Commercie in "de Karperwereld"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antoine Daemen
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

24-09-2002 08:50

Ben ik de enigste die dit opvalt?

Bijvoorbeeld het artikel van Frank Warrick.
Druipt dit artikel ook niet weer met een commerciele ondertoon ?
Hoezo?
Toeval dat er een levensgroot reclame-omslag is gewijt aan dynabait-products (lees Frank Warrick)op de achterzijde van de KW ?
Toeval dat er nog eens extra aandacht wordt besteed in een productenrubriek in de KW en is het dat ook louter toeval dat er nog eens een groot artikel over dit geschreven wordt door deze Frank?
Vind ik niet.
Ik vind dat dit te commercieel is, ook van het blad "de Karperwereld".
Het lijkt wel ofdat ze er geld voor krijgen om dit te plaatsen.
Bij bijna alle artikelen staan foto's van mensen die gesponsord zijn of worden uitgerekend die produkten aanbevolen.

Moet alles commercieel? Mensen weten heus wel wat of slecht is.
Penvissen.......da's pas echt karperen!!!
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

24-09-2002 09:21

Antoine,

Commercieel of niet, ik vond het een bijzonder aardig artikel van Frank W.
Tuurlijk schrijven dit soort mensen (lees karpervissers met een eigen produktenlijn) graag artikelen omdat dit extra promotie is, maar dat maakt toch niet uit. De advertenties HOEF je ook niet te lezen. Trouwens zonder advertenties zouden bladen als Dé Karperwereld en Karper nooit kunnen blijven bestaan.

Wat mij soms wel irriteert aan "gesponsorde schrijvers" is het te pas en te onpas gebruiken van merknamen. Vooral in het nieuwste (overigens verder schitterende) boek van Alijn wordt zijn aas (Solar Clubmix :wink: ) wel heel erg vaak genoemd.

Maar ach, dat nemen we toch op de koop toe. Zonder zulke mensen zouden de hoofdredacteurs NOG meer moeite moeten doen om hun bladen vol te krijgen...

Gr. Tinuz
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-09-2002 09:43

Antoine,

Maak je reclame voor jezelf, je post hetzelfde drie keer :smile:

Voor wat betreft de intenties van een tijdschrift, moet je als kritische consument je altijd blijven realiseren dat die een commercieel karakter heeft. Hun inkomen komt uit de verkoop van het blad en wordt ondersteund door advertenties. Slechts een verenigingsblad als dat van de KSN is amper commercieel. Overigens voert Dynabait al langer deze advertentie campagne op de achtercover van de Karperwereld. Uiteindelijk nu een artikel van Warwick over single hookbaits. Een goed informatief artikel over een fenomeen dat de laatste tijd in Engeland een ruime belangstelling geniet. Er zijn vele firma’s die nu single hookbaits in hun pakket hebben en ook de self-made kant wordt voorzien. Dus voldoende alternatieven en aan jou de keus. Je kunt nog steeds met single hookbaits gaan vissen zonder dat dit persé die Dynabaits zijn. Nee, ik zie er niets verkeerds in zo lang je zelf als consument maar kritisch blijft.

Overigens haal je de producten rubriek in de karperwereld aan. Inderdaad mag deze wel eens op de helling. Zo als zo veel producten rubrieken in tijdschriften drijft deze slechts op ingestuurde folders van producenten, zelfs zonder enige prijsindicatie. Eigen ervaring met de producten wordt er niet in verwerkt waardoor een en ander wel heel erg oppervlakkig wordt. Dat kan beter.

Groeten Kees
edwin mulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-09-2002 02:00

25-09-2002 13:07

je kunt niet zonder en niet met reclame
Plaats reactie