aan alle karperaars!! een vraag.

Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

16-11-2002 19:48

waarom heeft een hoop mensen op deze site een afschuw voor betaalwater?
ik heb nu heel wat berichten gelezen en kan niet anders zeggen dat een gros van de lezers
hier een hekel aan heeft!
du der was vroeger ook geen betaalwater en toen ging iedereen er graag heen, nu moeten ze betalen en vinden ze het maar niets.
du der is de laatste jaren aardig opgeknapt!
mede doordat het een betaalwater is geworden.
heb ik het mis? graag jullie reactie.
mvg Marcel v Eck
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

16-11-2002 21:53

Zelf heb ik geen ervaring met betaalwateren dus kan ik hier ook niets positiefs of negatiefs over zeggen.
Wel heb ik de afgelopen 2 jaar 2 keer in Frankrijk gevist in een gewoon meer waar een gewone vergunning voldoende was. Ik heb hier zeer goed gevangen, het zat er niet vol met karpervissers en ik heb het aardig naar mijn zin gehad. Zo lang ik nog op deze wateren zonder veel te betalen nog mooie hengelsport kan beleven heb ik nog geen interesse een betaalwater te zoeken om een dik PR te vangen.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

19-11-2002 12:09

Leuk 100 postings hier, ik geloof dat je het nog niet helemaal begrijpt!
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-11-2002 13:24

Stefan,

-Ben jij iemand die met de massa meelult?
-Heb jij veel ervaring op betaalwater en weet jij exact welke betaalwaters een weidelijk beleid voeren en welke niet?
-Probeer jij nu iemand min of meer zwart te maken en onrechtstreeks te zeggen dat betaalwatervissen 'not done' is?

Corrigeer me als ik dit mis heb, maar volgens mij denk jij iets te ongenuanceerd over dit onderwerp.

Om op de beginvraag terug te komen:
Veel mensen zijn inderdaad tegen betaalwateren hier. Dit komt doordat op dit board iedereen met de massa meelult en dus flink op elkaar inhakt omdat ze toch genoeg bijstand verwachten van anderen (hoezo, 'ik val iemand aan'? Ik doe het toch goed?).

De begin oorzaak van deze aversie was het feit dat sommige betaalwaters volzitten met ofwel gestolen vis, ofwel gekochte vis die hier in beide gevallen niet in zijn opgegroeid.

Hier is bij de Der dus geen sprake van.

Groeten Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Dirk van der Veen
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Waddinxveen

19-11-2002 14:17

Eindelijk, dit is nu eens zinnige taal, want ja ook mij was het opgevallen dat er een soort hetze werd gekweekt tegen betaalwateren, en ook in mijn ogen werd dat gedaan door de massa, maar als je dan stelt kom maar met bewijzen wordt het stil. Want natuurlijk zit ik niet te wachten op gezeul met karpers,want dat dit gebeurd verbaasd mij niet, maar vergeet niet dat dit ook gewoon in Nederland gebeurd. En als je dan een persoonlijke ervaring hebt met genoemde praktijken spreek dan eerst de daarvoor verantwoordelijke aan, als die niet reageerd ga dan een andere weg zoeken, b.v. KSN of VBK. maar ga niet in de ruimte zitten lullen, en laat verder een ieder vrij in het maken van een keuze.

Gr. Dirk
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-11-2002 15:51

Dirk,

Ik ben het grotendeels met je eens. Met name over het punt dat je dan bij de betrokken personen moet zijn.

Desondanks, en dat blijkt wellicht niet uit mijn posting, ben ik een fervent tegenstander van het principe 'betaalwater'.

Dat ligt in mijn aard en ik heb helemaal niets met deze wateren, ook al is de bezetting wel opgegroeid in die put.

Het gaat mij - en waarschijnlijk vele anderen - inmiddels allang niet meer om de vraag 'betaalwater, goed of niet?' maar om verantwoord visstandbeheer.

Het boycottten van betaalwateren - de door jou genoemde hetze - vind ik dan ook niet eens verkeerd. Maar ik blijf realistisch door het op een genuanceerde manier te bekijken. vanuit diverse opzichten dus, want er zijn beslist betaalwateren waar het visstandbeheer wel ecologisch verantwoord is.

Ik wilde Stefan overigens helemaal niet aanvallen, slechts de opmerking kwam mij een beetje zwart-wit over.

Stefan, nogmaals, je moet het niet zo rechtlijnig bekijken. Jouw Pim Fortuyn is groot geworden, niet door rechtlijnig te kijken en te denken, maar door zaken vanuit verschillende perspectieven te bekijken.

Hij was dan ook geen rascist, maar iemand die domweg toegaf dat er opvallende hoge percentages problemen spelen in verschillende bevolkingsgroepen. Hij zei nooit dat alle buitenlanders verkeerd zijn, want zo'n opmerking is gewoon dom.

Zo moet het betaalwaterprincipe ook bekeken worden. Niet meteen hard roepen dat het 'fout' is, of dat ze allemaal fout zijn. Dit is te kort door de bocht.

Maar misschien draaf ik door Stefan en bedoelde jij iets anders. In dat geval neem ik mijn woorden tegen jou terug en gelden ze wel nog steeds voor al diegenen die wel keihard, zonder verdere kennis van zaken met de massa meelullen.

Met het hoofd boven het maaiveld stekende groet,

Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Dirk van der Veen
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Waddinxveen

19-11-2002 16:28

Laurens,

Het lijkt mij dat de bedoeling nu wel duidelijk is, men zegt dan bezint eer ge begint.

Als je niet weg loopt met betaalwater is dat jou keuze en moet men daar respect voor kunnen hebben, heb ik ook. Ik heb er niets op tegen "mits".

Je geeft het aan, als het visstand beheer op een water verantwoordt is dan is er ook geen geouwe hoer, ik denk dat de beheerders inmiddels wel iets geleerd zullen hebben.

Verder wil ik aan de andere heren meegeven, ik heb het eerder gesteld, verbeter de wereld en begin bij je zelf.

en laurens wat betreft die passie helemaal gelijk.

GR. Dirk
HansPeter van Ee

19-11-2002 16:49

Heren

Het leerproces inzake betaalwater gaat hier gewoon verder.
Prima, wat mij betreft, tenzij...

1. Welk type karpervisser vist GEMIDDELD genomen op een betaalwater ?

2. Wat is GEMIDDELD genomen de uitdaging op een betaalwater ?

met uitdagende groet

HPE
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

19-11-2002 17:35

mensen er is nix mis met een betaalwater zolang er maar een goed en verantwoord visstandbeheer wordt uitgevoerd.Wel ben ik tegen het ontnemen van viswater wat eerst openbaar was en nu betaald.En trouwens vergeet onze engelse buren niet die hebben bijna al z'n 30 jaar alleen maar betaalwateren maar daar hoor je niemand over das toch wel een beetje vreemd of niet soms!!!
carpbusters groningen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-11-2002 20:46

Heren,

De vragen die mede door Hans-Peter hier gesteld worden kunnen slechts generaliserend beantwoord worden. John geeft al aan dat je dat niet kunt en dat je de samenhang met wat er hier op niet betaalwater gebeurd ook niet moet verliezen. Maar goed als je generaliseren wilt.

Ik kan onmogelijk voor alle karpervissers spreken, maar mijn indruk is dat het ook karpervissers zijn die net als ieder ander regelmatig vissen in hun eigen omgeving, maar de week op een betaalwater zien als een welkome onderbreking van de dagelijkse sleur. Eén en ander volledig overeenkomstig een ontspannen vakantie. Dat ze zichzelf voor een week binden aan een enkele stek nemen ze daarbij op de koop toe. Vele karpervissers zijn zich er wel degelijk van bewust dat de visserij thuis een andere is dan de visserij op een betaalwater en wat de beperkingen zijn. Het wedstrijdelement van steeds maar groter hangt met name samen met de Engelse volksaard, en hoewel het inmiddels overgewaaid lijkt geldt het toch minder voor een hele hoop Nederlandse vissers, inclusief sommigen die wel eens op een betaalwater vissen. Na je eerste paar 40 ponders ga je de beperkingen daarvan heus wel inzien. Maar het blijft altijd leuk een grote vis te vangen. Overigens is dat per definitie lang niet altijd het geval op een betaalwater.

Dat betaalwater ook onervaren vissers aantrekt is niet anders dan thuis. Bovendien is dit een probleem dat we hier op moeten lossen door voorlichting te geven aan de jeugd. Biedt je aan bij je eigen HSV als dit je zorg is, er zijn er al velen met een jeugdcursus.

Ik geloof dat iedereen het er mee eens is dat ieder water, inclusief een betaalwater, verantwoord beheerd moet worden. Hoewel er verschillende interpretaties zullen zijn over wat verantwoord is, gaat het meningsverschil niet zo zeer hierover. Het gaat uiteindelijk over de vraag of een verantwoord beheer principieel samengaat met betaalwater. Daarover kun je van mening verschillen. Ik meen uiteindelijk van wel als je in staat bent dat verantwoord billijk te definiëren. Als je ecologisch beheer spreekwoordelijk in de zin van macrobiologisch of erger nog veganistisch interpreteert, dan zeker niet. Volgens het laatste principe zou je zelf eigenlijk subiet moeten stoppen met vissen.

Wat betreft de vraag over het ontnemen van openbaar water aan lokale karpervissers zal je dat specifieker moeten definiëren. Is dit publiek water wat in eigendom is van de overheid en waarvan de visrechten verhuurd waren aan een lokale HSV, of is dit een privaatwater waar de eigenaar lokale vissers heeft toegestaan totdat hij een financieel gunstiger bestemming zag. In het eerste geval kun je kritiek hebben op de Franse overheid en vraag ik me af over hoeveel van de betaalwateren het gaat. In het laatste geval valt er weinig te bekritiseren. In beide gevallen leef ik mee met de lokale vissers. Hoewel misschien niet helemaal vergelijkbaar, besef ik tegelijkertijd dat ook ik wel eens een goed water links heb moeten laten liggen vanwege bijvoorbeeld de toenemende populariteit bij anderen die van heel ver uit de omstreken op het water neerstreken. Nooit leuk als je verplicht wordt de bakens te verzetten, maar soms kun je niet anders.

Groeten, Kees
Harald Huizing
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-10-2002 01:00
Locatie: Wageningen

19-11-2002 20:52

Wie daar vissen?? Ik onder andere! Weet je waarom? Omdat pa en ma niet een week in de rimboe willen zitten in een tentje, en ik toch wel graag wil vissen in het lekkere mei-zonnetje in frankrijk.
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk voor de 2e keer naar beaumont de lomagne, want, het blijft toch (voor mij) een zekere uitdaging om op een vreemd water vis te vangen.

Met hopelijk vangende groet,
Harald
HansPeter van Ee

19-11-2002 22:14

John

Quote: 'Laten we eerst maar eens zorgen dat we het lokaal op orde hebben voordat wij de Fransen gaan vertellen hoe het moet'.

Als ik deze nu eens verander in: Laten we er eerst maar eens voor zorgen dat we het lokaal op orde hebben voordat wij de Fransen gaan laten zien hoe wij een water verneuken', ga ik dan te ver ?

met voerende groet

HPE
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

19-11-2002 22:38

het is immer jammer dat de tegenstanders, hoe goed dan soms ook bedoeld, bezig zijn hun tegenzijn uit te leggen, en de voorstanders, hoe goed dan ook bedoeld, hun ervoorzijn als heilig behouden. het komt een discussie niet ten goede. Hoewel het mij iets of wat opvalt, dat de tegenstanders iets harder trachten het goede ervan wel te begrijpen. daar waar de voorstanders eerder trachten slechts te stellen dat een ieder het gewoon zelf moet weten.

dit verschil zal vast wel ontstaan door het simpele feit dat de belangen van ieders persoon anders liggen. het is niets anders dan te begrijpen dat harald huizing het princiepe betaalwater toejuicht, mede omdat het precies in zijn straatje valt.

Evengoed is er veel goeds voor te zeggen, dat lui van den oude stempel teleurgesteld zijn omdat zij in hun jeugdige dagen voor een kans op een veertiger, danwel moesten pionieren, danwel veel mazzel moesten hebben, toevallig ergens een ver verstopt gerucht op te pikken.

den nieuwe stempel pakt de catalogus van D-reizen en boekt zijn kans, die mede door goed beheer slechts zullen toenemen. (overtrokken gesteld)

een voor of tegen..... is niet eens mogelijk denk ik...
en de topic is eigenlijk maar zo een klein gebiedje van ergenis

ik persoonlijk vind het een nachtmerrie om in een hengelsportzaak binnen te stappen. een duister verstopt hoekje met wat moeilijk verkrijgbare expliciete karperspullen, heeft zich veruilt met het vol in spotlight staan in de inrichting van een moderne hengelsportzaak. 50 procent is erop gericht. horror ;o)

ergens is het wel logisch. vermoedelijk heeft het gehele kampeeridee in de jungle, danwel aan een betaalwater, hier een erg grote bijdrage aan geleverd. Mijn tegenzijn, zoals dat misschien in eerdere postings heeft doen uitademen, is erg doorspect met dit soort langzaam opgekropen weerzin.

ik lag eens bankhangend te kijken naar LINGO en hoor een kandidaat zeggen. ik ben karpervisser.... dat was best weird ;o)

ow, en om even aan te geven: het is niet alleen een verslechtering voor de locale visser, cq karperaar. maar evengoed voor de lokale bevolking. iedereen preekt bij het vissen op cassien, en vele andere wateren, maar over hoe de natuur toch ook zo indrukwekkend mooi is.

dit weet ik. ik heb bijvoorbeeld de natuur gezien aan lac des vieilles forges, een niet al te groot water. in al zijn stilte.

de laatste keer dat ik er kwam telde ik meer dan 30 tenten. mooie natuur zeiden ze nagenoeg allemaal. waar eigenlijk nog vraag ik me dan af? ben gelijk door gereden. Harie Marie is eenzaam genoeg.

een mooie natuurlijke kampeerplaats ja, ok, das wel waar. de sterren staan evengoed mooi aan de hemel en allerhande gaspitten, kampvuurtjes, piepende delkims zorgen voor een prettige sfeer.

In de tijd dat ik der stopte begon er zich inderdaad duidelijk verschil te tonen in regelgeving voor locale fransen (wel toestemming voor bepaalde nachtstekken, en buitenlanders niet, danwel andere stekken) hoe het er nu is weet ik niet meer. de charme is weg. mijn interesse ook.

een water als lac des vieilles forges kan best als een mooi ogend stuk karpervisdomein ogen, want daartoe is het slechts verworden, indien alle denkbare stekken rondom een water bezet zijn met bivakkerende karpervissers, waarvan het gros meer bezig is zich een echte karpervisser te wanen, dan werkelijk te genieten van de natuur. anders zouden ze wel inzien dat het juist datgene is die ze verneuken, door het een karperdomein van te maken.

ben ik er tegen? nee....

zoekutuit en kruip vooral lekker bij elkaar

der is destemeer stilte elders over

;o)
groeten ed

ps: persoonlijk vind ik het jammer dat er voor een voortgaande discussie over betaalwateren inneens een nieuwe topic is genomen. maakt het er allemaal niet erg overzichtelijker door....
Danyel Dols
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2002 02:00
Locatie: Harlingen

19-11-2002 22:44

Over Beaumont gesproken, wordt dit water door de heren tegenstanders als betaalwater gezien, je moet namelijk naast de gebruikelijke vergunning ook voor je plaats aan de kant betalen, ben ook wel benieuwd naar de mening van de redactie.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

20-11-2002 00:25

Geachte Don Quichottes,

Ondanks jullie - soms ongenuanceerde - strijd tegen betaalwateren, vrees ik dat jullie tegen windmolens vechten. Dit fenomeen is niet te stuiten, want er is namelijk geld mee gemoeid, en als er geld te rapen valt, wijken 'normen en waarden'. En het is al vaak gezegd, als er grote vis valt te vangen, zijn er horden die het geen lor interesseert waar die vissen vandaan komen. Een enkel kritisch artikel in het KSN-blad en veel reacties van, vaak dezelfde, personen op dit board zullen dat niet veranderen. En al zou je al de utopie hebben dat Hollanders wegblijven, dan heb je nog te maken met onze mede-Europeanen.
Weet iemand trouwens of er in andere landen een even felle antibetaalwaterlobbby is als hier?
Werkt jullie commentaar niet contraproductief? Vaak lees ik hier:'Op XXX zitten zoveel veertigers en vijftigers, en dat op slechts XXX hectare!'
'Dat is mooi', denkt de surfende, in Frankrijk betaalwateren afstropende 'karpervisser', 'daar ga ik volgend jaar eens naartoe'.
Misschien moeten we die hele discussie maar eens stoppen!?

Peter
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

20-11-2002 16:12

Eindelijk eens een voor rede vatbare discussie over één van de meest omstreden onderwerpen op dit board.

Ik zelf heb helemaal geen behoefte om een berg extra geld te moeten betalen om op een bepaald water te mogen vissen, hoofdzakelijk door de omgeving waar ik woon.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die -ondanks dat hierdoor de charme van het karpervissen grotendeels verloren gaat-er voor kiezen om met meer comfort (aangelegde stekken, douches, winkeltje etc) aan de waterkant te gaan zitten om "gemakkelijk" een grote vis te vangen.
De keuze van het betaalwater moet echter wel goed worden gemaakt zodat alleen de wateren die op een weloverwogen manier tot stand zijn gekomen het uiteindelijk winnen van de slechte.
Daarom is het belangrijk om zsm een lijst te maken met de "goede" betaalwateren zodat de gemiddelde nietwetende visser die er voor kiest een hoop geld te betalen om een weekje te vissen toch een "goede" keuze kan maken.

Ik blijf dus vrij neutraal en snap de enorme opwinding die steeds ontstaat als iemand het woord "betaalwater laat vallen" dan in de meeste gevallen ook niet.
Ik vraag me trouwens ook af waarom een karperbetaalwater voor volgens velen véél erger is dan een forellenput waar niet eens gekeken wordt hoe men met de vis omgaat (regels omtrent weerhaakloos, onthaakmat etc.) die uiteindelijk zelfs gedood wordt. Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Met niet op betaalwatervissende groet,
Jurgen
Only a dead fish follows the stream...
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

20-11-2002 17:16

hoe werk die site eigenlijk helemaal?
verder vind ik het wel aardig hoor
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

20-11-2002 17:51

Op 2002-11-19 22:44, schreef Danyel Dols:
Over Beaumont gesproken, wordt dit water door de heren tegenstanders als betaalwater gezien, je moet namelijk naast de gebruikelijke vergunning ook voor je plaats aan de kant betalen, ben ook wel benieuwd naar de mening van de redactie.


Natuurlijk is dit geen betaalwater: er wordt immers geen vis in uitgezet om vissers te lokken! Het is gewoon een 'camping' bij/rond een water waar toevallig ook gevist kan worden.

Een (fout) betaalwater is voor mij dan ook: een put waar vis is uitgezet die slechts 1 doel hebben, namelijk; gevangen worden.
Een betaalwater met een natuurlijk bestand... da's al beter... maar echt 100% kan ik er niet achter staan!

Groeten,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

20-11-2002 20:33

Goh ja...

Zouden die spiegels niet zijn uitgezet om de diversiteit van het ecosysteem hoog te houden?! Omdat er in Nederland nou immers meer schubs voorkomen.

En wanneer je op die spiegels wilt vissen hoef je niet 400 euro de week te betalen.
Er zit dus een ander idee achter de uitzettingen.

En zou degene die de vissen heeft uitgezet niet een andere instelling hebben?! Van een zorgzame, liefhebbende Joris Weitjens tot een geldgeile, zakenman die geen ene reet om de karpers geeft en ze enkel ziet als handelswaar?!

Groeten,

Michiel
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-11-2002 22:09

Michiel,

Sorry, maar dit soort argumenten zijn volgens mij nogal oneigenlijk. Karpers worden door HSV'en uitgezet ten behoeve van de sportvisserij. Zij financieren dat met de gelden die ze innen middels onze vergunningen. Het Nederlandse ecosysteem kent van oorsprong geen karper en heeft die niet nodig ook.

Spiegels zijn uitgezet met als oorspronkelijk idee dat ze een grotere groeipotentie hebben dan de OVB wildbloed schub, die zelf ook al werd uitgezet om de wens te vervullen van sportvissers die frequenter een karpertje wilden vangen. De keuze voor uitzet van juist Valkenswaard spiegels is van geen enkel belang voor ons ecosysteem. Wel voor de hengelsport. De spiegel voor uitsterven behoeden? Ik vind het best, maar vraag me wel af hoe iets kan uitsterven wat er eigenlijk niet eens hoort te zijn?

Verder vind ik de discussie over kosten eentje van pure Hollandse zuinigheid. Bij ons kun je het hele jaar door vissen voor een habbekrats op een bijna oneindig areaal aan wateren. Sportvissers in andere landen geven vaak vele malen meer uit om te mogen vissen op een enkel water. Verder verhouden de kosten voor een betaalwater tripje zich niet ongunstig in vergelijk met de kosten die de andere sportvissers uitgeven voor hun vis tripjes.

Ik ben niet persé voorstander van betaalwateren, maar laten we de discussie wel een beetje objectief houden.

Groeten, Kees
Danyel Dols
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2002 02:00
Locatie: Harlingen

20-11-2002 23:07

Michiel,

Ben bang dat je verkeerd bent ingelicht over beaumont, als je even via google zoekt en " le lomagnol " intoets zul je de volgende tekst lezen.
This autumn, we have added 190 KG of fish to the waters, 15 carps each wayghing 13 KG taken from the river Lot.
Als ik het me goed herinner is er in 1999 ook vis uitgezet, dat men op verantwoorde manier vis uitzet die via reguliere weg verkregen worden lijkt me nog niet zo'n probleem, maar vissen uit de Lot, en er dan nog mee adverteren ook, er verdwijnen trouwens ook regelmatig grotere vissen die dan weer verschijnen op een water dat hier niet al te ver vandaan is.
Wat mij vervolgens opvalt is dat er in De Karperwereld over beide wateren artikelen zijn gepubliceerd, en dat in andere artikelen foto's gedrukt staan van vissen gevangen op deze wateren.
Het lijkt me duidelijk dat het hier absoluut om een betaalwater gaat, waar ik op zich geen problemen mee heb ( uitgezonderd de vissen van de Lot )en dat De Karperwereld hier, mischien onwetend, nog reclame voor heeft gemaakt ook!!

p.s. Harald, succes volgend jaar en als je die 26 ponders vangt, rij ze dan even terug naar de Lot !!!!
Gast

21-11-2002 11:38

weer zon onnodige discussie hier!!!!
mensen denk nu eens na ,
iedereen wil met de zo groot mogelykeste vis op de foto en dan hier pronken met kyk eens ik heb een 40+ en hoezwaar is dat knolletje van jouw??
als je kan kiezen tussen betaalwater wat (meestal)overvol zit met karpers dan wel of niet gestolen en de kans dat je daar je pb vangt of je moet als echte sportvisser er ca 4 weken voor op de maas gaan zitten is de keuze al snel gemaakt!!!!!
zolang er niemand is die een lyst met bewyzen samen stelt over deze betaalwateren
blyven we er over ouwehoeren want in de ogen van de ene is het anders dan in de ogen van die anere
dus eerst is een lyst het de wateren en hun bestand (gestolen of plaatselyk opgegrooit)
dan kunnen we pas echt een discussie houden
en niet zoals ik hier al eens by een andere topic heb gelezen iemand beschuldigen van karper diefstal en vervolgens je mond dicht houden wie en waar!!!
DUS KOM MAAR OP MET DIE LYST EN DAN PRATEN WE VERDER
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

21-11-2002 12:11

Danyel

Dat er gejatte vis op Beaumond zat wist ik idd niet. Na het artikel, dat Piet Vogel destijds schreef, gelezen te hebben dacht ik toch dat het wel een 'goed' water is. Maar dat valt dan weer vies tegen!

Groeten,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

21-11-2002 14:18

Danny,

Ga jij die lijst maken? Wel makkelijk praten zo...

Groeten,

Mark
Gast

21-11-2002 15:43

als ik van iedereen desnoods anoniem de gegevens kryg mits er bewyzen zyn wil ik die lyst wel maken, maarja iedereen denkt mee te kunnen praten en als je dan om bewys vraagt wordt het stil
dus by deze stuur alle info maar naar my en ik maak er een mooie lyst van.
ps. geen geruchten alleen echte bewyzen er wordt al genoeg onzin rond verspreidt, en als er dan goede betaalwateren zyn deze ook graag vermelden