Het begin van het einde!!!

Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-09-2002 18:29

EERST WIL DE REDACTIE VAN CARPBOARD VRIENDELIJK VERZOEKEN DIT BERICHT NIET TE VERWIJDEREN. LEES HET A.U.B. EERST GOED DOOR, HET BERICHT IS TEN BEHOEVE VAN ONZE GROOTSTE VRIEND, DE KARPER!!!


Het volgende is er gebeurd.

Patrice, de opzichter van La Horre, is ontslagen uit z'n functie. Waarom??? Omdat er een 30tal gasten uit verschillende landen klachtbrieven hebben gestuurd naar de eigenaar. In deze brieven is Patrice natuurlijk zwaar onderuit gehaald. Aan de ene kant terrecht aan de andere kant niet.

Ik heb patrice leren kennen en kan niets anders zeggen dat het een man is met een GROOT HART VOOR KARPERS. Zo groot dat hij de karpers meer kridiet geeft dan de vissers aldaar. Geld interreseert hem niet, het welzijn van de karper staat bij hem voorop. Hij heeft een benaderingsprobleem bij mensen (vaak ligt dit aan de mensen zelf), maar daardoor zijn de karpers aldaar in top conditie, dit kun je niet van alle betaalwateren zeggen.

Veel vissers kunnen niet omgaan met de regels van een betaalwater en overtreden deze dan ook, zoals: zakken van een vis, haken met weerhaak, verkeerde onthaakmatten gebruiken etc. Dit kon je bij een hoop betaalwateren maken maar niet op La Horre, daar werd je gewoon wegestuurd door Patrice, EN TERRECHT!! Is hij dan de eikel, heeft hij het dan gedaan, ik denk het niet!

Nu is Patrice ontslagen en is de laatste twee weken op non-actief gezet en mag niet bij het water komen. Er gebeuren nu dingen op La Horre waardoor de stempel La Horror nu wel tot z'n recht komt. Het is zo erg dat ik het hier niet neer ga zetten.

Wij hebben een petitie opgezet om Patrice terug te krijgen als beheerder aldaar. In deze petitie staat ondermeer dat we inderdaad z'n benadering richting personen liever anders zien. Geef de mensen wel het voordeel van de twijffel.

Wij vinden het ontslag van Patrice het begin van het einde van La Horre en zijn daarom deze petitie begonnen. We hebben nu zo'n 50 handtekeningen weten te verzilveren. We zijn slechts twee dagen bezig.

Betaalwateren hebben een slechte naam, deels terrecht. Maar Patrice staat voor de Karper, misschien nog fanatieker dan ons. Hierdoor is hij onslagen. Wij vinden dit diep triest.

Als dit niet veranderd wordt is het binnen een jaar gedaan met de mooie gezonde vissen op La Horre.

Mocht u aan deze petitie willen deelnemen stuur mij dan een prive bericht, deze zal ik uitprinten en bij de petitie voegen.

In naam van de karpers op La Horre
Bedankt.



_________________
FM-Baits. Daar houden de karpers van!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2002-09-29 20:11 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-09-2002 23:18

Beste Bart,

Daar La Horre zelf compleet overbodig is, zie ik het nut van jouw posting absoluut niet in.
Als ik zou willen zou ik je een 100 % betrouwbaar ooggetuigeverslag toe kunnen sturen van 2 grote karpers, gevangen op Du Der en tegen betaling overgezet op La Horre en DAT WAS OOK TIJDENS HET BEHEER VAN JOUW GELIEFDE PATRICE !!!!!!

Verder lijkt het mij overbodig hier nog één woord aan te verspillen.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-09-2002 23:38

Dat is misschien wel belangrijk om te weten voor het geval nog meer mensen die petitie willen ondertekenen. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat waar is als ik zie wat Bart schrijftmaar ik kan me ook haast niet voorstellen dat dat waar is wat Bart schrijft als ik dat van Aart lees... vaag dus...

trouwens, Fisherman Holidays wordt vaak als 1 van de wienigen betaalwaterorganisaties WEL betrouwbaar genoemd, moeten we daar dan ook aan gaan twijfelen???

Met verwarde groet,

Sjoerd
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-09-2002 00:32

Beste Sjoerd, waar haal je het vandaan dat FH een betrouwbare 'betaalwater organisatie' is? FH is niets meer of minder dan een commerciële organisatie die voor eigenaren van betaalwateren stekken verhuurd.
Een deel van de betaalwateren waar FH stekken verhuurt worden ook door Engelse commerciële organisaties verhuurd.
De eigenaren van die wateren hebben maar één belang en dat is dat er zoveel mogelijk klanten komen en ik heb absoluut niet de indruk dat FH of Engelse organisaties ook maar enige invloed hebben op het visstandbeheer op die wateren.
Eerlijk gezegd vind ik jouw posting dus nogal naief.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-09-2002 09:29

Aart,

Naief is denk ik niet het goede woord.

Ik heb meerdere malen, ook op dit board geloof ik gehoord en gelezen dat Martin K met zijn FH een organisatie heeft die een goed betaalwaterbeleid voert ( bij hem zou ook du Der in goede handen zijn e.d ) Door tal van die geruchten dacht ik dat.

Het blijkt dus niet zo te zijn, dan weet ik dat ook weer. Sorry, 'K zal volgende keer beter nakijken voordat ik zoiets post. Als je zoveel hoort, ben je geneigd te gaan denken da het wel waar zal zijn, en je moet er voor oppassen om niet zo te gaan denken, en dat deed ik dus wel.

Volgens mij wordt(/werd) ook door anderen FH gezien als een 'betrouwbare' organisatie ( om dezelfde reden als ik dat deed ) Als dat zo is, zijn we nog niet zo heel veel verder, als blijkt mensen denken dat ze naar 'goede' betaalwateren gaan terwijl dat niet zo is...

Groetjes, Sjoerd
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

30-09-2002 10:08

Aart,

Iedereen van dit board weet hoe er door vele bezoekers van dit forum over betaalwateren word gedacht.

Laten we eerlijk zijn, ze zullen er helaas altijd zijn/blijven. Het enige wat men kan doen is de omstandigheden te verbeteren op die wateren waar het beter kan.

Misschien, ook al ben je tegen betaalwater, kan het waarde hebben dat mensen als jij, en daar bedoel ik mee mensen die kritisch zijn t.o.v. betaalwater, meegaan in dit soort akties om de omstandigheden te verbeteren of te behouden als het nog slechter kan.

Als het ontslag van Patrice nog slechtere gevolgen heeft voor de karpers aldaar, dan hem aanhouden, waarom dan niet.
Je moet het zien als een politiek spelletje, als je begijpt wat ik bedoel. Net als ons drugsbeleid. Het is niet goed, het zal er toch altijd zijn, dus probeer zo veel mogelijk de omstandigheden te verbeteren en aan de andere kant het kwaad te bestrijden.

Betaalwateren zijn niet goed, ze zijn er nou eenmaal, dus kan je de omstandigheden verbeteren en daarnaast het 'gebruik' ervan tegen gaan d.m.v. voorlichting en het bijv. uitbrengen van een boekje over nachtvissen in Frankrijk. :grin:

Met vriendelijke groet,


Clifford Knook


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Clifford Knook op 2002-09-30 10:24 ]</font>
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

30-09-2002 16:10

Er was een aantal jaren terug al sprake van om die Patrice er uit te werken.
Dit is dus geen kort proces geweest.
Misschien had deze man wel een groot hart voor karpers. Dat is dan nooit echt gebleken, er wordt daar nog steeds massaal gevist op een veel te groot bestand.

Jos
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

30-09-2002 17:49

En als jullie nu eens KSN lid zouden worden/zijn dan hadden jullie kunnen weten dat de KSN de volgende stelling inneemt over betaalwateren.

NEE, TENZIJ!!!!

Wat zoveel betekent als NEE, NIET GAAN VISSEN OP BETAALWATEREN TENZIJ...

Dat TENZIJ gaat dus over een verantwoord karperbeheer (ook door de KSN opgesteld).

Ook hadden jullie dan kunnen weten dat de KSN (CBB) druk bezig is om een lijst samen te stellen van betaalwateren, zodat je een verantwoorde keuze kunt maken.

Voorlopig VECHT de KSN wel door op alle fronten.
Dus ook voor al die putjescheppers die zo nodig op verotte dierenmishandelingswateren waar gestolen vissen op zwemmen moeten vissen omdat ze op een andere manier niet aan hun trekken komen.

BAH!!!

Moge Patrice wegrotten in een bewaarzak.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

30-09-2002 20:07

way to go mike !!
ps. zie ik jou komende zaterdag ook ???

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

30-09-2002 23:14

Heren ik vraag hier geen reactie in het openbaar. Ik vraag aan de mensen die Patrice kennen en weten dat hij echt goed werk levert op La HOrre om mee te doen aan deze petitie. Tot nu toe mag ik niet klagen over het animo. Voor diegene bedankt, IN NAAM VAN DE KARPERS OP LA HORRE!

Ik vraag nogmaals hierop niet anders te reageren dan daar waarvoor dit bericht bedoeld is, dus in m'n privebox.

Ik wil hiermee alles behalve weer zo'n welles-nietes topic te zien krijgen. Begin anders een aparte topic met je eigen ideeen en verwijten.

PS: ook ik wacht met smart op de KSN betaalwater-inventarris. Het gaat mij hier niet om het feit La Horre maar over een man die er alles aan heeft gedaan om de vissen aldaar in de conditie te behouden zoals ze nu "nog" zijn. Dat werk heeft hij gewoon klasse gedaan! Ik wou dat er ten aanzien van de karpers meer beheerders waren zoals hij.

M.vr.gr.
Bart Janssen

_________________
FM-Baits. Daar houden de karpers van!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2002-09-30 23:23 ]</font>
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

01-10-2002 00:22

Op 2002-09-30 23:14, schreef Bart Janssen:
Heren ik vraag hier geen reactie in het openbaar. Ik vraag aan de mensen die Patrice kennen en weten dat hij echt goed werk levert op La HOrre om mee te doen aan deze petitie. Ik vraag nogmaals hierop niet anders te reageren dan daar waarvoor dit bericht bedoeld is, dus in m'n privebox.

PS: ook ik wacht met smart op de KSN betaalwater-inventarris. Het gaat mij hier niet om het feit La Horre maar over een man die er alles aan heeft gedaan om de vissen aldaar in de conditie te behouden zoals ze nu "nog" zijn. Dat werk heeft hij gewoon klasse gedaan! Ik wou dat er ten aanzien van de karpers meer beheerders waren zoals hij.



Bart, jij zei dat zegt dat daar de karpers in conditie zijn? Maar ik heb verschillende keren gelezen dat er op dat water veel ste veel karper zat, zodat ze moeten leven van de vissers. Of is dat bericht niet terecht?

Ik snap trouwels goed wat je bedoelt met deze topic. En dit is ook geen aanval, helemaal niet. Ik zelf ben niet op La Horror gevist/geweest dus misschien lul ik wel wat raak. La Horror Zo wordt het toch door sommige vissers benoemd ofniet?


MVG J0H@N
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

01-10-2002 00:42

Bart.

Ondanks dat jij geen openbare discussie wil op dit forum, reageer ik toch nog even.
Ik heb al meerdere klachten gelezen op het internet over Patrice de Verschrikkelijke en ik wens alle (overduidelijk foute) betaalwatervissers nog veel ergere Patricen toe, maar het getuigt wel van hypocretie van de bovenste plank om medelijden te vragen met een uitbater/beheerder van het rottigste betaalwater wat er is, i.p.v. een petitie om de uitgebuite, gestolen, gemartelde, kansloze en vetgemeste karpers hun vrijheid terug te geven.

Ik zou jouw slogan dan ook maar eens veranderen in:
Vrijheid. Daar houden de karpers van!
of:
Fair Play. Daar houden de karpers van!

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij wat Aart al schreef.


Met onbeheerste groet,


Mike
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

01-10-2002 10:18

HPE,

Ik heb veel onthaakmatten gezien die zo dik waren als een zakdoek. Wat heeft het er trouwens mee te maken dat 5 jaar geleden bijna niemand het gebruikte? Nu doet men dat wel toch!
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

01-10-2002 11:40

Er zijn dus mensen die niet weten hoe ze met een karper om moeten gaan. Dan toch liever met onthaakmat dan zonder.
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

01-10-2002 14:53

HP lul niet zo dom iedereen moet een mat gebruiken van tempex dit moet net als in frankrijk ook bij ons worden verplicht. Of je nou kan vissen of niet. Trouwens zonder mat kan je een karper helemaal niet de behandeling geven die vereist is.

Kan je eigenlijk wel vissen of alleen maar topics beantwoorden.
Met ergerende groet wim :evil:
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

01-10-2002 14:54

Oja maar je hebt inplaats van 607 nou al 608 berichten na bravo hoor.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

01-10-2002 15:06

Hans Peter,

Waarom bij elke vraag / discussie een wedervraag??

Volgens mij ga je zo je doel voorbij, in plaats van mensen tot denken aan zetten, ga je mensen irriteren, waarop men nodeloze discussies krijgt die totaal niets met het onderwerp te maken hebben (bijv. aantal postings...)

Betaalwater vissers willen niet nadenken over het onderwerp, die denken alleen aan het eigen belang...... en dat geld net zo goed voor Bart Janssen. Waarschijnlijk kon jij als een van de weinige met de fuhrer van La Horror op schieten........

Met niet wederkerige vraag beantwoordende groet,

Kiron
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-10-2002 15:40

(Off-topic) Scherp commentaar Kiron! 100% mee eens!

Gr.

Martijn
Cor Blokhof

01-10-2002 15:51

Hallo,

Ik denk dat HPE bedoelt dat als mensen al geen haak er uit kunnen halen dat beter eerst kunnen gaan leren.

Want ook al heeft iedereen een onthaakmat en er zijn van die figuren bij die een haak er niet uit kunne halen slopen ze nog de bek van de vis.

Waarom komt er eigenlijk geen verplichting op weerhaakloos vissen

Gegroet,

Cor
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

01-10-2002 16:31

Stefan.

Yeps.
Ik draag een bril en geen haar :grin:
Kom maar even bij me langs, want ik ken inmiddels meer namen dan gezichten.

Tot zaterdag,


Mike
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

01-10-2002 16:39

Oh ja Bart.

Quote:
Als dit niet veranderd wordt is het binnen een jaar gedaan met de mooie gezonde vissen op La Horre.
Unquote.

Als dit wel veranderd duurt het alleen maar iets langer voor het gedaan is met de mooie gezonde vissen op La Horre.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-10-2002 17:28

Heren,

De discussies gaan altijd een beetje door elkaar lopen als het over betaalwater gaat. Ik zie geen enkel verschil tussen een karpervisser die ongeïnteresseerd is in het welzijn van karper op welk water dan ook, anders dan dat de kans om een karper te vangen groter zal zijn dan op de sommige andere wateren. Op een betaalwater duurt het gestuntel een week en op vrij water kunnen ze de boel jaren lopen te verzieken. Naar de aantallen karpers die daar de dupe van zijn kan ik slechts raden. Wellicht wordt het dan toch tijd voor een karperbrevet. Helaas zal dat niemand beletten om in Frankrijk te gaan vissen. Een proeve van bekwaamheid wellicht voor je op betaalwater mag vissen?

Verder loert de dierenbescherming ook nog mee, zodat we wel wat voorzichtiger mogen zijn met onze uitspraken. Voor hen geld nog altijd dat een gevangen vis per definitie dood gaat, ondanks dat deze wordt teruggezet. Maak de dierenbeschermers maar eens duidelijk dat het niet zo is met dit soort verhalen. Als we niet uitkijken graven we helaas ons eigen graf zo.

Verder houd ik me niet bezig met het personeelsbeleid van een betaalwater of welk ander bedrijf dan ook. Zodra je het voor jezelf onmogelijk hebt gemaakt bij een baas is de relatie zodanig verstoord dat er helaas geen weg terug kan zijn.

Groeten, Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-10-01 18:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-10-01 18:24 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-10-2002 00:04

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als iedereen alleen nog maar leest en niet meer post, 'K denk dat 't er niet leuker op wordt. Ik betrap mezelf er alleen ook wel eens op, dan zit ik te typen en dan denk ik, "Tjee, waarom antwoordt ik hier eigenlijk op."

Ik ben wel wat kritischer geworden de laatste tijd over waar ik op post, maar als je gewoon graag op het forum over je favo hoobby rondsurft is daar niks mis mee vind ik.

En dat verhaaltje van dat sommigen meer tijd op het forum zitten dan aan de waterkant is ook bullshit. Als je namelijk doordeweeks hartstikke druk bent, maar je hebt in de pauze op school of werk wel ff tijd om wat te surfen, of 's avonds tussen het huiswerk of ga zo maar door, dan betekent dat niet dat je de hele dag achter je beeldscherm zit!

Helemaal off-topic, maar dat was deze discussie toch al...

Sjoerd
Martijn Verbrugge
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-09-2002 02:00

02-10-2002 09:42

Op 2002-10-01 15:06, schreef Kiron Zaal:
Hans Peter,

Waarschijnlijk kon jij als een van de weinige met de fuhrer van La Horror op schieten........

Kiron


Luister Kiron,

Jij met je "schat" aan levenservaring zou toch moeten weten dat je dit soort bullshit beeldspraken voor je moet houden. Er zijn mensen die WO2 wel hebben meegemaakt en er niet op zitten te wachten dat je dit soort uitspraken doet.

Martijn
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

02-10-2002 10:06

Martijn,

Ik gebruik deze cynische beeldspraak om de ernst van de zaak aan te geven.........

Om er nog maar eentje te geven:
in de kampen werden mensen samengepropt,
in de betaalwateren worden karpers samengepropt.
In de kampen werden mensen slecht en wreed behandelt
IN de betaalwateren worden karpers slecht en wreed behandelt.
In de kampen stierven mensen,
in de betaalwateren stierven karpers.

Mijn excuses voor het feit dat ik het leven van een karper evenhoog inschat als dat van een mens.

Met groet,

Ps, In bovenstaande posting van Martijn lijkt het alsof ik Hans Peter aanval, dit is uiteraard niet het geval. Martijn, heb je dat bewust gedaan???