zeg Nee tegen Betaalwateren

Plaats reactie
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

31-01-2003 17:00

Wim, waarom gaat er dan zo ontiegelijk veel Ilegale vis naar Engeland? Je gaat mij niet vertellen dat die naar het open water gaan.
Leg mij dan eens, waarom het in engeland zo goed is, en waarom hebben zoveel engelsen een Bwater, in frankrijk.

Zoals waarschijnlijk, ook onze recordschub daar zwemt.


Maarja Wim jij bent zo'n betaalwaterheld, die het NOG niet doorheeft.

Ik kan je niet tegenhouden, net als de rest, maar het enigste wat ik kan doen, en dat BLIJF ik doen is een Bwater AFRADEN.

<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

_________________
Huisregel Forum

Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-01-31 17:00 ]</font>
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

31-01-2003 17:15

laat het duidelijk zijn dat ik niet KSN heb liggen afzeiken ik vind het goed wat ze doen... en wat betreft inburgerings cursus die heb ik ook helemaal niet nodig.
--------------------------------------

mazzels

en ff voor de duidelijk heid ik vroeg frank alleen om informatie en die heeft me het gegeven en daar ben ik hem dank baar om ....



DUS FRANK IS NIET FOUT..............
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

31-01-2003 17:21

Daar heb ik alle respect voor Johan (ookal is het zeer eenvoudig bekeken door jou ogen) , maar jij niet voor mij.

Er gaan inderdaad veel gestolen vissen naar Engeland dit is een zeer storend iets ,helemaal mee eens vissen moet je niet verplaatsen.

Waarom Engelse een B-water in Frankrijk hebben??

A: In Engeland is het klimaat kouder dus de vis is er veel minder groot (30 lbs is een flinke jongen daar).

B: Engeland is veel moeilijker vis te vangen dan in Frankrijk (dressuur, bestand e.d).

C: En dezelfde reden waarom vele nederlanders ook naar een B-water gaan.

Waarom ik het Engelse beheer goed vindt??? Dat heb ik net hierboven verteld Johan.

Wim
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

31-01-2003 17:38

Op 2003-01-31 17:21, schreef wim schotman:
Daar heb ik alle respect voor Johan (ookal is het zeer eenvoudig bekeken door jou ogen) , maar jij niet voor mij.


Wim


Begrijp me goed, ik heb voor iedereen respect, alleen vindt ik het DOM dat JE op een Bwater vist.

Misschien ligt het wel aan de visser, ik bedoel wie zit er nu graag op een plekje te vissen tussen 2 paaltjes, waar je niet mag verkassen.

Ik keur vissen op een Bwater af, net als Kiron/Joep/Rob/HPE/Frank..... en gelukkig nog meer mensen. Ik laat me mening hooren, dat jij het daar niet me eens ben, tja ik kan je daar niet mee helpen.


<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

31-01-2003 17:41

Johan: Frank....?????
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

31-01-2003 17:44

Wim lees ff bij Kinderen.

Oja heb je misschien MSN kunnen we eens Flink Debateren.

MVG J
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

31-01-2003 18:01

Om op MSN te gaan debateren heb ik geen zin in mijn laatste woord over dit onderwerp is nu echt gezegd (als ik mijn mond eindelijk is kan houden net zoals vele karpervissers op dit board doen over dit onderwerp, heel verstandig).

Met afwachtende groet(op KSN),
Wim
HansPeter van Ee

31-01-2003 19:06

Wim

Betaalwateren behoren geen bestaanrecht te hebben in een vrije hobby als het karpervissen.
De essentie van het karpervissen is vrijheid voor de visser en de vis.

Dat het wel bestaansrecht heeft dat danken ze aan mensen zoals jij, die liever flink betalen om maar niet te blanken.

Als jij niet vangt kom jij niet terug.
Als de vissen niet zwaar genoeg zijn kom jij niet terug.
Als er geen douche is dan kom jij niet terug.
Als er geen toilet is dan kom jij niet terug.
Als de beheerder jouw geen veiligheid kan garanderen kom jij niet terug.
Als jij geen ontbijt op je stretcher krijgt dan kom jij niet terug.
Als jij geen stek kan claimen dan kom jij niet terug.

Wees er trots op Wim, maar ik hoop dat veel vissers begrijpen dat ze al jouw vangsten met een korreltje zout moeten nemen.

En Wim ik respect voor jouw als mens maar niet als karpervisser.

met diervriendelijke groet

HPE
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

31-01-2003 20:23

Lorezo zegt jou dit iets: KWEKEN.

Helaas is de vorige topic net verwijderd deze sloot hier op aan. Nu komt dit allemaal weer lomp over, hopelijk hebben genoeg vissers de rest ook gelezen.

O ja en HPE,

Omdat ik ook op B-wateren vis (alleen waarvan ik denk dat ze oke zijn). Wil het nog niet zeggen dat ik in Nederland mijn visje niet kan vangen. En een dikke vis in Nederland hecht ik ook meer waarde aan dan een dikke vis in frankrijk (ook hecht ik nog waarde aan een 10 ponder en dat doen tot mijn spijt steeds minder "karpervissers"). Dat jij mij niet respecteerd als karpervisser heb ik schijt aan. In de polder kan ik mijn ding doen zonder ook maar iemand tegen te komen die mij zou moeten respecteren. En ik hoef geen aanzien te hebben als karpervisser. Vissers die mij kennen weten toch hoe ik ben, en daarvan heb ik (van de meeste) wel respect.

Lorenzo,
Ik sta achter het spiegelkarper project, maar kan je die vraag niet beter aan jou stellen jij bent tegen een onnatuurlijk bestand, ik alleen tegen een ongezond bestand.

Wim
Gast

31-01-2003 21:33

Hanspeter,
Ik begrijp je posting niet. Enerzijds heb je het over vrijheid voor de visser en anderzijds heb je het over BTW's die geen bestaansrecht behoren te hebben. Daarmee ontneem je de visser de vrijheid om te kiezen voor een BTW.
Er is m.i. niets mis met betaalwateren zolang er tenminste een goed beleid wordt gevoerd en hier op toe wordt gezien. De hele visserij stikt van de BTW's.
Alom worden in andere takken van de visserij de BTW's gewaardeerd en voorzien ze in een behoefte.
Maar door sommige mensen wordt dit onderwerp voortdurend in de taboesfeer geduwd. Dat is niet de manier om tot een goed BTW-beleid en beheer te komen. Niet doodzwijgen maar serieus hierover praten lijkt me de enige optie. En ik heb het al eens eerder geschreven. Laat mensen die wel op een BTW vissen een beetje in hun waarde. Alleen met een beetje respect en een fatsoenlijk gesprek kunnen we verder komen.

M.vr.gr. John
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

31-01-2003 21:47

Hans Peter,

Deze punten die jij aanhaalt heb ik al tegenover wim aangehaald in een vanmiddag verwijderde topic: iets met naam stekken la horre.

En hier heb ik dan ook gevragen hoe hij een en ander kon verklaren omtrent een bepaald betaalwater waarvan de naam niet eens genoemd hoeft te worden omdat dit ondertussen wel bekend is.

Deze topic is denk ik dan ook verwijdert omdat dezen in strijd was met de huisregels.
Iets wat ik dan ook wel respecteer maar toch jammer vind omdat ik nu geen antwoord heb gehad op de door mij gestelde vraag aan betreffende persoon.

Wim,
En wat jij zegt over alleen op B-wateren te vissen die volgens hem ok zijn dan weet ik niet waarom je over het betreffende water praat want een ieder weet dat karpers enkel kunnen zwemmen en nog altijd niet kunnen lopen of vliegen.

Maar al kunnen typische du Der vissen dit wel vind ik dat dan toch heel knap en zou je er mee naar het circus moeten gaan. Kan je nog veel meer geld mee verdienen dan met een betaalwater.

Met ietwat lachwekkende groet,

Arjan
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

01-02-2003 10:58

Kiron, Ik ben bang dat er weinig anders mogelijk is, als je als een speurhond naar bewijzen van uitzettingen e.d gaat zoeken/vragen zul je denk ik nog veel minder gedaan krijgen, en bovendien hoeven ze daar al helemaal niet op in te gaan...

Dit is in ieder geval beter dan niks

Groetjes, Sjoerd

_________________
I know it's not much, but it's okay, keep on CARPHUNTIN' anyway!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Groot op 2003-02-01 10:59 ]</font>
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-02-2003 11:08

De laatste tijd is het nogal de trend om op het board vragen te stellen over "goede betaalwateren". Naar mijn idee zijn er dus geen goede betaalwateren, het idee achter betaalwateren is rijk worden van de natuur / dieren. Daar zal de dierenbescherming gelukkig mee zijn denk ik.
Op deze manier beginnen betaalwateren steeds meer op een interactief circus te lijken, waarin de bezoeker (visser) wat voer in het water moet gooien om de vis het kunstje te laten uitvoeren (gevangen, gewogen, gemeten en gefotografeerd worden) en dan dan tientallen keren per jaar. Volgens mij is dan de hele sport eraf.

PS: het hele idee van geld verdienen aan de vissen en aan het egoisme van andere vind ik op zich al misselijkmakend.

Met-brakende-groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

01-02-2003 12:16

Joep,

Wat je zegt over de laatste tijd dat het een trend is. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Er zijn hier in het verleden zeer felle discussies geweest over deze B-wateren. Wel is het er een tijdje veel stiller over geweest.

Maar in het verleden was het zo erg dat er tientallen topics over B-wateren waren.
Maar dit is denk ik van voor dat jij op het DB actief bent.

En ze hebben niet voor niets de huisregels samengesteld en dit er ook in opgenomen.
Want wie zo nodig op een B-water wil gaan vissen moet ook zijn informatie gaan vergaren bij de maatschappij waar hij boekt.

Met vriendelijke groet,
Arjan van der Palen
Gast

01-02-2003 12:56

Arjan,

Misschien wordt het dan tijd om de regels hier wat bij te stellen. Een DB als deze is er toch voor om informatie te vergaren. Als je omtrent en betaalwater hier geen informatie mag vragen moet je dan naar de beheerder van dat water voor informatie?
Ik ben bang dat die informatie niet al te objectief zal zijn.(tenminste als het om een verkeerde BTW gaat).

M.vr.gr. John.
Gast

01-02-2003 13:12

Helemaal met je eens John. We zijn gebaat bij een goede discussie over dit onderwerp en met het huidige ongenuanceerde denken komen we niet verder. Met een lijst van correcte BTW's is de hele karpervisserij geholpen en dit kan ook een positieve uitstraling hebben op de minder goede BTW's.

M.vr.gr. John.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

01-02-2003 13:21

Op 2003-02-01 13:01, schreef John Kalishoek:
?

Johan S.: je hebt de huisregels in een posting zo mooi neergezet. Echter: waarom bijv. Kiron niet gewezen op zijn onderschrift?
Is in strijd met 2 regels: het onnodig kwetsen van mensen (het is namelijk een eenzijdige, over 1 kam scherende uiting) en het aanzetten tot postings over BTW (zelfs als de topic over AAS of MATERIAAL zou gaan, dan nog zouden mensen n.a.v. het onderschrift een BTW discussie kunnen opstarten....
Een geval van selectiviteit al naar gelang met wie je het eens bent?


Mvg,
John


John, Ik snap je reactie, maar zolang er voor mijn geen goede betaalwateren zijn < behalve Dur Der> zijn alle Bwateren slecht. Dan maar beter in mijn ogen beter 1 goed betaalwater zwart maken dan die tientallen/honderden ophemelen.

Er zullen ergens, waarschijnlijk best wel meerdere goede Bwateren zijn, maar het zou pas bewezen, zijn als er een onafhankelijke vereneging kwam, die alle Bwateren onderzocht op overbetting, natuurlijk voedsel, en andere soort vis. Dit verhaaltje is NOG niet te doen, en dat zal denk ik zo nog wel blijven. Dus tot die tijd, raad ik Bwateren af, < behalve Dur Der >


En of jij het daarmee eens bent, tja.....


MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-02-01 13:22 ]</font>
Gast

01-02-2003 13:26

Johan,

In onze maatschappij hoeven mensen hun onschuld niet te bewijzen, maar moet schuld bewezen worden. Lijkt mij ook een betere oplossing van een probleem als slechte BTW's.

M.vr.gr. andere John.
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-02-2003 13:44

Heren,

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind elk betaalwater een schande want ik vind het gewoon belachelijk dat er grof geld wordt verdiend aan het vissen op deze wateren. Ik vind het echt van de pot gerukt dat er bedragen van 100, 200, misschien wel 300 euro betaald worden om een week te mogen vissen op een overvol water.
Ik vind het een echte schande dat er op zo'n manier met het vissen om wordt gegaan en dat blijkbaar niemand er iets om geeft.

Met-misselijke-groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gast

01-02-2003 14:34

Joep,
Een paar honderd euro om een week te mogen vissen? Ik ken wel wateren die een stuk duurder zijn en die al generaties lang bestaan. BTW's zijn er dus al heel lang en hebben bewezen prima te kunnen functioneren.
Het gaat er nu om de goede van de slechte te onderscheiden. Als er hier dan mensen met vragen over een BTW komen, dan kunnen deze mensen ook verwezen worden naar een BTW met een verantwoord beleid. Dan ben je als DB constructief bezig.

M.vr.gr. John.
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

01-02-2003 14:46

Arjan vd Palen ik wou nog effe zeggen dat de vissen van du der van dezelfde kweker komen als van la Horre. Voor de rest hou ik mijn mond
Marcel Hoefman

01-02-2003 15:03

Alle btw-discussies maar even samenvattend: er zijn mensen die graag op betaalwater vissen en mensen die daar fel op tegen zijn. Er zijn goede betaalwateren (heus, ze schijnen te bestaan!) en er zijn slechte betaalwateren. En misschien ook nog wel een aantal daar ergens tussenin.

En tenslotte zijn er karpervissers die menen anderen te moeten bekeren tot hun visie en dat bij voorkeur onderbouwen met nogal generaliserende en bovendien bijzonder zwart-witte argumenten. Waar doet me dat nou aan denken.....???

Met zuchtende groet,
Marcel Hoefman
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

01-02-2003 15:06

Amen!!!!!!!
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-02-2003 15:46

John,

Jij zegt ik ken wateren die nog duurder zijn dan een paar honderd euro en die bestaan al generaties lang.
Het feit dat ze al generaties lang bestaan zegt dat iets over de kwaliteit van het water?
Zegt dat iets over de kwaliteit van de vissen?
Zegt dat iets over het bestand van het water?
Zegt dat iets over de natuur in de omgeving?
Zegt dat iets over de gezondheid van het ecosysteem?

Met afwachtende-groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
HansPeter van Ee

01-02-2003 15:48

John Kalishoek

Die vrijheid van de vis valt terug te voeren op vrijheid van voedselkeuze en deze te laten zitten op het water waar deze thuishoort.
Veel grote karpers van betaalwateren leefden ooit in grote vrijheid op rivieren en kanalen.

Wim

Loop nu niet te hard van stapel dat la Hoerre geen gestolen vis bevat.
Als het goed is zal dat bewijs in de toekomst geleverd gaan worden, wat er zich daar in het verleden heeft afgespeeld.

Daarbij heb ik al wat fotomateriaal gezien en verzameld van gestolen vissen die opduiken op diverse betaalwateren dat ik walg van dit fenomeen en zijn bijbehorende excessen c.q. dierenmishandeling.

Heren

Mensen die praten over goede betaalwateren weten niet eens waar ze het over hebben.
Het meest achterlijke excuus wat ik iedere keer lees is dat elk water een betaalwater is.
In het bijgeleverde boekje met wateren waar men mag vissen volgens de grote vergunning mis ik echter wel op welke stek ik geboekt heb en voor hoelang.

Daarbij heeft Kiron het gelijk aan zijn zijde dat hij geen vertrouwen heeft in het onderzoek wat er nu plaats vindt.
De betaalwateren zoals men die vooral kent in Frankrijk moet gewoon afgeschaft worden omdat men anders aan de gang blijft met het verrichten van onderzoeken.
Nogmaals pak het aan bij de wortel, en dat is gewoon mensen er van weerhouden naar betaalwateren te gaan.

met boycottende groet

HPE

_________________
Het gewicht van een foto is vrij laag

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2003-02-01 15:50 ]</font>