Lac Soustons

Plaats reactie
Stephan Zegwaard
Berichten: 41
Lid geworden op: 17-02-2002 01:00
Locatie: Lelystad
Contacteer:

01-01-2003 22:23

Wie o wie kan mij enige informatie verschaffen over Lac Soustons ? Ik zou namelijk graag willen weten wat ik er kan verwachten en of iemand hier misschien al eens heeft gevist.

Alvast Bedankt !


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan Zegwaard op 2003-01-01 22:41 ]</font>
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-01-2003 17:14

Stephan,

Bedoel je niet toevallig Lac Setton in de Morvan ??
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

02-01-2003 17:36

Hallo stephan,

Mocht je wel etang de soustons bedoelen hetgeen onder bordeaux ligt. Ben hier een 5jaar terug eenmaal geweest met mijn ouders niet echt op visvakantie maar toch de boel daar even aan het verkennen geweest het is een mooi water met erg grote lelyvelden en niet al te diep. Ben niet op de nachtviszone geweest ik zat op een camping aan de andere kant van het meer. Vanaf de camping is het vrij lastig vissen, heb dit daar wel gedaan maar dit was in een vrij kleine kom die ermee in verbinding stond. Heb hier alleen een aantal kleinere karpers tot een pondje of 10 gevangen, een fransman die er ook zat ving er nog 1 van 18p. Zit dus vrij veel klein spul maar daarnaast van horen en zeggen daar ook gehoord dat er toch wel grotere vissen rondzwemmen. tot net in de 40p. Water is vrij groot dus dit moet ook wel kunnen. Daarnaast vrij veel kleine dwergmeervalletjes dus hou daar m.b.t. aas even rekening mee.
Erg rustig met vissers, dus praktisch geen dressuur of het moet al stekdressuur zijn op de nachtviszone. Of je er dit jaar mag nachtvissen moet je nog maar even uitzoeken want voor je het weet is dit opeens niet meer zo.

M.v.g. Ulco,
Stephan Zegwaard
Berichten: 41
Lid geworden op: 17-02-2002 01:00
Locatie: Lelystad
Contacteer:

02-01-2003 19:20

Hoi Arno en Ulco,

Arno, ik bedoelde niet Lac Settons... maar inderdaad zoals Ulco al zegt Lac Soustons. Ulco, Jij bent waarschijnlijk op de La Paillotte camping geweest ?
Ik heb op verschillende sites al een boel foto's bekeken en daaruit kan ik wel opmaken dat je daar perfect kunt penvissen (of heb ik het dan mis?).
Jij zegt dat je er zelf een paar karpers hebt gevangen tot een pondje of 10. Wat waren dat voor karpers ? Spiegels of waren er ook schubs bij ?
Voor de rest heb ik ook gezien dat het inderdaad vrij groot is, is het een beetje makkelijk om langs de waterkanten en de lelyvelden te komen of wordt dit bemoeilijkt door veel rietgroei ?

Beste Ulco,
Alvast bedankt voor de info en ik hoop dat je mij nog meer kunt vertellen omtrent dit water. Alle info is welkom en kun je als je wilt mailen naar informatie@karpervissen.nl

Gr. Stephan.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan Zegwaard op 2003-01-02 19:52 ]</font>
Plaats reactie