Biscarosse

Plaats reactie
Bram van den Bos

14-08-2006 09:56

Wie kan mij recente informatie verschaffen over Etang de Biscarosse et de Parantis, of een van de aanliggende meren ? Ik heb een redelijke Frankrijk ervaring, maar kan eigenlijk zeer weinig vinden over deze meren. Ik hoor het bijzonder graag. Groet Bram
Jeroen Hof op't
Contacteer:

14-08-2006 10:39

Heb foto's van dit water gezien en wat er rond zwemt, tevens een hele avond erover gediscussieerd. Kan je vertellen een erg groot water, met een heel mooi bestand aan vis. Wel moet je rekening houden met het jachtseizoen er mag dan niet gevist worden. En ook dit meer heeft de neiging "leeg te lopen". Dus het is ook van belang dat je hier achter komt.

Hier wat duitse info:

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
Bram van den Bos

14-08-2006 10:55

Hoi Jeroen,

dank voor je reactie. Ik ben als kind heel veel met mijn ouders in Les Landes geweest, dus ik ken de meren goed. Ik weet alleen nauwelijks iets van de vismogelijkheden.

Ik heb uiteraard specifieke stek informatie nodig, en er staat niet heel veel in dat duitse artikel. Heb jij enig idee wat de periodes van het jachtseizoen zijn ?

Wat bedoel je precies met 'leegloop' ? Weet je ook iets van Cazaux ? Dit is pas echt een puist water met 5800 hectaren !

Wat ik me ook afvraag is hoeveel meter uit de kant je wordt gedwongen te vissen. Ik kan me herineren dat het soms wel 300 meter lopen was voordat het dieper begon te worden..

bedankt zover !

Bram
Jeroen Hof op't
Contacteer:

14-08-2006 11:49

Bram,

Het jachseizoen was naar mijn weten eind september tot half oktober, daarnaast bedoel ik met leegloop dat ze dit water gebruiken voor drinkwater doeleinden. Het loopt natuurlijk niet helemaal leeg, maar er blijft niet veel over. Welke periode men dit doet is mij geheel onduidelijk.

Lac de Cazaux,

Heb geen flauw idee, nooit van gehoord. Maar heb hier ook nog geen mensen over gehoord, vis zit er volgens google wel.
Feit blijft wel dat het een water is dat nog niet door het geruchten circuit raast, dus mijn advies ga eens heel snel op zoektocht naar meer info.

Bel eventueel NL campings of watersport bedrijven in de omgeving.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Bram van den Bos

14-08-2006 11:54

Hoi Jeroen,

Dank voor je reactie. Ik laat het nog wel weten als ik wat meer info heb vergaard.

Als iemand anders nog wil reageren dan is 'ie van harte welkom.

Mvg,

Bram
Plaats reactie