Het begin van het einde!!!

Martijn Verbrugge
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-09-2002 02:00

02-10-2002 10:20

Hallo Kiron

Nee dat was niet bewust. Wel bewust was mijn commentaar op jouw beeldspraken die je nu weer gebruikt. Probeer je nu serieus over te komen? of gaat het alleen om het afzeiken en shockeren van mensen. Ik zeg ga vooral zo door met het afbreken van je eigen geloofwaardigheid maar laat die beeldspraak van je maar achterwege.

Martijn
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

02-10-2002 10:34

Tja kiron, ik ben het een klein beetje eens met martijn. Misschien kun je die gevoelige duitse termen beter achterwege laten! Niet dat het mij boeit, ik vind het wel grappig, maar ik kan me voorstellen dat er bezoekers/lezers zijn voor wie dit nogal gevoelig ligt en pijnlijk is!

Dan nu even back to topic:

Bart, euhh... he..he,hehehe! ahahahahaha! hihihi! ik lag een beetje dubbel toen ik deze topic las! Dacht je nu werkelijk hier vele handtekeningen te krijgen?Wake up kerel!
Wrong place, wrong time, wrong people!
Om eerlijk te zijn, dacht ik aanvankelijk dat je echt een geintje maakte, maar je meent het ook nog bloed zereneus! TRIEST TRIEST TRIEST
Hans-Peter van Ee

02-10-2002 11:13

Kiron

Mensen die hier vragen of items openen over betaalwater lopen het risico dat anderen hun gaan irriteren of off-topic gaan.
En als ik daarbij de openingszin lees van Bart in deze topic heeft hij zelf dondersgoed in de gaten hoe dit soort discussie's eindigen.

Jij trekt zelfs een vergelijking met het handelen van de Duitsers in WO II en van mij mag dat.
Wat mij betreft komen er humane rechten voor elk dier maar dat zal helaas immer een droom blijven.

Rob

Vroeger kon ik posten op Carpweb, KWO en de het forum van Evert Aalten.
Op het forum van Evert Aalten ben ik net zo welkom als Mark van Bommel in de Arena (quote G. Wittebol webmaster van EA-site).

Carpweb is geen tegenstander van betaalwateren en ergerde zich groen en geel aan Wilko en mijn persoontje en vond de oplossing in het verwijderen van onze account.

Al mijn ideeën/vragen/hersenspinsels moet ik nu op dit board kwijt.
En niet reageren op bepaalde mensen is volgens mij niet altijd de oplossing.
Deze mensen een spiegel voorhouden kan geen kwaad, net als anderen mij ook wel eens in de spiegel laten kijken.

Vangse!!

met spiegelende groet

HPE
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

02-10-2002 12:09

Martijn,

Mijn postings in deze discussie zijn ter alle tijden serieus, dacht je soms dat het een onderwerp was om over te lachen gieren brullen???

Ik trek een vergelijking met wat in het verleden is gebeurd. Men praat nu nog steeds over het verleden, moet men over tien jaar ook zo praten over onze karpers??? Zo van:" waar is het in godsnaam fout gegaan". Die vergelijking kan ik niet trekken zonder voorbeelden / "beeldspraken" te gebruiken.

Mocht ik jouw en andere daar mee treffen, dan is dat niet zo bedoeld, het is geen uithaal naar het verleden maar des te meer naar het heden.

Met mijn geloofwaardigheid is niets mis.

Met groet,
Kiron
Wilko Bloem

02-10-2002 12:16

Beste Kiron :
Jou treffende vergelijking tussen mens en dier vind ik zeer correct! Waar hebben we het hier namelijk over...... juist ja......."Leven"wat is het verschil? Een mens leeft, en een dier leeft, en dat verdient op zijn minst respect! Maar dat had jij al lang door Kiron, van daar jou beeld spraakmakende vergelijking met de oorlog, wat sommige borders te ver gaat! Het kan mij niet vergenoeg gaan, het is de realiteit! Van wat jij beweert, komt op hetzelfde neer, voor zowel Mens als Dier, in "onwaardig" identieke beschamende omstandigheden.
Met respecterende groet,Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 13:36

Ten eerste, blijf bij het onderwerp!!!

Voor de mensen die la horre beoordeeld hebben d.m.v. internet verhaaltjes e.d. Jullie moeten niet oordelen over iets waar je niets vanaf weet. Tim, wie is er hier nou triest? Het gaat over karpers en het behoud daarvan.

Verder wil ik een paar dingen duidelijk maken.

1: het is niet overbezet, er is een rustgebied dat groter is dan het visgebied. Nu Patrice niks meer mag doen roeien ze daar hun aas naaruit, dus weg rust voor de karpers!!!

2: De karpers aldaar verkeren al meer dan 4 jaar in een absolute topconditie. Ik ken zat mensen die dit kunnen bevestigen. Zij vissen al 5 jaar op rij op La Horre!

3: Gestolen vissen, laat me niet lachen, jullie weten niet waar je het over hebt. En kom niet aan met die foto's want dat kan iedereen in elkaar zetten. Dus Aart als je echt bewijs hebt, stuur maar op. Ik zal uitleggen hoe het daar werkt.

De eigenaar heeft een grote fishfarm, hier worden snelgroeiende franse spiegels gekweekt. La Horre bestaat uit twee wateren, 1 mag gevist worden in de ander niet. In het water waar niet gevist mag worden zitten karpers uit die fishfarm. Elk jaar laten ze La Horre leeglopen en bekijken het bestand. Vissen die ziek zijn of gewond worden verwijderd. Het bestand wordt dan weer aangevuld door karpers uit het andere water.

Kijk Aart en andere, omdat ze met een fishfarm werken hoeven ze geen vissen te stelen. En dat zogenaamde bewijs, die vissen kunnen ook door mensen zijn overgezet die niks met La Horre te maken hebben.

Een goede onthaakmat is bijv de Cipro serie. Iedereen hier op het bord heeft wel eens in discussies meegdaan zoals, weerhaakloos vissen, geen voorslagen, gebruik een onthaakmat, ruim je afval op, gebruik geen bewaarzakken. De meeste waren het eens met deze standpunten.

OP LA HORRE ZIJN AL DIE BOVENGENOEMDE DINGEN VAN TOEPASSING EN DAAR KUN JE ER GEWOON NIET ONDERUIT. Daarom blijven die karpers in conditie, daarom zijn de visstekken schoon (ivm borg), daarom is de stres bij die karpers minimaal. En Patrice zag er streng op toe dat deze regels werden nageleefd.

Voor de mensen die negatieve ervaringen hebben met Patrice, ik weet wel wat voor een vissers jullie zijn. Nogmaals, houdt je je aan de regels, krijg je geen problemen met Patrice. Als je je aan de regels houdt zul je zien hoe hij werkelijk is. Hij komt gezellig bij je op de steiger zitten, bakkie koffie er bij, beetje praten over van alles. Moppen tappen, etc. Maar nee daar wordt nooit wat over gezegt op internet.

Zoals altijd de opstelling van een controleur ligt meestal aan het gedrag van de visser!!!

Groet
Bart
Martijn Verbrugge
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-09-2002 02:00

02-10-2002 13:37

Gefeliciteerd !!!

Kiron en Wilco zijn vast allebei vegetarier zo begaan als ze zijn met het respect en de waardigheid van de dieren.

Uhhh hier was een mooi woord voor
Hypo.....

Ook ik ben begaan met het lot van de Karpers maar laten we elkaar geen mietje noemen en alles uit zijn verband trekken.

Martijn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Verbrugge op 2002-10-02 13:40 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Verbrugge op 2002-10-02 13:40 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Verbrugge op 2002-10-02 13:59 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 14:06

Blijf a.u.b. bij het onderwerp. Ik zal voor diegene die het toch nodig vinden om elkaar aan te vallen een aparte topic beginnen in het discussieboard.

Dus ga daar a.u.b. verder.

B.v.d.
Bart
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

02-10-2002 14:08

Bart,

Als ze al 5 jaar naar hetzelfde betaalwater gaat, zegt mij dat genoeg van de visser.

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2002-10-02 14:08 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

02-10-2002 14:32

Martijn,

Er is een verschil tussen doden om te eten, en mishandeling en dood voor plezier........

Het met opzet en medeweten kwellen en mishandelen van dieren valt nooit goed te praten! Idd een haak door de bek valt daar ook onder, maar dit hoort geen gevolgen te hebben voor de vis, dit in tegenstelling tot alle argumenten die al zo vaak zijn aangedragen tegen betaalwateren

Met groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 14:43

Kiron een andere

Jullie zijn fel tegen betaalwateren. Heb ik geen probleem mee. Maar kijk eens wat verder dan dat je neus lang is.

Weten jullie wel hoeveel wateren in Nederland dag en nacht belaagd worden door karpervissers. Ooit wel eens gevist op z'n put. Gezien hoe die karpers er uit zien!!! Dat vind ik pas een vergelijking met WO2. Zo'n beschadigde karper zul jij niet vinden op La Horre. En het ergste is, die karpers op die nietbetaalwater putten hebben nooit geen rust. La Horre heeft elk jaar een rusttijd van, ik geloof, twee of drie maanden!!!

Snappen jullie het wel??? Dat vraag ik me af. Nooit zijn de meeste van jullie op een betaalwater geweest, dit zal ook wel nooit gebeuren als ik het goed begrijp. Toch weten jullie alles haarfijn uit te leggen??? Vind ik ook knap, paranormaal begaafd misschien? Of hebben jullie wat gelezen op het internet?

Ik blijf het knap vinden je oordeel trekken uit een andermans ervaring.

Groet
Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 14:50

HPE

De karpers op La Horre groeien elk jaar zo'n 4 tot 6 pond. Afgelopen jaar had een maat van me een 42 pond schub, herkenning was een donkere vlek op de boven rug. Dat jaar daarvoor had diezelfde schub op 38 pond. Uiteraard dit met foto's vergeleken toen we thuis waren.

Ook vallen ze af. Ik had afgelopen jaar een 29.6 pond two-tone spiegel. Diezelfde maat had deze two-tone dat jaar ervoor op 32 pond. Ook dit door fotovergelijking kunnen achterhalen.

Het rustgebied op La Horre is twee maal groot als het visgebied. Dit zit bomvol natuurlijk voedsel. De karpers daar zijn niet achterlijk en je moet er niet zo makkelijk over denken als er over gepraat wordt. Er zijn daar genoeg mensen geweest die daar 1 of 2 weken geblankt hebben!

Bart

_________________
FM-Baits. Daar houden de karpers van!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2002-10-02 14:51 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 15:15

HPE

Voor mij zijn gewichten absoluut niet belangrijk. Laat ik dat duidelijk maken. Een week op een betaalwater is voor mij niet meer dan luiter vakantie en een visje vangen. Puur genieten van een mooie en vooral schone omgeving. Ik ben geen die-hard betaalwatervisser maar een karpervisser die af en toe de gelegenheid heeft om met een leuke gezellige groep af te reizen naar Frankrijk. Als ik echt een week wil gaan karpervissen in Frankrijk ga ik er wel op uit met een vaste vismaat en aan de hand van het boekje van Aart Lokhorst. "Het pionieren". Dit laat niet uit dat ik een week op een betaalwater laat liggen. Een betaalwater betekend voor mij vakantie, rust, gezelligheid en geen kopzorgen. Dikke vissen zijn gewoon mooi meegenomen.

Bart
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

02-10-2002 15:19

Op 2002-10-02 14:43, schreef Bart Janssen:

......Ik blijf het knap vinden je oordeel trekken uit een andermans ervaring....



Bart, en andere

Het zou weleens kunnen zijn dat een iemand hele andere ervaringen heeft als jij.

Zoals ik in mijn vorige posting al zei het zou kunnen zijn dat met het vertrek van die patrice de boel alleen maar erger word.
Ik vind dat men moet streven naar beter, moet behouden wat men heeft en het absoluut niet moet laten verslechten.
'If you can't beat them, join them' luidt het engelse gezegde toch?

Tevens kan ik niet wachten totdat er daadwerkelijk een onderzoek is geweest naar dit soort wateren en dat er echt feiten op tafel liggen over enkele wateren waar een ieder zo heftig over discuseert. In deze discussie heeft nu een ieder zijn eigen 'waarheid', als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Groeten,

Cliff.

N.B.

Kiron,

de discussie over dierenleed wil ik met jou nog weleens aangaan,.....maar niet hier.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

02-10-2002 15:21

idd Hans Peter, weinig meer aan toe te voegen. Dat er vissen rondzwemmen die van ellende uit elkaar vangen is ook een schandelijk punt, welke bevochten dient te worden.

MEt strijdende groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 15:25

Cliff

Jij snapt precies wat ik bedoel. Jij zegt in het kort wat de intentie van mijn verhaal is.

Groet
Bart
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-10-2002 15:25

Dikke vissen zijn mooi meegenomen... zo redeneren die andere la Horre bezoekers dus ook, bah.

Bart, hoe weet jij nu zeker dat die zogenaamde viskwekerij daadwerkelijk verantwoordelijk is voor AL die grote vis. Ik vind dit van een negerende gedachte getuigen en het geeft voor mij aan dat jouw wil de vader van jow gedachte is. Waarschijnlijk wil jij je visserij en je zogenaamde supervangsten op dit water goedpraten.

Verder petje af voor Aart.

Met openbare groet,

laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 15:31

Laurens

Supervangsten heb ik niet geboekt, had ik ze wel geboekt dan zouden ze voor mij geen meerwaarde hebben dan een 14 pons karper in m'n thuiswater, en als je het begin van de topic goed hebt gelezen snap je misschien ook de intentie van mijn verhaal.

HET GAAT NIET OVER MIJN PERSOONTJE.

groet
Bart
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-10-2002 15:34

Heb je al terugvangsten ?? En dat op een water van 100 ha. ? En dat in de korte tijd dat je er bent. Dan zie je zelf toch hoe die beesten afhankelijk zijn van boillies. Misschien worden ze wel 4-5x op een jaar gevangen, dan heeft die rustperiode van 2-3 maanden dus echt geen nut ...

maarja, tis maar wat je zelf wil he

mvg
stefan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-10-2002 16:06

De oplossing voor het probleem op Las Horre is simpel:

Gewoon niet meer boeken.

MVG

Klaas
Wilko Bloem

02-10-2002 16:12

Mmm maar Men VerBruggen toch! Zou U de wens van de "schepper" van deze topic willen eerbiedigen of wel c.q.willen respecteren? En geen zaken er bij halen die niet relateren aan het
"gestelde" item.......Horror en Patrice?

Het draait bij mij om respect voor de natuur en "alles" wat zich daar in bevind en leeft, dus ook karper! Als U dat uit zijn verband trekken noemt? Bent U "norm vervagend" bezig, met het geen, waar wij allen, levens afhankelijk van zijn namelijk...... die zelfde natuur......onze Levensbron!

Geen "natuur"........dan helaas geen leven mogelijk! Daarom verdient het, respectvol om te gaan, met deze wel zeer zwaar beproefde Levensbron, en alles wat zich daar in bevind, beweegt en leeft, en zich ook voort kan planten, met wat die zelfde natuur hem of haar opbrengt!

Ach Men Jansen, ik ken Uw vriend Patrice niet, laat staan dat ik met deze koffie heb gedronken, U houd er een uitgesproken mening over na oké dat is U goed recht! Vergeet niet dat andere mensen ook een uitgsproken tegenovergestelde mening hebben, en dat is hun goed recht!

Mijn mening moge bekend zijn, betreffend volgepropt bet-water en hun beheerders, ik zou die rollen graag omgedraaid zien! Zo als aangegeven in Kiron zijn beeld spraakmakende voorbeeld
bet-watervissers en beheerders dumpen in deze put, en de karpers op de kant die dan hun haken aan het slijpen zijn, en men zal dan moeten eten wat de pot schaft jaar in jaar uit Zuur kool.
Met uit deze topic, afscheid nemende groet, Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

02-10-2002 16:13

En al zijn de vissen op LH (nog) gaaf...

Weet iemand hoe de vissen er op hun intensive care afdeling aan toe zijn?
Hoeveel gestolen (gave) vissen er rondzwemmen?
Wat er 's nachts op LH plaatsvind?
Wat er gebeurt als er ziektes uitbreken?
Als er nog meer LH's bijkomen?
Als de Franse DB deze kermisattracties ontdekt?

Bekeert U. Het eind der tijden is nabij.

Met verbitterde groet,


Mike
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-10-2002 16:32

Zou ikzelf moeten kiezen tussen de twee beroepen :1 Schroot en oud ijzerhandel of 2 Beheerder betaalwater.

Dan koos ik voor optie 2.
Achterover leunend de bijdrage's ontvangen, lekker zonder al teveel inspanning de week doorkomen en toch brood op de plank.

Voor optie 1 is mijn rug te zwak, word je veel te vies van en het is maar afwachten wat de prijzen van het oude ijzer gaan doen, waardoor de verdiensten weer een te onzekere factor gaan vormen.

Sportieve groeten Henk
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

02-10-2002 16:38

Kijk Henk, daar ben ik het nou niet mee eens.

Het zou juist een uitdaging zijn om al die punten die aangedragen zijn in deze discussie aan te pakken. We weten het met z'n alle toch zo goed.

ik zou beheerder worden als ik van de hoed en de rand wist.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Clifford Knook op 2002-10-02 16:42 ]</font>
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

02-10-2002 17:30

He Bart

Die schub van 42 pond was die toevallig van Richard????? kleine wereld he groetjes Wim