Lac de Bouzey

Plaats reactie
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

13-01-2003 13:26

Beste allen,

Ik ben op zoek naar een geschikt water voor een korte voorjaarssessie in Frankrijk. Ikzelf zat te denken aan het Lac de Bouzey. Weet iemand meer over dit water?

Alvast bedankt!

Groetjes
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

13-01-2003 13:36

hallo

ik ga dit jaar voor het eerst naar frankrijk om te karperen. ik wil nu naar midden frankrijk en heb hier een aantal meren opgezocht. weet iemand hier info over of is iemand hier al eens geweest?
ik zou graag willen weten of ik hier goed kan karperen en of er veel karper zit? alle info is welkom.

1. lac de saint pardoux
2. lac de st.croix
3. lac de saviviére

alvast bedankt
robin nieuwhof
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

13-01-2003 13:40

Lac de st. croix is een moeilijk diep en koud (smeltwater) meer. Bij mijn weten is 36 pond de zwaarste vis die er tot op heden is gevangen.

Saint pardoux staat volgens mij al ergens op dit forum het een en ander. Zoek maar eens met de zoekoptie.

Groetjes
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

13-01-2003 18:52

Ik heb zelf 2 jaar achter elkaar op Lac de Bouzey gevist en wil het niet aanraden om serieuze sessies te maken. Op dit meer is ZEER VEEL watersport / recreatie. Er wordt zeer veel gezwommen, gedoken, er is een zeilclub dat gebruik maakt van het meer, er worden op 2 punten waterfietsen verhuurd en er worden ook kano's verhuurd.
Op het punt waar ik gevist heb was het zelf zo erg dat men gewoon voor je hengeltop langs geen zwemmen (ik zie geen dobber, dus zal er ook wel geen lijn in het water liggen).
Ik zou om al deze problemen te voorkomen eerst proberen een rustiger water te zoeken.
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

31-01-2003 20:48

Ben in 2000 op vakantie geweest op de camping bij het meer, als je vakantie met je gezin wil combineren met vissen, kun je je hier uitstekend vermaken. In enkele uren talloze runs, alle vissen zo rond de 20, 22 pond, het lijken wel kloontjes van elkaar, wel mooie spiegeltjes.
De zwaarste vis 28 pond, de beste stekken zijn, bij de camping op het strand waar het stroompje in het meer komt, je moet 50 meter van de dam blijven, maar als je er heen gooit, heb je gegarandeerd binnen een half uur je eerste run.
's nachts vissen levert weinig op, wij hebben alleen overdag runs gehad.
Ook aan de overkant bij de dam is een goede stek, er loopt hier een richel onder water, naar de inham, op de richel vissen levert constant vis op, zeker in de ochtend uren, heb hier een veertiger op de kant gezien, gevangen door een fransman.
Bij het hier achter gelegen café kun je ook de vergunning halen, er zijn vakantie vergunningen te koop voor 15 dagen.
Nachtvissen is er toegestaan tot eind september, ik zag wel dat de Franse karpervissers overdag hun tent platgooiden, schijnt te moeten daar.
Volgens de informatie van de viszaak, wordt het meer 1x in de 10 jaar leeg gehaald, de karper wordt gebruikt om vismeel van te maken, achterlijke Fransen, de vissen die ontsnappen kunnen dan nog weer even door groeien, van daar de enkele "hoge" vissen in gewicht, maar je zult je zeker eerst door een bult "kleinere" heen moeten slaan.
1 keer een hele dag gezeten 24 runs waarvan 22 gevangen, met als zwaarste een 28-tiger
marc janssens
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Herentals

21-02-2003 11:28

en een voorjaarssessie moet je er niet plannen want je mag enkel nachtvissen in de zomermaanden (verleden jaar toch)
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

21-02-2003 12:44

Bedankt Marc, maar na het verhaal van Bertus ben ik al op zoek naar een ander water gegaan...

groetjes
Gebruikersavatar
Jeroen Henskens
Berichten: 56
Lid geworden op: 16-04-2006 18:00
Locatie: Kerkdriel

18-09-2007 11:21

Weet iemand iets te vertellen over het nachtvissen in het voorjaar, begin Mei ?? Misschien dat we er naar toe gaan, we zijn inmiddels weer een aantal jaar verder.......
Lekker me visjes vangen,.....
Gebruikersavatar
Jeroen Henskens
Berichten: 56
Lid geworden op: 16-04-2006 18:00
Locatie: Kerkdriel

19-09-2007 14:30

Hallo, heeft er iemand informatie over de huidige toestand van Lac de Bouzey, mag je er bijvoorbeeld in de maand mei al nachtvissen en hoe is het bestand nu in 2007 ??

Zijn er nog mensen pas geweest ??

Zie de berichten hopelijk verschijnen....
Lekker me visjes vangen,.....
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

26-09-2007 14:33

hey

ben er in juli nog geweest. Vissen is er in de zomermaanden erg lastig door de vele recreatie in het water, is dus nog steeds niet veranderd. Ook heb je maar twee nachtviszones op het grote meer. Grootst gevangen vis in een week tijd 29 pond. Voor meer info wil je verwijzen naar het karperblad speigel; geloof nummer 8 daarin wordt het water onder de loep genomen!

ben bij het kleine meer wisten kijken, da zou ik eerder aanraden, geen watersport en rustiger vissen.

mark.
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

27-09-2007 23:14

Mark,

Spiegel nr 6 ;-)
deze ligt momenteel in de winkels.

http://www.spiegelmagazine.nl/frankrijk/frankrijk.htm

groeten
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

11-10-2007 14:42

ik heb ook 5 sessies op bouzey gemaakt en er zwemmen daar wel degelijk leuke vissen.

ook ik heb daar een zeilboot volle vaart vast in mijn rotpod gehad terwijl ik net bij de buurman stond.
pfff wat een zooitje en toen ik bij mijn hengels kwam was franswa al weer hard op weg naar de overkant.
na een flinke roeiparty kon ik hem aanhouden want mijn rotpod was aan barrels.

verder is het er best te doen af en toe wat last van snoekvissers in een boot.

als je echt in de wildernis wil vissen dan is het helaas wel wat minder
maar als je met gezin bent is het er perfect !!
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

14-10-2007 01:00

De meeste karpers die er rond zwemmen zijn 6 tot 10 kg, er zijn ook wel grotere karpers gevangen tot 20 kg. Op het kleine plasje is minder karper aanwezig maar wel de groteren. Als je van rust hou hoef je daar niet te vissen.
Sam Bos

19-02-2008 15:42

iemand nog wat gehoord wat de vangsten en grootes vleden jaar waren ?? en weet iemand mis of je beter in het voor of najaar kunt gaan? en wat zijn de topvissen op dit water
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

19-02-2008 19:58

Van horen zeggen is er vorig jaar een van .. pond gevangen.
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je gaat zitten.
Als je bij de dam in de buurt gaat zitten zijn er zoveel "kleintjes" dat het latig wordt de grote er tussen uit te vangen.
Ben zelf van plan om in het voorjaar te gaan, ben er vaker geweest maar heb er zelf nog nooit gevist :-?

Weet ook dat er veel wordt gestolen, dus pas op je spullen!
Sam Bos

21-02-2008 11:43

hoe zwaar is .. dan precies haha en dan hebben ze wel een probleem als je proberen te stelen laat het daar maar bij houden
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

25-04-2008 22:26

heyy......

Ik ben vorig jaar augustus geweest voor 5 daagjes met mijn vriendin.
hebben daar op de camping gestaan en heb dus alleen overdags gevist.
Heb idd veel rus gehad, soms was ik niet eens terug van het uitvaren of hij ging al waardoor mijn vriendin met de hengel in der hand stond te schreuwen hahah.

Mijn grootste vis was 12 kilo, de rest hing rond de 6-8 kilo, maar stuk voor stuk schitterende vissen.
Als je op de dam loopt en je neemt wa brood mee en je gooit het in het water dan lijkt het wel de efteling zo duiken de karpers erop, echt wel leuk.
Heb ook hele grote schimmen gezien die lekker in de zon lagen en dat bleken gras karpers te zijn, heb die helaas niet mogen vangen.

Waarschijnlijk ga ik dit jaar weer ff langs om daar weer een paar daagjes te vissen want het is daar zeker niet moeilijk een visje te vangen.
En qua boilie?? ik had vrij dure bij me van daynabait maar een andere nederlandse jonge ving er meer op de goedkoopste van raven/vleminx, echt ongeloofelijk.
Veders vang je ook leuk op pop-up's.

Greets
Plaats reactie