in augustus naar la france

Plaats reactie
Jan-Willem Arts
Berichten: 93
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

05-06-2006 17:12

vraagje; wie heeft er ervaring met het vissen in frankrijk in de augustus maand? Door omstandigheden is kort voor vertrek mijn voorjaarstrip in het water gevallen en omdat ik september bij een nieuwe werkgever begin en in november voor enkele weken naar Thailand ga, komt er ook in het najaar niets van terecht.
Het lijkt me dat op de kleinere meren weinig activeit te vinden is en dat er op de grotere meren het vissen niet gemakkijk wordt door de recreatie.

Wie helpt me verder?

groeten
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

06-06-2006 21:23

Overal errug druk met Franse " karper" vissers...en ze blijven meestal geen paar dagen.

Regels zijn strenger voor buitenlanders, om zo de franse vissers meer te beschermen.

Mij zien ze er niet weer in augustus
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-06-2006 11:06

hallo,

Ik ga zelf ook voor het eerst in de zomer naar france, ik denk dat het op de rivieren niet druk is.
Ik verwacht wel dat het vissen er niet te makelijk zal zijn door planten groie en een overvloed aan natuurlijk voedsel. Mocht iemand ervaring hebben op de grote rievieren in deze periode hoor ik daar graag iets over.

mvg T!mon
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

07-06-2006 11:13

Hallo Timon,

even inhakend op jouw vraag, Ik ben afgelopen weekend naar de Moselle geweest (tussen Mets en Nancy) en heb toen op verschillende delen van deze rivier gevist, onbevaarbaar, bevaarbaar en het gekanaliseerde gedeelte.

Toen was alles nog wier en waterplant vrij, maar op het ondiepe onbevaarbaar gedeelte begon de plantengroei al op gang te komen en idd in de zomer wordt dit alleen maar erger.

Zelf hebben we ook nog plannen om in de zomer terug te gaan, maar dan naar 't gekanaliseerde stuk of 't bevaarbare.

En over de drukte moet je je niet vergissen, dat dachten wij ook... (kan ook zijn omdat 't pinksteren was) maar 't was zeer druk. Zowel Nederlanders als heel veel Duitsers, vaak recreanten en de lokale fransen.

groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

07-06-2006 13:57

Ik heb vorig jaar eind juli op een stuwmeer in het zuiden van frankrijk gevist. We hebben er toen ondanks de hitte toch lekker gevangen 26 vissen in 5 nachten. Op het meer waren we de enige karpervissers. Wel kwamen er s middag af en toe jetski's voorbij. We zaten aan de rustige kant van het meer, de recreatie was in de andere hoek gelegen. We visten tegen de ingang van een paar kleine berg beekjes (50cm breed).

Het is dus wel mogelijk om in het hoog seizoen te vissen je mioet alleen ff zoeken of mazzel hebben.
Jan-Willem Arts
Berichten: 93
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

07-06-2006 17:26

oke bedankt voor de reacties...
Plaats reactie