Lac de la Mouche

Plaats reactie
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

10-10-2002 14:04

Hallo, zijn er personen die mij enige info kunnen verschaffen over dit meer?
Ben op zoek naar een niet al te groot Frankrijkwater om volgend jaar eens naar toe te gaan.
Vriendelijke groeten.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

10-10-2002 14:31

hoy pierre

als je info over la mouche wil hebben moet je eens in een aantal nummers van de karper en karperwereld lezen daar staan flink wat artikelen over la mouche in!!

en zoek eens op inetrnet!!

veel succes groeten rob
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

11-10-2002 13:25

Bedankt voor de reactie Rob, zal ik zeker eens doen.
Gebruikersavatar
Johan Colbers
Berichten: 98
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Panningen

13-10-2002 01:09

Hallo Pierre


Ik ben er zelf voor 2 jaar terug geweest.
Ik heb er niet gevist maar wel op een van de andere lacs in de buurt.
Voor zover ik weet is er tot op heden niet veel veranderd.
Ik heb er niet gevist omdat dit water veel te overzichtelijk is,dus ook voor de garde de peche.
Het is een mooi lac met een goede bezetting.
Daarbij als dit water je niet bevalt heb je nog genoeg keuzes om een van de andere lacs in de buurt uit te proberen.

groetjes Johan Colbers
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-10-2002 13:07

Beste Pierre,
Dit jaar mag je daar alleen nachtvissen vanaf 23.00 uur 's avonds tot 1 uur voor zonsopgang. Hoe de regels voor La Mouche volgend jaar zullen zijn is nog niet bekend.
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

14-10-2002 08:41

Hallo iedereen,
bedankt voor de info.
Is wel jammer dat er enkel 's nachts mag gevist worden.
Omgekeerde wereld: bij ons mag je niet, ginder mag je enkel.
Groeten.
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

23-11-2003 11:42

Hallo iedereen,

Kan iemand mij vertellen wat de regels zijn voor nachtvissen op La Mouche.
In nachtvissen op karper in Frankrijk 2003 staat: u mag hier alleen nog vissen van 1 uur voor zonsondergang tot 1/2 uur voor zonsopgang en alleen tussen 'Les Rocher en 'Le Bois.
Betekent het bovenstaande dat je hier alleen 's nacht mag vissen?

Andere regels zijn:
- Alleen vissen binnen werpafstand
- tijdens nachtvissen is gebruik van boot verboden
- verplicht te gebruiken: bivy, beetverklikkers, specifiek aas, onthaakmat en een weegzak.

De regels worden steeds absurder: straks worden we nog verplicht om hengels te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Arend
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-11-2003 15:59

Beste Arend, het eerste deel van jouw verhaal klopt exact. Gold tot 17-11 dit jaar, daarna nachtvissen sowieso verboden.
Voor 2004 is nog niks bekend.

Jouw laatste regel geeft aan dat je er nog niet veel van snapt.
Die regels zijn niet absurd, is alleen maar gekomen omdat 'karpervissers' ook overdag hun lijnen tot aan de overzijde bleven uitvaren waardoor de Franse snoek- en snoekbaars vissers niet meer normaal konden vissen daar ze steeds in die lijnen haakten.
Het is toch logisch dat dan de regels veranderen. En wie dit niet kan of wil begrijpen kan beter een andere hobby gaan zoeken...
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

23-11-2003 21:09

Beste Aart,

Dat er regels moeten zijn om excessen tegen te gaan en om het karpervissen in goede banen te leiden kan ik begrijpen en respecteren.

Maar zoals ik de regels nu lees en begrijp is het niet toegestaan om op dit meer overdag op karper te vissen omdat niet alle karpervissers zich houden aan de regels m.b.t. het uitvaren van lijnen.
Met alle respect vind ik toch dat ze met deze regelgeving te ver zijn doorgeslagen met het behartigen van de belangen van de Franse visser op roofvis.

Als karpervissers zich niet houden aan het uitvaarverbod geef ze dan gewoon een bekeuring en stuur ze weg, maar verbiedt niet een hele grote groep vissers om overdag te mogen vissen.

Het is te hopen dat het op andere wateren niet zover komt.

Met vriendelijke groet,
Arend
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-11-2003 22:58

Beste Arend, dan mag je er de hele dag wel een controleur bijzetten en dat is niet mogelijk.:smile:
Op andere wateren is soms al het verbod om verder als 100 m vanaf de oever te mogen vissen of alleen binnen werpafstand van kracht. Hiervan zullen er nog meer volgen.

Oorzaak van dergelijke regels zijn alleen maar de karpervissers, aan de overzijde is het immers altijd beter visen, nietwaar?

Jij draait de zaken een beetje om en dat is niet terecht. Gewoon eigen schuld dikke bult...
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

24-11-2003 22:04

Beste Aart,

Ik draai de zaken niet een beetje om. Ik vind het alleen zeer triest om te moeten constateren dat wij als karpervissers worden verboden om op dit water overdag te vissen, omdat we ons helemaal niets aantrekken van de regels.

Dat er op andere wateren soms ook al een verbod is om verder dan 100m vanaf de oever te vissen of alleen binnen werpafstand is mij bekend. Het is te hopen dat iedereen zich aan deze regels houdt, want anders is ook op deze wateren de kans aanwezig dat het dagvissen op karper wordt verboden.

Cheers,
Arend



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arend Bleijerveen op 2003-11-24 22:12 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-11-2003 00:01

Arend, ook daar houdt men zich NIET aan die regels. Het vervolg kun je raden...
pascal vaanholt
Berichten: 19
Lid geworden op: 20-11-2003 01:00
Locatie: enschede

25-11-2003 18:36

er zijn ook karpervissers die het wel goed bedoelen? het valt me alleen wel op dat de gemiddelde karpervisser altijd bij elkaar op een kluitje gaat zitten.
iedereen klaagt wel over alle regels maar die zullen er ook wel nodig zijn als je met 100 man naar het zelfde water rijd in mei.
er zullen in frankrijk toch ook wel wateren zijn waar de hengeldruk niet zo groot is , en waar je wel rustig kan en mag vissen zo als je dat zelf wilt.
Rob Burger
Berichten: 8
Lid geworden op: 20-11-2003 01:00
Locatie: Badhoevedorp

28-11-2003 12:23

Wat ik wel leuk vind in deze discussie is dat we allemaal roomser zijn dan de paus!! Niemand maar dan ook geen enkele karpervisser die je spreekt maakt rotzooi, hij/zij ruimt alles op en verzorgt geen overlast, en ve verwijzen allemaal naar die hoegenaamd onzichtbare groep carpcrimminals welke alles voor ons vroome karpervissertjes verknallen!!
Ikzelf baal ook van troep en regeltjes maar laten we nou eerlijk zijn, dat hebben we allemaal aan onszelf te danken (vergeet ook niet dat jezelf ook in het bos zit te schijten, of de oevers naar de klote helpt met je tentje).. KORTOM VERBETER DE WERELD EN BEGIN BIJ JEZELF...
pascal vaanholt
Berichten: 19
Lid geworden op: 20-11-2003 01:00
Locatie: enschede

28-11-2003 20:24

ik ben het voor een deel met je eens , tuurlijk zit iedereen in het bos te schijten en niemand gebruikt een maiskolf om je reet af te vegen, maar als ik dan ook huis tuin en keuken afval zie liggen aan de waterkant zoals b.v bierblikjes en ander verpakt etenswaar. dan zakt me daar wel de broek van af .
en niet om dat ik dan toevallig moet schijten.
en ik ben inderdaad niet roomser dan de paus maar vind het een kleine moeite om een vuilniszak mee te nemen en die dan ook daadwerkelijk te vullen.
Rob Burger
Berichten: 8
Lid geworden op: 20-11-2003 01:00
Locatie: Badhoevedorp

29-11-2003 08:15

Helemaal mee eens ....
pppffff waren alle (K)vissers maar zoals wij...Voor de liefhebbers (en als ik om me heen kijk zijn dat er zat) van vuilnisbelt visserij, probeer het eens op het befaamde putje 22 net onder Lux. Je kan je rolcontainers gewoon meenemen en daar legen .. valt totaal niet op daar.. Ben daar 4 weken terug geweest, en we hebben het zegge en schrijven 1 nacht volgehouden daar, mooie vissen (50+ en naar horen zeggen een 60+ vis) dat wel maar onder het donderend geraas van de snelweg (30mtr) de stank van opgedroogde zaadcellen,etensresten, en het feit dat je in het vondelpark minder risico loopt om in de hondeshit te trappen dan bij put 22 in de mensenshit, er meer lege flessen liggen dan Heineken ooit gemaakt heeft (vol danwel) hadden wij zoiets van ALS je hier die dikke 50er pakt tja als ie geen rat op zn rug heeft moet ie op zn minst stinken .. dus we hebben een ander water opgezocht..
En oja Pascal die vuilniszak nemen ze wel mee en ze vullen hem ook daadwerkelijk het is alleen jammer dat ze m 10 mtr verder op in de struiken gooien .......

De Schubben ...
pascal vaanholt
Berichten: 19
Lid geworden op: 20-11-2003 01:00
Locatie: enschede

29-11-2003 10:11

ja is ook weer zo, dat probleem hebben we op ons thuiswater ook gehad.
iedereen gooide hun afval netjes in de vuilniszak en liep er zelfs mee naar de vuilnisbak , maar dan moeten die dingen wel geleegd worden anders heb het nog weinug zin. maar daar ligt de taak van de plaatselijk hsv die moet zorgen dat de bakken op tijd geleegd worden
en zorgen dat er genoeg bakken in de buurt staan
Plaats reactie