Het begin van het einde!!!

Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

02-10-2002 17:52

Hoi,

Tja Bart, op La Horre ben ik zelf niet geweest maar een paar kennissen wel, dat is nu zo'n drie jaar geleden en voor hun een hele leerzame week geweest. Er werd streng toegezien op de regels en de vissen waren in een goede conditie.

Het probleem is dat er te veel concurrentie op de betaalwaterenmarkt is gekomen. Om mensen te trekken worden of vissen gestolen of er wordt gewoon keihard gelogen over het bestand. Jouw dubbelvangsten doen mij ook vermoeden dat het bestand kleiner is. (HPE, het gebied rond water B is trouwens 90 HA, de plas zelf is iets kleiner)

Ik vind het niet echt een goed beheer om ieder jaar een water leeg te laten lopen en de lelijke vissen te verwijderen, die zijn zeker opgebruikt dan? belachelijk!

Op zich heb ik niets tegen het principe BTW, hoewel ik er zelf nooit heen zou gaan. Als het een kleine groep mensen is die plezier beleefd aan knollenvangen op een camping heb ik daar geen last van. Het probleem is dat het een grote groep mensen is die ook nog eens grote vis wil vangen. Het grootste gedeelte keert dan ook teleurgesteld terug (shit, geen vijftiger) maar dan is het geld al binnen.

Het ergste vind ik het dat openbare wateren worden opgekocht door partikulieren; graaf zelf een kuil en kweek wat vis!

Dat sommigen onder ons vissen als hoeren zien vind ik nog geen eens een slechte omschrijving, alleen die geldt natuurlijk ook voor een mooie vis gevangen op het grote open water. Dat is waar het om gaat in deze verder zinloze sport. Het korte plezier dat je beleefd aan een vangst. Pas dus op met dieren menselijke rechten te geven want een mens blijft voor mij nog altijd hoger dan welk ander schepsel op deze aarde. Helaas zijn er steeds meer Volkerts en andere veganisten die daar anders over denken.

Kortom, je mag als mens genieten van de zinloze vangst van een vis als je geestelijke gesteldheid daarmee op vooruit gaat, maar je blijft wel de verantwoordelijkheid houden om respectvol met deze vissen om te gaan.

"gewoon" vissen is dus net zo slecht als vissen in een BTW.
Wim Deenik
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Rijswijk (nb)

02-10-2002 19:51

Tsjonge jonge,
wat een non discussies.

Lang leve de karpervisser en diens mentaliteit!

Met de meeste hoogachting (not dus)

Wim Deenik
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

02-10-2002 19:52

Allereerst.... 'Don't mention the war!'
Als ik het goed begrijp is een Nederlandse visser die op een afgesloten, overbezette Hollandse put gaat vissen ook maar een minderwaardig wezen. De echte, uit het goede hout gesneden karpervisser gaat naar het 'open' water, waar hij tussen de fuiken en stropersmateriaal, als hij geluk heeft, af en toe een vis weet weg te plukken.
Laten we elkaar geen mietje noemen, ook al zijn we het misschien wel: zolang de zucht naar steeds zwaarder wordt gevoed door 'de bladen' en iemand ineens als een halve God wordt gezien omdat hij in de gelukkige omstandigheden verkeert vaak en veel op de juiste (betaal?)wateren te kunnen vissen, en daardoor een grote vis vangt, zal er vraag naar betaalwateren zijn.
En als de Hollanders/Belgen al de btw's zouden boycotten: er zijn ook nog Engelsen en... Duitsers (Sorry, I mentioned it).

Met gratis groet,

Peter
Danyel Dols
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2002 02:00
Locatie: Harlingen

02-10-2002 20:05

"De eigenaren van die wateren hebben maar een belang en dat is dat er zoveel mogelijk klanten komen."

Dit is een gedeelte van een reactie van Aart Lokhorst.

Aart,absoluut niet waar,het water waar ik al jaren kom zal nooit vol zitten omdat de eigenaar dit NOOIT zal toestaan.

Niet verstandig om alle eigenaren over een kam te scheren,maar wel begrijpelijk gezien je opstelling tegenover betaalwateren.
Hope you catch a big one.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-10-2002 20:14

Heel veel Engelsen en ja, ook nog wat Fransen. Tja, het zal er wel nooit van komen dat we eens gaan inzien dat het probleem heel andere dimensies heeft dan de hier veronderstelde. En dat we er bovendien zelf onderdeel van zijn.

Met uit deze topic voorgoed afscheid nemende groet, Kees
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

02-10-2002 22:14

Bart,

Toen jij nog niet dacht aan karpervissen, zat ik al een antal weken per jaar op betaalwateren te vissen. Tot ik zo'n 4 jaar terug zag hoe deze wateren overbevist en overbezet worden. Bovendien is mij gebleken dat de karperhandel in grote karper erg levendig is bij betaalwateruitbaters. Hierover heb ik reeds enkele keren geschreven op het discussieboard van carpweb
Ook kan ik herinneren dat ik ongeveer 160 gulden voor een week betaalde, en daarvoor niet zelf naar de bakker hoefde.
De eigenaren van betaalwateren, toen nog privewateren, wisten nog niet eens hoe een karper eruit zag, nachtvissers waren in hun ogen niet normaal, maar zij droegen wel bij in de onkosten van een water met omliggende gronden. Zij wisten alleen van snoek en snoekbaars waar de fransen zelf voor kwamen.
Het bewijs van Aart dat jij wilt afkappen ken ik ook, jammer voor jou, maar dit bewijs is echt goed.

Jos
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-10-2002 00:04

Heren, ik lees die antwoorden maar zie niet het verband met mijn bedoeling. Een paar snappen het. Misschien moet ik diegene die het niet snappen nog een keer verwijzen naar mijn eerste posting.

Jeroen, niet de lelijke vissen worden verwijderd maar de zieke en gewonde vissen.

Dit hele verhaal gaat niet over of ik graag op een betaalwater vis of ik betaalwateren steun of ik trots ben op vangsten aldaar, etc. Lees dan a.u.b. mijn eerste posting door. Pffff, ik kan het wel blijven zeggen maar volgens mij willen jullie mijn standpunt niet lezen of proberen te begrijpen.

Wim

Inderdaad het was die schub van Richard.

Vriendelijke groet
Bart Janssen

_________________
FM-Baits. Daar houden de karpers van!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2002-10-03 00:13 ]</font>
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

03-10-2002 01:49

Bart.

Natuurlijk begrijpt iedereen precies wat jouw topic inhoudt en wat je probeert te bereiken.
Een nobel streven enkel en alleen maar ter bescherming van het aanwezige karperbestand.

Eigenlijk kan ik uit jouw topic concluderen dat het al slecht is gesteld met de leefomstandigheden voor karpers op dit water, maar jij hoopt met je petitie dat de leefomstandigheden voor die karpers er in ieder geval niet slechter op worden.

Waarom dan geen petitie om wat aan de leefomstandigheden van die karpers te doen?
Ik denk dat je daar beter je energie in kunt steken.

Aan de ander kant... LET OP MANNEN DENK EVEN GOED MEE!!!

Als wij nu met z'n allen die Patrice-Petitie WEL tekenen, dan heb je dus grote kans dat Patrice terug mag komen op LH.
Het zal dan niet lang duren of er gaat geen mens meer naar LH vanwege Patrice.

En wat doe je met een betaalput waar geen mens meer naar toe gaat?
Precies, die sluit je want die is niet rendabel meer.

Dus hoe meer Patricen...

TEKENEN DIE PETITIE NU!!!!

Vive La Horre, vive Patrice

Met ondertekenende groet,


Mike
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

03-10-2002 02:00

Dit heeft Bart van mij gekregen:

Hierbij steun ik de petitie en doe een dringende oproep om de opzichter van La Horre (Patrice) zo spoedig mogelijk weer zijn functie als opzichter op La Horre te laten vervullen.

Patrice waakt zeer goed over uw handelswaar.
En op slechte handelswaar komen geen klanten af.

Met zakelijke groet


M.E. van Zijl
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

03-10-2002 11:26

Hehehe Mike. Droog, maar leuk!

Tja Bart,Ik denk, dat je nu toch wel door hebt dat het hier totaal geen zin heeft!

Het begin van het eind...pffft! La Horre zit al jaren op het eind! Daarbij komt bart, dat er vele betaal wateren zijn, maar als er over eentje toch altijd negatief gepraat is geworden dan is het toch wel la horre. En jij gelooft je eigen verhaaltjes over die fishfarm? Jongen, zo'n explosieve groei van zware karper kweek jij niet binnen een paar jaar.

Persoonlijk hoop ik inderdaad dat horre helemaal de klote op gaat, zodat er over een aantal jaartjes weer normaal en rustig en eerlijk gevist kan worden!

Groetjes Tim
edwin mulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-09-2002 02:00

03-10-2002 12:42

Bart, Ik ben het helemaal met je eens, Patrice is een goeie kerel, inderdaad mits je je aan de regels houd. Ik ben zelf ook al een paar keer op La horre geweest en ik kan je een ding zeggen: als op elk vrij water of open water het zo schoon en perfect(hiermee bedoel ik niet het visbestand) voor elkaar is dan wil ik niets anders dan op een betaalwater vissen.
Ik ga zelf 3 a 4 keer per jaar naar frankrijk toe meestal, ik zeg meestal naar niet betaalwateren, een uitzondering voor la horre dus, en wat ik daar dan tegenkom aan gore smerige rotzooi van de verdomde kutnederlanders die voor mij hebben huisgehouden dan schaam ik me verrot om een als nederlander daar rond te lopen en laat staan te vissen.

Daarom ben ik het eens met de stelling van Bart over Patrice, Oke het kan zeker een pain in the ace wezen in dat weekje vissen.

bart kerel klasse
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

03-10-2002 14:29

Haloa mensen,

Afschaffen die commerciele shit met vissen!
Of je nu op een betaalwater zit of niet,vissen die overgezet zijn en belachelijke prijzen heb je nu al op veel wateren betaalwater of niet...
En mensen die slecht omgaan met vissen op een betaalwater doen dat net zo goed als op normale wateren...
Ik lees op het forum vissen in frankrijk alleen info over betaalwateren...en niet over normale wateren...
je helpt dus de commercie op deze manier...
Je kunt elkaar ook gewoon helpen om de normale wateren te promoten(of iemand op weg te helpen) en of de beheerder van dit forum kan alle topics over betaalwateren weghalen...
Dit zal al een hoop ellende schelen....

De groeten,
Dave
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-10-2002 23:50

Bart, als je denkt dat ik 'Baron Caron' niet zou kennen heb je het goed mis!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-10-2002 00:25

Aart ik weet niet precies meer wat ik allemaal geschreven hebt. Maar als ik beweerd heb dat jij die man niet zou kennen, mijn excusses. Hierover kan ik immers niet oordelen.

Groet
Bart.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-10-2002 00:29

Heren, gelukkig houden de antwoorden nu wel verband met de discussie, hiervoor bedankt.

Ook Mike bedankt voor het verduidelijken van mijn intentie. Ook de mensen die omwille de reactie van Mike van Zijl de petitie hebben getekend, ook deze zijn meer dan welkom. Het gaat om die karpers. Ook al sluiten ze La Horre na de herinstelling van Patrice, als de karpers maar in de conditie blijven waarin ze nu verkeren.

Groet
Bart.

_________________
FM-Baits. Daar houden de karpers van!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2002-10-04 00:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-10-2002 00:57

Op 2002-10-03 11:26, schreef Tim Boelema:
Hehehe Mike. Droog, maar leuk!

Tja Bart,Ik denk, dat je nu toch wel door hebt dat het hier totaal geen zin heeft!

Het begin van het eind...pffft! La Horre zit al jaren op het eind! Daarbij komt bart, dat er vele betaal wateren zijn, maar als er over eentje toch altijd negatief gepraat is geworden dan is het toch wel la horre. En jij gelooft je eigen verhaaltjes over die fishfarm? Jongen, zo'n explosieve groei van zware karper kweek jij niet binnen een paar jaar.

Persoonlijk hoop ik inderdaad dat horre helemaal de klote op gaat, zodat er over een aantal jaartjes weer normaal en rustig en eerlijk gevist kan worden!

Groetjes Tim


Tim

Denk jij nou echt dat als dat water geheel wordt vrijgegeven voor de vissers dat de natuur zo mooi en schoon blijft zoals nu? Dat de karpers zo mooi gaaf blijven? Dat het eerlijk blijft?

Ik denk dat precies het tegenovergestelde gebeurt. Maar dan nog iets erger!

Bart
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

04-10-2002 09:47

[quote]
Op 2002-10-04 00:57, schreef Bart Janssen:


Tim

Denk jij nou echt dat als dat water geheel wordt vrijgegeven voor de vissers dat de natuur zo mooi en schoon blijft zoals nu? Dat de karpers zo mooi gaaf blijven? Dat het eerlijk blijft?

Ik denk dat precies het tegenovergestelde gebeurt. Maar dan nog iets erger!

Bart

Oh Bart nu wordt het me geheel duidelijk! Dus als la horre door vissers wordt bezocht zonder het beheer van patricia wordt het er een grote puin. Dus eigenlijk beweer je gewoon, dat jij en je maten iemand nodig hebben die jullie op vingers tikt dat je je puin moet opruimen en niet moet laten rondslingeren. Anders maken jullie er toch maar een groete puinzooi van! Dat typeert de betalende visser schijnbaar, want bart ik weet niet waar jij over klaagt maar 9 van de 10 vissers weten zich gelukkig nog te gedragen en de meeste oevers blijven dan ook nog redelijk schoon. En dus denk dat de niet betalende visser het rustig zonder beheerder en patrice af kan.
edwin mulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-09-2002 02:00

04-10-2002 12:43

Tim,

kerel dat is dus grote onzin wat je nu verkondigd, ik ben al heel vaak in fr. geweest en heb ook al het een en ander meegemaakt aan de water. De gore rotzooi komt meestal van de nederlanders af in de niet betaalwater, je schaamt je soms verrot als je daar rondloopt als nederlander zijnde.

het opruimen van je eigen rotzooi lijkt me niet meer dan normaal!! en op la horre hebben ze patrice niet nodig dat is gewoon gelul van je. je bent er zeker nog nooit geweest of wel? tuurlijk nou krijg ik een antwoord "ik kom niet op betaalwateren!!!" met alle respect voor je hoor. maar iedereen moet zijn eigen verantwoording kennen en een groot deel van de vissers heeft dat blijkbaar dus niet, en als je dat op la horre flikt, dan krijg je goed op je donder van patrice, vandaar dat hij door veel mensen niet geliefd is. kortom je eigen domme schuld.
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

04-10-2002 13:38

Edwin kan weleens gelijk hebben.

Je moet is nagaan hoe vaak, en dan bedoel ik ook buiten het vissen om, hoe vaak iemand als 'klootzak' of 'etter' word beschouwd als deze iemand op zijn 'verantwoordlijkheden' wijst. Van agent die iemand op zijn punten wijst, tot leraar die een leerling aanpakt.
Ik kan me best voorstellen dat er 'volwassen' mannen zijn die zich als een kind zullen gedragen, als ze door deze patrice de toegang worden geweigerd of op hun verantwoordelijkheden worden gewezen.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

05-10-2002 16:05

Heren

De petitie is met de post mee. Dus reageren in m'n prive is niet meer nodig.

Ondanks er regelematig werd afgeweken in de discussie waardoor er verwarring kwam m.b.t. de intentie heb ik met plezier deze discussie gevoerd.

Ik hoop nu alleen dat de petitie enige verandering kan aanbrengen zodat de natuur en de karpers aldaar in een zeer mooie en gezonde staat blijven.

Ik moet wel toegeven dat ik er een hard hoofd in heb, meestal wordt zo'n beslissing niet meer teruggedraaid. In dat geval hoop ik dat er of een opzichter komt met de zelfde doelstelling en daarbij de noodzakelijke optredingen als Patrice of anders het water gewoon gesloten wordt en als natuurgebied wordt bestempeld.

Met Vriendelijke Groet
Bart Janssen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-10-2002 18:34

Ik vind je opmerkingen nog steeds een beetje naief Bart. Mr. 'Baron Caron' bepaalt absoluut zelf wel wat er verder gebeurt en een petitie van een paar Nederlanders zal daar geen enkele invloed op hebben.
Het uitgangspunt is simpel: er moet geld verdiend worden, niets meer en niets minder!
En dat het een natuurgebied zal worden, schrijf dat maar op je buik daar aan een natuurgebied niets te verdienen valt.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

05-10-2002 18:43

Kijk Aart

Daarom heb ik er ook een hard hoofd in. Maar ik leef volgens de regel nee heb je ja kun je krijgen. Maar wel zullen het zien. Wordt hij ontslagen en komt er zo'n pikkie die alles maar toelaat om de naam van het water hoog te houden omdat er anders geen geld binnenkomt dan zullen ze mij daar nooit meer zien en hebben jullie er een fel tegenstander van La Horre bij!!!

Groet
Bart
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-10-2002 04:48

Beste Bart,
Betaalwateren zijn absoluut niet aan mij besteed en noem mij maar gerust een grote tegenstander.

In mijn ogen heb je absoluut wel je respect verdient door op deze rustige, kalme en overdenkende manier antwoord te geven op Aart zijn laatste posting.

Dit nadat er in deze hele discussie geprobeert is jou continu onderuit te halen.

Met respectvolle groet, MB

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-10-07 04:51 ]</font>
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

07-10-2002 10:38

Tuurlijk mijnheer mulder, krijg je het antwoordt dat ik niet op de betaalwateren kom. Wat je anders verwacht slimmerik?

La horre kan makkelijk zonder beheerder, en als alle 'echte karpervissers', zoals jij en bart nu eens stopte met het boeken van dit soort wateren dan waren we van een hoop Horror shit afgeweest. Het is al te triest voor woorden dan iemand als die patricia langs het water moet lopen om te zorgen dat ieder betalend watje zich aan de regels houdt.

En waarom zou ik me schamen voor de rotzooi van een andere nederlander? Ik weet dat ik en mijn vismaten altijd ieder vuiltje direct
in een zak laten verdwijnen die eenmaal thuisaangekomen in een prullenbak verdwijnt. Dus voor de zooi van een ander ga ik me niet schamen, evenmin dat ik me schaam voor een nederlander die betaalt voor een frans water wat men van de locale vissers heeft afgenomen, om er dan 'echte nederlandse karpervissers' zoals jij en bart er te laten vissen op gejatte, en opgefokte dieren!

adios
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-10-2002 14:04

Mannen, ik hoop dat één ding jullie wel duidelijk is geworden n.l. dat een op een nette en redelijke manier gevoerde discussie over een B-water of B-wateren, zoals tussen Bart en mij zeer wel mogelijk is. Ik heb respect voor Bart dat hij, ondanks dat hij ook nogal wat kritiek (en soms bepaald niet op een nette wijze) over zich heen kreeg, zich zodanig beheerst dat een fatsoenlijke discussie mogelijk blijft.
Laat het eenieder duidelijk zijn dat dergelijke zaken alleen maar op basis van duidelijke en redelijke argumenten 'aan de kaak' gesteld kunnen worden en niet door 'veel geschreeeuw en weinig wol'.