Vissen op cassien

Plaats reactie
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

10-08-2006 11:40

Jongens ik ben 31 jaar en vis al op karper vanaf mijn 16e.
Nog nooit ben ik in Frankrijk geweest en nu wil ik het wel eens proberen.
Ik heb mijn oog op Cassien laten vallen maar weet niet of dit een goed water is om op te beginnen.
Zijn sommige van jullie er wel eens geweest en kunnen jullie me er meer over vertellen?
Mijn vragen zijn oa:

mag je er s'nachts vissen?
kun je er veilig vissen?
mag de hond mee?
is het wel een goed water om mee te beginnen?
is een voederboot noodzakelijk?
Mag je een maaltijd bereiden aan de waterkant?

Bij voorbaat dank,

Alexander :wink:

En als jullie suggesties hebben voor betere wateren dan hoor ik ze graag!
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

10-08-2006 12:18

Alexander,

Mag ik je een wedervraag stellen ?.. waarom heb jij je oog laten vallen op Cassien ? Grote vissen, mooie verhalen ?..
Ik kan je zeggen dat er meer mensen zonder dan met vis vandaan rijden. Zeker als dit je eerste keer frankrijk wordt zal ik het dichter bij huis zoeken. Zoek een leuk water b.v. in noord-frankrijk. Doe wat (buitenlandse) ervaring op en verleg je grenzen elke keer een beetje bij beetje...zo zie ik het tenminste...

Mocht je toch beslissen te gaan en je vangt een dikke.. heb ik niets gezegd ;-)

Gr Ronald.
TTB Baits !
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

10-08-2006 12:30

eigenlijk omdat het een openbaar water is.
en voor € 65,- mag je het hele jaar daar vissen.
Betaalwateren vind ik vaak wat te gemaakt vissen.
Al moet ik zeggen dat ik inmiddels ook aan het kijken ben voor lac du der omdat dit inderdaad dichter bij huis is.
Zoals reeds gezegd ik heb helemaal geen frankrijk ervaring en alle raad is welkom.
Ik ga ook met een instelling van we zien wel wat het geeft, want om eerlijk te zijn heb ik altijd lekker gevist of ik nou blank of niet.

Ahum.... niet blanken is altijd beter natuurlijk :lol:
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-08-2006 12:42

Alexander,

Na Redmire is Cassien 1 van de wateren waarover het meest geschreven is. Zowel in boekvorm als op internet is er veel heel veel te vinden.

Zelf vind ik het stuk van Fred en Jos Pieters in Met het Oog op de Karper nog steeds facinerend. Ook het vervolg door Jos in De Karper is ook gek.

Google maar eens op Cassien. In vrijwel elke taal is iets te vinden.

MVG

Klaas
http://www.karperwereld.nl/artikel/jhoudijk1.php
http:http://www.karperwereld.nl/artikel/bosch.php
httpw.karperwereld.nl/artikel/cassien.htm
Pascal Agterberg
Berichten: 28
Lid geworden op: 19-06-2006 16:47
Locatie: Groenekan

10-08-2006 19:35

hallo,

als je voor het eerst naar frankrijk gaat kun je beter niet naar cassien gaan! er zitten wel grote maar er wordt altijd maar het goede van cassien in de verhalen gezet! het valt echt tegen, het weer, de vissen, de stekken die van hoog naar laag water gaan! noem maar op...

succes met een ander water zoeken
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

10-08-2006 19:37

kijk eens naar wateren in noord-frankrijk.
daar liggen er zat waar je voor 65 euro kunt vissen. zowel s'nachts als overdag. vraag eens rond bij je hengelsportzaak of kijk hier op het board, er staan tientallen wateren op.
persoonlijk vind ik cassien zonde van je visvakantie. het is er erg druk en op sommige momenten word er weken niks gevangen en het is hard werken voor je vissen.
in het noorden zijn zat wateren waar je iets beter uit de voeten kunt als op cassien.
en ga a.u.b niet op de succes verhalen af, zoals ronald al aangeeft word er meer geblankt als gevangen.

hopelijk kom je eruit!

mvg joery
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

10-08-2006 22:04

Voederboot noodzakelijk?! Zonder een gewone boot kom je niet eens op de stek. Zou er zeer zeker niet heen gaan voor de eerste keer Frankrijk! Nachtvissen tot 2 e weekeinde van September verboden en als het begint........... Bivvycity :lol: Ook Du der lijkt me een te "groot"water om te beginnen. Naar aanleiding van je vraag "voederboot nodig" ?! Kan ik je maar een tip geven, naar een (groot) openbaar Frans water gaan zonder gewone boot is mijn inziens niet echt rendabel...... :-?

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

11-08-2006 19:52

heb inmiddels al behoorlijk wat info over Cassien ingewonnen en het enige grote nadeel dat er aan vast kleeft is de grote afstand.
heb inmiddels ook al wat info gevonder over lac du der en daar heb ik weer het voordeel dat je ook op een kleiner water kunt vissen.
Het lijken me echter wel allemaal van die visfabrieken als je begrijpt wat ik bedoel......
Ben alleen bang dat dit op de meeste franse wateren wel zo is.

Als iemand nog een goede suggestie heeft hoor ik hem graag....

Diske :wink:
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-08-2006 19:59

cassien en der zijn alles behalve vis fabrieken hoor!

ik vraag me alleen af, als je zo veel vragen waarvoor wil je dan persé naar zo'n water? alleen voor de naam? er zijn zat wateren die een stuk makkelijker zijn en geen visfabrieken! kijk eens rond op het board!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-08-2006 20:31

j van der beek schreef:kijk eens naar wateren in noord-frankrijk.
daar liggen er zat waar je voor 65 euro kunt vissen. zowel s'nachts als overdag. vraag eens rond bij je hengelsportzaak of kijk hier op het board, er staan tientallen wateren op.
persoonlijk vind ik cassien zonde van je visvakantie. het is er erg druk en op sommige momenten word er weken niks gevangen en het is hard werken voor je vissen.
in het noorden zijn zat wateren waar je iets beter uit de voeten kunt als op cassien.
en ga a.u.b niet op de succes verhalen af, zoals ronald al aangeeft word er meer geblankt als gevangen.

hopelijk kom je eruit!

mvg joery


Nou lekker dan. Ik zou eigenlijk eind September weer terug gaan naar Salagou, maar mijn vismaat en ik hadden het er al over om naar Cassien te gaan. Ik ga maar niet. :D

Nee, nu ff serieus. De kans zit erin dat ik wel eind September naar Cassien toe ga. Dan is het nachtvisverbod ondertussen ook opgeheven. Sinds ik de DVD heb gezien met Steve Briggs, Frank Warwick, etc, ben ik verliefd geworden op dat water. Ik moet en zal ernaartoe gaan.

Al is het niet voor de enorme vissen, dan is het wel voor het water.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-08-2006 20:42

dat is zo mourad! :)

maar persoonlijk vind ik als je vragen stelt van: moet je een (voer)boot, is het een goed water om te beginnen enz. dat je er eigenlijk nog niks te zoeken hebt! begin iets makkelijker en je zal er veel meer plezier in hebben!

ben benieuwd mourad! hoor het wel!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-08-2006 20:55

alexander huhuh schreef:Jongens ik ben 31 jaar en vis al op karper vanaf mijn 16e.
Nog nooit ben ik in Frankrijk geweest en nu wil ik het wel eens proberen.
Ik heb mijn oog op Cassien laten vallen maar weet niet of dit een goed water is om op te beginnen.
Zijn sommige van jullie er wel eens geweest en kunnen jullie me er meer over vertellen?
Mijn vragen zijn oa:

mag je er s'nachts vissen?
kun je er veilig vissen?
mag de hond mee?
is het wel een goed water om mee te beginnen?
is een voederboot noodzakelijk?
Mag je een maaltijd bereiden aan de waterkant?

Bij voorbaat dank,

Alexander :wink:

En als jullie suggesties hebben voor betere wateren dan hoor ik ze graag!


Ik ben er nog niet geweest hoor, maar een aantal vragen kan ik wel beantwoorden.

mag je er s'nachts vissen?
nu nog niet, vanaf 1 september mag het geloof ik weer

kun je er veilig vissen?
denk net zo veilig als hier. ik zou alleen wel je auto parkeren bij een camping.

mag de hond mee?
ik denk het wel, ik heb niet gehoord dat het verboden is om een hond mee te nemen. alleen voor het meenemen van een hond naar een ander (eu) land zijn bepaalde regels van kracht. allereerst moet de hond een hondsdolheidprik krijgen. uiterlijk 2 maanden voordat je op vakantie gaat moet de hond ook een bloedtest krijgen waarop hij wordt getest voor hondsdolheid. je krijgt hiervan een bewijsje mee en hiermee kan je voor de hond een EU-paspoort aanvragen. je kan de hond ook zomaar meenemen, maar als er bij de grens wordt gecontroleerd en je kan deze paspoort niet aantonen, kunnen ze je hond in beslag nemen.

is het wel een goed water om mee te beginnen?
nee, het is juist in mijn ogen het tegenovergestelde. dit lijkt me een heel moeilijk water zelfs voor wat ik allemaal heb gehoord en heb gelezen.

is een voederboot noodzakelijk?
nee, maar vanwege de vele obstakels onder water lijkt een boot me wel handig om de vis mee te drillen.

Mag je een maaltijd bereiden aan de waterkant?
lijkt mij van wel. als je je troep maar opruimt.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

12-08-2006 10:42

Mourad Aviara schreef:Mag je een maaltijd bereiden aan de waterkant?
lijkt mij van wel. als je je troep maar opruimt.


Ik kan me ergens herinneren dat er een zeer streng beleid is wat betreft gasbranders etc.

Ik ben er zelf ook (nog) niet geweest dus een definitief antwoord kan ik je er niet op geven maar dit staat wel in mijn geheugen.
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

12-08-2006 11:28

Ben de eerste twee weken van Juli geweest. Goed gevangen, maar hard ervoor gewerkt! Daar het nachtvissen verboden is, iedere dag terug naar de camping. 's avonds na 23:00 pas eten, gaspitten in de zomer ten strengste verboden aan het water!! Weer opstaan, boot oppompen naar de stek varen, etc. Het voordeel van deze "methode" is dat we op verschillende stekken hebben kunnen vissen. En ik nagenoeg op iedere stek vis heb kunnen vangen!!
Vis vangen>> De volgende dag "Fransosen" op de stek of je moest weer heel vroeg opstaan, maar omdat wij bleven vissen tot 22:00 (Max) hadden we geen zin om weer om 04:30 op te staan...... Trouwens de meeste beten vieen bij ons tussen 19:00 en 22:15 dus waarom vroeg opstaan.... :D :)
Het nachtvissen begint weer van het tweede weekeinde in September. Als ik goed Frans kan lezen (boekje van de plaatselijke Federatie) Is echter het nachtvissen verboden in de Westarm in die tijd (vanaf de "trailerhelling"/ landweg na het water in de Westarm). Een groot gedeelte van de Westarm is sowieso 100% zeker afgesloten in het voorjaar. (Vanwege broedgebied, etc)>. Dit duurd tot eind Juni.

Nachtvissen "loopt" van het tweede weekeinde van September tot het tweede weekeinde van Juni (Tenminste regels 2005-2006) dus met uitzondering van de Westarm vanaf de "trailerhelling".
Heb gehoord dat ze in de minder "droge"periodes (winter) minder streng zijn op Gaspitten, maar in de zomer is dit echt streng verboden!!

Rest mij te zeggen dat als het "nachtvisseizoen" begint je kunt rekenen op een Bivvycity, met Duitse,Engelse, Belgische, Franse en Nederlandse buren om je heen...... Om de 50-100 meter een tent is niet ongewoon bij de start van het nachtvissen in September, is maar wat je wilt.......
Zelfs tussen Kerst en oud- op Nieuw is het er erg druk...... En het kan er 's nachts heel koud zijn!! Ik probeer volgend jaar weer in de zomer te gaan, dagsessies draaien, beetje zwemmen, niet al te druk en vangen :)

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

12-08-2006 13:38

alexander huhuh schreef:Ik heb mijn oog op Cassien laten vallen maar weet niet of dit een goed water is om op te beginnen.
Zijn sommige van jullie er wel eens geweest en kunnen jullie me er meer over vertellen?
Mijn vragen zijn oa:

mag je er s'nachts vissen?
kun je er veilig vissen?
mag de hond mee?
is het wel een goed water om mee te beginnen?
is een voederboot noodzakelijk?
Mag je een maaltijd bereiden aan de waterkant?

Bij voorbaat dank,

Alexander :wink:

En als jullie suggesties hebben voor betere wateren dan hoor ik ze graag!


Goed water om te beginnen en praktijkervaring op te doen lijkt het me zeker niet. Ik zou Cassien plannen voor wanneer je alle typen wateren hebt gehad (liefst redelijk succesvol bevist zodat je voor je eigen gevoel zoveel mogelijk inzicht hebt opgedaan op alle terreinen); Cassien is naar mijn weten op het moment moeilijk ten eerste vanwege het feit dat het een groot water is maar ook de dressuur maakt het tot een lastig water, en niet te vergeten de druktes waardoor je eigenlijk ook niet overal kunt zitten en er niet mobiel kunt vissen (snel verkassen en een andere stek opzoeken). Ik zou, als ik jou was, een ander water opzoeken maar daar moet je maar even andere frankrijkgangers voor raadplegen daar ikzelf niet zoveel in frankrijk vis.
Oh wat betreft de veiligheid, ik heb al rare verhalen gehoord daarover maar denk niet dat het echt iets is om je druk over te maken (overal gebeuren rare dingen tegenwoordig).
Mocht je er wel gaan vissen wens ik je iig veel succes, zoniet dan succes gewenst op een ander water.

mvg
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

14-08-2006 09:24

Ik zou gewoon eens het noorden van frankrijk aan doen. Kijk hier maar eens voor wat wateren:

http://www.carphunters.suite.dk/Parcour ... Venues.htm

Ps: Op cassien gelden momenteel zo verschrikkelijk veel regels, als je dan toch een reisje wil maken ga dan lekker richting Italie. :wink:

Niet dat daar geen regels gelden, maar daar is het nog pril.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-08-2006 10:59

Mannen,

Even tussendoor.


Wie weet toevallig de oppervlakte van Cassien? Ik dacht en meer vind ik ook niet, rond de 500 ha.

Klopt dit? Hoorde van het weekend 1800 ha. Lijkt me een beetje heel erg veel.

MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

14-08-2006 11:09

440 Ha (in volle glorie)

Op het moment schat ik 325-350

mvg
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-08-2006 11:20

Officiële oppervlakte 430 ha (maar is natuurlijk afhankelijk van de waterstand).
Omtrek ca. 40 km
Ligt op 147 m hoogte
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-08-2006 12:11

merci

MVG

Klaas
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

14-08-2006 23:13

Haha Aart.. Blijven leuke postings. En uit zijn hoofd ook nog. Prachtig!
adrie van tiel
Berichten: 14
Lid geworden op: 24-10-2004 17:41
Locatie: enschede
Contacteer:

09-09-2006 09:23

8) Dag beste kerel , nogmaals ,waarom zou je voor de eerste trip naar frankrijkrijk helemaal naar het zuiden rijden, weet je wel hoeveel mooie wateren je paseet op die weg, mijn advies voor jou is , probeer gewoon noord-frankrijk, zijn wateren genoeg om te vissen met een heel mooi bestand, kijk alleen maar eens in de buurt van "metz", je betaald voor een vergunning compleet 116 € daar kun je het hele jaar mee vissen incl nachtvissen, voor verdere info, stuur me maar een mailtje, heel veel succes, en strakke lijnen gewenst, Adrie van tiel. :lol: :wink: :roll:
Plaats reactie