lac de la selves

Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

13-07-2007 11:33

als ik op de camping aanwezig ben zal ik jullie wel op de hoogte houden van mijn vangsten :D
Gebruikersavatar
Mark Breedveld
Berichten: 254
Lid geworden op: 10-05-2006 14:10
Locatie: Broek In waterland

13-07-2007 17:00

Succes Rick, er zwemmen leuke vissen!!

goed op de dieptemeter kijken!
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

06-08-2007 11:43

ondertussen zijn rick en ik weer terug.
ik stond er een week eerder maar daarin niet veel gevist.
en ook dan maar niks gevangen.
week twee rick is geariveerd en we doen een paar avondjes.
rick weet een kopvoorn tevangen van rond de 50 cm.
aangezien wij niet in bezit waren van een iepte meter moetsen we het met wat peilwerkzaamheden van mij in de eerste week doen.
tijden een sessie s'avonds kwam er een man langs en even een praatje gemaakt. hij was wel in het bezit van een boot met diepte meter en heft voor ons een paar keer over de stek gevaren. en met de mededeling dat we wel erg diep zaten te vissen en dat er andere vissers vis vingen op een meter of 5 en wij viste tussen de 10 en de 15 meter.
na de hengels een stuk dichterbij te vissen en ook dichterbij gevoerd moest het in een nachtje gaan gebeuren. het eerste nachtje één keer een soort van runnetje die stopte na dat wij naast de hengels stonden.
daarna zijn we een paar dagen gaan voeren. toen ik met mijn ouders uit rhodez reed kwamen wij een hengelsport zaak tegen even binnen kijken.
niet veel karperspullen maar wel een paar zakken boilies van starbaits er lag nog een zak van drie kilo scopex en die toch maar me genomen.
aangezien er niet veel tijd meer was voor de laatste nacht(een dag) heb ik de dag er voor 2,5 kg boilies gevoerd voor een hengel in de hoop veel vissen te bereiken. de nacht starte de hengels werden uitgevaren en de hengel met de boilie gooide we zo in en met de hand van de kant gevoerd. tot 3 uur geen piep toen we een beetje lagen te slapen een volle fluiter op de hengel met de BOILIE. ik sla aan en de dril begon mijn andere hengel uitgedraaid i.v.m het gevaar dat hij door mijn lijn zou zwemmen. toen de vis geschept was en de vis zag was ik bijzonder blij ik had mijn eerste franse karper op een meer van 167 hectare wat eigenlijk door de hoge waterstand nog wel groter was en het was mijn eerste spiegel :D
Afbeelding

daarna heeft niemand meer wat gevangen
ik ging toch nog met een goed gevoel naar huis en ondanks maar een vis gevangen te hebben ontzettend blij.
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

06-08-2007 12:45

ja jammer dat we niet meer vissen hebben gevangen de eerst volgende keer vissen in frankrijk gaan er ook boilies mee er werd namelijk op boilies bijna alleeen maar karper gevangen maarja hans toch nog bedankt voor je info en de volgende keer zorg ik ook voor een peilhengel of zoiets

groeten rick
Jos te Haar
Berichten: 13
Lid geworden op: 28-10-2005 17:37
Locatie: Hengevelde

07-08-2007 10:36

Zelf vanaf camping la roumiere gevist (tours zat vol). Na een dag met de boot op het water, conclusie dat er alleen op de camping stekken waren waar je de tent op kon zetten. Het liep er verder te schuin af. En ik had al het geluk dat ik met mijn vriendin was en veel mocht vissen, dus haar buiten laten slapen, ging te ver.. vanaf de camping na 5 minuten (had de vierde hengel net liggen een spiegel van 31 pond. de dag erna nog 2 runs gehad maar verspeelt in de stronken, toen werd het echt zonnig en geen vis meer zien springen. Later doorgereden naar paraloup... topwater alleen niks gevangen
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

07-08-2007 10:38

mooi dat je toch wat gevangen hebt op lac de la selves en een spiegel van 31 pond is niet verkeerd