Kort maar krachtig

Plaats reactie
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

03-05-2007 11:40

Hallo medeboarders/ karpercracks,

Ik heb een korte maar duidelijke vraag.
Op Lac Madine, waar mag je vissen als je een gewone vergunning koopt voor het water. Ik heb gehoord dat er nu ook al "betaalstekken" zijn. Daar loop ik niet voor warm. Welk gedeelte mag bevist worden met een gewone vergunning[? Zijn hier ook nachtviszone''s bij? Heb net het vorige topic over Madine gelezen, maar kom er nog niet goed uit.

Ik wil dus weten, waar je gewoon "legaal" mag nachtvissen op Madine en dan niet op zo'n betaalstek (van een of andere "organisatie") ?

Hoe zit dit eigenlijk met Du Der, mag je daar alleen nog maar nachtvissen op die "betaalstekken". Mag je met een gewone "openbare vergunning" dan alleen nog maar op dagstekken zitten, en dus iedere avond terug naar de camping?
Ik snap er niets meer van....... HELP

Ben in bezit van een goede boot, dus moeilijk bereikbare stekken is geen probleem....... Als je er maar legaal mag nachtvissen!


Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Danny Mieremet

03-05-2007 11:48

Op Du Der mag je alleen op de betaalstekken nachtvissen.
Hoe het op Madine zit weet ik niet.

Succes
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

03-05-2007 11:53

Hoi Ettiene,

Voor Du Der, mag je idd alleen nachtvissen op die nachtvisstekken die te boeken zijn. Daarnaast mag je dus niet nachtvissen. Je mag wel overdag gewoon vissen waar je eventueel kan zitten. Dus met een normale vergunning mag je gewoon dagjes vissen. Houd er wel rekening mee dat je een bootvergunning nodig hebt als je een boot gebruikt.

Voor Madine,

Je hebt een speciale fedaratie vergunning nodig voor Madine, deze kost gewoon meer dan de `normale` jaarvergunning. De prijs exact weet ik niet meer maar iets van 115 euro, daarbij komt nog een bootvergunning. Dit is het zelfde verhaal als op Orient hiervoor heb je ook namelijk een extra club zegel nodig van de visrechthebbende... Dat je nog steeds betaalstekken kan boeken klopt idd, vroeger was dat ook het geval. Er is een site, en geven zij deze verklaring af:
Lac de Madine is één van de bekendste Franse karperwateren voor specimenhunters. We zijn dan ook zeer verheugd dat de mensen van Madine ons weer hebben uitgenodigd om opnieuw met hen samen te werken. Madine is een openbaar water met stekken die niet gereserveerd kunnen worden, maar er is nu een uitzondering gemaakt voor enkele stekken die wel van te voren bij ons besproken kunnen worden.

Dus je mag op andere stekken gewoon nachtvissen volgens mij.

Gr
Alex
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

03-05-2007 11:53

Heb toch nog eens goed naar onder "gescrolled"op het Madine topic. In 2005 waren er wel nachtviszone's maar deze waren echter erg beperkt. Dat wordt een gok als je erna toe rijd.......... Wil op zo'n water niet tent aan tent zitten, dat is niet mijn visserij.
Ik vind het ook behoorlijk balen dat er op dit soort wateren (grote) betaalstekken komen, daar zijn toch andere wateren voor.........
Een nachtviszone's oke, maar betaalstekken, triest!

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

09-05-2007 20:32

http://monsite.wanadoo.fr/madinepeche/i ... 3199798397

Dit is de link naar de kaart met nachtstekken, wij zijn er vorig jaar geweest (op D gevist) daar waren we de enigen.
(toeval??? ik zou het niet weten!)
Alle nachtstekken liggen tussen de 50 en 100 meter uit elkaar.
Op een stuk van A. B en 2 stekken van D (wel de mooiste) zijn betaalstekken.
Als je gaat veel succes, het is een geweldig water.

Marijn
Gebruikersavatar
Mark Breedveld
Berichten: 254
Lid geworden op: 10-05-2006 14:10
Locatie: Broek In waterland

10-05-2007 09:58

ik dacht dat er een grote sterfte op madine is geweest, wordt er nu toch nog redelijk gevangen of zijn het allemaal kleine vissen?

groetjes Mark
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

11-05-2007 15:46

Bij navragen blijkt dat er alleen nog maar te reserveren stekken zijn op Madine dus je dient er ten alle tijde te reserveren indien je wilt nachtvissen. Dit werd mij verteld door en het huisje langs Madine en de federatie. Kosten 160 € voor een week.

MVG Josse
Ronny Abbink
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-02-2007 15:16

15-05-2007 22:10

Op Madine zijn inderdaad ook betaalstekken. Maar ok vrije zones waar je "gewoon" kunt nachtvissen. Dat is in de arm. Ik ben er vorige week geweest en hebben niet denderend gevangen (nadeel de harde storm, konden niet fatsoenlijk de lijnen uitvaren, was ook onverantwoord trouwens). Er zijn in die week een paar veertigers uitgekomen en een 54 ponder (allemaal in de arm). Er werd over het algemeen wel goed gevangen. Wie meer wil weten over Madine en hoe het zit met de vergunningen moet het me maar even laten weten.

Succes.
Plaats reactie