koken op cassien

sjors weber
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-10-2002 02:00
Locatie: Lelystad

19-10-2002 11:24

Hallo daar,

Ik heb gehoord, en gelezen dat je absoluut geen brandertje meer mag gebruiken op Cassien.
Dus is er iemand die weet hoe ik dan wel moet koken, want een bakkie koffie in de koude ochtenden van Cassien is een absolute must!
Groeten Sjors
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

19-10-2002 11:58

Niet, want het is gewoon verboden ivm. het risico op bosbranden. Als het erg droog is treed men af en toe erg streng op. Zelfs het in bezit hebben van een brander kan je een bekeuring opleveren. Het vissen op Cassien staat toch al onder enorme druk dus wees verstandig en hou je aan de regels. Stel je voor dat er ondanks al je voorzichtigheid toch een struik in brand zou vliegen.... dit zou wel eens het einde van het karpervissen daar kunnen betekenen. En ik neem aan dat niemand dat op zijn geweten wil hebben :smile:

Bart Bouwens
sjors weber
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-10-2002 02:00
Locatie: Lelystad

19-10-2002 13:28

OK Bart tanx.
Maar hoe gaan we dat doen dan?
Hoe doen anderen dat dan met eten EN koffie?

Groeten Sjors
Gebruikersavatar
raymond van der burgh
Berichten: 90
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Locatie: rijswijk

19-10-2002 16:01

ik denk dat je op het gevangenis recept moet
zien te overleven :smile:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-10-2002 17:01

Je hebt maaltijden in een verpakking die zichzelf verwarmt. Warme dranken is een groter probleem.

Kees
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

19-10-2002 19:39

Warm eten/drinken; zorg dat jij, of een maat, ff daar van het terrein afgaat, kook eten/maak drinken, doe er aluminium folie over heen, of giet het in een thermoskan, en neem het weer mee!

ps; als je naar Cassien gaat, weet ik wel iemand die met je mee wilt :razz: *fluitfluitIKKEfluitfluit*
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

19-10-2002 20:04

Op 2002-10-19 19:39, schreef Robbert Spuijbroek:
Warm eten/drinken; zorg dat jij, of een maat, ff daar van het terrein afgaat, kook eten/maak drinken, doe er aluminium folie over heen, of giet het in een thermoskan, en neem het weer mee!


Dat zal niet werken want openvuur is in de hele omgeving/streek verboden. Als je toch naar de bewoonde wereld trekt kan je natuurlijk wel een thermoskan koffie in een van de cafeetjes gaan halen.

Bart Bouwens
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

20-10-2002 14:12

Plus wat warm eten als chinees ofzo :razz:
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

20-10-2002 14:24

Je kan ook gaan koken in de boot op het water...misschien?
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

20-10-2002 22:44

Wees zo verstandig om geen branders in het donker te gebruiken. Kook dus alleen overdag.

Wij hebben een aparte kooktent neergezet om uit het zicht te kunnen koken. Zorg voor een emmer water naast het kooktoestel voor je eigen veiligheid, zeker als je in een tent kookt.

Als je snugger genoeg bent om je brander niet de hele dag in het zicht te laten staan zal het wel loslopen.

Er zijn wel meer regels, zoals het verplicht vissen binnen werpafstand. Uitvaren met een dieptemeter en voer aan boord is uit den boze. Doe dat dus discreet en accepteer de eventuele gevolgen.

groeten jeroen
sjors weber
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-10-2002 02:00
Locatie: Lelystad

22-10-2002 10:49

Dus vrijwel iedereen kookt aan de waterkant Jeroen?
ALS je het maar verdekt opstelt, je kookgerei, dan zal het dus niet zo`n probleem opleveren?!
Nou dan zal ons dat ook wel lukken denk ik!
TANX man!

Gr.Sjors
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

22-10-2002 12:03

Op 2002-10-20 22:44, schreef Jeroen WJ houdijk:
Er zijn wel meer regels, zoals het verplicht vissen binnen werpafstand. Uitvaren met een dieptemeter en voer aan boord is uit den boze. Doe dat dus discreet en accepteer de eventuele gevolgen.


En wat zijn die eventuele gevolgen?
Een algeheel karpervissers verbod op Cassien?
Dan is het goed, die gevolgen accepteer ik wel. Vreemd dat deze laatste regeltjes pas de laatste jaren zijn ontstaan.... en hoe zal dat zijn gekomen?!?!

Dit kan je vergelijken met je thuiswatertje:
- verboden tent te gebruiken
- verboden boot te gebruiken
- verplichte onthaakmat
Maar ach ja als je het een beetje onopvallend doet hoef je je hier helemaal niet aan te houden hoor en valt het allemaal wel mee... tot dat....

Ik zal het nog maar een keer zeggen. Open vuur is in die hele regio uit den boze en dat geldt voor iedereen! Ook de mensen die daar wonen zijn gebonden aan deze strenge regels. Ik ken een paar mensen die in de directe omgeving wonen en ik kan je verzekeren wanneer zij een gasbrander zien meteen de politie zullen bellen..
Waarom? om de vissers een oor aan te naaien?
NEE omdat men daar doodsbang is voor bosbranden!

Bart Bouwens
sjors weber
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-10-2002 02:00
Locatie: Lelystad

22-10-2002 12:08

Ja Bart, zit wat in.
Maar het probleem is wel dat je MOET eten, betekent dus dat we twee keer per dag naar Pierre moeten ofzo?
Ik heb er eigenlijk nooit iemand over gehoord ooit!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-10-2002 12:43

ff praktisch denken...ik heb nog nooit op cassien gevist maar je zou bijv een paar dagen best kunnen leven op goede brood maaltijden salades etc beetje creativiteit is wel gewenst natuurlijk. Ik heb ook wel gehoord dat er branders te verkrijegen zijn die geen open vuur hebben maar waar het als het ware opgesloten zit. Verder kan je een aantal maaltijden meenemen die zichzelf verwarmen duur?? ja misschien wel maar dat zijn je boilies en je benzine etc ook! calculeer dit in. Ook zou je misschien bij piere heet water kunnen halen in een thermosfles??? cup a soup erbij en klaar!! Kijk ik heb er zelf nog niet gevist maar dit zijn zomaar een aantal oplossingen die ik hier verzin, ik vind het wel belangrijk dat mensen zich aan deze verboden houden omdat ze puur uit veiligheid zijn ontstaan, als je desondanks per se elka dag warm wil eten moet je óf een ander water zoeken óf elke dag uit eten gaan!

mvg martijn
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

22-10-2002 13:19

Persoonlijk heb ik geen moeite met een aantal dagen koude maaltijden eten.
De laatste paar keer dat ik naar Cassien ben geweest heb ik niet eens een brander in mijn tas gedaan omdat ik ook wel weet dat een kop warme koffie op zijn tijd wel welkom is...
Deze koffie neem ik dan ook mee in een thermosfles als ik boodschappen ga doen, dan neem ik ook iets warms mee om te eten. Pizza's zijn in de omgeving goed te verkrijgen en zelfs als deze koud worden smaken ze nog altijd perfect.
Nu heb ik wel het voordeel dat kennisen altijd wel een keer langskomen met een lekkere warme maaltijd. Maar de een na laatste keer dat ik op Cassien was werd zelfs onze baggage doorzocht op aanwezigheid van branders... mijn buren hadden de hele week lekker warme koffie gehad maar hadden dus ook een flinke bekeuring te pakken en waren hun mooie brandertje kwijt.

Ik heb wel ooit van iemand gehoord dat er branders zijn waarbij geen openvuur aanwezig is... weet de naam zo snel niet meer. Maar als men gaat controleren probeer ze dit dan maar eens uit te leggen... vuur is vuur.

In de supermarkt hebben ze overheerlijke salades die perfect smaken op een stokbrood. Wil je niet elke dag naar de winkel en toch geen STOKbrood eten... berg je stokbrood dan op in een iets vochtige doek en het blijft langer eetbaar maar men heeft ook complete broden (steviger dan we hier gewend zijn) deze blijven een paar dagen goed eetbaar. En vergeet niet dat er altijd wel andere vissers in de buurt zijn die boodschappen gaan doen en het helemaal niet vervelend vinden om iets voor je mee te nemen...

Bart Bouwens
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

22-10-2002 13:24

O ja,

Echt achterlijk zijn ze d'r nu ook weer niet.
Ze kijken niet of ze een brander zien... nee ze kijken naar pannen en je afval. :smile:

Een leeg blik Ravioli zegt vaak meer dan je zou denken of zouden ze dat koud opeten?

Bart Bouwens
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

22-10-2002 13:56

hoy,

ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd!! een weekje houd je het ook wel uit met koude maaltijden!!

die dichte branders of hoe je het beestje ook noemt werken op een gemische reactie waar ook de nodige warmte vanaf komt, is geloof ik een reactie met fosfor en nog iets wat behoorlijk heet wordt!! dus die dingen zijn bij verkeerd gebruik ook brandgevaarlijk!!

iedereen die een brander meeneemt moet eens aan de gevolgen denken!! als het hele gebied om cassien afbrand heb je niks meer!!!
dus dta zeuren om die kop koffie is eigenlijk onzin! het gebeurt maar al te vaak dat een of andere bosbrand ontstaat door dese zaken!!! kijk maar eens in amerika en dergelijke!!

en er zal in de buurt best wel iets zijn war je eventueel iets warms kunt gaan kopen! zoals pizza chinees of iets dergelijks!!

groeten rob
sjors weber
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-10-2002 02:00
Locatie: Lelystad

23-10-2002 11:38

OK jongens, dus geen verse koffie!
Ik ben bij de supermarkt ook zat koud voedsel tegengekomen trouwens (pannekoeken bv)dus wij redden ons wel!
TANX allemaal!

Gr. Sjors
Arnold Haandrik

23-10-2002 18:49

Die maaltijden waar Kees het over heeft,smaken best goed en zijn voor zn dingen idd heel makkelijk.
wel ff buiten doen anders zit je met een bivvie vol stoom...:lol:

met-radioactieve-groet
Harald
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-10-2002 15:21

Mmm.... als dit allemaal niet mag, dan neem ik aan dat het gebruik van kaarsen ook verboden is?
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-10-2002 15:24

goed sjoerd!!! een kaars zonder vuur heb je immers niet zoveel aan! :wink:
sjors weber
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-10-2002 02:00
Locatie: Lelystad

24-10-2002 16:00

Hee Harald,
Hoe kom ik aan die "zelfwarmende maaltijden" man!
Ik zoek me rot.

Gr. Sjors
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-10-2002 16:05

hoy sjors,

waar je ze kan krijgen weet ik ook niet.
ik weet wel dat ultimate ze in hun assortiment opneemt dus ze zullen komend seizoen wel in de viswinkel liggen.

groeten rob
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

24-10-2002 16:22

Je kan ze kopen bij http://www.db-hengelsport.nl


MVG J0H@N
Arnold Haandrik

25-10-2002 10:52

idd,
bij DB hengelsport liggen ze te koop,en als je m ff belt stuurt ie ze nog op ook.

en met kaarsen kun je ook leuke dingen doen als ze niet branden..


vis jij ooit Sjoerd?


met-vragende-groet
Harald