Wereldrecord is niet meer

Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

05-06-2007 10:08

En in de regels staat:

1e. Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren of waar reclame gemaakt wordt voor betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.


Kan iemand mij dan uitleggen waarom enkele van hen naar Marokko gaan karperen?
In mijn ogen of alles toelaten???? Of alles volgens de regels!!!!!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-06-2007 11:32

Marijn

Hoe een ieder het vissen op karper beleefd is iets puur persoonlijks.
Ook het vangen van een (grote) karper wordt alleen echt puur beleefd door de vanger in kwestie.
Een goede vismaat die getuige is van de vangst, deelt ook mee in deze beleving.
Hij zit/staat echter wel aan de 'verkeerde' kant van de camera.

Maar kan hij daar mee omgaan, want de hang naar het vangen van (grote) karper is bij ons allemaal aanwezig ?
Het spel is dan op de wagen....
En een aantal zelfbenoemde karpervissers speelt dit spel op malafide betaal-wateren.
Puur en alleen omdat zij denken dat een goede visser, grote en zware vissen vangt.

Dat deze 'karpervissers' hetzelfde kunnen beleven/ervaren aan een betaalwater, als aan bijvoorbeeld een rivier als de Waal, dat betwijfel ik ten zeerste.

Geef mij maar die unieke vis van een rivier, of een amper bevist zandgat.
Inplaats van een door velen gewilde veertig- vijftig- zestig- zeventig- en/of tachtigponder (is reeds mogelijk, maar alles heeft zijn prijs) van Regenboog- of Muppetsmeer.
Maar goed, het is iets persoonlijks, de één wil steeds beter leren vissen, de ander wil steeds zwaarder vangen en de derde wil rust.
En dan maakt het volgens mij niet uit of men nu moderater, webmaster of auteur is.

Stek 16 is een gouwe........

met onbetaalbare groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

05-06-2007 11:42

Gooi aub deze teringzooi op slot, indirect komt er weer reclame op deze site.........................is het dan zo moeilijk ???
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-06-2007 11:47

Beste Marijn,

Vertel mij eens welke beheerder naar Marokko gaat.. ik ben zeer benieuwd wie dat is.. jij hebt natuurlijk zeer goede bronnen.. dus laat ons aub niet te lang in spanning?

Om op de rest in te gaan:
Ik persoonlijk vind Marokko GEEN betaalwater.
1. Geen vaste stek boeken, vrije stekkeuze
2. Geen gejatte vissen
3. Je kan er ook zelf heen rijden en er vissen met de juiste vergunning..
4. Je betaald alleen voor de “verzorging”.

Wat heeft bovenstaande met een betaalwater te maken?

Voor mij persoonlijk niks.

Maar nogmaals.. niemand van de beheerders gaat naar Marokko.. dus eigenlijk is het geen issue.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

05-06-2007 12:34

Bertil,

Jeroen op 't Hof heeft in een topic over Marokko aangegeven in oktober aan het meer te zitten. En bij profiel staat moderator?!?!
Overigens kun je zover ik weet niet zelf aan het meer aankomen en een vergunning kopen, Marc heeft zover ik weet de exclusieve rechten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2007 12:48

Dennis,

Wat wil je nu precies?

Je begint een topic waarvan je wilt dat wij dat sluiten.

Je noemt Jeroen, terwijl in het topic Jordy staat.

Je vergelijkt een moderator met de beheerders van dit board, terwijl dit verschillende functies zijn met verschillende achtergronden.

Je noemt Marokko als betaalwaterput, terwijl dit een vakantiereis is met bestemming een immens meer in Marokko en derhalve de nominatie betaalwater en put zeer discutabel. Zie topic.

Kortom, alleen stemmingmakerij en derhalve de reden waarom geen moderator hier verder op ingaat.

Dit topic gaat trouwens over de dood van een recordvis?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

05-06-2007 13:32

DUS!
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

05-06-2007 13:58

Kees, lezen is een vak: onderstaande uit ander topic:


Laat even wat weten als je terug bent (PB). Ik zit in oktober aan het meer.

Groetjes Jeroen.



-Verder, waar vraag ik of het topic kan worden gesloten??

-Een moderator beheert dus niet de topics?? Volgens mij wel hoor, maar ben een leek op dat gebied.

-zie nog steeds het verschil niet tussen RB en Marokko, omdat Marokkaans meer inmens groot is, is het geen betaalwater, bij hoeveel ha. geldt dit dan? Is beide een vakantiebestemming...
Geef mij het bewijs maar dat er gejatte vissen rondzwemmen, alles legaal verkregen.

-topic gaat iid over de dood van recordvis, de andere dingen worden door anderen erbij gehaald

-al met al wil ik alleen geen stemmingmakerij maar een discussie over BTW of niet, ik merk dat de grenzen aan het vervagen zijn en de term BTW nogal voor discussie mogelijk zijn, thats all.

[quote="Kees Ouwehand"]Dennis,

Wat wil je nu precies?

Je begint een topic waarvan je wilt dat wij dat sluiten.

Je noemt Jeroen, terwijl in het topic Jordy staat.

Je vergelijkt een moderator met de beheerders van dit board, terwijl dit verschillende functies zijn met verschillende achtergronden.

Je noemt Marokko als betaalwaterput, terwijl dit een vakantiereis is met bestemming een immens meer in Marokko en derhalve de nominatie betaalwater en put zeer discutabel. Zie topic.

Kortom, alleen stemmingmakerij en derhalve de reden waarom geen moderator hier verder op ingaat.

Dit topic gaat trouwens over de dood van een recordvis?

Groet, Kees[/quote]
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-06-2007 17:11

Wordt steeds leuker; een BTW is een water waar je een vakantie kunt boeken met de rechten om er ook te vissen of een water waar je naartoe gaat om te vissen met de mogelijkheid om er te verzorgt te kamperen.
Of is het een combinatie van beiden.
Iedere camping of park met viswater zou dan BTW zijn.
Alleen denk ik dat het niet aan het beeld voldoet wat wij als BTW bestempelen.
Het lijkt er meer op dat een BTW visser op deze manier probeert zijn gelijk te halen.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

05-06-2007 17:50

Bij gebrek aan beter en nog immer zonder waarde oordeel:

De KSN krijgt van zowel leden als niet leden steeds vaker vragen over privé oftewel betaalwateren in binnen en buitenland. Veel gestelde vragen zijn:

Hoe het zit met de voorzieningen van betaalwateren?

Wat voor soort karperbeheer wordt gevoerd?

Is het beheer verantwoord?

Wat is de herkomst van de in het betreffende betaalwater rondzwemmende karpers (zwemmen er geen ‘gestolen vissen’)?

Maken betaalwateren waar wat ze beloven in hun folders?

De zorg over het fenomeen betaalwateren die uit veel van deze vragen spreekt wordt gedeeld door de KSN. Het vormde de aanleiding om de stand van zaken wat betreft betaalwateren anno nu te peilen door middel van de KSN enquête betaalwateren.

Bij de inventarisatie van de te enquêteren wateren definieert de KSN betaalwateren als volgt:

Een betaalwater is een afgesloten viswater, in bezit of beheer van een bedrijf, dat als belangrijkste oogmerk het maken van winst heeft (commerciële uitbating).

Er moet tevoren worden geboekt, vaak tegen gedeeltelijke vooruitbetaling en er mag meestal alleen op vastgestelde stekken worden gevist.

Men moet zich aan de door de eigenaar/beheerder vastgestelde gedragsregels houden.

Meestal zijn er ook enige voorzieningen aanwezig in de vorm van een toilet, douche of wasgelegenheid, soms ook zijn er enkele huisjes te huur en is er (beperkte) horecagelegenheid aanwezig.

Of

Een bij een bungalowpark aanwezig of aanpalende afgesloten viswater waar het mogen vissen bij de huur van de huisjes is inbegrepen
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

05-06-2007 18:07

Dus "Marokko" ook... en du der...

[quote="K. van den Herik"]Bij gebrek aan beter en nog immer zonder waarde oordeel:

[quote]De KSN krijgt van zowel leden als niet leden steeds vaker vragen over privé oftewel betaalwateren in binnen en buitenland. Veel gestelde vragen zijn:

Hoe het zit met de voorzieningen van betaalwateren?

Wat voor soort karperbeheer wordt gevoerd?

Is het beheer verantwoord?

Wat is de herkomst van de in het betreffende betaalwater rondzwemmende karpers (zwemmen er geen ‘gestolen vissen’)?

Maken betaalwateren waar wat ze beloven in hun folders?

De zorg over het fenomeen betaalwateren die uit veel van deze vragen spreekt wordt gedeeld door de KSN. Het vormde de aanleiding om de stand van zaken wat betreft betaalwateren anno nu te peilen door middel van de KSN enquête betaalwateren.

Bij de inventarisatie van de te enquêteren wateren definieert de KSN betaalwateren als volgt:

Een betaalwater is een afgesloten viswater, in bezit of beheer van een bedrijf, dat als belangrijkste oogmerk het maken van winst heeft (commerciële uitbating).

Er moet tevoren worden geboekt, vaak tegen gedeeltelijke vooruitbetaling en er mag meestal alleen op vastgestelde stekken worden gevist.

Men moet zich aan de door de eigenaar/beheerder vastgestelde gedragsregels houden.

Meestal zijn er ook enige voorzieningen aanwezig in de vorm van een toilet, douche of wasgelegenheid, soms ook zijn er enkele huisjes te huur en is er (beperkte) horecagelegenheid aanwezig.

Of

Een bij een bungalowpark aanwezig of aanpalende afgesloten viswater waar het mogen vissen bij de huur van de huisjes is inbegrepen
[/quote][/quote]
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

05-06-2007 19:40

heeft iemand foto's vande dode vis?
evt. via pb?
tralalala....
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

06-06-2007 09:21

Douwe Bijlsma schreef:Wordt steeds leuker; een BTW is een water waar je een vakantie kunt boeken met de rechten om er ook te vissen of een water waar je naartoe gaat om te vissen met de mogelijkheid om er te verzorgt te kamperen.
Of is het een combinatie van beiden.
Iedere camping of park met viswater zou dan BTW zijn.
Alleen denk ik dat het niet aan het beeld voldoet wat wij als BTW bestempelen.
Het lijkt er meer op dat een BTW visser op deze manier probeert zijn gelijk te halen.


Douwe 100% mee eens...

Ze willen graag hun gelijk halen. Vergelijken van Rainbow Lake en Marokko is echt appels met peren en dat is dan ook nog eens een mega understatement.

Moderators zijn GEEN beheerders...

Dus wat meneer Marijn??
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

06-06-2007 10:11

Heeft Robert toch gelijk gehad...

Volgens mij is hij ontploft...

Take care m8



groetjes
K. van den Herik

06-06-2007 10:18

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... nitief.pdf

Ligt nog een schone taak bij met name artikel 7. Misschien eens tijd voor een BTW evalutie in combinatie met karperputten?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-06-2007 12:52

Klaas,

Leef je uit. Jij hebt er weer de tijd voor tenslotte. :wink:
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-06-2007 12:55

Harry Otse schreef:heeft iemand foto's vande dode vis?
evt. via pb?


Afbeelding

8)
8)
Harald Bremmer

06-06-2007 13:07

8)

In Nederland gaan ook steeds meer mensen dood aan vetzucht....

Over het vrije land Amerika nog maar te zwijgen....
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

06-06-2007 14:59

robert de jong schreef:
Harry Otse schreef:heeft iemand foto's vande dode vis?
evt. via pb?


Afbeelding

8)


hahahahahaha prachtig robert
K. van den Herik

06-06-2007 15:34

Wouk zo houwe Michel.

Maar anders, die naam van die topic klopt van geen kanten. Er is altijd een wereldrecord karper tenzij nu acuut de karperpest uitbreekt en morgen de laatste karper het loodje legt.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

06-06-2007 16:37

Harald Bremmer schreef:8)

In Nederland gaan ook steeds meer mensen dood aan vetzucht....

Over het vrije land Amerika nog maar te zwijgen....


Ook wel een hele grote eye opener voor sommigen..... 8)
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

06-06-2007 17:10

Haha,

Je bent mij voor Klaas. Het wereldrecord zwemt nu ergens anders.... :lol: :wink: :lol: ...

Gr., Martin
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-06-2007 17:47

ik voel dat ie openbaar is :)

8)
8)
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

06-06-2007 18:19

Robert,

Dat vermoeden heb ik ook.. :wink:

Groetjes
K. van den Herik

06-06-2007 18:27

nee hoor