Wold Carp Classic

World Carp Classic is oké

Wel als ze er niets bij uitzetten
45
33%
Nooit, gewoon ophouden met die onzin
74
55%
Leuk, een wedstrijd voor de grote jongens en top dat ze ook nog wat extra karper uitzetten, vang je tenminste wat
16
12%
 
Totaal aantal stemmen: 135
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

07-10-2006 13:05

Marco Mensing schreef:Moeilijkheid is wél dat eea gemakkelijk geschreven kan worden, maar wie weet de waarheid ?
Wat als iemand een geintje wil uithalen ?
Om andere redenen iemand wil dwarsbomen ?


Dan kan diegene ook reageren toch??

Ik ben het er wel mee eens dat de mannen die een boegbeeld voor ons zouden moeten zijn verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun acties.
Als het dingen zijn (zoals het vangen van veel en grote karper) die ze wel willen horen melden ze het zelf wel maar de dingen zoals Sebastian beschrijft moet het maar door een ander gedaan worden...
Ik denk dat dit soort mannen die naam hebben en toch de boel verknallen zich moeten schamen, blijkbaar is de drang naar eigenverheerlijking bij deze heren hun naar het hoofd gestegen, de wet en normen gelden blijkbaar niet meer.

Ook bij de wcc is dit HET punt van discussie denk ik, moet alles wijken voor de zelfverheerlijking van een merk of pofessioneel visser??
Om maar een voorbeeld te noemen.......
Ik ben de beste of ons merk doet het overal, zelfs al moet ik dat bewijzen in het natuurgebied van Órient......
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-10-2006 15:37

Niet iedereen leest én reageerd op dit forum Marc.

Of je nu een hele bekende visser bent of niet, iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen acties !
Wel hebben deze heren een soort van voorbeeldfunctie, maar die heeft iedere visser toch ?
CarpeR Diem
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

08-10-2006 00:14

Ik denk dat deze vissers met naam een grotere verantwoordelijkheid hebben dan de gewone man!
Zij staan in de belangstelling en er zal kritischer naar hun gekeken worden.
Dat is een nadeel van een boegbeeld (voorbeeld) in een sport te zijn.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat iedereen zich aan de regels zou moeten houden, ook die gewone man!
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-10-2006 19:32

Sebastian Hoff schreef:Vorige maand kwam de wake up call voor mij: we kregen bezoek van zo een topnaam op ons bekende putje. Ik zal geen naam noemen, maar het is een vrij "gewichtige" visser. Komt daar aan met zijn bus


Dit soort uitspraken leid enkel ook maar tot gewichtige speculaties..kun je mijn inziens ook niet maken.
Zijn er namelijk zovelen die aan dit "profiel" voldoen
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-10-2006 19:43

Marc,
bovenstaande van jou is dus dezelfde strekking als het mijne :wink:

Idd Hans,
net alsof iedereen met een bus alle regels aan zijn laars lapt 8)

Iedereen bij naam noemen is dus "gevaarlijk", in het algemeen wat schrijven dus ook. Gewoon maar voor jezelf je idolen niet op zo'n hoge sokkel zetten?, kunnen ze ook niet zo hard vallen.

Desbetreffende "heren" òf hun sponsoren eens met de neus op de feiten drukken kan een aanzienlijk beter resultaat hebben ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-10-2006 19:45

Marco Mensing schreef:
Desbetreffende "heren" òf hun sponsoren eens met de neus op de feiten drukken kan een aanzienlijk beter resultaat hebben ?

en hoe doe je dit dan het best?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-10-2006 19:52

Nou,
mocht er nu een "zeer bekende visser" zich nou echt zo lomp gedragen en alle regels negeren, een fotootje is toch zo geschoten met een digitaaltje ?
Zijn sponsors zullen ongetwijfeld niet op dit soort publiciteit zitten te wachten en hun fieldtesters op het matje roepen ?

Niemand is Roomser dan de Paus, maar een boegbeeld van een firma moet met zijn voorbeeldfunctie wél het juiste voorbeeld geven en niet doen alsof hij degene is voor wie alle regels niet bedoeld zijn om maar zijn visje te (proberen te) vangen ?!

Oja,
ik word niet gesponsord, dus kan ik doen wat ik wil :lol:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2006 19:57

Om je gewicht te houden moet je veel eten. Maar hoe moet ik dat zien, "een gewichtige karpervisser"? Nogal belangrijk dat karpervissen.

Dit heeft niets meer met de WCC te maken. Daar moest volgens afspraak schoon opgeleverd worden en dat is netjes gebeurd volgens ingewijde bronnen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-10-2006 19:57

Met beiden eens... :D
Power to the digital camera! :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2006 20:01

Ik hoop dat ik hem dan herken, Hans. :-?

Maar zoveel boegbeelden zijn er toch niet? Jij was het niet, denk ik. :D
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-10-2006 20:06

Kees Ouwehand schreef:Ik hoop dat ik hem dan herken, Hans. :-?

Maar zoveel boegbeelden zijn er toch niet? Jij was het niet, denk ik. :D

... :lol:
ikke benne niet gewichtig genoeg...al denkt jacco er anders over na dit snack weekend :lol:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-10-2006 20:06

We wijken idd een beetje af van het WCC, maar dat is toch al oud nieuws :wink:

Tsja, gewichtig ?,
belangrijk,
corpulent,
dikdoener,
of gewoon een mix van bovenstaande ...
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2006 20:12

Nou, dat is dan 90 van de 100. :roll:
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

12-10-2006 20:36

Ik ben het overigens niet eens met Mark1 dat een bekende visser méér verantwoordelijkheidsgevoel zou moeten hebben dan een onbekende. Als ik (als onbekende visser) op het water waar ik momenteel vis mij onverantwoord zou gedragen (lees; killer rigs gebruiken, rotzooi achterlaten, nou ja verzin zelf maar verder) dan ben ik geen haar beter dan een bekende visser die dat zou doen.

Anders gezegd, als je vind dat een bekende zich nog beter aan de regels moet houden kun je het ook omdraaien. Hoe onbekender ik ben, hoe meer regels ik mag overtreden?? Flauwekul dus.

Bekend of onbekend, heb respect voor anderen (ook voor surfers, zeilers, zwemmers en ander gespuis) en voor de vissen die je vangt (zelfs als het eens een brasem of een graskarper is). Vraag jezelf eens af hoe snel we onze sport om zeep helpen als we bezig blijven de regels te overtreden. Koren op de molen van de Groene partijen (levend aas vissen mag al niet meer). Hoe lang blijft men tolerant voor nachtelijk kabaal, overlast door piepers van 108 decibel, achterblijvende rotzooi, illegaal nachtvissen, wildkamperen, kampvuren, moet ik doorgaan?

Nou ja, ik houd het er maar op dat ik al moeite genoeg moet doen om mezelf in de gaten te houden. Misschien zou iedereen daar eens mee kunnen beginnen.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-10-2006 21:10

Goed gesproken Peter :wink:
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

12-10-2006 22:41

Peter van de Sande schreef:Ik ben het overigens niet eens met Mark1 dat een bekende visser méér verantwoordelijkheidsgevoel zou moeten hebben dan een onbekende. Als ik (als onbekende visser) op het water waar ik momenteel vis mij onverantwoord zou gedragen (lees; killer rigs gebruiken, rotzooi achterlaten, nou ja verzin zelf maar verder) dan ben ik geen haar beter dan een bekende visser die dat zou doen.

Anders gezegd, als je vind dat een bekende zich nog beter aan de regels moet houden kun je het ook omdraaien. Hoe onbekender ik ben, hoe meer regels ik mag overtreden?? Flauwekul dus.

Bekend of onbekend, heb respect voor anderen (ook voor surfers, zeilers, zwemmers en ander gespuis) en voor de vissen die je vangt (zelfs als het eens een brasem of een graskarper is). Vraag jezelf eens af hoe snel we onze sport om zeep helpen als we bezig blijven de regels te overtreden. Koren op de molen van de Groene partijen (levend aas vissen mag al niet meer). Hoe lang blijft men tolerant voor nachtelijk kabaal, overlast door piepers van 108 decibel, achterblijvende rotzooi, illegaal nachtvissen, wildkamperen, kampvuren, moet ik doorgaan?

Nou ja, ik houd het er maar op dat ik al moeite genoeg moet doen om mezelf in de gaten te houden. Misschien zou iedereen daar eens mee kunnen beginnen.


Misschien heb je het niet goed gelezen?
Mijn laatste zin is:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat iedereen zich aan de regels zou moeten houden, ook die gewone man!
Dus ook ik vind dat iedereen een verantwoordelijk gedrag moet vertonen!
Iemand die op de voorgrond treed moet daar naar mijn idee alleen nog meer op letten.
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

13-10-2006 20:02

On topic !!
Hoe hard is de WCC de mist ingegaan ?
M.a.w. is er nog nieuws ?
Pluk de dag
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

14-10-2006 00:23

En zo ja er zijn dingen mis gegaan, hoe kan dat veranderd worden?
Of is dat niet mogelijk en kunnen we alleen blijven aandringen in de hoop dat er wat veranderd.

Ik denk dat je best wedstrijden kan houden die verandwoord zijn.
Dat gaat dan alleen wel met respect voor mens en natuur.
We hebben hier in almere ook wedstrijden en dan zitten we gewoon 200 meter uit elkaar en houden de boel netjes.


Zou dit regelement daar bij de wcc wat kunnen zijn??

voor aanvang wordt iedere deelnemer geacht een geldige vergunning te overleggen.

Vergunning” óf het nummer van uw “Grote Vergunning” wordt ingevuld op de deelnemerslijst.
Bij problemen kan u van deelname en deelname in de toekomst worden weerhouden.


- Er wordt niet gevist in gebieden waar normaal ook niet gevist mag worden,


- U vist met maximaal 2 hengels per persoon.



- hengels inwerpen en voeren is toegestaan vanaf de aanvangstijd.


- om Uw buurman niet te hinderen vist U zoveel mogelijk haaks op de oever. Het is wel toegestaan langs Uw eigen oever te vissen,
mits U de buurman hierbij niet hindert.



- U laat de visplek na de wedstrijd netjes en schoon achter, maar dit spreekt natuurlijk voor zich!


- ieder soort karper telt, ook een graskarper telt mee.



- we meten op gewicht. Bij gelijke stand is de lengte doorslaggevend.



- een vis die net vóór of óp het eindsignaal wordt gehaakt mag nog gedrild worden en telt nog mee.



- een goede onthaakmat is verplicht!



- het gebruik van een bewaarzak is niet toegestaan.



- het gebruik van een boot / voerboot e.d. is niet toegestaan, tenzij anders vermeld.



- matig Uw voergedrag.



Vul het gerust aan of verbeter mij maar.
Men gaf aan te willen luisteren naar op of aanmerkingen dus wie weet doen ze er wat mee.
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

14-10-2006 08:43

Jullie zitten 200 meter uit elkaar, met een vak van 6 man zit er 1 kilometer tussen de eerste en de 6de. Je mag geen bewaarzak gebruiken. Dan moet de weger in het ergste geval een kilometer kleppen om te komen wegen. Moet die karper dan zolang op de mat blijven liggen?
Vissie kump zo!
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

14-10-2006 10:20

Wij hebben een weegkoppel tussen elke 6/7 vissers zitten, mocht het zo zijn dat er twee gevangen worden hangen ze de karper even met het schepnet in het water.
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

16-10-2006 12:20

...
Laatst gewijzigd door Sebastian Hoff op 19-10-2006 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

16-10-2006 17:35

Sebastiaan, je hebt een pb.
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

16-10-2006 17:54

Sebastian Hoff schreef:. Ik heb het hier over bodybuilder Adrie van het Dynamite baits team? Ik ken hem iig van mijn ontmoeting met Frank Warwick en diverse Dynamite advertenties. Dit voorval is overigens gefilmd, maar het lijkt me wat overbodig om dit online te zetten.


Toch doen zou ik zeggen !!
Pluk de dag
erwin schot
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2004 13:04
Locatie: scheveningen

18-10-2006 10:39

[quote="Sebastian Hoff"] Met "gewichtige visser" dacht ik duidelijk te zijn, maar de hint was dus niet duidelijk genoeg. Ik heb het hier over bodybuilder Adrie van het Dynamite baits team? quote]

bodybuilder adrie bestaat niet....je bedoelt waarschijnlijk ardy veldkamp...
hij heeft een mailadres deze staat op http://www.ardyveldkamp.com
misschien was het verstandig geweest om deze persoon persoonlijk op zijn gedrag aan te spreken aan de waterkant...
of als je dit niet durft achteraf kan dat ook met een mailtje ;) misschien is deze jongen zich van geen kwaad bewust en vind hij zijn gedrag normaal.......ik weet namelijk wel dat ie veel op privewateren zit te vissen waarover het algemeen niets te gek is.
leg hem netjes uit dat zijn gedrag de karpervisserij niet tengoede komt

gr erwin
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

18-10-2006 12:14

Hallo Erwin,

Ik kende zijn naam niet, dus had geen idee waar ik hem kon bereiken?
Ik zal hem zeker even een mail sturen en navraag doen.

Dank je wel!