vissen op de moselle

Plaats reactie
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

04-01-2008 12:26

hallow alleaal ik wil in maart de moselle gaan bevissen is iemand die hier ervaring meej heb en mij goede tips kan geven ik hoorde dat rond de winter en vroege voorjaar in mets een goed gebeid is en dePONT A MOUSSON als eimadn bekend is in de omgeving van deze stekken en mij tips kan geven of ik beter in de vaargeulen kan liggen of de kommetjes eromheen enz hoor ik dit graag bijvoorbaad dank
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

04-01-2008 13:23

Ja alle tips zijn welkom. Ik vertrek opt laatst van april voor een dikke week. :lol:
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

04-01-2008 13:40

kan iemadn mij ook vertellen in welke periode het nachtvissen is toegastaan is dat het gele jaar omdat er ook zoveel lui in het vroege voorjaar gaan en is dat niet het geval is er genoeg verstop mogelijkheden ik wil kosten wat het kost in maart daar wat uit de rivier trekkenmmaarjha zonder info over de rivier gaat dat moeilijk worden
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

04-01-2008 15:04

Leon

zou als eerst gaan zoeken naar site's met de waterstanden, heb je enig idee hoe hoog de waterstanden in Feb/maart kunnen zijn.

dan rij je namelijk voor niets.

en stekken vragen op het board, als iemand een goed stuk vind ben ik bang dat die dit niet snel deelt met de medeboarders.

gewoon er heen rijden, met een paar goede kaarten, en je ziet dan wel. Je hebt toch een week de tijd.

heb je ook meer plezier van je vissen die je dan vangt.
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

04-01-2008 15:44

Ik weet er zelf niks van, Alleen ik heb de karper of de karperwereld dat boek daar staat iets in van de mossele mischien moet je dat maar is even doorlezen of je er iets aan hebt weet ik niet
Groeten
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

04-01-2008 23:34

nachtviszones opzoeken.

deze tekenen op een gedetaileerde michilin kaart.

daarna routes uittekenen.

zoek de stekken op google earth.(print de foto's uit altijd makkelijk voor aantekeningen)

schrijf de gps posities op.

laad ze in je tom tom.

waterstanden terug kijken van de vorrige jaren.

eventueel een verkennings tripje je zit er binnen een paar uurtjes.

suc6 :wink:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-01-2008 17:11

Of raadpleeg je mamma.
CN :roll:
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

07-01-2008 18:01

De moselle in het vroege voorjaar, dat wordt gokken. Hoeveel regen/Smeltwater stroomt er en is er wel te vissen vanwege een te harde stroming. Alex Poot schrijft een leuk stukje in de laatste karperwereld. Als je alles voorgekouwd wil krijgen dan moet je zeker niet op de rivier gaan vissen. Want vissen op een rivier is zo als eerder beschreven zoeken, zoeken en nog eens zoeken. Verkassen hoort daar ook bij. Laat je informeren over de nachtviszone's en kijk goed uit waar je gaat vissen want het is niet overal even veilig.
Vergeet geen tijgernoten mee te nemen want uit ervaring kan ik zeggen dat Noten erg goed kunnen lopen op de Moselle.
Probeer richels of andere onderbrekingen te vinden en proberen maar.

Succes
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

08-01-2008 10:51

Misschien nog een tip, ga er eens heen voor kort bezoek. Koop een kaart van de regio en ga alle (nacht)stekken af, omcirkel de stekken die je kan vinden geef het een nummer en maak van de stekken diverse foto´s. Probeer ook op te schrijven wat je vind op die stek zoals, hoe breed, diepte, afgelegen, zijn er hotspots, goed bereikbaar (ivb veel regenval) enz enz. Thuis, ga je via Google.Maps de stekken opzoeken, print ze uit en print je foto´s uit van de stek. Zo leg je een map aan met alle bruikbare en goede stekken. Zoek via internet of je iets kan vinden over het gebied of stek... en vul zo je map aan.

zoals Yuri schreef, je kan ook van te voren via Google Eart of Maps interessante stekken uitprinten, en dan via je TomTom erheen rijden. Maar heb ondervonden dat dit best lastig is, aangezien je niet goed kan zien of hoe hoog de stek exact ligt. (voorbeeld vanaf de kant is de stek 2 a 3 meter hoger dan het water) en zit je dus te hoog. Of je komt op privé wegen uit (van huizen) ect...

Mocht je later terugkeren en je gekozen stek is bezet of wat dan ook, rijd je zo naar stek 2 of naar 3... Als je dat allemaal dan nog moet uitzoeken geheid dat je dat veel kostbare tijd kost...

Gr
Alex
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

10-01-2008 10:53

Zie het al, het is een militair :wink:
Volgens die spotjes op de televisie moet je toch nog wel enig niveau hebben om bij het leger te komen, of zit ie soms bij het vreemdelingen legioen? Of misschien DENKT ie dat ie militair is en laten zijn begeleiders hem in die waan.

Even on-topic:
Kom regelmatig langs de mossele en zie dan ook wel mooie stekjes langs de "snel"weg, echter als je daar dan probeert te komen zul je ontdekken dat dit op sommige plaatsen haast onmogelijk is, of je moet je auto op de vluchtstrook parkeren en over de vangrail klimmen met al je spullen.
Hierom sluit ik me geheel aan bij Alex, ga eerst eens kijken en stekken bezoeken. Op deze manier verlies je niet zoveel tijd wanneer je daadwerkelijk gaat vissen.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

10-01-2008 16:17

Ik heb enkele berichten verwijderd, laten we ontopic blijven!
Ook waren de berichten bedoeld voor een andere topic.

Groetjes
Alex Poot
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

10-01-2008 22:20

okeej jongens bedank voor alle tips die ik gekregen heb ik zal een week of 2voordat ik er ga vissen wel even langs gaan en gelijk naar alternatieve wateren kijken voor als de rivier gewoon te snel stroomt met te hoog water enz jongens toppie bedankt
Gebruikersavatar
sjaak de lange
Berichten: 42
Lid geworden op: 02-03-2006 21:06
Locatie: hoorn

11-01-2008 19:22

beste Leon,net terug van weer in kaart te zetten van nacht stekken van de moselle,en dat voor de derde keer en alleen van departement 54.
Meurthe-et-Moselle,dit loopt tussen Toul en Pagny-sur-Moselle,heel veel km rivier en dito nachtstekken,ongeveer 17, gemiddeld 1.5 km.

van die 17 zijn er voor ons maar twee aantrekkelijk,waarom? we zijn met drie man,dus de stek moet ruim zijn en wat wil je? bevaarbaar of nietbevaar water,bevaarbaar water is het makkelijkst,alleen in de nacht kan je vissen en in de vaar geul.nietbevaarbaar,veel wier(nooit geprobeert)
Veel van de stekken zijn dicht bij prive vijvers met veel huisjes en in het weekend dus veel drukte.

probeer het visblad"karper nr.11"te bemachtige daar staat in hoe je het aan kan pakken en het visblad "de karperwereld nr.57"met Alex Poot.

Toen wij er waren ,3 januarie ,-3 overdag,was er een visser en die zat bij het grote La Max,dus over winter vissen gesproken alles lag dicht behalve de moselle.
Leon succes op de moselle.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

12-01-2008 19:34

Neem gelijk ff dit boek mee...

Afbeelding

robbert bosman schreef:Zie het al, het is een militair :wink:
Volgens die spotjes op de televisie moet je toch nog wel enig niveau hebben om bij het leger te komen, of zit ie soms bij het vreemdelingen legioen? Of misschien DENKT ie dat ie militair is en laten zijn begeleiders hem in die waan.
.


Gelukkig zijn niet alle militairen zo. :wink:

succes ermee!!
Plaats reactie