Vaucluse/Luberon

Plaats reactie
Ronald margadant
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-12-2006 15:49

08-08-2007 11:41

Beste medevissers,

Ga eind september richting zuid frankrijk, en zou graag wat recente informatie willen hebben over de volgende 2 wateren.

-Etang de la Bonde ( Heb hier in het verleden een paar keer gevist, maar wil weten of er recent nog iemand iemand is geweest )
-lac de Rustrel (Dit kleine meertje ligt naast Apt)
-Of weet iemand een ander leuk meertje in deze omgeving.

Het gaat mij niet om kiloos, maar meer om een kromme hengel,

Gr. Ronald Margadant
K. van den Herik

08-08-2007 13:30

Bonde is prive bezit. Er worden geen vergunningen meer voor afgegeven.

Alles kan nix mag. Tja en de campingboer leeft van zijn camping dus is die vissers liever kwijt dan rijk.

Kamperen etc. aan het water ten strengste verboden.

Bestand is redelijk tot goed. Helaas zijn de 3 echt bakken niet meer in leven. Tot 17 kilo is niet zo'n probleem.

In het departement alleen in het weekend nachtvissen.

Moest ik kiezen werd het de Durance.

MVG

Klaas
Ronald margadant
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-12-2006 15:49

08-08-2007 15:33

Bedankt Klaas,

voor je snelle reactie, ben er in 2002 voor het laatst geweest.
Bestand was toen ook redelijk. Je mocht er toen alleen in het weekend vissen en een boot was er verboden..

Wat weet jij van de durance, ben er gaan kijken bij pertuis maar ben toen uitgeweken naar Trapan helemaal zuid.

Gr. ronald
K. van den Herik

08-08-2007 16:51

Waar de Durance in de Rhone komt schijnen een aantal grote vissen gevangen te zijn. Ik heb er ook gevist. Zeer veel klein spul, maar bere sterk.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Ro Lang
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-11-2006 23:59
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-08-2007 01:42

Afbeelding
Shot at 1995-06-17

Heeee Lac de La Bonde,

going back to old school met vrouw lief.

Weet je nog 12 jaar geleden ,het jaar dat het RAR team geboren werd,en waar sommige jongens hun maagdelijkheid verloor aan de plaatselijke boeren meisjes.
Zagen in de tent,3 stretchers 1 brollie,Draaien aan het water,En 14 runs op een nacht.
Dat waren de tijden.

Megaaaaaaaaaaaaaaa!

Have FUN!

Groeten van Ricky
Ronald margadant
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-12-2006 15:49

13-08-2007 14:48

Jezus!

En we waren zo groen als gras, en op die leeftijd de plaatselijke gendarms om de tuin leiden.

Top!
K. van den Herik

14-08-2007 08:01

Is niet moeilijk: die boeit het geen fuck. Ook toen was het water niet aan een hsv oid verpacht. Van 1997 tm 2005 in elk geval, was het water opgenomen in de vergunning. Sinds 2002 mocht je ook nachtvissen. Ik kom er nu een 15 jaar. Reken maar da'k al gelachen heb als er weer een setje hengels in de bus werden getrapt.

Nu: het water is van de eigenaresse van het kasteeltje. Groot deel van de oever is van René.

In principe is het verboden om zelfs maar te zwemmen.

Helaas is er ruzie tussen de eigenaresse en de rest van Frankrijk en dit dreigt niet meer goed te komen.

In theorie kan en mag je vissen. In praktijk staan er borden dat dit verboden is. Evenals kamperen.

Gok het maar. Karin en ik zouden in novmber ff een weekje vissen. Ik doe het niet. Ik wil er nog komen en ik wil niet teveel de boel verkloten.


O de vis op de foto is 21 kilo geworden. Deze is nu begraven vlakbij waar je zit.

De hele grote ( uit de Rhone op 27 kilo) Is een paar jaar geleden de pijp uit. Iemand laten vallen.

Blijft nog 1 van rond de 19 kilo. Helaas een beetje een kraakstaart.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

20-08-2012 14:03

Ro Lang schreef:Afbeelding
Shot at 1995-06-17

Heeee Lac de La Bonde,

going back to old school met vrouw lief.

Weet je nog 12 jaar geleden ,het jaar dat het RAR team geboren werd,en waar sommige jongens hun maagdelijkheid verloor aan de plaatselijke boeren meisjes.
Zagen in de tent,3 stretchers 1 brollie,Draaien aan het water,En 14 runs op een nacht.
Dat waren de tijden.

Megaaaaaaaaaaaaaaa!

Have FUN!

Groeten van Ricky



Beetje laate reactie (na 5 jaar on topic), maare ik was er toen inderdaad ook bij met mijn tot nog toe PB van 31 pond. Etang de Bonde waar de vingertjes nat werden ;) we gingen er toen heen omdat Ronald er een jaar daarvoor volgens mij een 36 ponder had gevangen. Ik kan mij die foto namelijk nog wel herinneren op die stijger. Jip had ons toen van een ander meer opgehaald en afgezet bij Bonde. Op welk stuwmeer hadden we toen ook alweer eerst een week geblankt voordat we naar Bonde gingen? Hier mijn foto van toen in volgens mij 1996. Afbeeldinghttp://www.facebook.com/photo.php?fbid=261205893895384&set=a.261205837228723.82219.100000179274524&type=3

Groeten
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie