lac du der

Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

20-10-2002 14:20

zijn er hier vel mensen die op lac du der hebben gevist, op het zuid basin om precies te zijn zijn hier veel obstakels enzo, welke afstand heb jij gevist... miss kan je mij eens toevoegen op msn kzou er graag eens over praten... dries_jelle@hotmail.com
dank u
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

21-10-2002 15:18

hey jelle,

ik zou eens wat verder kijken op de topic "vissen in frankrijk" er zal vast en zeker ergens iets bijstaan over du der!!!

veel succes
groeten rob
Gebruikersavatar
raymond van der burgh
Berichten: 90
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Locatie: rijswijk

24-10-2002 19:08

zo zo valt mij weer mee dat je die vraag mag stellen over du der omdat du der volgens insiders een 100% "betaalwater" schijnt te zijn ???? toch??
mark hofman.

28-10-2002 16:21

du der heeft een natuurlijk bestand en geen gestolen vissen dus er is weinig mis mee
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

28-10-2002 16:30

Dekkuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhh!!!!!!!!!!!!
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

13-11-2002 10:02

is dat echt zo?
is du der 100% betaalwater of kun je er ook nog zo naar toe. ik heb op de site van fisherman holidays wel gezien dat zij een groot deel van het water ter beschikking hebben. maar er blijft echter nog een groot opppervlak van de kant onbevist. mag/kun je hier nog vissen en wat is misschien dan nog een leuke stek op du der.
ik wil al geruime tijd naar du der en het zat in de planning om volgend jaar te gaan.
ik wilde eigenlijk niet meer naar betaalwateren maar als du der 100% betaalwater is moet ik me daar maar even overheen zetten.
mvg,
herman derkx
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

13-11-2002 10:23

die open plaatsen dat je bedoelt kan je wel nog bevissen maar dan met een gewone vergunning dat je daar kan kopen , je mag dan wel maar alleen overdag vissen

MVG miguel
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

13-11-2002 16:23

Ja, enkel overdag MAAR dan zit je wel op een plek waar veeeeeel minder gevist wordt...
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

13-11-2002 17:56

aha dus als ik het goed begrijp zijn de nachtviszones "afgehuurd" door fisherman holidays.
nu las ik hier op het forum dat het nachtvissen in verschillende departementen vanaf 2003 vrijgegeven gaat worden. dus er bestaat een kans dat er vanaf 2003 zonder te boeken bij FH snachts op du der gevist mag worden?
Raymond van Keerberghen
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

13-11-2002 21:29

Voor de goede orde: Fisherman Holidays bemiddelt slechts... Je kunt bijvoorbeeld namelijk ook gewoon een stek reserveren bij de visvereniging van du Der zelf. Althans wanneer je gedurende de nacht wilt vissen tenminste. Overdag vissen is ook toegestaan, al kun je slechts op enkele stukken vissen aangezien de rest 'interdite' is om wat voor reden dan ook (reservaat).

Du Der is een water dat is geprivatiseerd en waar de karpervisserij aan vele regels is gebonden. Het verleden heeft helaas bewezen dat een strakke regulering van het karpergebeuren noodzakelijk is. Wees echter blij dat je er uberhaupt nog kan vissen. Het moge duidelijk zijn dat het water een uniek bestand herbergt. En du Der is in mijn beleving echt geen betaalwater... Maar goed, ieder zijn mening.

Succes ermee.

Raymond van Keerberghen
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

13-11-2002 22:25

Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
HansPeter van Ee

15-11-2002 13:27

Raymond

Juist dat moeten vissen volgens al die strenge regels is iets wat mij tegen staat.
Wat blijft er dan nog over van het echte karpervissen...
En wat is er zo uniek aan het bestand, het grote aandeel zware vissen zeker...
Juist dat feit is hoofdoorzaak van alle wantoestanden die er ontstaan, en niet alleen op du Der.
Het is wachten tot de éné karpervisser een andere vermoord omdat hij dikkere vissen vangt, dit klinkt cru maar ik heb al wat haat en nijd gezien aan de waterkant.
Een dwaas met een kapmes, ingeslagen autoruiten met een mededelend briefje op de zitting achtergelaten etc.

Vat dit niet op als kritiek naar jouw toe het is meer naar het karpervissen in het algemeen toe.
Vergis je niet, er zijn heel veel karpervissers die denken dat hun mening pas telt als ze een aantal zware vissen hebben gevangen.
En zo werkt het vaak ook bij de meer ervaren 'karpervissers' die hun portie aan grote vissen hebben gevangen.

Nu beperk ik mijn visserij lekker tot hier in Nederland en ben tevreden met wat ik vang.
Toch geldt ook hier dat als men eens een seizoen zonder dertiger draait mensen een ander gewoon belachelijk maken.
Ook keer ik steeds meer terug naar de basis van het karpervissen want vastlood vissen is de simpelste manier van vissen die ik ken.
Volgens mij is het hairrig-systeem uitgevonden voor de wat dommere karperaar die geen pennetje kan uitloden.
Kortom, magnetron-vissen meer is het niet.

Mij zegt het allemaal steeds minder al dat serie werk op al die wateren.
één visje per sessie is toch zat...zo blijft de waardering ook groter voor de individueele vis.
Als ik de verhalen van een maat hoor die daar dit jaar heeft gezeten dan kan ik niet anders concluderen dat het karpervissen zwaar ziek is.

Elk blad staat vol met grote vissen en de effectiefste manieren van vissen om deze kanjers door jouw hengel te laten vangen, want de visser zelf hoeft steeds minder te doen.
Tja, en als dan een onervaren ventje van een jaar of zestien een vijftiger vangt kan men hem niet eens ergens van beschuldigen mocht deze vis door zijn toedoen sterven.
Het is gewoon het wereldje wat wij met zijn allen aan het creeëren zijn zonder er op te letten dat er ook minder ervaren mensen hierdoor achter grote kwetsbare vissen aangaat.

met nimmer-begrepen groet

HPE
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

15-11-2002 14:20

Hans,

Als die regels daar niet waren ingevoerd, was het vissen daar allang afgelopen. Nu kun je kiezen.

1. Nachtvissen (kost heel wat...)
2. Dagvissen only..
3. Niet vissen

Op meerdere wateren zijn behoorlijk strenge regels. Hier mag dit en dat, daar mag zus en zo. En op Der is het niet anders.

Der is in mijn beleving GEEN, Duidelijk GEEN, betaalwater. Ik vis hier dan ook erg graag, terwijl ik ook een tegenstander ben van betaalwateren. Een nachtvisvergunning kost gewoon een hoop geld. Take it or leave it.

Martin
Raymond van Keerberghen
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

15-11-2002 14:59

HPE,

Hoewel ik je reactie wel begrijp denk ik toch dat je niet moet onderschatten dat ook het vissen in Frankrijk een hele mooie toegevoegde waarde aan je hobby kan betekenen. Misschien niet voor iedereen, maar toch... Natuurlijk worden (meer) vissen groter in het zuiden en dat trekt inderdaad veel mensen. Maar zeg nu eerlijk, een grote karper vangen is toch schitterend? Je kunt het de mensen moeilijk kwalijk nemen dat zij hun geluk in Frankrijk gaan beproeven?

Dat de commercie zijn intrede heeft gedaan in het karperwereldje en tegenwoordig zo'n grote invloed heeft op het karpervissen is m.i. een niet te stoppen ontwikkeling. Je ziet het overal: in de voetballerij, het schaatsen... Zowel de voordelen als de nadelen hiervan zijn bekend. En of je het er nu mee eens bent of niet, het past simpelweg bij de huidige maatschappij. Belangrijker is m.i. hoe je hiermee omgaat. Voor mij persoonlijk is en blijft vissen een (uit de hand gelopen) hobby. Meer moet het ook niet zijn denk ik. Het moet gaan om plezier en nergens anders om.

Ik heb toevallig een sponsor maar mocht die morgen langs komen en mij bedanken voor bewezen diensten...'So be it', ik blijf echt gewoon vissen op de manier waarop ik het naar mijn zin heb. Ik pas mijn visserij dus ook niet aan omdat ik meer grote vissen zou moeten vangen. Dit zou sterk ten koste gaan van mijn plezier en dus mijn hobby. Kortom, tegen alles indruisen wat karpervissen voor mij betekent.

Ik dwaal echter af...Nog even kort over Du Der:
Du Der herbergt inderdaad een veelvoud aan karpers in de categorie zwaar tot erg zwaar en het klopt dat een dergelijk bestand grote aantallen mensen aantrekt. Dit heeft inderdaad helaas voornamelijk negatieve gevolgen voor de karpervisserij ter plekke. Echter, wie zich wat meer verdiept in de situatie leert al snel dat ook binnen de gestelde kaders en regels met enige creativiteit wel degelijk vissen zijn te vangen. En juist dat vind ik mooi, als je begrijpt wat ik bedoel (ieder zijn uitdaging toch?).

Het is (nogmaals) maar net hoe je er zelf mee omgaat. En het karpervissen wat relativeren zou voor sommigen inderdaad geen kwaad kunnen.

een 'resepecterende' groet,

Raymond
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

15-11-2002 18:59

HansPeter schreef >>
Volgens mij is het hairrig-systeem uitgevonden voor de wat dommere karperaar die geen pennetje kan uitloden.
Kortom, magnetron-vissen meer is het niet.

helemaal gelijk! Juist dit systeem heeft het mogelijk gemaakt, in combinatie van veel maagdelijk water in Frankrijk, met heel gemakkelijk vangbare karpers, van afmetingen die zowel in Engeland, als bijvoorbeeld in Nederland, zo enorm tot de verbelding spraken: Mijn God... is DAT mogelijk? zo gemakkelijk dat zelfs maddocks, pierrot etc, ze keurig allemaal deruit trok.

voorts was er het onstaan van media-communicatie. Het schrijven van het succes van de ten hoves aan Cassien, in het boek van groothuis. OOK dit verhaal gaf slechts een beeld van scoren. Vertelde hoe goed ZIJ het deden. Wat een helden zij werden met die bakken van karpers... Internet, en daarmee een nog uitgebreidere communicatie, begon steeds verder te ontwikkellen, en slechts een paar mensen roken geld. DIE mensen neem ik het kwalijk. Niet het 16-jarig jochie wat ze na wil doen, en ook op Du Der aanschuift.

inderdaad, het aangegeven feit dat dit een teken van de tijd is (commercie, en belangenverstrengeling van commercie en idealen)is een correcte. Het gebeurt niet alleen met het vissen.

Off topic: Zo verbaasde ik mij laatst dat ZELFS loekie de leeuw aan shirtsponsering doet, zelfs daarin overwint commercie het van idealen. Ons voetbal is heilig met al zijn miljoenen die ermee binnenkomen.

voor mij persoonlijk, maar dit zei ik al eerder, was het vissen op du Der, al kapot na de videoband van maddocks. dat anderen erna er graag alsnog gaan vissen, toont slechts dat, wat op ieder ander vlak buiten vissen om al geldt: nobody cares.

ed

P.S.: zie ook schrijven onder de topic Gavers, vissen in Belgie.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

15-11-2002 23:01

Hans-Peter en Edwin,

rake teksten met ontegenzeggelijk een kern van waarheid. Jullie moeten echter wel goed voor ogen houden dat er in alles vooruitgang zit. Zo ook in de karpervisserij. Methoden veranderen, systemen worden verbeterd en aangepast om het vangen van karper te vergemakkelijken? Een welvaarts verschijnsel dus!?
M.i.z. toch niet helemaal waar. Jullie weten zelf ook wel dat er voor het vangen van karper heel wat meer komt kijken dan een boilie aan een hair hangen en een vastlood inwerpen.
Dat er mensen verknocht zijn aan het penvissen kan ik me heel goed voorstellen maar zo ook zijn er mensen die verknocht zijn aan het vastlood systeem en de boilievisserij. Doordat penvissen een nostalgische methode van karpervissen is vind ik niet dat je de modernere methodes zo moet afkraken.
Zelf heb ik dit jaar voor het eerst het gehele jaar met vastlood gevist in combinatie met mijn super optonics en baitrunners waarbij mijn OK hengels op een rvs rodpod lagen. En ik moet zeggen dat ik er met volle teugen van genoten heb. Het hele gedoe er omheen, het kamperen, je eigen heerlijk smakende potje junkfood klaarmaken en het uit je zoete dromen gewekt worden door een run. Heerlijk vind ik dat!

Onlangs heb ik een nieuwe penhengel gekocht. Die moet de vuurdoop nog krijgen want alles zit hier al, veel te vroeg, onder de sneeuw en het ijs. Ik ga het volgend jaar lekker combineren, struinen met de pen en lekker op m'n luie reet achter m'n hengels gewapend met vastlood en een uitgekiende boilies liggen.
Ik vind het allemaal wat overdreven om het zo te stellen dat we allemaal weer "back to basic" zouden moet gaan. Dit kan gewoon niet!
De vooruitgang is niet te stoppen ook niet in de karpervisserij!
Ik besef verdomd goed dat ik hier onder heel andere omstandigheden vis :smile: dan jullie en dat mijn vangsten die van jullie bij lange na niet benaderen maar als het allemaal waar is wat ik de laatste tijd hier op het forum gelezen heb over zinloos geweld en weet ik niet wat voor andere rotzooi nog meer. Dan ben ik maar wat blij dat ik hier in alle rust en onder het grootste genot met de modernste technieken en methoden mijn lievelings visserij kan beoefenen.

Met genietende groet,

Hans
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

16-11-2002 10:23

Beste Hans

Alles valt of staat met het stellen houden van grenzen. Met het opkomen van diezelfde commercie komen duidelijk nieuwe grenzen steeds op. Het niet meer nadenken over die nieuwe waarde van die grenzen, wordt mijns inzien gemakshalve uit eigen belang vaak maar even uitgesteld tot ooit... als ut echt nodig is... ALS bijvoorbeeld de vissen echt doodgaan, en dan nog onstaat vermoedelijk slechts de vraag: waar nu te vissen?

een simpel voorbeeld: In den Beginne aan Lac des Vieilles forges, toen er nog niemand daadwerkelijk zat te vissen, was de beginnend karperaar, met zijn bivietje een soort van attraktie voor de fransman. vond ie wel leuk, zo een rare die hiero zo fanatiek komt vissen. hij maakt een praatje, en alles is goed... Dan komt er een andere karperaar die al een poossie met de gedachte leef: Ik publiceer er eens een stukkie over (inkomsten!!) en wat later staat het water vol. 10 tenten... 20 tenten.... 30 tenten... diezelfde locale fransman, niet eens een visser, ziet zijn water als vakantieomgeving waar hij zo graag langs het water liep, om zijn favourite everzwijnen te fotograferen in een mistige morgen, in enen verneukt worden, en gaat zich inneens afvragen, waarom hij niet mag wildkamperen en gewoon op de camping moet staan? scheld hem als tent nummer 31 gerust verrot als ie ut zo beu is geworden dat ie de gendarmerie op je afstuurt.

Het punt is dat het nadenken over welke grenzen je wanneer hanteert, het besef met zich mee zal dienen te brengen, dat diezelfde grenzen steeds ergens anders liggen, indien er iets veranderd. en neem me niet kwalijk, der is wat veranderd, en inderdaad, niet alleen in de karpervisserij.

Grenzen voor een morele visserij zijn er in een grote varia, en zeker, deze verschillen van persoon tot persoon.

Hoe makkelijk zijn ze te vangen?
Wordt er gevist? Door hoeveel?
Word er gevoerd? Hoeveel?
Moet een bal goed zijn voor de Karper? of moet ie eerstens vangen?
Hoe vaak is een Karper al gevangen? Door hoeveel vissers?
Is ie al bij mies bouwman's In De Hoofdrol geweest?
Is het eigenlijk wel leuk om die vis te vangen? En wat dan?
Kan het ook anders? Wil je anders?

Ik zit in een tweestrijd. eigenlijk wil ik betaalwateren, en cult-putten zoals Du Der, orrient, cassien, vieilles forges, vinkeveen, de maas, etc etc op de een of andere manier dan wel 'opofferen'... het zou flink gepromoot moeten worden, en er zou zorg voor moeten gedragen worden, dat de bakken van 60 pond bereikbaarder gemaakt moet worden door vele meerdere vissers. kweek ze der maar voor van mijn part. geef ze hier en daar hun Karperpretpark.

Je moet je niet inbeelden dat die 20 tenten, per bovengenoemd water, zich daadwerkelijk gingen verspreiden omdat ze allen zo idilisch mogenlijk bijvoorbeeld maximaal met twee tenten aan een water willen zitten, met nooit gevangen vis als eerste streven. Dan begint de werkelijke horror. Op alle wateren een karpervisser.

Ik ben het overigs met je eens dat het vissen met tent, stokken op de rodpot, met strakke lijnen met het moderne systeem een hele prettige manier is om te vissen. Niets is zo mooi dan een nacht aan de waterkant, behalve nog meer nachten aan de waterkant, het liefst achtereen. En het is een dodelijk systeem. ut vangt.

Voor velen telt er nog een andere reden mijns inzien mee, en dat is dat het tentvissen op de een of andere manier langdurig blanken vergoed. Ik ben benieuwd hoelang iemand effiecient met een pennetje kan vissen. Ik bedoel uren achterheen? danwel dagen achterheen? terwijl er geblankt wordt? Dat is met een tent en drie strakke stokken, wel of niet uitgeroeid iets makkelijker vol te houden.

Dat die pennevisser na drie dagen blanken vermoedelijk veel en veel meer geleerd zal hebben laat ik effe in het midden.

Met begrensde groet ;o)
ed


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: edwin siol op 2002-11-16 10:26 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: edwin siol op 2002-11-16 10:30 ]</font>
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

16-11-2002 10:55

Hey,

De commercie doet al jaren z'n intrede, daar valt niks aan te veranderen, maar we houden het toch allemaal zelf in stand? Wil niet iedereen in de boekskes staan als ie z'n eerste dertiger (of veertiger, 50er) gevangen heeft? Wil niet iedereen naar de (daarnet genoemde) wateren waar werkelijke bakken van karpers zwemmen? Wil niet iedereen het nieuwste van het nieuwste? Ok die iedereen klopt misschien niet, laten we dat vervangen door de gemiddelde karpervisser.
Iedereen droomt ervan ooit eens op Du Der te vissen of Cassien of pakweg Liez. Prachtige wateren daar niet van, met idd prachtige vissen. Maar ik heb een wat rare regel voor mezelf, als ik in Frankrijk vis dan wil ik volledig m'n zin kunnen doen. Daarmee bedoel ik dan niet dat ik met 7 stokken of zo ga vissen en in reservaten en zo ga zitten. Nee daarmee bedoel ik dat ik niet tevreden ben met een tweede-of derderangsstek. In Frankrijk kom ik ook liefst zo weinig mogelijk collega's tegen, vis ik graag (onbezorgd) snachts en mag ik graag m'n boot gebruiken als dat nodig is zonder dat de garde de pêche direct achter m'n kont staat. Met al deze factoren en andere "remmers" moet ik op de belgische wateren al genoeg rekening houden en in Frankrijk wil ik dus volledig relax vissen. Dus liever geen cassien, du der of orient voor mij. Zal ik er nooit vissen? ik weet het niet als ik ooit het aanbod krijg zal ik waarschijnlijk niet weigeren. Gewoon eens proberen hé...maar of ik me evengoed zal amuseren als op m'n rustig stekkie aan één of andere rivier weet ik niet...


Mvg,
Jan Van Calenberg
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

16-11-2002 18:59

du der is een super water
je zult er een fantastische tijd mee gaan maken.
wij gaan dit jaar voor de 3e keer en in juni 2003 zitten we er weer (zuidbassin)
heb je vragen, mail maar
mvg marcel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-11-2002 23:50

Beste van Eck, door dit soort postings wek je de indruk dat 'de gebraden ganzen' (oftewel mooie vissen) je vanzelf in de mond vliegen. Laten we objectief zijn en ook die tientallen vissers even vermelden die daar dit jaar een hele week voor jan met de korte achternaam hebben gezeten!
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

18-11-2002 10:48

het gaat mij natuurlijk ook om de vis.
maar als ik daar een week zit te blanken heb ik waarschijnlijk nog een mooie tijd gehad.
het lijkt me gewoon een hele ervaring zo'n machtig water. ik heb foto's gezien en niet eens alleen van vis en deze overweldigden me.
de droom om du der te gaan bevissen bestaat al enige jaren bij me en deze wil ik tot uitvoer gaan brengen maar dan om FH heen.
HOE? ik hoop dat jullie me kunnen helpen?
totop heden is dit voor mij nog steeds de grootste vraag. verder is heel mijn voorbereiding al zowat klaar.

met vriendelijke groet,
herman derkx.
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

18-11-2002 11:08

beste herman, ik ga in april naar du der.
en als het meezit in juni weer.
voor mij is het ook 1 uitdaging.
ik weet misschien net zo veel of net zo weinig als jouw over du der. maar ik neem de gok, en ga er gewoon vissen.
je kan me bereiken op chriskroesen@hotmai.com
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

18-11-2002 11:42

Herman,

probeer het eens via email: lac.du.der.ufappma@libertysurf.fr

Via hun kan je vergunningen regelen.

suc6,
Martin
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-11-2002 13:40

Edwin,

Alhoewel ik je kritische mening zeker wel begrijp, denk ik dat je met je opmerking "nobody cares" toch wel enkele mensen die wel met een nobel streven aan de waterkant (van Du Der) zitten tekort doet.

Groet,

Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

18-11-2002 23:12

laurens....

mijn gebruik van nobody cares is just a way of speaking, om het maar helemaal in het engels te pennen... je hebt zeker gelijk, en ik geloof ook niet dat die door jou bedoelde vissers who do care zichzelf aangesproken hoeven voelen door wat ik schrijf.

Zelf hoop ik dat mijn woorden gefundeerd genoeg zijn, om er ook gerust enig ironie, danwel bitterheid in te kunnen stoppen.

die nobody cares is zo een eigen bitterheid.

laatst zat ik sinds jaren weer eens met een cluppie mensen op een strand. een mooie zomerse dag. kids erbij, prachtige dag aan het Noordwijkse strand. drukte van jewelste, maar dat effe terzijde.

valt het mij op een bepaald moment op dat er steeds reklamevliegtuigen overvliegen... een hele dag door.... en ik dacht bij mijzelf? heuh????? mag dit zomaar?? wie heeft mij het recht dit op te dringen? het waren slechts mijmeringen. Dus ik breng dat te sprake. niemand begreep dat ik daar uberhaupt over nadacht.

zo soort van een 'Nobody cares' dus. ;o)

Misschien had ik de jaren door wat vaker op het strand moeten gaan, zodat ik daarin, net als de mensen met wie ik was, allang in mee was meegegroeid. Maar zoals ik ookal in mijn visserij was... teveel een eenling, nietmeegroeiend in een daarbuiten-in-de-open-wereld.

Voor begrippen als betaalwater en tent aan tent aan tent vissen heb ik vermoedelijk te lang achter de mist mijn ogen dicht gehouden. vast wel

overigs laat ik het onder deze topic niet al te ver doorratelen. ik zeur er al genoeg over in de discussiehoek ;o)

groeten
ed