Loire

Plaats reactie
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

07-06-2007 20:41

Hoi allemaal

Bij deze wil ik jullie hulp inroepen voor mijn aankomende vakantie in frankrijk. Ik heb een visvakantie gepland in het plaatsje Lamenay sur Loire. Onze locatie ligt 300m van het kanaal de Loire.

Hebben jullie misschien info voor mij hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken. Dit wordt voor mij de eerste trip naar frankrijk.

Ik heb op het forum en op internet gezocht maar niet veel bruikbaars gevonden. De meeste info gaat echt over het kanaal de Loire zelf maar volgens mij gaat dit over een zijtak ervan.

Dit is de link van de accomodatie die ik heb:
http://www.domainedubourg.com/docs/doma ... ugite.html

Alvast bedankt voor jullie hulp !!
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

12-06-2007 14:59

Niemand die mij kan helpen ??
Jan Talens
Berichten: 20
Lid geworden op: 04-02-2002 01:00
Locatie: Assen

12-06-2007 20:00

Hallo Jeroen,

Ik heb vorig jaar voor het eerst op de Loire gevist, dat was echter 200km zuidelijker. Over de stek waar je heen gaat kan ik je dus niets zeggen. Ik heb echter nog wel een paar tips hoe je het niet moet doen :).

Omdat ik vorig jaar op ongeveer 3 kwartier rijden van de oorsprong van de Loire zat, was het water op mijn stek niet zo breed. Ik schat een metertje of 40. Ik had eerder het jaar gehoord dat daar vrijwel niet op karper wordt gevist maar ook dat het niet veel soeps zou zijn. Ik wist dus uberhaupt niet wat te verwachten.

Omdat het in mijn geval een gezinsvakantie betrof zou het vissen dus selchts bijzaak zijn. Om er zeker van te zijn dat ik toch iets zou vangen opteerde ik qua voeren voor veel partikels. Ik had 5 kilo mais, 5 kilo tijgers en 5 kilo vismeelboillies (20mm) mee. En ik had zo gedacht een ochtendje of 4 te vissen.

Voor de eerste keer had ik 2 dagen gevoerd. Dag 1 smorgens 2 kilo mix en savonds 3 kilo mix. Dag 2 smorgens 1 kilo mix en 1 kilo boillies en savonds een 1 kilo boillies. Ik hoopte hiermee de vis op de stek te krijgen. Dat lukte boven verwachting goed.

Tijdens mijn eerste sessie had ik hengel 2 nog niet inliggen of hengel 1 kreeg al een zakker te verwerken. Echter , geen karper maar kopvoorn :). Je raadt het al, ik heb me werkelijk scheel gevangen op dat spul. Geen karper gezien, de rest van de week ook niet.

Waar het aan lag ? Zeg het maar. Misschien zat er geen karper, maar inmiddels weet ik dat er 20km verderop stroomafwaarts wel karper is uitgezet. Daar ga ik dus deze zomer heen en ik heb besloten geen partikels mee te nemen, alleen boillies, 28mm. Misschien is dat voor jou ook een tip.

En nog een tip. In de karperwereld las ik vorige week een artikel over een franse website met de naam geoportail.fr , je kunt hier vrij precies de situatie ter plekke bekijken. Succes ermee.

Jan
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

14-06-2007 23:17

Hoi Jan,


Bedankt voor je reactie. De link die je gaf is een heel mooi hulpmiddel maar helaas kan ik die woonark of het kanaal/meer niet vinden.

De info met betrekking tot het voeren kan ik wel gebruiken bedankt daarvoor. Ik hoop ook dat ik betere resultaten boek dan wat ik tot nu toe gehoord heb.

Groeten Jeroen
Plaats reactie