frankrijk in het voorjaar?!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

03-11-2002 15:14

hallo,
ik en mn vismaat zijn vorig jaar voor de eerste maal naar frankrijk geweest, (betaalwater)het sloeg tegen, de vangsten waren vrij goed, maar het was gn zuiver visbestand denken wij. dus wij willen niet meer op betaalwaters vissen! we gaan begin april... eerst wouden we op de rivier de lot gaan vissen, maar dat is int voorjaar naart schijnt vrij moeilijk (stroming en dergelijke) daarom zouden wij graag een klein watertje bevissen (+- 20ha)in noord-frankrijk, omdat die grote wateren zo onoverzichtelijk zijn. er moeten gen echte recordvissen opzitten maar een verassing is altijd welkom! aantal is nu nog belangrijker. wij gaan het boekje van aart lokhorst nog kopen, maar miss hebben jullie al wat tips, wij zouden er wel legaal willen nachtvissen!
alvast bedankt.
Dirk van der Veen
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Waddinxveen

08-11-2002 09:56

Jelle,
Wat zit nou te zeuren, eerst zeg je"het sloeg tegen" ik denk dat dit in ABN het viel tegen moet zijn, maar dan zeg je de vangsten waren goed, bedenk dit dat er menig visser van jou leeftijd en zeker ook ouderen zijn die de eerste trip en soms vele trips erna hebben moeten blanken. Dus niet klagen. Dan stel je dat het bestand niet zuiver is, hoe weet je dat? waar bazeer je dat op? En als het inderdaad zo is heb je dit gemeld bij de KSN? Dan wilde je gaan vissen in de Lot, deze rievier heeft div. barrages en het is er dus goed vissen, let wel het kan zijn dat er voor onderhoud een barrage is afgelopen, dat moet je vooraf informeren, maar de omgeving is er erg mooi en het bestand kan onverwachte verrassingen geven. De wateren in noord Frankrijk, kijk het is momenteel zo dat er veel karpervissers richting Frankrijk gaan en het Noorden is dus populair, ik denk dat je via deze site respons zal krijgen. Zelf heb ik ervaring met Domain de la Vallee, vroeger Horse Lake, zie Karper 15, een mooi water, maar wel een betaalwater wat ik zeker kan aanbevelen aan jou de keuze. Kies je voor een openbaar water, zorg voor goede info dan zal het zeker lukken.

Sucses, Dirk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk van der Veen op 2002-11-08 09:59 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-11-2002 11:09

Hey Dirk,

Buiten het feit dat ik vind dat je die jongen niet zo aan moet vallen. Schrijft hij als Belg zijnde beter ABN dan jij als 'Ollander.
Groet,

John
Dirk van der Veen
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Waddinxveen

08-11-2002 13:23

Beste John,

Het is net hoe je het leest, maar toch bedank voor de tip.

Gr. Dirk
Plaats reactie