frankrijk geweest?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

11-04-2006 21:25

hey mannen,

Ik zit volgende week in frankrijk, zijn er al mensen weg geweest?
ben benieuwd wat nu gemiddeld de watertemperatuur is in noord frankrijk en of ze al "los" zijn. Dan ben ik mischien een beetje gerust ben namelijk bang dat het water nog een beetje aan de koude kant zal zijn.

gr wim.
To The Boat!
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

11-04-2006 22:27

Ben vorige week bij Toul geweest. Drie dagen en twee nachten. Het vroor in de nacht 5 graden. Gelukkig had ik een 5 season slaapzak en een warme muts anders had mijn kop er zowat afgevroren. Had 7 Karpers (allemaal midden in de nacht en 11 Steuren (allemaal in de ochtend). Dat was een hele belevenis. Had die nog nooit gevangen en mijn landingsnet was te klein. Misschien net op een plek gezeten waar ze zich verzamelden voor de paai? Vreemd genoeg ook acht lossers waarvan, aan de hengel te voelen, er dacht ik 3 van een Karper waren. Erg vreemd want of ik nou afwachte of super snel reageerde, dat maakte niet uit. Mogelijk ook dat de haak niet goed in de keiharde bek van een Steur pakte. Die Steuren pakte ik overigens vrijwel allemaal op een visboilie, 4 Karpers op een winterboilie en 3 op een fruitboilie.
Op de rivier was het water nog ijskoud door het smeltwater, zelfs de vis voelde aan als een ijklomp. Op afgesloten wateren zal de temperatuur van het water wel snel oplopen. Ik had die 2 dagen zon en 15 en 19 graden.
M.vr.gr,

Theo.
jan van kranenburg

12-04-2006 02:06

Mooi om te lezen. Zou je eigenlijk wat meer over moeten vertellen.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-04-2006 20:58

Ook net terug uit zuid Frankrijk,

knallend zomer weer, vis helemaal los en redelijk in de paai.
midden en noord frankrijk nog bar koud gemiddelde temperaturen schomelen beetje tussen 7 a 11 graden (ligt aan het type water uiteraard hoe groot, diep ect)

Zeker het noorden van Frankrijk is 'denk' ik nog te koud dus de vis zal nog niet los zijn.

Mvg
Alex Poot
Gebruikersavatar
molzer emil
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-03-2006 09:40
Locatie: enschede
Contacteer:

17-04-2006 21:25

hoi,inderdaad het ligt er aan waar je naar toe gaat maar de vis is nog niet los verschillende maten zitten er nu.De ene zit op een betaalwater en vangt zich helemaal lam brocard en de andere zit op putten en rivieren in het noorden ook maar wordt maar enkele vis gevangen,en indrdaad de watertempatuur is daar ook nog maar 11gr.hopelijk over twee weken beter want dan ga ik.
gr,emil

http://www.carpteamenschede.nl
Plaats reactie