Lac du Chausse

Plaats reactie
Mark Harwijne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-09-2006 11:25
Locatie: Hoek van Holland

05-09-2006 12:00

Hallo Karper experts,

Ik ben relatief gezien een karper groentje, maar ga toch een lekker weekje in Frankrijk vissen.
We gaan de laatste week van september naar het Lac Du Chausse.
(80 ha, midden frankrijk)

Er zijn hier weinig berichten te vinden over het Lac du Chausse, dus ik begin me een beetje zorgen te maken.

Ik heb wel een paar kleine vraagjes.

Is een boot noodzakelijk?
Heb ik kans met gewoon boilies en pop ups?
Heeft iemand (uit ervaring) een super tip?

Wie geeft me een beetje vertrouwen terug?

;) Gr Mark
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

05-09-2006 12:08

Mark,

Hoezo zorgen maken? Ik zou me zeer gelukkig prijzen als er over een water nog geen tig topics zijn. Betekend dat het er meestal nog wel te doen is.

Ik ken het betreffende water niet maar ik zou je
boot gewoon meenemen. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Verder is het niet anders dan vissen hier in Nederland lijkt me.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan?
Mark Harwijne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-09-2006 11:25
Locatie: Hoek van Holland

05-09-2006 12:30

Arno,

Ik was niet helemaal eerlijk.
er staan hier een paar posts over het Lac du Chausse en die zijn niet erg overtuigend :( .

Haha en die boot die ik noemde is een nog te kopen opblaasboot!!

Gr Mark
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

05-09-2006 12:37

Mark.

Heb geen info voor je wat het water betreft.

Maar neem wel een goede boot mee,en een vest.

Ik zie ze nog vaak genoeg met een bartsmit bootje gaan,en het zal vast 10x goed gaan,maar 1x fout is er 1 teveel.

misschien is dit wat voor je,als je het mee kan nemen dan.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... f7a489ca14

Succes.

Franca.
Mark Harwijne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-09-2006 11:25
Locatie: Hoek van Holland

05-09-2006 12:42

Franca,

dank voor je uitzoekwerk.
maar we gaan met 2 kleine auto's (erg kleine auto's)
De vis spullen in een skibox op het dak, dus zal toch een bart smit boot blijven.

Denk je dat daar grote risico's aan zitten?

gr mark
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

05-09-2006 12:50

Mark.

Je gaat eind september naar een vrij groot water schrijf je (80ha)

In deze periode kan het mooi zijn,maar ook erg slecht wat het weer betreft,en ik kan je uit eigen ervaring vertellen,dat met harde wind,het water gevaarlijk kan zijn.

Met zo,n Bartsmit bootje geen fijne ervaring met wat wind op een water van 7ha :roll:

Dan zou ik eerder kijken naar een zodiac/metzeler oid.

Maar risico loop je altijd wel op,maar je kan het wel wat beperken :P

Gr Franca.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

05-09-2006 13:47

Beste Mark,

Ik was niet helemaal eerlijk.
er staan hier een paar posts over het Lac du Chausse en die zijn niet erg overtuigend.


Ik heb ze misschien wel of niet gelezen, dat doet er niet zo toe. Maar wat wil je lezen dan in zo'n topic? Dat de biggen zo je net in zwemmen? Nee toch? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. :lol:
Als het water je aanstaat gewoon gaan en je ding doen. Laat je niet leiden door ervaringen van anderen, jij moet het doen.

Wat Franca zegt over die boot, daar heeft ze groot gelijk in. Koop een degelijke boot. Kleine auto? Nou en!! Koop of huur dagdragers en gooi die boot op het dak. Je gaat daar echt geen spijt van krijgen.

Succes ermee.
Mark Harwijne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-09-2006 11:25
Locatie: Hoek van Holland

05-09-2006 14:11

Nou van het weekend zwom die wel zowat me net in!
haha ik had mn klikspaan vergeten aan te zetten, en ik hoor opeens mn molen draaien. 20 pond ! haha was wel cool.

maar goed, bedankt voor de bootwaarschuwingen, daar ga ik wat op verzinnen.
Misschien dat ik er daar 1 kan huren.
Want om op een Fiat Cinqec.... dinges, zo'n mega boot te zetten, lijkt me wat lastig :D
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

05-09-2006 16:41

Je bedoel waarschijnlijk lac du Causse op de grens van de Dordogne en de Correze .
Nachtvissen is het gehele jaar verboden. (gegevens 2005) De gare du Peche weet dit ook, toen ik er was heb ik ze regelmatig een ronde zien maken. Er zijn geen plekken om je te verstoppen, rondom het hele meer loopt een weg.
Maar je hebt er niet echt een boot nodig, een onderhands worpje volstaat.
Tijgernoten zijn onweerstaanbaar daar.

Jos.
Mark Harwijne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-09-2006 11:25
Locatie: Hoek van Holland

05-09-2006 16:52

Hoi Jos,

Bedankt man, ik zal er een paar meenemen!
We gaan er ook niet nachtvissen (helaas), iig bedankt voor de waarschuwing.

Weet jij of er een (mooie) plek/ruimte is voor 8/10 hengels? (4man)
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

05-09-2006 18:01

Even over die boot..

M'n maat & ik hebben bij Vlemmix een CarpHunter 250 gekocht. Dat ding is dus opblaasbaar.. Met die wind van afgelopen weekend kon ik daar midden in de nacht nog erg veilig mee het water op! De boot heeft stabilisators aan beide zijkanten, en daardoor is de kans op omslaan o.i.d ERG klein! Tevens heeft de boot 5 luchtkamers. Als er 1tje lek is door bv een haak, zink je nog niet gelijk naar de bodem, maar heb je zelfs nog tijd om je lijn verder uit te varen en veilig terug te roeien/motoren naar de kant.

Zo'n ding kost (maar) €80 en voldoet ons prima!

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

05-09-2006 19:04

Sorry hoor Albert maar heb de zelfde boot maar op een groot meer met veel wind ( spreken we nog niet eens over s'nachts ) is het LEVENSGEVAARLIJK in zo'n Boot. Het wordt pas beter als je er een vaste bodem in hebt ( zodiac ) dat geeft meer veiligheid.


Tjuus
Gebruikersavatar
Mark Heppe
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-05-2005 20:48
Locatie: Geervliet

05-09-2006 21:03

Ik ben net een weekje terug uit Frankrijk, en geloof me, het kan er echt spoken aan de grotere wateren. De eerste 3 dagen geen zuchtje wind en 's nachts om 4 uur wakker worden van de golven met schuimkoppen die op je kant staan te beuken! Was toch heel blij dat ik mijn Yamaha 330F bij me had, dit is tenminste een boot waar je op kunt vertrouwen. Voor je spullen (als je moet overvaren), maar vooral voor jezelf is het heel belangrijk een goede boot bij je te hebben. Succes!

Mark
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2006 23:20

Mark, Jos schreef 'nachtvissen daar in 2005 verboden', in 2006 is dat ook verboden. Dit maar even voor alle zekerheid nagekeken op de site van de departementale visfederatie. Er zijn wel andere meren in dit departement waar wel een nachtviszone is, daar mag t/m 31-10 a.s. 's nachts vissen.
Mark Harwijne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-09-2006 11:25
Locatie: Hoek van Holland

06-09-2006 10:04

Tnx folks,

toch weer wat info bij elkaar verzameld.

het niet mogen nachtvissen is jammer, maar dat wisten we van te voren.
Stekkies bij de kant is prettig, maar wat lastig met 10 hengels :S maar dat komt wel goed.

ik heb er zin an
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

06-09-2006 13:27

2 aan 2?
Waar een wilg is, is een heg
Danny Dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-10-2006 18:11
Locatie: Rotterdam

01-10-2006 18:15

Nou we zijn net terug van het Lac du Causse en het is niet aan te raden!!
Het lijkt wel alsof de hele bodem vol ligt met Dwergmeerval ookal doe je er 30 bolies aan die beesten vreten eraan... We hebben geen aanbeet gehad van een karper. Daar komt ook nog bij dat wij daar hoorde van mensen die daar een 2e huisje hadden dat ze het meer om de 5 jaar leegpompen om de dam na te kijken en desnoods te reparenen. We hebbe vanalles geprobeerd Bolies/tijgernoten en ga zo maar door...

Helaas geen aanrader!!

Dit even ter info Lac du Causse is geen ideaal meer voor de karpervisser!!

Danny
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

01-10-2006 19:22

Jawel, dat is het wel.

Als je niet op jacht bent naar een buffel maar genoegen neemt met een fikse partij sport met karpers in de lichtere catagorie. Tot 30 pond zeg maar.

Je was te vroeg. 2 Jaar geleden ben ik met een maat geweest en waren ook om deze tijd. 28 graden boven nul en met pijn en moeite elk 1 vis(je). We hadden een maand later moeten wezen, minimaal.
We hadden een huisje gehuurd van Nederlanders die er een tweede huis hebben. We hebben enkel dagjes gevist.

Mijn maat was er eerder dat jaar (April) en had toen goed gevangen. Overdag!

Wij hadden niet eens boilies meegenomen. Met tijgernoten heb je nagenoeg geen last van dwergmeervallen. Wij niet in ieder geval.
Vissie kump zo!
Mark Harwijne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-09-2006 11:25
Locatie: Hoek van Holland

03-10-2006 18:33

Klopt, met de tijgernoten inderdaad geen last van de meerval.
Echter was het toch een fiks probleem dat enkele dagen voor onze aankomst het meer al zo goed als leeg was.

door regen was het wel weer behoorlijk aangevuld, maar de meeste vis was al verwijderd.

De meerval laten ze er lekker zitten om dood te laten gaan, dus dat was zeker de over heersende vis.

We hebben tig boilies geprobeerd, hartig, zoet etc. ze kwamen na 10 minuten echt allemaal vierkant uit het water, met de tand afdruk etc.

er zijn echt wel betere meren in frankrijk als deze, dus ik geef dhr Dijk 100 % gelijk, dit meer is niet aan te raden
Plaats reactie