Winkel madine

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

22-07-2007 23:54

Beste madine vissers,

Waar is de kortsbijzijnde winkel bij het meer?
Ik ga met een vriend naar madine maar hij kan geen trekhaak onder zijn auto hangen omdat die uitgebouwd is en nu worden we gebracht en willen we een fiets meenemen om boodschappen te halen. Het hoeft geen grote supermarkt te zijn als ze maar brood vlees aardappelen en groenten verkopen.

Mvrgr Bjorn
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

23-07-2007 00:19

Ik heb geen idee, maar vindt het wel geweldig ! 8)
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

23-07-2007 19:13

En Madine?
Ga je op de nachtviszone's?
Met de fiets boodschappen halen, dat wordt gezellig. Stokbroodje aan het Frame en karen maar...... :lol: Hoelang wil je gaan? Veel succes,


Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

23-07-2007 19:35

Wat heeft die nou aan zo'n antwoord ? :-?
Life is ours, we live it our way
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

23-07-2007 19:43

hey hallo, er zal vast wel een camping aan of heel dichtbij het meer zitten, met een campingwinkeltje wellicht
en anders komen vaak bakkertjes met hun auto langs de campings, dan toeteren ze 3 keer en kan je stokbrood halen, gebeurde op Salagou ook bij onze camping, en nog handig ook !
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

23-07-2007 19:49

He Ferdy,
Ik kan Bjorn persoonlijk. we zien elkaar vaker..... Wist niet dat ie toch nog naar France ging dit jaar!! We zouden eerst samen gaan :( Met nog 2 anderen.

Ik vond hem wel goed, dat stokbrood aan de fiets....... Heb ik vaker op oude plaatjes gezien...... :lol:

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Lode Michels
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-07-2007 22:20

Is al weer een paar jaartjes geleden dat ik er geweest ben.
Maar echt veel zat er niet bij de camping enzo.

Ik reed altijd naar het dorp waar ze een fatsoenlijke supermarkt hadden. En dat stuk zou ik toch niet graag willen fietsen hoor...
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

24-07-2007 00:39

Ette je hebt PB

Lode, in welk dorpje is dit dan? Nonsard lamarche of Heudicourt?
En wat is er op de camping zoal te krijgen?
Erg duur zeker?

Mvrgr Bjorn
Lode Michels
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-07-2007 10:07

Zoals ik al zei het is echt al even geleden. Dus helemaal weten doe ik het niet meer...

Op de camping heb ik alleen de eerste nacht wildgecampeerd omdat we nogal laat aankwamen.

Wat mij bijstaat is dat daar in de buurt niet echt wat te beleven was qua shopping alleen wat lokale kleine winkeltjes en kroegjes e.d. Niet voldoende voor ons igg...

Dus ik ging om de 3 dagen naar St. Mihiel volgens mij... Daar heb je een Lidl en een intermarche e.d. Nog geen echt grote maar voldoende... En even douchen enzo natuurlijk op de camping.

Maar goed ik weet niet watvoor behoefte je hebt qua boodschappen. Ik neem altijd al aardig wat mee van huis! En als ik in Frankrijk boodschappen doe, doe ik het goed :D Is toch ook een beetje vakantie natuurlijk...
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

24-07-2007 11:18

Weet niet hoe het op dat moment met de drukte gesteld is maar meestal zijn in Frankrijk de karpervissers onder elkaar wel gemoedelijk. Wellicht kan je met andere vissers mee naar de winkel rijden.
Heb zelf nu al twee keer het probleem gehad dat we met de bus niet meer fatsoenlijk van de stek af konden door hevige regenval. Toch fijn dat er toen vissers met een 4x4 waren waar we mee naar de supermarkt konden rijden.
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

24-07-2007 12:40

Daar was ik ook al aan het denken maar we kunnen zowieso al voor een paar dagen mee nemen want we hebben een koelkastje op gas. Maargoed het zal wel goed komen. Brood en water is nog altijd genoeg om in leven te blijven he :wink:
Lode Michels
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-07-2007 20:16

Zoals ik al zei ik neem altijd veel Nederlands spul mee...
- pannekoekenmix op waterbasis
- Noedels
- instant pasta
- Struik

Ik ben ook de trotse bezitter van een oud gietijzeren tosti ijzer welke prima functioneerd op je gasstelletje! En je oude brood weer omtoverd tot een lekkere hap :P Ook wel handig als iemand je spullen wil jatten misschien 8)

En als je een koelbox hebt moet het helemaal wel lukken.

En ja vissers zijn meestal wel vriendelijke figuren. Laatste keer dat ik op madine was zater er 2 duitsers achter on. Waarvan er 1 slager was! Flesje Bacardi was snel omgezet in een berg overheerlijk vlees!

Ik weet niet waar je gaat zitten, maar als je op het eiland zit of op de landtong aan de zuidkant moet je wel met de boot over. En mijn boot laat ik liever niet liggen natuurlijk... Dus houd daar rekening mee...

Vooral de zuidkant is wel een stukje roeien/varen! Wel mooie stekken!
Bram Buermans
Berichten: 27
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-07-2007 23:28

Afhankelijk van waar je gaat zitten kan het best een eind rijden zijn. Bakkertjes zijn in de dorpen om madine heen wel te vinden. Voor een supermarkt ga ik altijd naar st mihiel en dat is best een eind rijden.

Met de fiets ben je overigens wel erg mobiel om het meer rond te fietsen, op sommige stukken zul je stukken sneller met de fiets zijn dan met de auto.

In Heidicourt kun je het nodige wel kopen, bakker met frisdrank en wat andere etenswaren. Een week op eclairs en pain chocolat leven is zo verkeerd nog niet :P
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

25-07-2007 14:10

Thnx voor de tips.

We hebben het afgelopen weekend al een kijkje gaan nemen aan het meer, Heudicourt Montsec of Nonsard is idd nog wel te doen op de fiets :wink:

@Lode, kun je het bootje niet aanmeren in het haventje bij de camping? Ik dacht dat dat tegen betaling wel mogelijk was.
Lode Michels
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-07-2007 14:51

Ja hoor je kan je bootje overal laten slingeren natuurlijk... En daar hoef je niet voor te betalen volgens mij.

Als er een paar dampende mokkels in liggen als ik terugkom vind ik het niet erg, maar voor het zelfde geldt is ie weg en dan? Rondvragen op de camping zeker...

Ik gooide 'm altijd maar even in z'n geheel achter in de bus.
Plaats reactie