De eerste Frankrijktrip half september komt in zicht. Er zijn al heel wat voorbereidingen getroffen en de selectie van een aantal wateren is reeds gemaakt maar alle hulp is nog welkom.
Er moet een camping aan het water liggen en er moet wat te beleven zijn in de buurt en eventueel op de camping om het mn vriendin ook zo aangenaam mogelijk te maken.
Nachtvissen is geen vereiste maar wel handig om eens een nachtje te blijven zitten. Ik neem geen boot mee aangezien het tenslotte een gecombineerde vakantie blijft. Ik zoek stekken aan te voeren en 's avonds of 's morgens een paar uurtjes te vissen. Het vissen gebeurt dus op werpafstand. De kans op een mooie vis moet aanwezig zijn.
Een aantal wateren die ik op het oog heb zijn Panneciére, Vaux, Vesoul-Vaivre, Etang de Yaux, Moutiers of (zij)rivier de Loire.
Probleem is dat ik iets gelezen heb over een vidange in 2007 op Panneciére.
Zijn er mensen die deze vidange kunnen bevestigen en wanneer dit zou plaatsvinden? Welke invloed heeft dit op het vissen?
Verdere tips of plaatsjes zijn ook altijd welkom via PB of in het topic, mailen kan ook.
Alvast bedankt
Groeten
Stijn