Vraag aan alle Frankrijkvissers!!

Plaats reactie
Ralph Dudink
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00
Locatie: Sittard
Contacteer:

26-11-2002 18:26

Hoi mede (Frankrijk)vissers,

ik heb een vraag, iets wat ik me al heel lang afvraag en eens wil vragen naar jullie ervaring.

Ik ga eind april een weekje naar Domaine de Boux, dit is een redelijk klein water van +/- 10 acres (4+ ha), het water doet er hier niet echt toe, maar meer de grootte.

Ik vraag me namelijk af of het zin heeft om bijvoorbeeld op zaterdag aan te komen, te voeren en pas zondag te gaan vissen, er zijn namelijk genoeg mensen die dit beweren!! De vis zou dan je aas al gegeten hebben terwijl hij niet gevangen is gedurende dus ongeveer 20 uur, dit zou dan veel vissen aan het "azen zonder angst" zetten, waardoor je resultaten als je een weekje vist met jouw voer (let wel: ik gebruik ene eigen boilie die niet bekend is!) beter zouden zijn. Ik weet niet wat hiervan te geloven en wil graag jullie ervaring met zoiets dergelijks als dit horen?

Bij Voorbaat Dank!
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

26-11-2002 18:48

Hey,

Iedereen gaat toch voeren, zie een eerste nacht niet vissen als een nacht waarop de vissen met vertrouwen je aas toch zich kunnen nemen zonder dat er haken lijnen en loden in het water (op de stek) liggen. Je zou ervan verschieten welk verschil dat kan maken.

Als ik instant vis probeer ik trouwens niet om m'n boilie zo afwijkend mogelijk te maken, eigenlijk net omgekeerd. Dan probeer ik te vissen met een boilie waar al regelmatig mee gevoerd en gevist is...met een vismeelbol kun je dus meestal weinig verkeerd doen. Dat hebben alle vissen al wel gezien en (met smaak) van gegeten.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

26-11-2002 22:58

Probeer er ook eens met deeg tussen de onderwaterplanten te vissen. Magic Sven heeft er veel succes bij gehad. Het water dat je wil bevissen kent een vrij hoge hengeldruk, ik kan je dan ook alleen maar aanraden om toch zeker de trukendoos mee te nemen. Als ik mij niet vergis is dit nu betaalwater geworden en kan je er enkel nog vissen tegen vrij hoge prijzen. Een tip die ik je zeker nog kan geven, een boot heb je er zeker nodig !!! Als je de grotere vissen moet drillen van op de kant kan je het wel schudden er staan nl veel te veel waterplanten in het meertje. Afhankelijk van de periode van het jaar zijn er een paar stekken die er uit springen. Als je van snoeken houd kan je eveneens je snoekhengel mee nemen, je zult versteld staan van wat er te vangen valt !!

Mvg

Peter
Ralph Dudink
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00
Locatie: Sittard
Contacteer:

27-11-2002 09:01

Bedankt voor jullie berichten!!

Ja de boot gaat zeker mee! En deeg ook ja. De waterplanten zullen nog wel een beetje meevallen want ik ga van 26 april tot en met 3 mei.

Anders nog tips??, mensen die er gevist hebben zijn zeer moeilijk te vinden :sad:

BVD
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-11-2002 10:58

Wat moet je nou in frankrijk ? Voorjaar is de perfecte tijd om te vissen en dan ga jij daarheen. :smile:

Maarja, moet je zelf weten hè. Toch genoeg water hier in limbo land.

excuus voor de onderbreking, ga gerust verder met de discussie

mvg
stefan
Ralph Dudink
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00
Locatie: Sittard
Contacteer:

27-11-2002 17:00

Op 2002-11-27 10:58, schreef Stefan Slechten:
Wat moet je nou in frankrijk ? Voorjaar is de perfecte tijd om te vissen en dan ga jij daarheen. :smile:


Ja dat kan inderdaad wel, maar ik houd niet van die zielige Nederlandse regels, zoals niet mogen nachtvissen en maar met 2 hengels, mijn thuiswater ligt ook in België, een privéwater, en het enigste wat hier ligt zijn toch de kanalen en de maas hoor, maar ik zit ook nog op school he :razz:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ralph Dudink op 2002-11-27 17:01 ]</font>
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

27-11-2002 20:22

hoi ralph, ik denk dat de iedereen die maar een week ter beschikking heeft om er te kunnen vissen die ook optimaal, dus vanaf aankomst tot het einde, zal willen benutten.
dus als die gok wilt wagen zou het naar mijn idee best kunnen werken.
alleen wat is een dag op een water waar eigenlijk contineu gevist wordt, met uitzondering van de dag dat de vissers komen en gaan?.
dit zijn hooguit eeen paar uur, of je moet het geluk hebben dat er een week niet gevist is op de stek.
ik denk dat op een groter water de invloed van een dag flink voeren en dan vissen meer resultaat heeft dan op een water van 4 ha.
maar probeer het eens uit,en wie weet.
groetjes roy
Plaats reactie