Betaalwater

Zwarte lijst "slechte" betaalwateren?

Ja, goede zet.
203
80%
Nee, betaalwateren deugen allemaal niet.
50
20%
 
Totaal aantal stemmen: 253
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

23-02-2007 18:54

Hoi Jan Peter,

Ik hoop dat je hem aanspreek op zijn manier van communiceren. Het gaat erom dat hij op zijn manier een vertaling geeft van wat hij van betaalwater vind. Het is wat mijbetreft niet zo dat alle jeugd die tegen is gelijk heeft.

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Guus Waterings
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-02-2007 12:03
Locatie: Oisterwijk

28-02-2007 12:24

Hallo hier allemaal, ik ben hier nieuw zoals jullie zien.

En ik heb het hele topic eens doorgeworsteld, en val werkelijk van de ene verbazing in de andere. Het begint eigenlijk al met de pol. Stel ik ben een voorstander van BTW dan kan ik dus niet stemmen en dat is raar.

Dan zijn er hier lieden die een lijst samenstellen die werkelijk nergens op gebaseerd is. Alleen maar op van horen zeggen en andere geruchten..

Let op ik ben geen fan van BTW maar ik heb er wel eens op gevist, voor de simpele reden dat ik mijn neefje van 12 een leuke visvakantie wilden bezorgen en dat is gelukt. Gewoon 2 keer per dag eten, mooie plek etc etc. Mijn prive visserij is niet van dien aard dat ik hem daar mee naar toe kon nemen dat is te extreem voor het ventje.

Aangezien er meer dan 500 BTW in la france zijn zal het wel in behoeft voorzien denk ik. En als je er op tegen bent ga je toch gewoon zoals ik NIET.

Groetjes Guus
if you are reading this i'ts about time to get back to work
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

28-02-2007 13:09

Hoi Guus welkom,

Wat ik vaak terug zie komen is het feit dat de beheerder er geld aan verdient en/of het feit dat er betaald moet worden om ergens te mogen vissen. Het overplaatsen van "grote vissen" op die betaalwateren is ook een topic, waar ik me wel in kan vinden, en bij sommige helaas praktijk van alle dag is. Verder ben ik het met jou eens, als je aan de slag wil zijn er genoeg mooie gelegeheden om dat, wel of niet, tegen betaling te doen.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Guus Waterings
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-02-2007 12:03
Locatie: Oisterwijk

28-02-2007 13:25

Hi Hans dank je voor het welkom,

Ja dat er geld mee verdiend word is duidelijk, vind ik ook niet erg. Ik verdien ook graag geld en het lieftst heel veel :D . Het overzetten van vissen daar gaan zoveel geruchten over, of ze allemaal waar zijn ik weet het niet. Maar indien waar is het verwerpelijk.

Kijk dat de commercie hierop inspringt is een logisch gevolg van vraag en aanbod. Ik ben wel een gaan vliegvissen op de Morrum in Zweden een stukje gepachte rivier 500 per week. De vissen zwemmen in hun natuurlijke habbitat maar of dat dan de oplossing is?? Er zijn in Frankrijk ook al rivieren waar je voor grof geld op weg geholpen kunt worden om er een karper aan de haak te slaan. Ik heb er allemaal niet zo'n moeite mee als het maar netjes gebeurd. want is een markt voor blijkt wel.

Tight lines m8
if you are reading this i'ts about time to get back to work
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

28-02-2007 21:04

Hey allen...

Na dit alles gelezen te hebben, het volgende...

Kan er op het forum niet gewoon een topic komen, waarin mensen hun ervaringen kunnen neerschrijven met BTW ? Niet zozeer over vangsten, stekken en grootte van vissen, maar meer wat betreft onderhoud van het water, de service, herkomst en staat van de vis. Op die manier krijg je een soort database over de verschillende BTW. Bezoekers kunnen dan zelf hun conclusies trekken.

Wanneer iemand dan naar een BTW vraagt, kun je hem daar naar toe verwijzen, ipv allerlei onnodige (vaak wat vervelende) antwoorden te geven. Zo'n forum zal moeten groeien, dat spreekt vanzelf. Beheerders hebben denk ik snel genoeg door wanneer het een soort advertentiepagina dreigt te worden.

En over de vrije tijd gesproken, wat ik eerder in dit topic zag...niet iedereen heeft zoveel tijd om langs de waterkant te gaan zitten, ik heb bv. ook nog 2 kleine kindertjes.....mijn tijd voor deze ontspannende hobby is schaars, en zo zullen er veel meer zijn die daar me kampen.
En ik kan dan meestal alleen in het weekend...

Ik ga nu voor de tweede keer naar Frankrijk (omgeving Panthier). Vorig jaar daar ook geweest, openbare wateren, alleen is nachtvissen daar verboden. Maar leuke restaurantjes en natuurlijk kaarten, risk mee !!
Meestal met 4 man, heerlijk ontspannen, en proberen een vis te vangen
(wat overigens bij alle 4 is gelukt). Hoe dit jaar zal verlopen is weer afwachten, maar dat is ook weer het leuke ervan...

Persoonlijk vind ik een BTW te duur, je kunt moeilijker verkassen, en meestal in je eigen tentje pitten (nu in huisje op camping) De kostprijs zal ongeveer hetzelfde zijn, maar ook op BTW heb je geen vangstgarantie. Maar wie weet kom ik er ooit ook wel een keer, en pas dan kan ik zeggen of het wat is voor mij persoonlijk of niet...

Ieder zijn keus, en daar komt bij dat, na speurwerk op internet, op enkele openbare wateren de veiligheid niet gegarandeerd wordt (inbraken in auto e.d.).

Wanneer je met Google Earth een beetje rondstruint, kom je vaak zeer interessante lacs en etangs tegen, waardoor je verder kunt gaan googlen naar de mogelijkheden....

En tot slot, gezien de afgelopen winter en zomer, is het over een paar jaar wellicht niet eens meer nodig naar Frankrijk te gaan....dan is het ook hier heerlijk een weekje te vertoeven :wink:

Just my 2 cents...
Jan Peter Teerling

28-02-2007 23:01

Kan er op het forum niet gewoon een topic komen, waarin mensen hun ervaringen kunnen neerschrijven met BTW ? Niet zozeer over vangsten, stekken en grootte van vissen, maar meer wat betreft onderhoud van het water, de service, herkomst en staat van de vis. Op die manier krijg je een soort database over de verschillende BTW. Bezoekers kunnen dan zelf hun conclusies trekken.

@Rob,
Als ik zou overwegen om naar een betaalwater ter gaan (neva nooit niet! maar stel) en ik zou hier die zogenaamde topic hier lezen over een bep. water,service is puik,vis ziet dr mooi uit en ben ook nog liefhebber van wittebonen in tometensaus.En besluit er heen te gaan,wie garandeerd mij dan dat de vis die er zwemt EERLIJK verkregen is?Waaraan kan ik zien dat de herkomst van de vis ok is?Moet er een soort van een 'ik ben een vis van de oorspronkelijke populatie' stempel op?Gaat de beheerder me het eerlijk vertellen,en zweren op zn vrouw haar blauwe ogen?

Het is een FEIT dat op het overgrote deel van die btw putten een belachelijk grote populatie zit van dikke vis.En dit komt niet van het vele voederen,ongetwijfeld zullen ze dr verder 'lekker' dik van worden maar dit terzijde.Als je klanten/vissers wil trekken zul je het hun aantrekkelijk moeten maken om uberhaupt te komen vissen.In 1e instantie zullen mensen een water uitzoeken,als er een goede kans is om een dikke vis te vangen,de zogenaamde pr/pb kriebels krijgen.In 2e instantie de sucondaire dingen (eten aan het water krijgen/toilet/douche etc. etc.)
En hoe verkrijg je snel en goedkoop grote/dikke vis...juist!

Hoe zou jij het vinden,als jou thuiswater opeens gesloten wordt,er een groot hek omheen gezet word en je moet dik betalen om er te vissen..?
Ik heb het te doen met een hoop van onze franse/buitenlandse karper collega's

Met niet betalende groet,
Jan Peter
Guus Waterings
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-02-2007 12:03
Locatie: Oisterwijk

28-02-2007 23:28

@jan-peter, wat je kunt doen is een andere stek opzoeken, lijkt me niet zo moeilijk in dat geval. Kijk hier lopen mekkeren helpt geen ene m...
Het is zo en geloof me het word nog erger, betekend dat ik dat dan leuk vind NEE, maar het is wel een feit. Kun je er iets aan doen Ja er niet gaan vissen en verder niet veel, er lopen er teveel rond die maar wat roepen en geruchten verspreiden die nergens op gebaseerd zijn dus een eerlijke data base??? echt niet
if you are reading this i'ts about time to get back to work
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

01-03-2007 00:50

@ JP

Denk nog steeds dat er in Frankrijk veel meer openbaar water is dan BTW...dus medelijden heb ik niet zo zeer...de Fransen weten de stekken wel te vinden....

Wellicht ook iets meer vertrouwen hebben op je mede-forumgebruikers hier..ik denk dat een groot percentage best objectief kan beoordelen...
Zeker de frequente bezoekers...

Die gasten die er maling aan hebben hoe er met de vis wordt omgesprongen gaan toch wel om zsm "een dikke vis" te vangen...

Begrijp me goed, zolang ik op openbaar water kan vissen vind ik dit prima en zou ik niets anders willen, het blijft m.i. toch spannender en natuurlijker. Jij suggereert dat het overgrote deel op een "zwarte lijst" zou komen te staan. Welnu, dat vraag ik me af, waar baseer je dat op (ervaring ?) en hoe komt iemand dat te weten dan ?
Juist, via een forum o.i.d.

Maar als er hier nooit iets over geschreven mag worden, blijft het giswerk, veronderstellen enz.
Maar maak dan hard dat er iets fout is, of juist het tegenovergestelde....

Maar ok, er zal wel geen plaats voor zijn, het maakt mij verder ook niet uit, ik heb ook verder niets met BTW, het was maar een suggestie,een spontane oprisping, omdat er schijnbaar toch wel een behoefte aan is, en ik dacht dat je op die manier mensen wel het juiste advies zou kunnen geven, om te voorkomen dat ze op "foute" wateren terecht komen....

Gr. Rob
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

01-03-2007 10:14

@ JP

Ik vind het wel jammer dat je alle wateren en alle vissers over 1 kam scheert. Mijn vrouw wil wel mee vissen, maar niet op een stretcher slapen, kunnen douchen, in haar (bijna) blote kont in de zon kunnen liggen zonder dat ze lastig wordt gevallen door (kwijlende) medevissers, maar vooral veiligheid en rust.
Er zit dan voor mij maar 1 ding op; een klein domeintje afhuren incl luxe bungalow enz, kost wat maar dan heb je ook wat, en je hebt natuurlijk geen problemen met verkassen :D . Ik snap ook dat dat niet voor iedereen weggelegd is, maar met een 60 urige werkweek, na 15 jaar studie, veroorloof ik mij dat. Veel bekende van het water raadde mij af daar te gaan vissen vanwege de vele pootvis van <5kg. Ik ga voor de luxe en comfort en niet voor de grote vissen en we hebben er een heerlijke week gehad. Doordat ik 2 dagen met griep op bed heb gelegen :cry: , heb ik in totaal 75 uur kunnen vissen, 69 runs had, 36 vissen <5kg , 14 < dan 10kg, 14 vissen < dan 12,5kg en 1 van 14kg en een beetje. Er zwemmen maar 4 vissen boven de 15+, maar dat is voor mij geen reden om niet van onze hobby te genieten.

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Jan Peter Teerling

01-03-2007 13:57

@Guus,
Dan maar een ander water opzoeken,neem aan dat dat betrekking heeft op dat je thuiswater een btw wordt.Is soms makkelijker gezegt dan gedaan,je zult maar minderjarig zijn,dus geen rijbewijs,en niks verder in de buurt hebben om op terug te vallen.

Je zult maar net al een tijd op jacht zijn,op die "ene vis" die je al ontkomt
Bijv. Skup in A. Danau zijn geval.En je water gaat dicht en word een btw..
Zo kan in nog wel even doorgaan...

Zo als je uit mijn eerdere posting hebt kunnen uitmaken,ben ik idd van mening dat een eerlijke database een illusie is.Er niks tegen kunnen doen behalve er niet vissen ben ik niet met je eens,zijn genoeg forum gebruikers hier die twijfelen,als ik er 1 met mijn posting van weerhoud om niet te gaan,is het niet voor niks geweest.

@Rob,
Ik denk dat jij persoonlijk anders praat als jou thuiswater,waar je lekker je ding kunt doen en een mooi bestand zwemt en je lekker in de natuur zit in ene dicht gaat en btw word.

Wat betreft vertrouwen in mijn mede forum gebruikers kan ik je zeggen dat ik hoop dat ze zullen inzien dat dit fenomeen btw op de lange termijn de nekslag voor onze hobby kan worden.Nogmaals een bep. btw kan op het ene moment een goed beheerd water zijn waar alles goed geregeld is en een natuurlijk bestand zwemt.Maar wie zegt dat dat na een jaar nog zo is...Hoe ga je zulke dingen controleren?Geld wint het uiteindelijk toch van gezond verstand,hoe meer dikke/grote vis hoe meer vissers..Need i say more..? Straks moeten we alle dikke vissen gaan chippen,om zo hun oorspronkelijke plek van herkomst te kunnen traceren...

@Hans,
Een ieder moet voor zich zelf weten,hoe en waar hij gaat vissen.Ik leef gelukkig in een vrij land waar ik mijn mening mag ventileren,hoe ik over het 'fenomeen' btw denk.

Als jij denkt dat er in heel Frankrijk/Italie of een ander buitenlands (karper)land geen plekje is waar jij een huisje aan een niet btw kunt huren met enig comfort voor jou en de vrouw,heb je het mis.Dat jij geen tijd of zin in hebt om het een en ander uit te zoeken en het gooit op

" Mijn vrouw wil wel mee vissen, maar niet op een stretcher slapen, kunnen douchen, in haar (bijna) blote kont in de zon kunnen liggen zonder dat ze lastig wordt gevallen door (kwijlende) medevissers, maar vooral veiligheid en rust. "

is een ander verhaal.

Je 'verklaring'dat je het werd afgeraden omdat er alleen maar kleine vis zat,en er toch heen bent gegaan en alleen pootvis hebt gevangen is naar mijn inziens jezelf te kort doen.Je kunt immers best voor allebei gaan, comfort&kans op een leuke vis zonder er een domein voor af te hoeven huren.Lang leve het internet!

Nogmaals dit is mijn persoonlijke mening,iedereen moet voor zich zelf maar uitmaken hoe en wat ze doen.Vissen is voor mij vrijheid,en dan heb ik geen zin om me weer aan allerlei regels en beperkingen te houden buiten de gewone regels om,mtb tot stekkeuze,gevlochten lijnen,weerhaken etc etc.

Met vrije groet,
Jan Peter
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

01-03-2007 15:01

Ja Jan Peter, ik begrijp ook jouw standpunten want naast dit woon ik aan een rivier waar ik met veel plezier in vis dus uiteindelijk zijn er een paar dingen die ons allen bind; de liefde en de zorg voor onze vis 8)

Groet,
Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

01-03-2007 19:59

@ JP

Ik snap je betoog ook wel, maar waar het op neer komt is dat je ipv doodzwijgen, beter met tips, ervaringen kunt komen, wellicht voorkom je daardoor zaken waar je je juist zorgen om maakt....

@ Hans

En mun vrouw in de blote kont, nah, dan komt er van vissen weinig.... :oops:
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

01-03-2007 20:55

Hoi Rob,

Dat is een kwestie van temmen :D


Leuke website heb je ga ik eens van het weekend rustig bekijken.

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

01-03-2007 20:58

Dank je... :wink:

Ben er nog mee bezig, maar tijd ontbreekt me laatste tijd weer even...
Gebruikersavatar
Frans Kooiman
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-02-2007 12:46
Locatie: hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

25-08-2008 14:40

Ruben Niphuis schreef:Ik vind het wel een goed idee omdat je dan ook kan praten op het board over de goede betaal water want er zitten een hele boel goed tussen.
want als je geen goed secvice krijgt moet je die wateren op de lijst zetten
bijvoorbeeld geen douce&wc en als er geen beheerder's enz....


Groetjes Ruben Niphuis


Misschien een beetje laat, maar kwam deze tegen en MOEST er gewoon op reageren. Vindt het een prima idee om meningen en ervaringen (hoe goed of slecht ook) te delen op een forum zoals deze. Laat ik dat even voorop stellen.

Ik kan van mezelf zeggen dat ik een zeer fanatieke karpervisser ben en altijd het beste met de karper voor heb. Sterker nog..ik pleit al jaren voor een goede voorlichting vanuit de "grote" mensen achter karperwereld o.i.d. zodat beginnende karpervissers goed voorbereidt aan de waterkant komen en we nog jaren kunnen genieten van de schoonheid in onze wateren.

NU even terug naar het onderwerp..betaalwateren zijn voor mensen met weinig tijd (iets waar ikzelf hevig aan lijdt) ideaal! Helaas zijn er genoeg btw waar een dramatisch beleidt gevoert wordt en deze moeten dan ook zeker bekend gemaakt worden. Dit kan gerealiseerd worden door het delen van je ervaringen. Dat er altijd mensen zijn die het anders ervaren is logisch. Maar laten we daar niet moeilijk over door blijven discusieren. totaal zinloos denk ik.

Ik ben al naar diverse btw geweest en heb goede en slechte ervaringen opgedaan. Etang Remy heeft op mij een zeer goede indruk gemaakt. Allemaal prachtvissen welke erg sterk bleken te zijn. je kunt er van een prachtige natuur genieten zoals ik op niet veel andere wateren heb gezien. Écht super. De beheerder Paul heeft een generatielangen ervaring in het kweken van karpers. Ik geloof écht niet dat er op zijn wateren gestolen vissen rondzwemmen. Sterker nog...hij doet er alles aan om zijn vissen niet te laten stelen! iets wat ik erg kan waarderen.

Voor vissers zoals ik wie wel moeite willen doen voor de vissen maar niet het gezeur met vergunningen e.d. willen hebben..(dus gewoon boeken en alles is geregeld) kan ik de wateren als Etang Remy en Jonchery erg aanraden.
Wat betreft het redelijk veel besproken domain de la vallee kan ik kort zijn. Mooie stekken, mooie natuur, mooie vissen maar verwacht geen "biggen" of slacht partijen...het is een gezond bestand waardoor je van 4 tot uim 40 pond kunt vangen. Bijvangsten als meervalletjes e.d is allemaal mogelijk. Houdt hier dus rekening mee.

Wanneer we het over sanitair gaan hebben en dat dit invloed moet hebben op het wel of niet selecteren voor een "zwarte lijst" lijkt me totaal zinloos. Op een "open" water heb je zelden sanitair dus...iedereen heeft verwachtingen en eisen.

ben vast nog dingen vergeten te melden, maar hou het toch even hierbij.

Gr, Frans
Wat lang niet is geweest kan snel weer komen
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

01-09-2008 19:39

@ Jan Peter

Neva nooit niet = Lang leve Jean-Claude!

:wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2008 19:57

Wordt tijd om dit af te sluiten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======