Veiligheid aan de rivieren..

Plaats reactie
Mark kilsdonk
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-08-2007 08:57

Hallo collegavissers!
Ik ga over een week met een kamaraat aan de saone of aan de rhone vissen!Nu was mijn vraag een beetje hoe het gesteld staat met veiligheid aan de rivieren. Heb paar jaar geleden nog wel eens wat vernomen dat het op sommige stukken niet helemaal fris was. Wie kan mij hier meer over vertellen!En geen reacties van neem een jachtgeweer mee :P
Alvast bedankt!
Groeten Mark
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

06-08-2007 13:22

Hallo Mark,

Veiligheid aan de rivieren. Er is maar 1 ding dat ik je daarbij kan adviseren kijk goed waar je plaats neemt indien je achter een zigeunerkamp je tentje opzet kan je wel wat verwachten. Maar indien je gewoon op een natuurrijk stuk gaat en niet te dicht bij een grote stad zou ik niet al te veel problemen verwachten. Heb al vaker langs de rivieren in frankrijk gestaan maar nog nooit problemen meegemaakt. Tuurlijk gebeurt er wel eens iets en hoor je daar wat van maar als je een beetje oplet waar je je stationeert zal dat wel meevallen.

Groet,
Josse
Mark kilsdonk
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-08-2007 16:07

bedankt voor je reactie, zelf had ik deze zelfde gedachte al een beetje dus dat is alweer mooi! Ben nu ff aan het uitzoeken waar de nachtviszones liggen een stukje boven lyon aan de saone!!Heb jij hier toevallig ook ervaring mee?Kan wel het 1 en ander vinden maar ben geen ster in frans :-?
Groeten Mark
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

07-08-2007 10:46

Hoi Mark,

Ik heb het hier even genoteerd: http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?p=506642&highlight=#506642

Indien je nog iets wil weten laat je het maar weten.

Wees gegroet,
Josse
Gebruikersavatar
Chiel Haverkotte
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-05-2007 21:53
Locatie: Slagharen

07-08-2007 14:04

Haal al je shit uit de auto als je auto ook maar 50 meter van je tent staat!!! 8)
Fishing is Life, The rest just Details!!!
richard emperpoll
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-08-2007 14:36
Locatie: heerenveen

10-08-2007 16:15

ik wil wel geloven dat je dan flink de hel in hebt!
zo dichtbij en dan nog niet vertrouwd.....
jou hele sessie is nu naar de ##### maar ben je verzekerd?
en nu? weg frankrijk gevoel? sterkte jongen dit is balen......
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

10-08-2007 19:16

Mark,

Als je vlak boven Lyon gaat zou ik toch écht voorzichtig zijn. Die streek kent een hoog criminaliteitsgehalte. Veel auto inbraken, lekke banden, diefstallen van materiaal. Dan kun je beter enkele tientallen km boven of onder Lyon gaan zitten, maar de Moselle of de meuse is dan vaak een beter alternatief (en minder ver).

Succes.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Mark kilsdonk
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Zwolle

11-08-2007 10:10

Nou we gaan een stukje onder dijon ergens zitten!!
Maar ff zien hoe de nachtviszones daar lopen..we zullen wel zorgen dat alles goed beheerd blijft!!Iedereen bedankt voor de tips :D
Jullie horen wel hoe het verlopen is!
Groeten Mark
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

11-08-2007 10:59

Zeer trieste dingen ja,ga je ook even vissen.....
Zorg in ieder geval dat je spullen verzekerd zijn,krijg je nog wat(dagwaarde)terug.
Als je een verzekering afsluit lees dan ook de kleine letters!
Het is mij gelukkig nog niet overkomen maar de desbetreffende criminelen zijn heel goed op de hoogte wat waarde van de spullen betreft.
Laat ook nooit de auto onbeheerd met materiaal achter,nodigt ook uit voor sommige mensen die met hun poten niet kunnen afblijven van je materiaal!
Maar idd een waarschuwing is hier helaas zeer op z'n plaats.
En dat geldt niet alleen voor frankrijk.........

Groetjes Piet.
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

11-08-2007 11:16

Mark kilsdonk schreef:En geen reacties van neem een jachtgeweer mee


Jachtgeweer is mischien wel een beetje overdreven ja, maar honkbalknuppel is nooit een overbodige luxe. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Ook in Nederland gaat deze standaard onder mijn stretcher. Heb hem overigens ( gelukkig ) nog niet nodig gehad.
Gebruikersavatar
Chiel Haverkotte
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-05-2007 21:53
Locatie: Slagharen

11-08-2007 11:18

jasper delleman schreef:

Ik ga nu 4 jaar meerdere keren per jaar naar Frankrijk, en had nog nooit iets dergelijks meegemaakt. Ik besef zelfs nu nog niet helemaal dat we op zo'n brutale wijze midden op de dag beroofd zijn.

Ik hoop dat ik andere mensen hier mee kan waarschuwen want dit had ik nooit verwacht. Je hoort verhalen over diefstal s'nachts, maar midden op de dag? :-? :evil:

Met Balende groet,
Jasper


Wat dat betreft heb je nog geluk ook...
Wij kregen namelijk niks vergoed van de verzekering omdat we niet verzekerd waren tussen tien uur safonds en zeven uur smorgens!
(kleine lettertjes)
Ik hoop voor je dat je wat vergoed krijgt...
Fishing is Life, The rest just Details!!!
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

05-07-2008 00:17

Hoi allen,

komende week ga ik in mijn eentje naar Frankrijk. De keus is uiteindelijk gevallen op de Yonne (paar dagen) en dan mogelijk nog een paar dagen naar de Saone (in de buurt van Gray). Ik heb het forum afgezocht naar items over de veiligheid in Frankrijk. Sporadisch zijn er berichten van forumbezoekers over diefstal van hun hengels/piepers. Dat is heel vervelend, maar nog tot daar aan toe. (ik heb inmiddels een bewegingsdetector).

Zorgelijker vind ik berichten over grovere zaken als "overvallen" en "rondreizende bendes". Zijn er mensen die hier concreet iets over kunnen vertellen? (Bij voorkeur gerelateerd aan de rivieren waar ik heen wil). Ik veronderstel dat dit soort dingen zeer zeldzame excessen zijn maar wil me graag goed informeren. Zijn hier tevens mensen die in hun eentje een aantal nachten op Franse rivieren hebben gevist?

Groet!
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

06-07-2008 23:01

Ik woon zelf ongeveer 8 mnd per jaar in Frankrijk voor werk, ik heb veel van diestal gehoord en zeker de laatste jaren, vaak zijn het mensen die de waarde weten van visspullen vaak gaat het om geplande actie's of s'nacht en inderdaad vaker gehoord ook overdag!! probeer zo en zo altijd je kamp dicht te bouwen, al is het met vis lijnen, gebruik goedkope beetmelders of s'nacht lampen, als je alleen gaat en je hebt een hond meenemen dat beest..

zelf heb ik veel alleen gevist, waaronder ook op rivieren. persoonlijk ben ik minder gaan vissen (alleen) door dit soort situatie (zelf nooit wat gehad) maar genoeg kennisen van mij wel, en zelfs een vismaat van me, is echt overvallen.
je bent kwetsbaar in een tent, met een goudmijn aan spullen dat trekt genoeg fout volk en die zitten genoeg in frankrijk en vooral regio Parijs!

wat een goeie is om te doen, meerdere vis stekken bevissen aangezien ze plannen voordat ze ongevraagd lang komen voor je spullen, vaak eerst praatje maken.. spullen bekijken, en vooral jou bekijken, en met hoeveel je aan het vissen bent. enz enz.. probeer zo min mogelijk spullen buiten te leggen leg alles in een exstra tent plu...

Plekken maken heeft ook voordelen kwa visserij, alleen verkassen is exstra werken maar vaak leverd wel exstra vis op..


Casper Huizer schreef:Hoi allen,

komende week ga ik in mijn eentje naar Frankrijk. De keus is uiteindelijk gevallen op de Yonne (paar dagen) en dan mogelijk nog een paar dagen naar de Saone (in de buurt van Gray). Ik heb het forum afgezocht naar items over de veiligheid in Frankrijk. Sporadisch zijn er berichten van forumbezoekers over diefstal van hun hengels/piepers. Dat is heel vervelend, maar nog tot daar aan toe. (ik heb inmiddels een bewegingsdetector).

Zorgelijker vind ik berichten over grovere zaken als "overvallen" en "rondreizende bendes". Zijn er mensen die hier concreet iets over kunnen vertellen? (Bij voorkeur gerelateerd aan de rivieren waar ik heen wil). Ik veronderstel dat dit soort dingen zeer zeldzame excessen zijn maar wil me graag goed informeren. Zijn hier tevens mensen die in hun eentje een aantal nachten op Franse rivieren hebben gevist?

Groet!
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

06-07-2008 23:52

:o :o Dit komt op mij over alsof dit soort zaken te vaak gebeurd om het nog een "zeldzaam exces" te kunnen noemen. De maatregelen die ik gepland heb zijn meer om mezelf een voorbereid gevoel te geven, dan om daadwerkelijk toe te passen dus ik word hier niet vrolijk van :( :evil:
Mark kilsdonk
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-07-2008 10:20

Ik heb vorig jaar aan de saone gezeten en ga komende zaterdag weer die kant op..
Nix geen problemen gehad, gewoon heerlijk gevist!!
Een paar messen en een lange maglite naast de stretcher voor je eigen gevoel doet wonderen ;)

Suc6 dr mee!!
Gebruikersavatar
Thijs de Lange
Berichten: 93
Lid geworden op: 23-02-2006 14:13
Locatie: Flevoland

07-07-2008 18:49

als je je auto parkeert, haal dan je dashboardkastje leeg, en laat die open staan.
haal je kofferbak leeg, en doe je hoedenplank weg.

zo kunnen de ongenodigde personen zien dat er niks meer te halen valt in je auto,
dit kan je onnodige schade schelen.....
tja...
Mark kilsdonk
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Zwolle

08-07-2008 13:36

Op veel plaatsen kan je met de auto bij de stek komen aan de rivieren, zet de auto achter je tent etc. neer..heb je voor jezelf direct een beetje afscheiding!! En in idd zoveel mogelijk uit de auto halen!

Waar ga je ergens zitten dan Casper? Wij komen zelf zondag daar in de buurt aan!! Stuur me anders een pb!

Groeten Mark
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

08-07-2008 16:49

Ik ga inderdaad mijn auto achter mijn tent zetten als afscheiding. De voorkant wordt dan als ik slaap "bestreken" door 2 bewegingsdetectoren. Als die afgaan zal ik eerst vriendelijk schijnen met mijn Maglite om te kijken wie ze af heeft laten gaan :D

Ik vertrek overigens woensdagmorgen ipv dat ik deze morgen weg zou gaan. Dit ivm het uitzonderlijke slechte weer dat ze voor vandaag hadden opgegeven. Het weer blijft tobben maar woensdag en donderdag wordt het redelijk en de zaak droog op kunnen zetten heeft mijn voorkeur. Hoop niet dat die rivier nu een kolkende modderstroom is :-?

mark: pb
Plaats reactie