Gebied rond de Seine

Plaats reactie
patrick panis
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00
Locatie: Strijen

28-04-2006 17:13

Hallo, ik ben lang op zoek geweest naar een water om naartoe te gaan. Mijn oog is gevallen op de Seine, onder Rouen. Nu wilde ik graag weten of je ook kunt nachtvissen in de wateren eromheen. Ik zag dat bepaalde water(tjes) wel in verbinding staan met de Seine. Mijn aandacht richt zich op Bernieres-sur-Seine en het water rondom La Garenne. Op de site van de visfederaties kon ik eigenlijk niet veel wijs worden, daar ik ook de exacte namen van deze wateren niet weet. Kan iemand mij hier mee helpen? Graag per pb. Bij voorbaat dank,
Groet,
Patrick
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

28-04-2006 17:56

Ga volgende week ook die kant op dus ben ook wel nieuwsgierig. Veel plassen water rond om de seine.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-04-2006 10:28

Patrick,

In het gebied dat jij noemt heb je een heleboel privé water. Nee, geen commerciële toestanden maar gewoon wateren van een club. Ik denk dat als je daar gewoon je vraag neerlegt of je eventueel op hun water mag nachtvissen het antwoord wel eens positief zou kunnen zijn.

Andere putten zijn gewoon vrij om te bevissen. Ik heb, toen ik er op de Seine gevist heb, met een aantal Gendarme gesproken. Veel wijzer werd ik er niet van. Deze vertelden mij dat ze zich niet echt met de visserij bezig hielden en zij vonden het zelfs wel heel apart dat wij vanuit Nederland bij hun kwamen vissen.

In Les Andelys zit een jacht/hengelsportzaak. Volgens de eigenaresse mag je in het hele gebied, en dus ook de in rechtstreekse verbinding staande putten, nachtvissen. Ik heb echter in 2003 ook contact gehand met jongens die er op de putten visten en zij zijn meerdere keren door de Garde du Pêche weggestuurd. Overigens zonder proces-verbaal of andere vervelende dingen.

Het gebied is nog maagdelijk te noemen dus ook de overlast van karpervissers kent men er eigenlijk (nog) niet. Dat scheelt echt heel veel.

Een put in de buurt die echt de moeite waard is om eens nader te bekijken is Les Deux Amantes (o.i.d.). Deze zeer grote put ligt bij het plaatsje Poses.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

29-04-2006 11:04

Top Arno na jouw verhaal op mijn frankrijk topic. Ben ik me gaan richten op deze streek. Ga woensdag nacht rijden en ga voor de seine. maar het water waar jij het over hebt is me ook opgevallen :o . Als er op deze meren plekken zijn waar weinig water staat dan lijkt me dat in dit jaargetij bingo. En wie weet Patrick komen we mekaar wel tegen of ga je niet volgende week?

Succes in ieder geval en Arno thanks.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

29-04-2006 11:05

By the way Arno er zit een tabacsschop vlak aan de seine ( bij andelys ) kun je daar je vergunning halen of moet je in Andelys zelf zijn?
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-04-2006 12:47

Tom,

Ik heb toen bijna 2 uur rond gereden voor een vergunning. In Les Andelys was de hengelsportzaak gesloten en de Bar Tabac er tegenover had geen vergunningen. Je kon er wel flink gokken op van alles en nog wat. In het plaatsje Pont Mort(lugubere naam overigens) zit een Bar Tabac die wel vergunningen heeft. Ik raad je aan om daar rechtstreeks naartoe te rijden. Die bar zit aan de doorgaande weg en kan je dus niet missen.



Ik wens je veel succes in regio en hoor graag hoe het je vergaan is.

Arno.
Laatst gewijzigd door Arno Spruit op 30-04-2006 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
patrick panis
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00
Locatie: Strijen

29-04-2006 12:52

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb dit gebied inderdaad ook uitgekozen omdat ik niet op zoek ben naar water waar heel karpervissend Nederland ook zit. Nu zit het met mijn kennis van de taal wel goed dus dan ga ik ter plaatse inderdaad maar het een en ander uitzoeken. Tom, kun je me wellicht per PB laten weten wat jou ervaringen zijn geweest? Ik ga namelijk de 2e week van mei.

Groeten , Patrick
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

29-04-2006 12:57

Prima Patrick je hoort van me. By the way ben er maandag 9 mei ook nog hoor. Dus wie weet tref ik je daar nog hoewel dat wel heel toevallig zal zijn.

Succes
patrick panis
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00
Locatie: Strijen

29-04-2006 13:18

Okey, super Tom. Ik ga de nacht van 12 op 13 mei rijden. In ieder geval heel veel succes. Ik ben benieuwd.

Groeten, Patrick
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

08-05-2006 20:52

Beste Patrick ben net terug uit France. We hebben 5 dagen gevist op 2 stekken in de seine. ( bij Avenlys en Porte morte ). Op de 2e dag een karper van 19 pond en voor de rest alle dagen niets. Kwamen twee andere nederlanders tegen die op stekken jacht waren met de boot en die zagen veel karpers paai gedrag vertonen ( zelf ook gezien op ondieper water). Niet best dus maar wel een ervaring rijker. De stekken zijn niet voor het oprapen en je moet via zand en kiezelwegen zoeken en nog eens zoeken. De stekken bij Avenlys zijn puur smerig ( troep, bierflesjes enz gaan we dus niet zitten. Alle meren \rond de seine mag je niet op nachtvissen en sommige mag je helemaal niet op vissen. Sommige moet je bijbetalen ( prive ). In anvelys kun je je vergunning halen bij speelgoedzaak Jakadi vlak achter het grote parkeerterein in het centrum. Als tip wil ik je meegeven zoek ondiepe stukken ( is moeilijk ) met harde bodem. Het gedeelte bij porte morte is prachtig maar staat veel water ( tusen de 4 en 8 meter ) mooi voor het najaar maar de verkeerde keuze nu. De stroming viel mee 140 gram bleef redelijk liggen wil je verder vissen is 200 gram aan te raden. Zakken en rotzooi hangt regelmatig aan je lijnen ( maandverband en condooms ook).
We kwamen op de terugweg langs de Somme en dit zag er overigens ook schitterend uit en is een stuk dichterbij. Nou ik wens je heel veel succes en laat nog wat van je horen. Wij zijn een ervaring rijker en hebben ondanks de slechte vangst toch genoten van het prachtige water en de omgeving.

Succes
patrick panis
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00
Locatie: Strijen

09-05-2006 09:05

Hoi Tom, dat valt tegen dan. Het meer waar Arno naar verwees mocht je ook niet vissen dan? Het is niet anders, maar we houden dan in ieder geval de Somme nog in het achterhoofd. Valt me wel tegen dat er niet op de andere meren gevist mocht worden maar helaas. Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Gebruikersavatar
charles verhoeven
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-04-2002 02:00

09-05-2006 09:47

Een put in de buurt die echt de moeite waard is om eens nader te bekijken is Les Deux Amantes (o.i.d.). Deze zeer grote put ligt bij het plaatsje Poses.


Wij hebben hier een paar jaar geleden gevist. Je moet een extra zegel bijkopen bij de receptie van deze (recreatie)plas.

Het is een groot water, maar niet erg diep.
Niet alle oevers zijn goed te bereiken wat jammer is want de vis volgt hier zeer duidelijk de wind. Karperbestand is niet zeer groot maar wel veel mooie vissen. We hebben daar gesproken met een franse karpervisser en foto's gezien. Toch wel een moeilijk en taai water.

Officieel mag er s,nachts niet gevist worden, er mag zelfs niemand op het terrein verblijven. Het terrein gaat sávonds dicht. Wij zaten daar met 4 man en kregen sávonds bezoek van de bewakingsdienst, deze deden niet moeilijk en we konden blijven zitten. De fransman waarschuwde ons dat het echt streng verboden was om te nachtvissen, hij deed (durfde) dit dus niet, bang voor een boete.

Verder hebben we op de seine gevist, zoek in het voorjaar de ondiepe stukken en de lelievelden. Er zit volop karper.

Vergunning kan je halen in Louviers, in een zijstraat van het marktplein bij een hengsportzaak. Hier hangen veel mooie foto's van mooie karpers.

P.S. mocht je gaan vissen op les 2 amantes, vergeet de muggenolie niet, ik heb nog nooit zón grote zwermen met muggen gezien :roll:
patrick panis
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00
Locatie: Strijen

09-05-2006 11:47

Bedankt voor de reacties. We gaan gewoon rijden, eerst maar eens zoeken naar leuke stekken en houden de Somme in het achterhoofd. Tom, heb jij niet op de stukken gevist die aan de Seine vast liggen? Of was het nachtvissen daar ook verboden?
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

09-05-2006 17:20

Los van alle verhalen maar op het grote meer van posses mag je niet ik herhaal niet nachtvissen. En inderdaad zijn er voor bepaalde meren zegels te koop om daar te mogen vissen. Richting posses heb je een meer die een uitloop heeft in de seine. Dit kanaal zag er erug mooi uit met een stek even naast de brug. ( stijl naar beneden landweg met de auto ). Helaas zat er een fransoos te vissen en ik weet ook niet hoeveel water er staat. Nogmaals ik zelf zal nooit ergens gaan zitten waar het niet mag want ze nemen zo al je spullen in. Nou vang de biggen patrick en laat nog wat van je horen.

Succes
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-05-2006 08:14

Hoi Tom,

Jammer dat je niet meer gevangen hebt. Maar goed het blijft een lastig jaargetijde dat voorjaar. Smerig, ja dat kan het er idd zijn. Toch heb je bij Les Andelys een paar mooie relatief schone oeverstukken. Je zal er alleen wel naar moeten zoeken.

Als je niet persé hoeft/moet nachtvissen dan bieden de plassen dus wel degelijk een uitkomst. In deze periode komen veel aanbeten sowieso overdag dus die paar uurtjes in die nacht kun je wel missen. Tevens zou je zelfs een stek op kunnen bouwen waar het 's nachts rustig is.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

10-05-2006 14:48

Dat klopt Arno hebben we nog over nagedacht maar we hadden natuurlijk maar 5 dagen. We zaten zelfs nog in dubio om overdag op een plas te vissen en snachts 100 meter verderop in de seine. Ik kwam klemte zitten met de auto :oops: dus dat was niet zo,n goed plan. Verkeerde plek op de verkeerde tijd maar ja laten we eerlijk zijn het is niet al tijd die pot goud he. Maar de omgeving en het avontuur vergoed een hoop hoor. Des al niet te min heb ik geen spijt gehad van de trip maar de volgende keer ga ik voor een rivier dichter bij huis. ( somme, oise ). Het rivier vissen zelf vond ik een grote uitdaging en is zeker een vervolg waard.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

21-05-2006 11:41

En Patrick al terug man ben nieuwsgierig.

Tjuus
patrick panis
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00
Locatie: Strijen

22-05-2006 11:12

Hoi Tom, ik had je nog een PB gestuurd. Maar inderdaad, ben weer terug van Frankrijk. Je had geen woord gelogen wat het zoeken naar stekken betreft, ik geloof dat we elk zandpaadje en elke hobbel en kuil in die streek wel hebben gehad. Het vissen op de rivier was niet echt een succes, veel vuil in de lijnen en in totaal maar 3 kleine vissen tot 10 pond. Laatste paar dagen hadden we op een meer zitten vissen naast dat nachtvisputje (Paradis heette dat). Dit sloot aan op de Seine maar je mocht er niet nachtvissen. We zagen daar in die uitmonding de karper gewoon zwemmen maar ze hadden geen enkele zin om te bijten. Wellicht was dit ook te wijten aan het warme weer, was elke dag warm en benauwd. Ondanks de tegenvallende resultaten toch een mooie ervaring. Wat wij persoonlijk wel jammer vonden is dat er op al die mooie meren die er in de omgeving liggen niet mocht worden genacht. Vooral bij Poses lagen 2 mooie wateren (Lac du Mesnil en Les deux Amantes). We mochten wel bij een Fransman in zn tuin overnachten en dan gaan vissen de dag erna maar dit zagen we niet zitten. ook zijn we nog langs de Somme gereden maar dit vond ik persoonlijk minder hebben dan de Seine, maar ja, ieder zijn mening natuurlijk.
Groet, Patrick
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

28-05-2006 18:25

He patrick, heb wat problemen met mijn email dus ik heb je pb niet ontvangen. Ook niet echt getroffen dus, het blijft moeilijk in de rivier maar wel een ervaring rijker en een mooie omgeving. Inderdaad in het meer vlakbij les andelys zie je ze gewoon zwemmen maar vangen???
Ik ben gelukkig beloond met een absurde sezie in nederland waar ik mijn pr heb verbeterd met een schitterende leder. Volgens mij heeft mijn thuiswater even laten zien dat ik niet zo ver weg had moeten gaan :wink: .
En wat betreft de somme ik heb deze rivier alleen vanaf afstand gezien hoor en toen zag het er wel aardig uit.

Nou succes in hollandaise.

Tjuus

Tom
Plaats reactie