Gezinsvakantie in Frankrijk

Plaats reactie
Jaco Mol
Berichten: 172
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

28-01-2002 11:03

Beste vissers,

Deze zomer zijn wij van plan om onze zomervakantie te vieren in Frankrijk.

Wij zijn daarom op zoek naar een gezellige gezinscamping aan een mooi water of rivier (Lot?) waar genoeg te doen is voor het hele gezin, met name voor kleine kinderen (veel Nederlanders maakt het extra leuk voor kinderen). Tevens zou het mooi zijn als er leuk gevist kan worden.

Wie heeft er een goede tip voor ons? Evt. een url erbij van de desbetreffende camping.

Ik wacht met belangstelling af.

Groeten.

Jaco Mol
Pieter de Jongh

29-01-2002 21:57

Wat een gelul Marco.
Je spreekt zoals je zegt uit eigen ervaring.
Mijn ervaring is net andersom.
Ik heb de beste vakanties en het beste gevist als ik het combineer.

Jaco, ik neem aan dat jezelf wel weet in welke categorie jij valt.
Wil je meer info zonder een echt water kijk dan naar een artikel van mij.
http://www.karperwereld.nl/artikel/pdj1.php

veel plezier ermee.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-01-2002 22:04

Marco,

ik ben het voor de volle 100% eens met Pieter.
KWO-verhalen-Frankrijk-Visvakantie-een 53er tijdens de gezinsvakantie.

Groeten Henk
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

29-01-2002 22:56

Ik sluit mij aan bij Marco, simpelweg omdat gezinsvakanties met kinderen van voorbijgaande aard zijn, en een vader of ander gezinslid die een vakantie met zijn gezin beinvloed met de uitoefening van zijn hobby waar toch veel tijd in gaat zitten, een groot stempel drukt op de vakantie van de andere gezinsleden.
Beter is het in mijn beleving om een paar dagen of een week korter met het gezin op vakantie te gaan, en een visvakantie voor jezelf te vieren.
Maak voor jezelf de keuze wat belangrijker en bevredigender is, een optimale gezeligge leuke gezinsvakantie, en een ontspannende visrijke onbezorgde visvakantie, of een combinatie hiervan (dus van beide een beetje).

Pieter en Henk, zijn jullie gezinsleden net zo enthousiast over de visserij tijdens vakantie's?. Of wordt het getolereerd?

Jos
Pieter de Jongh

29-01-2002 23:08

Hoi jos,
blij, wat is blij.
Ik zal het je zo zeggen, ik hoef niets op te geven van mijn hobbies voor mijn vrouw en zij hoeft niets op te geven voor mij.
Elkaar in je waarde laten heet dat.
En wat de kinderen betreft die vinden het prachtig, die willen het liefst elke keer weer mee.
Steekt ook een opvoedkundige taak in, respect voor de natuur, geduld hebben, genieten van iets heel weinigs.
Maar ik denk dat het meer te maken heeft hoe je rol in het gezin is.
Ik ben wat dat betreft nog vrij ouderwets.
Als ik ergens zin in heb dan doe ik, maar ik laat dat dus ook toe van mijn vrouw, daar zit dan wel een verschil in met vroeger.

Iedereen moet maar kijken wat ze kunnen of willen doen, toch :wink:

groeten pieter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pieter de Jongh op 29-01-2002 23:11 ]</font>
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

29-01-2002 23:10

Ik stel mij de vraag waar iemand het idee haalt zich te kunnen mengen in het priveleven van anderen. Als Marco en Jos met een huwelijksprobleem zitten waar de andere enkel het geluk van zijn partner tolereert of kwalijk neemt, dan vind ik dat spijtig voor hen. Maar geloof me er zijn ook gezinnen waar de ene de andere wel wat vakantiegeluk gunt en dan is het enkel een kwestie van wat rekening te houden met elkaar. Natuurlijk als ik te egoistisch ben om naast het vissen ook nog wat met mijn gezin te doen of als de andere te egoistisch is om haar echtgenoot wat te gunnen dan is het maar de vraag in hoeverre dit huwelijk de moeite waard is. succes Jako en .. goed verlof voor heel de familie.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

30-01-2002 17:01

We zijn het toch wel allemaal met elkaar eens dat een gezinsvakantie op de juiste manier gecombineerd moet met de liefhebberijen welke meegenomen worden tijdens zo'n vakantie. Bij de een is het mogelijk om veel te vissen, en de ander besteed het liefst meer aandacht aan zijn gezin. Dit heeft niets met huwelijksproblemen te maken, maar met je eigen beleving van je vakantie en de vakantie van je gezin. James, om even een indruk te geven, tot een paar jaar terug boekte mijn vrouw alleen vakanties (mijn vrouw regelt de gezinsvakanties) als er voor mij een goed viswater was. Dit ging mij even te ver, er zijn meerdere dingen leuk, en een viswater is voor mij geen voorwaarde. Ik hecht er zelf veel belang aan om een gezinsvakantie zo te vieren dat iedereen aan zijn trekken komt. Ik heb immers minstens nog 48 weken over om te vissen.
Maar we wijken van Jaco zijn vraag af, dus laat iedereen die een goede gezins-vis-vakantiestek voor hem weet dit hier noteren.

Jos
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

30-01-2002 19:06

Hey jaco,
Wat dacht je van Lac des Settons ? daar ligt een grote camping aan het water, je kan zo vissen wel niet uit je tent maar je loopt even een aantal meters en je bent er. Verder is het mooie omgeving waar je van alles kan doen dus prima voor het gezin.
Verder kijk in het boekje van Aart Lokhorst daar staat ook in of er campings aan het water zijn. Erg makkelijk voor jou.
groetjes Alex
Pieter de Jongh

30-01-2002 22:07

Hoi james,

Ik weet niet of jij het nu tegen mij hebt, over het onbeschoft vinden dat iemand zich mengt in het huwelijksleven van een ander.
Maar marco, waar is zijn posting trouwens gebleven, beweerde tegen jaco dat vissen in combinatie met een gezinsvakantie niet goed is.
Nou als hij dat beweert dan zeg ik hem dat hij zijn zaakjes niet goed voor elkaar heeft omdat het mij te ver gaat dat hij dat dus beweert.
Jaco kan dat gerust zelf ondervinden is mijn mening.
Daar heeft hij Marco niet voor nodig.
Ik kom niet in het leven van iemand anders maar er zijn grenzen natuurlijk om een algemene mening op te hangen aan zijn priveleven.
Dat is mijn ogen appels met peren vergelijken.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-01-2002 01:21

Beste Jaco,
Stuur mij maar even een mailtje, voor 2002 zijn er ook weer nieuwe mogelijkheden bijgekomen voor hetgeen wat jij vraagt.
Gast

24-11-2002 17:38

Aad ik zou ook graag wat informatie hier over willen hebben
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-11-2002 00:52

Beste Arie, hierboven gaat het over 2002. De gegevens voor 2003 zullen voor het grootste deel niet voor eind februari/maart bekend zijn/
jan witter

03-01-2003 11:39

Dat heb je vlug voor elkaar een molbaby Jaco
of ben je niet de vader :smile:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

04-01-2003 02:12

wat is nu eigenlijk het probleem?
Jaco wil graag informatie betreffende een leuke camping aan de lot.

Of hij deze vakantie met of zonder zijn gezin wil vieren is een keuzevrijheid die gelukkig nog bij hem zelf ligt.

In plaats van hier behoorlijk off-topic te raken lijkt het me beter Jaco van info te voorzien of anders niet te reageren.
helaas valt me dit steeds meer op hier dan men mensen veroordeelt (in 1ste instantie) over een wijze hoe hij/zij hun karpervissen in willen vullen. dit vind ik een jammer iets en lijkt me ook niet de bedoeling van dit board.

Jaco: via de VKB kun je contact op nemen met patrick bauwens misschien dat hij je wat informatie aan de hand kan doen. hij heeft een leuk artikel geschreven in de karperwereld betreffende zijn visserij op de lot.

zou je wel wat info kunnen geven maar niet betreffende een camping aan de lot dus misschien dat je op deze wijze wel aan je info komt.

ook Aart kan je goed op weg helpen.

met vriendelijke groet,
peter
Plaats reactie