rivier de ain,lac de Coiselet

Plaats reactie
patrick bruin
Berichten: 88
Lid geworden op: 04-02-2005 11:44
Locatie: den haag

07-03-2007 00:46

goedenavond mannen,
ik ben op zoek naar info over "lac de Coiselet "(dep.39 jura)
ik heb me gek gegoogled,maar tevergeefs.
ik vraag me af of karpervissen daar mogelijk is i.v.m. de lage watertemperatuur?!
op vouglans komt ,als ik goed ben geinformeerd,de watertemperauur ook niet snel beven de 13 graden,aangezien dit in principe het verlengde van vouglans is.......
kortom wie info heeft.

en ja ik weet dat nachtvissen in dit dep. verboden is
mvg.patrick
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

08-03-2007 23:51

http://www.actupeche.com/Annuaires/CoinsDePeche/tabid/84/rrcid/1/rrscid/0/rreid/5/rrpid/0/rrepp/10/Default.aspx

is weliswaar Frans: Abondante = ruimschoots....

Dus ruimschoots karper, en dieptes tot 30 meter...wellicht vind je op bovenstaande site nog meer...

Of verder googlen met : BARRAGE DE COISELET
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

10-03-2007 09:17

Ik zou me over watertemperatuur niet zo druk maken,meer om natuurlijk voedsel en dat is vaak geen probleem,ik zou zeggen rij er een dagje rond,wandel een viswinkeltje binnen en dan heb je een antwoord op je vragen,situatie is plaatselijk altijd anders dan dat je een jaar van tevoren hoort...
patrick bruin
Berichten: 88
Lid geworden op: 04-02-2005 11:44
Locatie: den haag

10-03-2007 16:26

dave karels schreef:Ik zou me over watertemperatuur niet zo druk maken,meer om natuurlijk voedsel en dat is vaak geen probleem,ik zou zeggen rij er een dagje rond,wandel een viswinkeltje binnen en dan heb je een antwoord op je vragen,situatie is plaatselijk altijd anders dan dat je een jaar van tevoren hoort...



ik vraag een beetje globale informatie,
dat ze dat in een viswinkeltje in de buurt hebben begrijp ik ook wel,
dat het plaatselijk anders is als een jaar van te voren snap ik ook nog,
en dat je met rondrijden,en vragen meer te weten komt snap ik ook nog wel!!
(goh ben eigenlijk toch wel slim :D )

beetje zinloze informatie allemaal,maar toch bedankt voor je reactie....
mvg.patrick
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

22-03-2007 20:51

Ik zal het anders formuleren voor je,temperatuur maakt weinig uit,op de ain mag je op bepaalde plaatsen snachts vissen en ook andere gebieden(temperatuur water rond de 6 tot 8 graden,dus bier kun je mooi koel houden),deze kun je van tevoren op franse visfederaties terugvinden,ik meen van mei tot oktober dat je mag nachtvissen op redelijk wat plaatsen.
Plaats reactie