info over ervaringen visvakantie,s in frankrijk.

Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

26-06-2007 16:52

nee maar ik ken deze mensen dus danig goed,

Het stieken naar binnen smokkelen is overigens niet eens nodig aangezien deze vissen af binnen 6 jaar een gewicht van 20kg berijken! maar zo te horen heb je geen verstand van karperrassen en ga jij er maar weer blind van uit dan het gestolen vissen zijn :roll:

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Marcel Hoefman
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-01-2006 20:21
Locatie: Zwolle

26-06-2007 17:07

Jan Peter Teerling schreef:@Thomas,
Lees je laatste posting nog eens door..vol gepropt met dikke vis tot in de 40pnd..Waar koop je 40pnd+ vissen?,is de een onderzoek gedaan voor aanvang van uitzetting,is de vis gecontroleerd op ziektes,blablablabla

Ik ga met jou verder geen discussie aan,het zal wel aan je leeftijd liggen,de hormoontjes gieren door je lichaam,je wordt opstandig,je eerste donshaartje op bep. lichaamsdelen beginnen door te komen,je begint meisjes anders te zien...Kortom je pubert,en denkt alles beter te weten..



Hé JP,

Lijkt het je niet volwassener om inhoudelijk te reageren op iemand die een andere visie heeft dan jij? Wat ik je nu zie doen is je fascinatie voor gierende hormoontjes,donshaartjes en bepaalde lichaamsdelen te etaleren en afsluiten met een zwak onderbouwde psychologische analyse van een mede-carpboarder. Tip: probeer het eens met argumenten in plaats van aannames en verwijten.

Met vriendelijke groet,
Marcel Hoefman
Jan Peter Teerling

26-06-2007 17:08

Ok,laatste reactie:Beetje goed in economie?

Wat denk je dat (snel) meer geld opleverd,een door Francois om 14.00 aan de achterdeur aangeleverde vis van 50pnd,voor 1000,-,en om14.10 verkocht aan betaalwater "we make your dreams come true" voor 5000,-

Of een vis die je eerst 5 jaar vreten,huisvesting,medicijnen etc etc etc etc moet geven.

En nee Thomas,ik heb totaal geen verstand van alles wat met karpervissen te maken heeft,al zat ik al met karper in mn handen toen jij nog bij je pa in de puddingbuks zat.

Ps,die 'vervelende' pukkeltjes gaan vanzelf wel weer weg na een goede behandeling met clearasil. :wink:
Jan Peter Teerling

26-06-2007 17:12

Hé Marcel,

Tip:als jij eens het woord betaalwater intikt bij je zoekfunctie (en Thomas WEET de voors en tegens) dan kom je hoogstwaarschijnelijk tot de zelfde conclusie als mij.De 'visie'die hij heeft maak ik idd. grappen over omdat hij klaarblijkelijk geen enkel benul van zaken heeft.

Btw komt dit je bekent voor?:

Veel karpervissers doen ongelooflijk moeilijk en overgevoelig over betaalwateren en gesleep met vissen over en weer (en begrijp me goed: daar mag je ook kritisch tegenover staan),
Laatst gewijzigd door Jan Peter Teerling op 26-06-2007 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

26-06-2007 17:13

man zo duur zijn die vissen iet eens! en die vissen woorden gewoon in topconditie gehouden op de kwekerij! In prinsiepe is het gewoon hetzelfde proces als dat de vissen in nederland gekweekt word, maar doordat de vissen sneller groeien gaat het hele proces wat sneller!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Marcel Hoefman
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-01-2006 20:21
Locatie: Zwolle

26-06-2007 17:37

Jan Peter Teerling schreef:Hé Marcel,

Tip:als jij eens het woord betaalwater intikt bij je zoekfunctie (en Thomas WEET de voors en tegens) dan kom je hoogstwaarschijnelijk tot de zelfde conclusie als mij.De 'visie'die hij heeft maak ik idd. grappen over omdat hij klaarblijkelijk geen enkel benul van zaken heeft.

Btw komt dit je bekent voor?:

Veel karpervissers doen ongelooflijk moeilijk en overgevoelig over betaalwateren en gesleep met vissen over en weer (en begrijp me goed: daar mag je ook kritisch tegenover staan),



Hé JP,

Niet helemaal waar. Jij bekritiseert niet alleen zijn visie (want inderdaad, daar mag je kritisch tegenover staan), maar sleept er argumenten bij (of zijn dat de 'grappen' waar je het over hebt) die niets inhoudelijks toevoegen. En ja, daar sta ik dan ook weer kritisch tegenover...

Met vriendelijke groet,
Marcel Hoefman
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

26-06-2007 17:49

jp: jij weet voor als nog niet waar je het over hebt! jij trekt je conclusie uit een paargeschreven verhaaltjes en een massameelopers die alles zeggen wat 1 bekende vissen toevallig eens geschreven heeft! Het is BULLSHIT wat jij met voor tegen argument geeft dat die vissen uit die kwekerij gestolen zijn! Ik ken de kweker, ik ken mensen die bij hem stage gelopen hebben, sterker nog! Er zelf een opleiding fisheymanagment waar mensen op een wetenschappelijke manier leren vis uit te zetten door middel van onder zoek en inplanning!

Van deze oplijding komen ook mensen bij hem stage lopen, en dit zijn veelal zelf ook jongeren die karpervisser zijn! Denk je nou echt dat zo een bekende man die constant mensen opleid over het goed onderhouden van meren en visstand gestolen vis verkoopt?!

Ik weet waar ik over praat omdat ik deze opleiding zelf ook ga doen! ik heb verschillende kwekerije gezien! En ik ken mensen die in deze business werken!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-06-2007 18:22

Beste Thomas, een vraag: welk ras of welke rassen kweekt Simon Horten dan die binnen 6 jaar 20 kg worden?
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

26-06-2007 18:24

aart je hebt een pb! later we deze topic behouden ik wil niet dat door mijn doen deze topic gesloten woord als iemand nog vragen heeft pb ik ze oke!
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

26-06-2007 19:51

Graag via Pb dat soort vragen :oops:
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

26-06-2007 20:00

Ik wil ook een pb.20 kg in 6 jaar.
gr. Mike
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

26-06-2007 20:18

Omdat we afdwalen van deze topic!
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

26-06-2007 20:54

Sorry Jan Peter, is is wel jouw oordeel en geloof wat krom is, ik zie dat dus anders. Thats all.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-06-2007 21:07

Leuk die verhaaltjes over klote betaalwateren vol met "snel"gekweekte vis .....

ik doe liever wat moeite om mijn visjes te vangen :wink:


Maare die puisten van me die gaan wel weg .... maar jp weet je ook een middeltje tegen muggenbulten ... mijn deet is op :D heb er dit weekend 20 opgelopen

Lekker in de VRIJE natuur :)


Lekker vissen jongens :wink:


M.v.G ,

Gerard
KSN
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

26-06-2007 23:33

Ik bespeur op dit board een soort "identiteitslogica" Verschillen in mening wordt niet begrepen als diversiteit, maar als het absoluut andere, dat totaal ontoegankelijk is en zo mogelijk geeliminieerd moet worden....

Tjah, daar blijf ik toch tegen argeren.... zeg maar 8)
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

27-06-2007 07:55

Maar gerard die snel-gekweekte vis zijn ook een aantal van geliefde project spiegels.....................

aangezien een aantal vissen die doorvalkenswaart gelevert worden uit de kwekerij bij lac de villedom komen, dit zijn ook van die snelgroeiende vissen maar omdat er een labeltje betaal water aanhangt moet je het ineens niet meer! :roll:

En zo snel groeien doen ze vaak ook in nederland aangezien er in haarlem eentje was uitgezen op het gewicht van 8pond en iets meer dan een jaar later werd gevangen op 20 pond dus die was ook 6kg gegroeit in een jaar :P

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-06-2007 08:52

Heren,

Een beetje rustig aan.

Het is overigens pertinent onjuist dat viskwekers karpers van 20 kg aanbieden uit eigen kweek. En al zouden er een paar van die karpers zijn in Frankrijk, dan nog is dat ruimschoots onvoldoende voor de behoefte van de meer dan 500 betaalwateren. Inclusief die van Horton. Een beperkt aantal werkt met eigen kweek van voornamelijk kleine 3-zomerige karpers voor het basis onderhoud van hun wateren. De rest betrekt deze karper van kwekers. De grotere karpers die op de Franse betaalwateren worden uitgezet komen grotendeels van vidanges. Echter een niet onaanzienlijk deel van de echt grote karper wordt weggevangen uit openbaar water. Voor deze laatste wordt dankzij de grote vraag van de betaalwateren grof geld geboden.

Groet, Kees

Ps. De spiegels uit Villedon die worden gebruikt als aanvulling van de SKP'en zijn drie-zomerige kweekkarpertjes die gecontroleerd zijn op ziektes.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2007 09:49

De K 3 karpertjes zijn gemiddeld 2 kilo, het is ONMOGELIJK dat in de volgende drie jaar de vissen uitgroeien tot karpers van 20 kilo.
Vissen is een hobby, geen religie!
Marcel Reinhoudt
Berichten: 66
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: Middelburg

27-06-2007 11:16

Thomas,

Ik wil je er voorzichtig op wijzen dat je nogal (lichtelijk) hoog van de toren blaast.
Mag ik je een tip geven: neem tijdens 1 van je vele sessies in Frankrijk eens een leerboek der Nederlandse taal mee. Kan je bij thuiskomst misschien een topic plaatsen die niet bol staat van de taalfouten.

Groeten,

Marcel
(slechts 1 sessie in Frankrijk met een PR van 2 pond)
Alessandro Delvechio
Berichten: 2
Lid geworden op: 27-06-2007 10:59

27-06-2007 11:26

Ik zit zo eens de reacties te lezen over de betaalwateren...ik neem aan dat hier al zoveel discussie over is geweest dat het niet meer echt interessant is om er weer eens eentje oop te starten. Maar wat ik wel even kwijt wil is dat ik sinds kort ook op betaalwater vis. Dit naar aanleiding van de dvd's van Alex van Voorst over betaalwater. De (betaal-)wateren waar ik geweest ben waren helemaal niet zo slecht. En zeker niet "volgepropt"met veertigers...Sterker nog ik heb weleeens een sessie gewoon geblanked! Zelfs op een betaalwater heb je geen vangstgarantie. Ik vis nu al ruim 30 jaar op karper ...zowel in Frankrijk als in Nederland en schaam mij er niet voor om 2x per jaar te vissen op een betaalwater. Waarom? Eenvoudigweg omdat de sanitaire voorzieningen en je veiligheid en de rust op den duur ook wat waard zijn. Ik stel voor dat als je "vooraf"zo negatief bent over een betaalwater eens de dvd te bekijken van van Voorst. Ik ben in ieder geval bijgedraaid en nogmaals daar schaam ik mij niet voor.
Het is niet mijn bedoeling om nu tegen schenen aan te schoppen met deze reactie dus hopelijk krijg ik geen respectloze reacties die ik zo vaak tegenkom met dit "gevoelige"onderwerp....

Groet,

Delvechio
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-06-2007 11:38

Ik weet niet of je mijn reactie negatief dan wel positief vind. De informatie die ik geef is gewoon de feitelijke herkomst van de meeste karpers die uitgezet worden op betaalwateren. Voor de rest hoef ik geen pro- of antilabeltje. Ieder moet voor zich maar uitmaken wat hij doet.

Ook ik heb meer dan 30 jaar ervaring met karpervissen. Ook ik heb ervaring met betaalwateren uit het verleden. Pas nadat ik mij enigzins ging verdiepen in de zaken die je aan het water zelf zo niet afziet heb ik voor mijzelf uitgemaakt daaraan niet meer bij te dragen. Maar dat is mijn eigen keus. Hoef ook niet zo nodig meer. Hier water zat met karpers.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Alessandro Delvechio
Berichten: 2
Lid geworden op: 27-06-2007 10:59

27-06-2007 11:41

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je niet alles over één kam mag scheren. Niet iedereen met een klein zwart snorretje en een sombrero is een Mexicaan....
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

27-06-2007 13:26

kees: het is niet pertinent onjuist en worden zo honderenden dertigers en veertigers uit kwekerije uitgezet in betaal wateren, de meeste van deze wateren zijn echter wel de meeste bekende wateren.

Dat er nogsteeds een deel uit anderenwater illegaal word overgezet keur ik ook niet goed, echter dit word nogal overdreven in de media echt overdreven!

douwe: het is wel degelijk mogelijk dat vissen in zo een korte periode dit gewicht berijken! echter in een openbaarwater zal het wat moeilijker worden, maar in een kwekerij met constante hoogwaardige voeding is het al bewezen dat het kan.

Marcel: ik ben vrij dyslectiesch en die opmerking van mijn taalfouten voegt niet veel toe aan de discussie! Als mijn manier van schrijven je niet kunt volgen kan ik er niks aan doen wand veel beter dingen formuleren in een tekst kan ik helaas! het halfe forum is trouwens dyslectiesch en als je dat niet aanstaat dan is dit niet het goede forum voor jou!
long as i got lungs and a rod you can't stop me
K. van den Herik

27-06-2007 16:18

waren we net van de ganzenpropperij af...

Afbeelding

Al de snelgroeiers eruit gehaald?

MVG

Klaas