orient strand stekken

Plaats reactie
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

12-11-2007 08:43

na een aantal keer een van de mooiste en moeilijkste wateren van europa te hebben bevist op de nachtviszones ben ik eens goed rond gaan kijken, en heb mijn oog laten vallen op het strand van mesnil aint pere, ik zou heel graag iets horen van collega vissers die hier al enns hebben gevist, of er iets over weten! ik weet uit ervaring dat het in de zomer vaak goed vissen is voor drukke zwemstranden, en denk dat dat hier dus ook zo moet zijn. omdat de tijd altijd beperkt is tijdens een buitenlandse trip, hoop ik wat info te vegaren via deze site.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

12-11-2007 18:25

Bedoel je bij de haven of op de landtong?
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

13-11-2007 00:11

hoi sebastiaan,

nee ik bedoel voorbij de haven als je op de landtong zou staan met je gezicht naar het water, dan ongeveer 500meter naar rechts dat strand bij de ingang van de camping

grt chris
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

13-11-2007 09:49

Daar staat ook een groot wit huis alsik me niet vergis?
Dat is dus schuin tegenover de base Nautique?

Mooie stek is dat idd!

Ik sprak in het voorjaar een fransoos die daar overdag viste vanuit de boot, hij ving toch elke dag z'n visjes!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-11-2007 13:24

Beste Chris,
je bedoeld de zone bij de watersportvereniging neem ik aan en niet bivy city? Indien je deze bedoelt, in het voorjaar hier wisselende succesen beleefd en in het najaar die kant n og nooit bevist. Hoe het er nu voor staat weet ik trouwens niet. Ben een tijdje terug gestopt met vissen op orient door de weer opkomende drukte na een paar artikelen.

Wat ik wel hoorde via een bekend in frankrijk dat er een paar nachtviszones bij zijn gekomen. Tegenover mesnil, zul je vast wel terug kunnen vinden op de site van de visvereniging.

Succes,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

13-11-2007 22:37

die nieuwe nachtviszone is er inderdaad, dit is inderdaad tegenover bivvy citty, ik weet niet zeker of dit stand ook hoort bij de watersport club, ik denk het wel, wat ik wel weet is dat er altijd waterfietsen liggen, het is in ieder geval het strand tussen bivvy city en de volgende nachtviszone in het bos. goed om te horen dat het in het voorjaar vis op heeft gelevrd, dit bevetigd mijn vermoeden dat je prima je vissen kunt vangen op de dagvis zones die over het algemeen erg rustig zijn.

bedankt voor de info
grt
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

14-11-2007 22:23

Heb er persoonlijk geen ervaring mee. Maar wil komend jaar ook een water gaan bevissen in Noord Frankrijk en dan op de dagzones....... Ben ervan overtuigd dat deze stekken meer vis kunnen opleveren dan de vaste nachtzones...... Op Orient zijn de nachtviszone's in verhouding tot de enorme oeveromvang en grootte ook maar minimaal.....

Die nieuwe zone's ben op de hoogte van het kaartje (heb op Amance gevist>>> zit ook in de vergunning van Foret 'd Orient) zijn die het hele seizoen goed bevisbaar?

Heb horen zeggen dat ze in het voorjaar nog moeilijk bevisbaar zijn een nog hoge waterstand? Liggen die aan de boskant? Aan de westkant op die 2 punten?
Ken deze zone's alleen van op het kaartje. In totaal zijn er nu dus 5 zone's op Orient? Het blijft een mooi water.......
carpangling rocks society sucks
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

15-11-2007 08:28

de nieuwe nachtviszone die ik weet is idd aan de bos zijde, bij de surfver. je mag hier vanaf aug vissen. hoe heb jij gevangen op amance?

als je goed overdag wilt vangen kun je ook prima op Du Der aan de gang, lekker pitten en douchen op de camping en smorgens vroeg op je bevoerde stekken je lijnen uitgooien.

veel plezier
peter andrae

15-11-2007 18:29

Orient heeft maar een beperkt aantal te bevissen stekken in het voorjaar ivb met de hoge waterstand meestal zit je tussen de bomen door te vissen.

Dit is ook het geval bij de surfvereniging.
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

15-11-2007 20:23

bete Peter,

de stek die ik bedoel waarom ik dit bericht oorspronkelijk heb geplaatst, is niet bij de surfver. maar op het strand aan de kant van bivvy citty, ik weet dat je daar ook tussen de bomen door kunt vissen, of als het nog niet druk is kun je volgens mij ook gewoon op of aan de zijkant van het strand zitten, ik hoopte dat ik van iemand iets zou horen die hier reeds gevist heeft, tevens ben ik wel eens een paar lokale fanatieke vissers tegengekomen die stiekem snachts aan het vissen waren bij het andere strand, (geradaut), deze jongens wisten wel degelijk waar ze mee bezig waren. ik hoop dat je nog wat meer kunt vertellen.

alvast bedankt

grt
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-11-2007 12:33

Beste Chris,
kleine correctie, je dient te vertrekken op 15 augustus van de nieuwe nachtviszone.

zie http://www.aappma-des-lacs-aube.com/
mvg,
Peter

ik zal even graven in de loop van de dag, kom later terug op je vraag.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-11-2007 14:26

Chris,
strand bij bivy city? dit ligt wel aan het jaargetijde hoor ;-)
In het voorjaar is het strand een postzegel en kun je tussen de bomen door vissen op een paar plekjes.

Op het moment als je de verharde dijk op rijd dan heb je daar nog wat ruimte als de waterstand wat is gezakt. Veel verder richting de dam mag je niet, is peche interdite :cry: het is dan ook niet vreemd dat de winnaars van de WCC die toen bij de dam mochten plaatsnemen ergens in 2006 hebben gewonnen. Bij de dam stikt het van de vis, heb hier vaak genoeg gekeken en magistrale vissen zien zwemmen.

Heb hier in het voorjaar ook mijn visjes gepakt dus je kunt daar wel uit de voeten. Paar dagstekken opzoeken kan ook geen kwaad, is al aangekaart hier. Moet je wel zeggen dat ik niet meer op de hoogte ben van alles op dit moment op orient. De laatste keer dat ike r was in het voorjaar wachten er al weer mensen om onze stek over te nemen, verder was nergens meer ruimte. Reden genoeg voor mij om wat anders te zoeken. Mocht je daar komen zonder plek, er liggen nog een paar kleine wateren in de buurt en vanaf troyes loopt de seine.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

16-11-2007 14:35

hoi peter,

bedankt voor je reactie, maar dit niet de plek die ik bedoel, wat ik bedoe is als je bivvy citty aan je linkerhand neemt, en dan een paar honderd meter naar rechts zou lopen (richting haven en er voorbij) dan krijg jeop een gegeven moment een vrij groot strand du als je bij het strand zou staan met je gezicht naar het water, dan heb je bivvy citty aan je linker hand op een paar honderd meter. dat strand bedoel ik, het strand gaat daar over in een grasveld, en na dat grasveld begint weer de volgende nachtviszone die uiteindelijk in het bos doorloopt.
hoop dat je hier nog wijs uit kunt worden en dat je nog iets weet overd deze plek.

bvd

chris
http://img260.imageshack.us/my.php?imag ... 012jj9.jpg

dit strand bedoel ik
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

16-11-2007 14:43

of tewel dit strand, misschien herken je dit
bivvy citty ligt hier dus ongeveer 600 meter naar links


http://img441.imageshack.us/my.php?imag ... tekkz0.jpg


grt
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-11-2007 19:37

Aaah Chris,
dit is vlakbij de gekleurde troen die er staat en het restaurant op de boulevard. Dus wel bij de watersportclub.

Heb geen idee, nog niet gevist op dit strand zelf, wel in de richting ervan. Kan me niet heugen dat dit exorbitant veel vis opleverde.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

16-11-2007 21:43

juist peter dat strand bedoel ik, ik wist niet dat daar een watersport ver. zit.
jammer dat je er nooit gevist hebt.
misschien zou je mij nog wat andere info willen geven omtrent jouw bevindingen en ervaringen op orient alle kennis is welkom op zo'n water.

misschien weet je een goede manier om om te gaan met overvloedige begroeiing onder water, of heb je andere nuttige tips.

alles is welkom

bvd

grt
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

19-11-2007 20:38

Begroeiing onderwater ?????


Denk dat je die op de door jou genoemde stekken niet zal vinden.



Gr :wink:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

19-11-2007 23:11

Laarmans in de bocht, ook al heeft die wel een punt :D
Ben in december weer in het limburgse bij eerwaarde Wil, wacht nog steeds op de actiefoto`s van mijn oude stokken ;-)

Chris,
begroeing in overvloed niet waar, maar afhankelijk van het jaargetijde natuurlijk. In het zeer vroege voorjaar weinig problemen. Indien wel aanwezig is het kortstelig dan wel langstelig en ga zo maar door, standaard protocol zoeken :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Plaats reactie