Département Oise (60)

Plaats reactie
Martijn Schild

14-01-2003 12:02

Al eerder had ik een topic geplaatst over één specifiek water uit dit département, veel reacties daarop zijn uiteindelijk niet gekomen. Het was ook een vrij klein water waar het om ging, dus redelijk onbekend denk ik.

Misschien dat het op deze manier wel lukt...
Heb jij eens op een water gevist in dit département en je wilt jouw info wel delen? Plaats dan hier ajb een bericht of mail mij.
Ik kan alle informatie gebruiken. Het nachtvisboekje van Aart heb ik, dus misschien dat je info hebt over een water dat daarin wordt aangegeven.

Hopend op veel reacties,
Martijn Schild
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-01-2003 12:43

het lijkt mij ook reuze interresant natuurlijk.
Martijn Schild

14-01-2003 15:37

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Schild op 2003-01-15 11:08 ]</font>
Martijn Schild

15-01-2003 11:08

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Schild op 2003-01-16 13:14 ]</font>
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

16-01-2003 13:06

Martijn,

Vorig jaar ben ik een keer een heel weekend wezen toeren en informatie inwinnen in de buurt van compeigne (dep. Oise) op zoek naar een visstek voor een vistrip afgelopen najaar.
Deze trip is uiteindelijk niet doorgegaan, dus gevist heb ik er niet.
Toen ik ben wezen kijken heb ik vooral de Oise en de Aisne bezocht.
Van de Oise (dus niet het canal lateral) viel mij op dat het over het algemeen behoorlijk hard stromende, in ieder geval te hard om met een normaal stuk lood te vissen, naarmate je verder stroomafwaarts ging richting compeigne werd de stroming trouwens minder, omdat de rivier hier ook steeds wat breder wordt.
De meeste oevers zijn ook lastig te bereiken vanwege bebouwing tot aan de waterkant.
De Aisee stroomde een stuk minder hard, deze rivier is op de meeste plaatsen ook wat breder.
Persoonlijk vond ik de plaats van samenstroming van de Aisne en de Oise een erg interresante visstek.
In het centre comercial van Compeigne is een grootte hengelsportwinkel gevestigt, daar wisten ze mij te vertellen dat er op deze plek goed op karper te vissen is, het bestand op bijde rivieren was volgens deze winkelier goed te noemen veel kleine(re) karpers met een enkele grote ertussen tot ongeveer 40 pnd.
Overigens bevinden zich met name in deze streek nogal veel betaalwateren zodat het aannemelik is dat er wel een paar vissen een onvrijwillige verhuizing zullen hebben ondergaan, al zijn er natuurlijk genoeg vissen die de dans ontspringen.
Martijn Schild

16-01-2003 13:15

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Schild op 2003-02-24 21:42 ]</font>
Martijn Schild

12-02-2003 17:21

Heeft iemand informatie over een aantal wateren uit Département Oise (60)?

Enkele voorbeelden van watertjes die er gelegen zijn:
- Etang de Beaurepaire (15 ha), bij Beaurepaire.
- Etang de la Coquillière, in/bij Bailleul-sur-Thérain.
- Etang de communcal de Saint-Vaast-Les-Mello, in/bij Saint-Vaast-Les-Mello.
- Grand étang de la Voile de Therdonne (17 ha), bij Therdonne.
- Etang de la Ballastière, in/bij Therdonne.
- Etang du Désert et des Crapauds, in/bij
Ermenonville.

Verder zijn er nog veel meer watertjes natuurlijk, alle informatie is welkom. Ook welkom is informatie over de rivieren Oise/Aisne die door dit departement lopen.
Informatie kan naar mij gemaild worden, ik ga hier vertrouwelijk mee om. Je kan natuurlijk ook je info hier kwijt. Betaalwateren en "op dit water zwemmen alleen maar 30+" ben ik niet naar op zoek. Als je enige info hebt over een karperbestand van een water ben ik hier natuurlijk wel blij mee, maar andere info vind ik ook goed.

Mvg,
Martijn
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

13-02-2003 01:04

Nachtvissen in 2003 is toegestaan op:
- Etang de beaurepaire niet.
- Etang de la Coquillière -> niet.
- Etang de communcal de Saint-Vaast-Les-Mello, in/bij Saint-Vaast-Les-Mello -> wel nachtvissen toegestaan.
- Grand étang de la Voile de Therdonne (17 ha), bij Therdonne -> ook nachtvissen toegestaan.
- Etang de la Ballastière, in/bij Therdonne -> ook toegestaan.
- Etang du Désert et des Crapauds, in/bij Ermenonville -> ook nachtvissen toegestaan.

Over de info over het karperbestand is bij mij niets bekend.

MVG Josse
Martijn Schild

13-02-2003 09:13

Hey Josse,

Bedankt voor je info. Hoe weet je dat het nachtvissen op de bovenste twee plassen niet is toegestaan in 2003?

Mvg,
Martijn
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

13-02-2003 10:19

Omdat ik alle nachtvisinfo van dit departement heb.

Met informerende groet,

Josse de Bruin

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josse de Bruin op 2003-02-13 14:11 ]</font>
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

13-02-2003 15:18

Beste Martijn,

Vroeger was Saint-Vaast Les Mellos een echt TOP water, maar spijtig genoeg zijn het grootste deel van de dikke vissen gepikt !! Als je toevallig het boek van Alijn hebt zul je daar een artikel over vinden over Super Bazooka. Als je dit leest zul je waarschijnlijk al genoeg weten. Over de andere wateren kan ik je spijtig genoeg niks vertellen.

Mvg

Peter
Martijn Schild

14-02-2003 12:16

Dus er zit nog wel vis toch? Het gaat mij niet echt om het grote vissen vangen in Frankrijk hoor, dit is de eerste keer dat ik ga. Ik hoop dat ik wel een karper vang, als die groot is is dat mooi meegenomen. Maar ik wil op een klein water beginnen om wat ervaring te krijgen.

Wel "spijtig" om te horen dat daar ook vissen zijn gepikt! :sad:

Mvg,
Martijn

PS: verder nog iemand anders info?
Martijn Schild

14-02-2003 12:42

Toen ik de namen Super Bazooka en Alijn hoorde, dacht ik al dat ik ergens wat gelezen had daarover. Op de VBK site staat namelijk een passage uit zijn boek over Super Bazooka. Dat fototje van het water ziet er erg leuk uit, zo'n water zoek ik ook. Maar ja dat is niet erg makkelijk te vinden natuurlijk.

En helaas las ik dat het week na week vol zit met Engelsen, Nederlanders en Fransen. Misschien dat ik wel een kijkje ga nemen op het water, ik hoop alleen niet dat het dan ook zo druk is.

Zijn er toevallig nog mensen die misschien wat kunnen vertellen over de hengeldruk en omgeving van andere wateren in dit departement (60, Oise)?

Ik hoop van wel.

Mvg,
Martijn
Martijn Schild

24-02-2003 21:42

Bij nader inzien ben ik harstikke blij dat ik enkele reacties heb gekregen!!!

Wat zal het lekker rustig zijn aan de waterkant, tijdens mijn eerste Frankrijksessie :lol:

Is er misschien nog iemand met wat tips qua watertjes voor mij?

Mvg,
Martijn
Plaats reactie