Lac de Madine

Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

19-07-2007 11:13

Wat is nu het verhaal van lac de madine. Ik hoor echt iedereen verschillende verhalen vertellen. En ik ben de draad kwijt! Is hier nu nog met een vergunning te (nacht)vissen? Of is het langzaam een betaalwater aan het worden? Wij willen volgend jaar 3x richting madine, maar wel op een leuke manier. Ik hoorde alweer verhalen over 400euro voor een week..??..
Stef Heinz
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-05-2007 16:38
Locatie: Maassluis

19-07-2007 12:03

Lac de Madine is volgends mij nu een betaalwater kijk maar hier:
Lac de Madine
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

19-07-2007 12:10

Had ik al gezien ja, maar volgens mij is dit voor het Chalet en waarschijnlijk de vergunning. Er zijn denk geen vaste stekken gereserveerd voor ECG
Stef Heinz
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-05-2007 16:38
Locatie: Maassluis

19-07-2007 12:13

Ja dat kan kloppen want de kop begint met eldorado of zo iets.
Ik ken iemand die er heeft gevist dus zal het even navragen ;)

gr stef,
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

19-07-2007 21:31

Er zijn nog gewoon nacht en dagzone's openbaar, er zijn maar 10 prive stekken, wel is het er zo druk dit jaar dat je bijna nergens nog kan vissen.
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25-07-2007 13:25

Remko Berendsen schreef:Er zijn nog gewoon nacht en dagzone's openbaar, er zijn maar 10 prive stekken, wel is het er zo druk dit jaar dat je bijna nergens nog kan vissen.


Ben je dit jaat al geweest dan?
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

25-07-2007 19:28

Ja reeds 2 keer,
Als je gaat dagvissen is er wel plek te vinden de nachtstekken zijn erg druk met uitzondering van sommige periode.
De nachtstekken bij de dam zijn naar elkaar toe geschoven zodat de prive stekken meer ruimte hebben.
Bijvoorbeeld stek 10 11 en 12 zitten nu op een stukje grasveld van net 100 meter en de bedoeling is dat je daar 24 hengels kwijt kan en er is net plek voor 8 dus je kan daar de lol op.
Erg jammer want het is echt een prachtwater met een superbestand.
In het najaar ga ik nog 2 keer een week en als het dan weer zo druk is dan sla ik wel een paar jaar over en ga ik weer terug als iedereen het vergeten is.
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-07-2007 09:50

Dat is zeker spijtig ja! Dan ga ik maar even zoeken naar eventuele alternatieven in de buurt van madine, als het druk is. Kijk, dat er streng wordt gecontroleerd enzo, prima. Maar dat je amper nog je ding kan doen op zo'n enorm water... erg jammer. Maar is dit ook het geval bij de stekken die alleen per boot bereikbaar zijn?
Thiemen den Hollander
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00

03-08-2007 16:31

Beste boarders,

De laatste week van Juli ben ik het meer rondgelopen om een beeld te krijgen. Bij de vissers langs om zo een indruk te krijgen van de hengeldruk en de vangsten.

Deze wandeling gaf mij de indruk dat het zonder boot en evt. waadpak behoorlijk kansloos is om te kunnen vissen. Kijkend naar de wierbedden voor de kant en de boomstronken onder water.

De voorbereidingen zijn getroffen en aanstaande zondag zal ik samen met vismaat vertrekken om een week op Madine te vissen.

Zijn er recent nog boarders op Madine geweest, die eventueel nog enige informatie mee kunnen geven?
Gebruikersavatar
marco lam
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-08-2007 21:10

03-08-2007 17:26

hey Raymond,

ik weet dat je bij fisherman holidays nu ook stekken kunt reserveren voor madine. Dat kost je wel een paar euro s maar dan heb je zeker een nachtvisstek.

marco
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04-08-2007 18:03

Dat is juist hetgeen ik niet wil. Wil meerdere keren per jaar en niet via een organisatie vissen voor zo'n bedrag. Maar ik ga in oktober eerst een dag kijken naar madine en eventuele omliggende meren. We gaan pas volgend jaar, dus nog tijd zat voor de voorbereidingen. Eerst wordt er een een goede boot aangeschaft!!
crowbar soleil

05-08-2007 10:08

ja het is inderdaad betaald geworden moet je toch ergens anders gaan vissen dan als je er tegen bent (gelijk mezelf)

daarbij zijn de top vissen door sterfte niet meer a(lthans veel daarvan). en nee, dit is geen bullshit het is echt zo!!. vorig jaar is op Madine grote sterfte geweest kijk maar op google ofzo.. veel bekende vissen waaronder vooral de grotere vissen zijn helaas dood gegaan. ik was daar aan het vissen dus ik heb genoeg dooie vissen zien liggen. en vervolgens gewoon vis vangen, waar het nou aan lag weten ze nogsteeds niet.

suc6 er is trouwens genoeg water omheen!! waar een hoop big mama's zwemmen goed kijken en rond rijden :wink: dan kom je er wel.
Laatst gewijzigd door crowbar soleil op 06-08-2007 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

05-08-2007 13:28

hey pannekoek ( crowbar soleil ) ga eerst je naam eens veranderen je moet hier je echte naam voeren.
En je moet geen onwaarheden hier vertellen want de meeste topvissen leven dus echt nog wel zijn al reeds een aantal gevangen veel 40+ en ik zelf heb vissen van 25 en 27 kg gezien dus niet alle verhalen geloven.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

05-08-2007 16:16

[he crowbar als je 40 + 25 en 27 kg geen top vissen vind . wat vang jij dan wel niet . alleen 30 kg+ gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
crowbar soleil

06-08-2007 13:36

Remko Berendsen schreef:hey pannekoek ( crowbar soleil ) ga eerst je naam eens veranderen je moet hier je echte naam voeren.
En je moet geen onwaarheden hier vertellen want de meeste topvissen leven dus echt nog wel zijn al reeds een aantal gevangen veel 40+ en ik zelf heb vissen van 25 en 27 kg gezien dus niet alle verhalen geloven.


beste Remko,

als jij zo reageerd dan moet je eerst verder kijken dan je neus lang is, want het is me echte naam(blame my parents) en ik kan er ook niets aan doen, ik ben niet in NL geboren maar in Zuid Afrika en ja!! ik heb een vis akte en woon ook al 30 jaar in NL en mijn ouders zijn 100% Nederlanders (sorry), kan je trouwens ook zien in een ander topic,

ten 2de kom ik al jaren op Madine en het is betaal water geworden, daarbij zullen er nog heus wel grote vissen op zitten, dat ontken ik ook niet ,maar er zijn ook een hoop grote vissen dood., ikzelf heb helpen scheppen en een week langer daar gebleven om de lokale vissers te helpen, dus trek zelf geen oordeel als jij het niet zeker weet :evil: wat er is gebeurt . daarbij vind ik je reactie een beetje vreemd, om gelijk zo te reageren, terwel je me niet kent en omdat je toevallig iets heb gehoord over een paar zware vissen..!

en niet alle verhalen geloven, misschien is dat iets om van te leren ook (voorjezelf) in deze situatie,

en inderdaad een zuid afrikaan vind pannekoeken heerlijk :wink:

vriendelijke groeten :wink: ,
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

06-08-2007 17:28

Crowbar sorry voor je naam is niet echt een doorsnee naam.
Ik was er zelf ook vorig jaar toen de sterfte net begon dus helaas en van die grote vissen die dit jaar gevangen zouden zijn ik was er ook zelf bij en heb zelf de platen geschoten.
Er zijn zo'n +- 250 karpers gevonden niemand weet precies hoeveel maar is gewoon een ruwe schatting.
en er zijn zeker grote vissen gevonden zoals de volschub en wat andere 40 + ook een vis van dik over de meter.
Ook werdt geroepen dat de rijer dood zou zijn maar dat schijnt lulkoek te zijn en hij zou zelfs weer gevangen zijn.
En dat over dat betaal water gedoe kan ik kort zijn de stekken waar extra voor betaald moet worden is het zelfde als al jaren.
Het gaat hierbij om de stekken 5 6 7 8 en 9 bij de dam 15 16 op het kleine eiland stek 20 bij montsec en 25 26 en 37 38 op het schier eiland.
voor de rest van de nachtstekken is het gewoon vergunning kopen en vissen maar ook de dagzone's natuurlijk.

dus hierbij wil ik zeggen dat ik het dus niet van horen zeggen heb doe er verder mee wat je wil ik ben er in het najaar zelf ook weer 2 keer een week te vinden.

oja dit was de meter+ vis die dood lag.

Afbeelding
Shot with DiMAGE A200 at 2007-08-06
crowbar soleil

06-08-2007 18:04

da"'s ook weer uit de wereld....


maar ik vind het persoonlijk erg zonde wat er nu met Madine is gebeurt ik vis er al 10 jaar (ofzo!) en heb inderdaad een heleboel mooie vissen weten te vangen, samen met me (vis mattie). maar ik weet ook... omdat ik hetzelf gezien heb, dat er een hoop mooie vissen dood zijn............. !

maar daarbij krijgen de 30ers nu de kans om de doorgroei te maken om naar de 20 kg te gaan 8) (althans hoop ik!) want er zaten een hoop van die gewichts klasse.

het is zeker een mooi water, als je geluk hebt :wink: , het kan ook een groot drama zijn en zeker als je er net begint op het water(heb ik het niet over beginnende karper vissers)

en nog niet de betere plekken weet, ik weet wel uit eigen evaring dat veel plekken in een beplaalde tijd erg goed kunnen zijn, en andere tijde een groot drama, ik heb ondanks de sterfte ook nog verschillende intressante vissen weten te vangen, maar ik weet wel zeker, omdat een kennis van me die vissen zelf dood aantrof (en het jaar daarvoor ze wist te vangen) dat de 2 zwaarste vissen dood zijn.!


en als jij er in die tijd er ook was, dan hebben we elkaar vast gesproken!! maar ik weet ook niet alle namen meer, van de (nederlandse mensen) ik weet wel dat de franse onze hulp erg op prijs stelde.!

suc6
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

14-02-2008 22:41

Iemand laatst nog bij madine geweest? Of nieuwtjes? Ik ga over 2 weken voor een verkennings tochtje naar DEPT Somme en even langs madine. Twijfel nog erg wat te doen dit jaar. Het grote water, of toch nog een putje... Wil namelijk 3maal 4 a 5 dagen en ben bang dat dit voor madine te kort is.
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

18-02-2008 21:14

4 a 5 dagen das voor madine idd veel te kort!!
ik zou dan idd naar Dep.Somme gaan

succes daar alvast

gr Richard
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

20-02-2008 13:20

Wanneer gaat het nu eigenlijk open?
heb gelezen 1 april en 1 mei.
Plan is om gewoon te gaan dagvissen, de eerste week van april. Iemand hier concrete info over?


mvg
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

20-02-2008 16:18

Intussen is dat alweer 15 keer verandert maar er zijn nu vaste prive stekken en gewoon dagviszones waar je kunt zitten.
Lupack
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

20-02-2008 17:26

Ook nog openbare nachtviszone's!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

20-02-2008 20:49

Ja de nachtzone's zijn nog precies zoals altijd is geweest.

En ze gaan weer open voor nachtvissen op 1 mei.

Succes ik kom er voorlopig een paar jaar niet meer, mij teveel snoekvissers die er massaal weer vissen sinds afgelopen najaar nu is er niet meer op afstand te vissen.

Ondanks dat slepen er verboden is doen de franse het toch en pakken ze constand je lijnen op en snijden het meteen door en vissen gewoon verder.

Ik kon in het najaar gewoon niet normaal vissen ze komen tussen 5 en 6 in de ochtend aan en vertrekken tussen 20 en 21 in de avond daar tussen moet je het doen om je visje's te vangen.

Ik wacht wel tot de franse het water weer leeg gevist hebben van de roofvis en weer ergens anders gaan vissen.

En dan kom ik weer terug want ik vind het een van de mooiste en best bezette wateren die er bestaan!!!!
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

20-02-2008 21:52

Dus als ik het goed begrijp kan je voor 1 mei ook gewoon dagvissen op karper? enkel de nachtvisstekken gaan open vanaf 1 mei? Zojah, dan weet ik genoeg ...

mvg
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

20-02-2008 22:27

klopt dennis succes daar