Karperen in Frankrijk

Plaats reactie
Andre v.d Kraats
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: zuid-holland

11-12-2002 21:23

Ha die oj in Frankrijk hoef je niet op 200/400 meter uit de kant te liggen dat ligt aan het type water waar je op vist op de grote meren geeft het wel eens de doorslag die afstand ,maar op de kleine wateren is 3 meter soms zat.
Dus een kwestie van veel vissen en testen en niet bang zijn voor een blank.
Veel geluk met vissen groet Andre
mark hofman.

15-12-2002 19:46

klaas

zo te lezen weet je echt bijna niets! behalve wat stoere dure spullen zijn

je hoeft je spullen niet te noemen, slaat nergens op. dat maakt je geen betere visser. als ik je bericht lees denk ik eerder wat een zielige jongen.

als je al echt wat wist over het vissen dan zou je niet met de vraag komen of je ver uit de kant moet liggen. dan had je dat zelf kunnen bedenken waarom mensen soms ver vissen.
b.v. omdat daar een plataue is of er ligt een mosselbank. of de eerste 100meter van het water is niet dieper als 75 centimeter.

om nou toch een beetje op je vraag terug te komen is mijn antwoord dat het verschilt per water.

je moet niet alles willen kopieeren wat je leest en wat de bekende mannen zeggen.je moet zelf kunnen inzien wat het beste is.

mark

jouw onderschrift vat ik niet helemaal. van spaanse afkomst?
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

15-12-2002 22:09

Beste OJ,

Ik ben afgelopen jaar ook voor het eerst naar frankrijk geweest.
Omdat ik geen auto had zijn mijn ouders zo gek (wel lief)geweest om deze wens mogelijk te maken door mij te brengen en halen.
Ik weet niet of jij tijdens je verblijf daar met ouderen gaat zodat je vervoer hebt zo niet dan raad ik je aan om (ik zal maar vast een bunker maken) naar een betaal water te gaan. Ik zelf ben naar la Horre geweest (beter bekent als la horror)
En heb goed gevangen terwijl meer dan de helft de hele week heeft geblankt.

Dus dat wil niet zeggen dat elk betaalwater makkelijk is en slecht, overbezet gejatte vis enz.
Als je geen vervoer hebt is dit gewoon een goede oplossing want je kan wel gaan pioneren maar zonder vervoer is dit geen optie (Als ik een auto heb zul je mij ook alleen nog maar aan openbare wateren vinden het lijkt mij heerlijk een mooi plekje te zoeken aan een mooie rivier). Je zit aan een betaalwater meestal wel veilig en hebt vers brood e.d.
voor info stuur maar effe een prive berichtje want wat ik hier neer heb gezet haalt bij velen al het bloed onder de nagels uit (ARG HIJ STUURD IEMAND NAAR EEN BETAALWATER)

reageer niet te agresief op mijn mening,
Wim
Glenn Van Cauter
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-12-2002 01:00
Locatie: Aalst
Contacteer:

15-12-2002 22:23

karpervissen in Frankrijk lijkt wel of je voor het vissen in Frankrijk een speciale aanpak nodig hebt. Naar mijn weten is karper nog steeds karper en gedraagt deze zich in Frankrijk dan ook als een gewone karper. Ga dus gewoon vissen, zoek een goede stek waar je vertrouwen in hebt, luister wat rond naar ervaringen van anderen op dat water en vooral ga af op je eigen ervaringen. Een visreisje naar Frankrijk is in jouw geval een kennismaking met een nieuw water dus je zal wat moeten zoeken. Maar met een goede plek en het juiste aas en veel zelfvertrouwen kom je wel al een eind. Oh by the way die 60 ponders zitten er MISSCHIEN wel maar ze vangen dat is wat anders! Het is niet zo dat elke sessie in Frankrijk gepaard gaat met de vangst van een 50/60 ponder als dat het enige doel van je trip is blijf je beter thuis.

Groeten Glenn
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-12-2002 22:49

Jongelui, wellicht is het deenemen aan de door de KSN jeugdcommissie georganiseerde Jeugd karperviskampen op openbaar water in Frankrijk (in de mei- en herfstvakantie 2003) een alternatief? Meer informatie hierover kun je bij de leden van de jeugdcommissie krijgen http://www.karperstudiegroep.nl en bij de button Jeugd kun je de e-mail adressen vinden.

_________________
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Aart Lokhorst op 2002-12-15 22:50 ]</font>
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

16-12-2002 00:02

Zeker weten weer een goed alternatief van de KSN,
top.

Mijn respect voor de KSN , die niet alleen roepen maar ook echt actie ondernemen

met respecterende groet,
Wim

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wim schotman op 2002-12-16 00:02 ]</font>
Pukkie Nabuurs
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Baarlo

28-12-2002 13:16

wimmie ,(hahaha)naar la horre :stuur er godverdomme niemand naar toe man.het is een kutwater en men gaat er alleen naar toe om zijn pb te verbeteren ik heb er niet gevist maar ik ben er wel wezen kijken 2 dagen met een vriend en het is een klotewater.
boykot betaalwateren.

bedankt Wim???!!!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

28-12-2002 13:42

he pukkie
als jij je taal niet veranderd ben je binnenkort niet meer welkom op dit board.
nu kan het zijn dat je gezien je leeftijd dit soort taal interesant vind maar het is puur woordgebrek vraag jouw schoolgeld terug of neem nog een cursus nederlands
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Pukkie Nabuurs
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Baarlo

28-12-2002 15:30

henk, je hebt gelijk.
mijn excuses.
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

28-12-2002 16:08

Wim,

Wil je een beginnend frankrijkganger die idd nog niet de ouderdom heeft om alleen op een rivier te gaan zitten (ik geef maar een voorbeeld)naar een betaalwater sturen tot daar aan toe. Maar waarom dan net persé la horre? Je zegt zelf elk betaalwater is niet makkelijk, overbezet, slecht enzovoort....Maar dat is net een voorbeeld van hoe het op la horre net wel is.
En euh, als die andere niks konden vangen dan mag je van mij gerust zeggen dat het prutsers waren want la horre is heel makkelijk! (ben zelf zo stom geweest er te vissen een drietal jaar terug)

Mvg,
Jan Van Calenberg
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

28-12-2002 17:49

OJ, kom gezellig met de ksn mee naar la france. Leeftijdsgenoten om je heen, gezellig lekker vissen in een ontspannen sfeer. Wil je meer info of een folder ?
Stuur dan even een mailtje naar manfred malcorps. reuzekind@hotmail.com is zijn email adres.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-12-2002 01:51

beste OJ,
helaas scheer je veel mensen over 1 kam en als 2e spullen gerelateerd aan viskennis?
wat mij betreft een vage benadering maar dit ter zijde.

om op je vraag terug te komen neem ik als voorbeeld orient:
in het najaar als men dit water leeg laat lopen om te zorgen voor een buffer voor de saone is de diepte op 300 tot 400 meter op sommige plekken 75 cm. nu kun je omdat het water zich terug trekt verder op het drooggelegd stuk komen maar zelfs dan is het in bepaalde omstandigheden noodzakelijk om verder uit de kant te vissen.

om je een tip te geven: ik zou eens contact zoeken met malfred betreffende de jeugdkampen. dit is een goed alternatief voor een betaalwater. zeker daar er nog veel onduidelijkheid is betreffende betaalwateren met een goed verantwoord beheer en wateren waar men het niet zo nauw neemt zoals la horre.

indien je nog meer vragen hebt feel free to mail.

met vriendelijke groet,
peter
It's not who you are, it's who you know.
HansPeter van Ee

29-12-2002 10:36

O(range) J(uice) ?

jij bent vijftien en vist al heel wat jaren op karper.
En werken doe jij vast ook al jaren want hoe kan jij dat materiaal allemaal bekostigen ?
Toen ik vijftien was kende ik mijn plaats.
Achter de vaste stok.

met vriendelijke groet

HPE

p.s. OJ trek je deze posting niet aan want ik verkondig hier slechts mijn eigen mening.
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

29-12-2002 13:21

waarom meent iedereen dat frankrijk anders is als nederland kan me dat iemand zeggen alsof je in nederland niet ook wel eens ver uit de kant ligt of net een meter
Plaats reactie