Lac du Crescent

Plaats reactie
Jeroen Busscher
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-04-2006 11:06
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

11-04-2006 11:34

Beste Karperaars,

Vanaf kleins af aan ben ik al bezig geweest met vissen. Sinds twee jaar geleden ben ik me meer gaan richten op het karpervissen. Vorig jaar heb ik samen met mijn vismaat een geslaagde eerste karpersessie op Lac St. Agnan gehad.

Ook dit jaar willen we van de zomer weer een weekje naar Frankrijk. We zijn al volop bezig om de nodige informatie te verzamelen. We reden vorig jaar langs Lac du Cresent en vonden dit een erg mooi water om eens een karpersessie op te houden. Via de site van Unpf zag ik dat er twee nachtviszones zijn.

Heeft er iemand nog extra info of ervaring over dit water?
Wanneer was de laaste vindage, is het er druk met toeristen en andere vissers, over wat voor een karperbestand beschikt dit water, is het moeilijk of juist heel makkelijk te bevissen.

Alle extra info is welkom
Martijn van der Wouden
Berichten: 10
Lid geworden op: 27-07-2005 16:05
Locatie: Leiden

11-04-2006 18:03

Hoi Jeroen,

ik heb er afgelopen najaar een dag of vijf gevist. Het is inderdaad een schitterend meer. We hebben zo'n twintig vissen gevangen met slechts enkele lage twintigers. Ook hoorden we van andere vissers die ruim een week visten dezelfde resultaten. Zoals ieder Frans stuwmeer betaamt wordt er wel gesproken over 20+ kg vissen, ze zullen er zeker zwemmen...

Je zit er heerlijk, kunt lekker je boot gebruiken en wij hebben geen last gehad van andere vissers. Het is een aanrader als je rustig wilt vissen, maar dit is voor mij geen water om naar Frankrijk af te reizen.

Groet Martijn
Koen Roeffaers
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-04-2005 14:31
Locatie: Hasselt (B)

12-04-2006 00:27

Hallo Martijn,

jij zei:
"Je zit er heerlijk, kunt lekker je boot gebruiken en wij hebben geen last gehad van andere vissers. Het is een aanrader als je rustig wilt vissen, maar dit is voor mij geen water om naar Frankrijk af te reizen. "

Waarom is dit water geen reden om naar Frankrijk af te reizen?
Ben gewoon zelf opzoek naar viswaters voor toekomstige vistrips.

greetz
Martijn van der Wouden
Berichten: 10
Lid geworden op: 27-07-2005 16:05
Locatie: Leiden

12-04-2006 18:33

Hoi Koen,

begrijp mij niet verkeerd, ik heb idd heerlijk ontspannen gevist. Maar op deze wijze kan ik eveneens zo vissen in Nederland. De reden dat iknaar Frankrijk is dat er buiten ontspanning en vakantie en reele kans moet zijn op een grote vis.

Groet
Koen Roeffaers
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-04-2005 14:31
Locatie: Hasselt (B)

12-04-2006 19:13

ok, ik snap het.

sfeer/rust+omgeving moet er zijn, maar het visbestand moet OK zijn,
maar ik lees dat jullie op 5 dagen enkele 20 ponders vingen:
"mooi, maar inderdaad niet het ultieme doel"

maar als er eveneens 20+kilo vissen rondzwemmen, dan zou ik denken
dat dat water toch nog potentieel heeft...
en als je in de jacht op de toppers in plaats van te blanken redelijk wat
20ponders kan vangen, heb je je al niet verveeld
... tenzij je graag wilde gaan uitslapen :lol: :lol:

Of twijfel je juist aan het waarheidsgehalte van de geruchten rond de 20+kg vissen.
Koen Roeffaers
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-04-2005 14:31
Locatie: Hasselt (B)

12-04-2006 19:18

Hallo Martijn,

voor alle duidelijkheid: ik ben gewoon benieuwd hè
't is niet dat ik jouw woorden in twijfel wil trekken of zo,
ben al blij dat er af en toe info te vergaren valt mbt Franse waters,
want dat loopt niet zo vlot, heb ik de indruk

Welke waters in Noord Frankrijk kunnen jou warm maken voor een trip?

ik ga met mijne vismaat van 22 tot 27 april naar Noord Frankrijk.
Lac de Vieilles Forges is een van de kanshebbers (zie ook andere postings van mij op dit forum)

greetz,
K
Martijn van der Wouden
Berichten: 10
Lid geworden op: 27-07-2005 16:05
Locatie: Leiden

12-04-2006 20:40

Hoi Koen,

je hebt het in de gaten: het is niet het ultieme doel :wink:

De wateren waar ik warm voor loop zijn toch de bekende wateren op dit forum. Ik ga graag naar dezelfde wateren. Op deze manier probeer ik de puzzelstukjes op de juiste plaats te laten vallen door het water beter te leren kennen. Wanneer ik iedere keer een nieuw water bezoek speelt de factor geluk mijns inziens een grotere rol.

Wat ik ook wel doe is enkele dagen naar mijn 'bekende' water af te reizen en eventueel enkele dagen pionieren. Hierdoor ben ik ook bij Crescent terecht gekomen. Op deze manier probeer ik mijn tijd zo goed mogelijk te besteden.

Ik heb voor mijzelf enkele 'eisen' aan een water: er moet een goed bestand vis op zitten en ik moet lekker mijn gang kunnen gaan. Dus geen gezeik met beperkt uitvaren of boot uberhaupt niet toegestaan.

Groet Martijn
Jeroen Busscher
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-04-2006 11:06
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

12-04-2006 22:16

Hey martijn,

Bedankt voor je info. Mooi dat iemand mijn beeld van het meer kan bevestigen!

Qua vangsten is het ongeveer hetzelfde als onze sessie vorig jaar op Lac St. Agnan. We hadden ook zo'n twintig vissen, waarvan een paar twintigers. De grootste was 27 pond.

Er waren daar alleen wel een hoop toeristen, die soms een beetje vervelend waren! Dacht al dat dat bij Crescent wel mee zou vallen.

Ik denk dat wij daar dit jaar eens een kijkje gaan nemen. Heb van andere vissers ook gehoord dat er een aantal grotere vissen zitten.
Dit is echter voor ons niet het belangrijste. We willen graag rustig vissen en lekker onze gang kunnen gaan.

Jij bent vast al vaker naar Frankrijk geweest! Begrijp dan wel dat je op een gegeven moment meer kans wil hebben op een grote vis. Dat zal bij ons ook vanzelf komen. We zullen ook proberen om naast het vissen nog even een dagje rond te rijden op zoek naar potentiele wateren voor volgend jaar.

Misschien heb je nog sugesties voor andere meren?

Groet,
Jeroen
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

13-04-2006 16:54

Hoe zit het met nachtvissen op cresent ( welke periode) en waar haal je vergunningen. Alle info is welkom.
Jeroen Busscher
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-04-2006 11:06
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

14-04-2006 15:51

Beste Tom,

Op de site http://www.peche-yonne.com vind je info over de regelemeten en nachtviszones.

Groeten,
Jeroen
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

15-04-2006 11:49

Thanks maar ik lees en versta geen woord frans!! Heb het boekje van Aart en weet dat je er nacht mag vissen. Ben op zoek naar info over waar ( dorpje ) haal ik mijn vergunning. Mijn maat is verleden jaar langs dit meer gereden en zag er goed uit.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-04-2006 21:59

Tom, in 2006 mag je daar op twee zones 's nachts vissen vanaf 20-5 tot 19-11. In Montigny zul je ongetwijfeld een vergunning kunnen kopen. Wil je precies weten waar je een vergunning kunt kopen dan moet je even een mailtje daarover sturen naar: contact@pecheyonne.com
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

16-04-2006 13:19

Das weer balen Aart want ik ga 4 mei al naar Frankrijk. Goed dat je het even meld want dat is dus weer veranderd t.o.v. jouw handige boekje. Wordt er niet makkelijker op want de drukke wateren wil ik juist links laten liggen. Cressent leek me een leuke uitdaging. Maar weer verder kijken of toch weer gokken op departement 60?

In ieder geval bedankt.
Jeroen Busscher
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-04-2006 11:06
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

21-04-2006 11:22

Zijn er nog andere karperaars die hun ervaring op dit meer willen delen?

En weet iemand toevallig meer over de vidange van 2005?

Ik hoor het graag

Groeten,
Jeroen
Leon Zuidgeest
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-11-2005 11:29
Locatie: Schiedam zh

05-09-2011 22:36

Beste mede vissers,

Zijn er nog mensen die hier de afgelopen jaren nog zijn geweest?
Ik ga het eind vd maand een week proberen op dit water met m'n maat.
Wie heeft er misschien wat info die dit zou willen delen?
Zijn vergunningen gewoon in omliggende dorpjes te verkrijgen?
Ik hoor het graag!!
Bedankt!


Mvgr Leon
Plaats reactie